IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Voi ei västäräkkinen, olen pahoillani. Lähdettekö uuteen keräykseen? Olisikohan lääkärillä joku idea siitä, miten protokollaa voisi parantaa?

Harmi89 jännittävät paikat! Kerro meille miten tilanne etenee!

Ihanaa kun päivitätte tänne kuulumisia, tuntuu hyvältä hakea täältä vertaistukea. ♥️

Mulla oli eilen ultra alkukiertoon missä katsottiin onko limakalvo tarpeeksi hyvä meidän ekalle alkionsiirrolle. Lääkärin mukaan kaikki oli siistiä ja PAS päästää, MUTTA, vasta ens kierrosta 😭.

Teki nyt keittosuolaliuos tutkimuksen ja Papan niin eivät tee siihen kiertoon siirtoa. Vitsi kun turhauttaa tämä jatkuva odottaminen… syyskuussa oli punktio ja hyper takia ei siirtoa, välikierto oli melkein 50pv ja nyt tämä. Toisaalta, ollaan onnellisia että saatiin lupa siirtoon ja selvisi syy mystisille tiputteluvuodoille, kohdunkaulassa on kohta joka alkaa vuotamaan herkästi esim yhdynnän jälkeen. Miten tätäkään ei kukaan ole huomannut vaikka tässä on kohta vuosi oltu ronkittavana ja sörkittävänä 🤣 On vaan kummasteltu vuotojen syytä ja maalattu pahimpia skenaarioita seinille.

Tinkebrella ja västäräkkinen. On tämä yhtä hemmetin odottelua :*( Minusta sitä on helpointa sietää silloin, kun on hoidot aktiivisena päällä tai kun odottaa jotain tuloksia. Puuh. Toivottavasti päästään kaikki eteenpäin.
Itseä kyllä jo malttamattomuutta turhauttaa odottelu, ihan positiivisessa mielessä. Olen samaa mieltä että se aktiivinen vaihe on ns helpointa. Ollaan tehty viimeisin inssi toukokuun alussa ja sen jälkeen ollut yksi punktio, eli on tässä vähemmästäkin odottavan aika pirun pitkä kun haluisi jo hippusen matkaan 😅. Ihan hyvillä mielin täällä ollaan silti.

Meille tulee koira tammikuussa niin jokainen kk toisaalta antaa meille aikaa olla tulokkaan kanssa ja kouluttaa sitä ihan vähän pidemmälle. 😌

Muokattu viimeksi:
Odottelu on kyllä kamalaa! Tai ite ehkä tässä vaiheessa omalla kohdalla tarkentaisin kans, että hoitojen odottaminen on mun mielestä pahempaa kuin tulosten odottaminen. Viimeinen inssi HUSilla tehtiin helmikuussa, ja nyt marraskuussa ollaan IVF:ssä. Tuo odottelu alkoi ottaa kyllä loppuvaiheessa mielen päälle. Lähinnä siksi, että hoidon piti alkaa elokuussa, mutta se myöhästyi ensin sairastetun koronan ja sit HUSin resurssipulan takia. Eli kaikista pahinta on odottaa jotain joka kokoajan siirtyy kauemmas!

Nyt on tosiaan pitkästä aikaa "kiva" vaihe, kun saa aktiivisesti piikitellä ja (toivon mukaan) kasvatella niitä palluroita 😄 piikittely tuntuu paljon helpommalta kuin pelkäsin, koska se tarkoittaa että saa vihdoin itse omilla teoillaan vaikuttaa siihen miten tässä käy! Se on raskasta että vuodesta toiseen yrittää kaikkensa että osuisi kaikki nappiin ovulaation kohdalla ja aina epäonnistuu. Mutta ainakin nyt tässä ensimmäisessä IVF kierrossa on vielä optimistinen olo 😊 koitan ajatella, että vielä ei ole tiedossa mitään selvää syytä miksi tämä hoito ei meille toimisi. Ja jos tulee ylämäkeä tässä, niin vielä löytyy uusia keinoja, ja jokainen epäonnistuminen antaa uutta tietoa siitä mikä just meillä toimii ja mikä ei.

Allekirjoitan täysin sen, että hoitojen odottelu on pahinta ja aktiivinen vaihe tuntuu helpommalta! 🙏 Itse jouduin pitämään täältä taukoa tuon odottelun ajan kun pää tuntui hajoavan 😅 nyt ollaan päästy taas pinnalle, ja huomenna on ensimmäinen PAS ❣️
Ihanaa lukea täältä kaikkien vaiheita 😍 @Nurppu oliko nyt neljäskö ilta piikittelyjä? Milloin on eka ultra? Toivottavasti siellä olisi follit lähteneet kasvamaan hyvin 🙏❤️ ne ekat piikit oli kyllä helpoimpia, mutta kyllä ne muutkin menee kun on niin tärkeä asia itselle! Vaikka mähän en itse pistellyt vaan miehen kanssa yhdessä 🙈
@Harmi89 mua niiiiin jännittää sun puolesta! Peukut pystyssä 👍❤️

Hei! Uskaltaudun viimein hakemaan vertaistukea. Vähän ensin minun ja mieheni taustasta ja hoidoista. Ikää minulla 35v ja miehellä 36v. Aktiivista yritystä ensin puoli vuotta ja hakeutuminen kunnalliselle puolelle hoitoihin. Ensimmäisissä verikokeissa minulla todettu kilpirauhasen vajaatoiminta arvoilla, joka vaatii loppuelämän lääkitystä. Ei mitään sairauden oireita, joten melkoinen järkytys kun asia selvisi. AMH 1.9. Miehellä lievä teratozoospermia, mutta määrä ja liikkuvuus erinomaista. Miehellä entuudestaan 12v lapsi.

~ Tammi-maaliskuu 2022. Spontaania yritystä ensikäynnin jälkeen 3kk kilpirauhasarvojen korjaannuttua.
~ Maaliskuu-kesäkuu 2022. Kolme inseminaatiota.
~ Lokakuu 2022 IVF lyhyt kaava+ tuoresiirto = nega
Kerättyjä munasoluja 17, joista 16 kypsää. Hedelmöittyi 10 ja näistä 4 blastoa pitkällä viljelyllä
~ Pakkaseen kolme blastoa D5
~ 1. Pas tulossa tulevana perjantaina luonnolliseen kiertoon

Ollaan papereissa selittämättömiä. Ite oon ollu ollut tyytyväinen, että ollaan nopealla aikataululla edetty hoidoissa. Nyt jännittää tuleva pakastealkion siirto.

Hei tuun kyselemään täältä. Siis kun esim. Bemfolapiikin hinta ilman kelakorvausta on n. 50e ja kelakorvauksen jälkeen n 30e ja korvauksen saa jos syynä sairauden hoito. Saako noista aina kelakorvauksen lapsettomuuden hoidossa vai tarvitseeko olla joku tietty diagnoosi lapsettomuuden syynä, että saa ton alemmalla hinnalla ostettua? Tietenkin sit ku katto täynnä niin maksaa vain sen 4,5? Mutta joutuuko ennen katon täyttymistä maksamaan ton hinnan ilman kelakorvausta jos ei ole jokin tietty sairaus syynä?

@Kultahippi perjantaina aloin piikittelee, tänään menee kolmas piikki! :) Tiistaina tulee mukaan jarru, ja ens viikon perjantaina on eka ultra! Kyllä mielenkiinnolla odottelen mitä siellä kasvaa, kun nyt on ollut täällä foorumillakin follien määrät niin laidasta laitaan että on oppinut että etukäteen ei voi tietää 🙈 ihanaa että pääsette nyt vihdoin PASiin! Toivotaan että jo ensimmäinen toisi toivotun tuloksen! Voin vaan kuvitella miten jännät paikat ne ekan IVF kierroksen jälkeisen ekan alkionsiirron piinapäivät on!

Mäkin pidän hirmusti peukkuja @Harmi89 lle!!

Charlotte90, vertaistuki on ihan parasta, tervetuloa! :) Ja kovasti tsemppiä alkionsiirtoon sinnekin!

@Nurppu Jee jännää! Ei tosiaan pysty yhtään tietämään mitä sieltä tulee 🙈 Sä ehdit sit piikitellä kauemmin kun mä silloin ennen ekaa ultraa 🤔 mulla alkoi piikit keskiviikkona ja eka ultra oli jo maanantaina, jolloin alkoi myös jarrut, ja sit jo keskiviikkona toka ultra ja irrotus ja perjantaina punktio! Eli reilussa viikossa koko hoito 😂

Charlotte90, tervetuloa mukaan! Kivaa kun on PAS-kohtalontoveri ensi viikolle 🤩

@Nurppu Jee jännää! Ei tosiaan pysty yhtään tietämään mitä sieltä tulee 🙈 Sä ehdit sit piikitellä kauemmin kun mä silloin ennen ekaa ultraa 🤔 mulla alkoi piikit keskiviikkona ja eka ultra oli jo maanantaina, jolloin alkoi myös jarrut, ja sit jo keskiviikkona toka ultra ja irrotus ja perjantaina punktio! Eli reilussa viikossa koko hoito 😂

Oho, jännää et meil noinkin monen päivän ero ekas ultrassa vaik HUSilla molemmat! Ja olipa teillä kyl sit nopee setti! :D Jännää sit nähä miten meillä etenee!

Hei tuun kyselemään täältä. Siis kun esim. Bemfolapiikin hinta ilman kelakorvausta on n. 50e ja kelakorvauksen jälkeen n 30e ja korvauksen saa jos syynä sairauden hoito. Saako noista aina kelakorvauksen lapsettomuuden hoidossa vai tarvitseeko olla joku tietty diagnoosi lapsettomuuden syynä, että saa ton alemmalla hinnalla ostettua? Tietenkin sit ku katto täynnä niin maksaa vain sen 4,5? Mutta joutuuko ennen katon täyttymistä maksamaan ton hinnan ilman kelakorvausta jos ei ole jokin tietty sairaus syynä?
Kelakorvauksen saa jos reseptiin on merkitty ruksi kohtaan ”sairauden hoito” ja yleensä pariskunnilla tämä ruksataan kun takana on kuitenkin pidempi aika lapsettomuutta ennen hoitojakaan (vaikka syynä olisi selittämätön lapsettomuus eikä varsinainen diagnosoitu sairaus). Mä olen itse itsellinen, niin meille annetaan vain tietyissä tilanteissa se merkintä ”sairauden hoito” reseptiin (esim. Jos on x määrä epäonnistuneita inssejä takana tai jokin todettu sairaus) ja tämäkin vaihtelee lääkäreittäin (esim. Minä olen kerran saanut merkinnän ja toisen kerrasn en). Jos ei saa sitä merkintää ”sairauden hoito” reseptiin ei saa kela-korvausta eikä lääkekatto kerry tältä osin ollenkaan vaikka ostaisi 2000€ lääkkeitä vuoden aikana.

Siis härregyyd miten nopee sä pääsit sillo punktioo😁 sulla tais tehokkaasti sit reagoida munasarjat pistelyihi. Millanen saalis teillä oli siit punktiost sillo?

@Skeptikk0 kiitos infosta! Täytyy tosiaan varmistaa kans polilla tämä asia. Mut kai semmonen saadaan, kun lääkärinkin kanssa keskustelua ollut siitä lääkekatosta ja siks just esim. Alotetaa alkuvuodest. Olis voitu jopa jo joulukuus päästä. Mut esim. Letroist ei saanu ainakaa reippaampaa korvaust, ku tänää hain. 30e oli hinta ja 27e maksoin. Sairauden hoitoon olis saanu ne 18e.

Siis härregyyd miten nopee sä pääsit sillo punktioo😁 sulla tais tehokkaasti sit reagoida munasarjat pistelyihi. Millanen saalis teillä oli siit punktiost sillo?

@Skeptikk0 kiitos infosta! Täytyy tosiaan varmistaa kans polilla tämä asia. Mut kai semmonen saadaan, kun lääkärinkin kanssa keskustelua ollut siitä lääkekatosta ja siks just esim. Alotetaa alkuvuodest. Olis voitu jopa jo joulukuus päästä. Mut esim. Letroist ei saanu ainakaa reippaampaa korvaust, ku tänää hain. 30e oli hinta ja 27e maksoin. Sairauden hoitoon olis saanu ne 18e.
Joo se oli aikamoinen pommi kyllä, pää oli ihan sumussa 😁 varsinkin kun vielä silloin ekana päivänä luulin, ettei edes päästä aloittamaan pistelyitä kun mies oli kipeenä ja kävi vielä koronatestissä samana päivänä..
15 munasolua saatiin kerättyä, 4 hedelmöittyi normaalisti ja niistä kolme blastoa saatiin pakkaseen 😊

Joo se oli aikamoinen pommi kyllä, pää oli ihan sumussa 😁 varsinkin kun vielä silloin ekana päivänä luulin, ettei edes päästä aloittamaan pistelyitä kun mies oli kipeenä ja kävi vielä koronatestissä samana päivänä..
15 munasolua saatiin kerättyä, 4 hedelmöittyi normaalisti ja niistä kolme blastoa saatiin pakkaseen 😊
Niin teil oliki viel toi jännitysnäytelmä. Kiva, että pakkaseen saitte kolme😊 toivotaan sulle onnistunutta Pasia😊

Meille tuli kans soitto biologilta.
Meidän ainokainen munasolu oli kypsä ja hedelmöittynyt normaalisti yön aikana. 🥲
Jännitysnäytelmää nyt sitten seuraavaan etappiin, keskiviikon siirtoon asti. Voi kunpa.. 🙏
Täällä onkin ollut vilkasta keskustelua viime näkemältä.

Onnea siirtoon @Harmi89, toivottavasti pikkuinen tarttuu lujasti kiinni ja kaikki menis hyvin 🍀

Mulla olikin vähän hidastunut follien kasvu niin päästään punktioon keskiviikkona 👍 Haluavat OYSsissa kasvattaa mahdollisimman hyvän saaliin, ja kyllä tää oma olo näillä lääkkeillä on semmoinen et toivottavasti tää yks stimulaatiokerta riittäis 🙃 Ruokahalu on tyystin kadonnut, mut onneks on insuliinipumppu jolla hoito onnistuu vaikkei ruokaa söiskään 🙄

Kiva lukea et monella on nyt aktiivinen vaihe hoidoissa menossa. Ja tietty toivon kunnon plussatuulia tännekin ketjuun 💖🍀✨

@Juliet92: Lääkekatto kun tulee täyteen niin maksat loppuvuoden kelakorvattavista lääkkeistä 2,50€ per lääke ✌️ Tiiän tän ku itellä tuli katto täyteen ja hain lisää Menopuria. Pitääkin hakea kaikki muutkin lääkkeet vielä tän vuoden puolella ku tulee säästöä 😅

Täällä onkin ollut vilkasta keskustelua viime näkemältä.

Onnea siirtoon @Harmi89, toivottavasti pikkuinen tarttuu lujasti kiinni ja kaikki menis hyvin 🍀

Mulla olikin vähän hidastunut follien kasvu niin päästään punktioon keskiviikkona 👍 Haluavat OYSsissa kasvattaa mahdollisimman hyvän saaliin, ja kyllä tää oma olo näillä lääkkeillä on semmoinen et toivottavasti tää yks stimulaatiokerta riittäis 🙃 Ruokahalu on tyystin kadonnut, mut onneks on insuliinipumppu jolla hoito onnistuu vaikkei ruokaa söiskään 🙄

Kiva lukea et monella on nyt aktiivinen vaihe hoidoissa menossa. Ja tietty toivon kunnon plussatuulia tännekin ketjuun 💖🍀✨

@Juliet92: Lääkekatto kun tulee täyteen niin maksat loppuvuoden kelakorvattavista lääkkeistä 2,50€ per lääke ✌️ Tiiän tän ku itellä tuli katto täyteen ja hain lisää Menopuria. Pitääkin hakea kaikki muutkin lääkkeet vielä tän vuoden puolella ku tulee säästöä 😅
Kiitos! 🥰

Mikä sulla on nyt ollut follien tilanne?

Takaisin