IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Nurppu oon niin iloinen, että pääsitte vihdoin alkuun! Allekirjoitan myös kaiken, mitä sanoit tuosta odottelusta. Oot vielä joutunut kestämään aika monta ylimääräistä takapakkia. Nyt toivottavasti turhat odottelut ohi ja action tuottakoon tuloksen! Jännä viikko sulla edessä ja sitä seuraava vielä jännempi. Mulla muuten meni sun kanssa samassa tahdissa noi pistokset ja ultrat, jos osasin yhtään laskea.

@Harmi89 olipa kurja yllätys punktiossa, mutta onneksi tuo yksi ainokainen hedelmöittyi, jännitämme täällä kanssasi sen kohtaloa! Toivottavasti myös olo on pysynyt hyvänä!

@västäräkkinen olen tosi pahoillani teidän puolestanne! :Broken Heart: Teillä on kyllä ollut haasteita tuon stimulaation kanssa. Toivottavasti lääkärillä olisi tänään rohkaisevia sanoja ja uusi suunnitelma. Luulen, että ICSIn käyttäminen on ollut tuossa kohtaa jo myöhäistä, kun munasolujen hedelmöitysikkuna on luultavasti umpeutunut. Meille sanottiin aikanaan suunnittelukäynnillä, että jos siittiöitä vain on riittävästi, tehtäisiin maljahedelmöitys, mutta jos 0-25% hedelmöittyisi maljalla (jota välillä käy), seuraavassa hoidossa käytettäisiin ICSIä joka tapauksessa. Joten toivoa on, että seuraavassa, jotain menisi eri tavalla!

@Tinkerbella ihanaa, että nyt löytyi joku syy tiputteluille edes lopulta! ja myöskin, että olet löytänyt myös positiivisen puolen turhauttavaan odotteluun, se on kyllä todella suuri voimavara.

@Kisu83 @Kultahippi ja Charlotte90 kaikille hyviä tuulia ja hyvää tuuria tän viikon tapahtumiin! Olkoon se punktio tai siito!

Itellä on vielä ihan optimistinen olo tästä tuoresiirrosta, kun Ouran mukaan lämmöt ei vielä oo lähtenyt laskuun, kuten yleensä jo mulla tässä vaiheessa kiertoa lähtis. Varmaan tosin myös luget saattaa pitää tuota illuusiota yllä. Mutta vielä haluan pitää toivoa yllä, koska tämä on mulle ollut henkisesti paljon mukavampi paikka kuin missä ollaan aikoihin oltu. Mites @Goldilocks sulla menee, oliko jo testipäiväkin? Entäs illillilli?

Pahoittelut kaikille, jotka unohdin. Ihanan paljon väkeä ja tapahtumaa täällä palstalla nyt!

Ihana @Kumma , kun noin ihanasti jaksat muistaa kaikkia! 💕
Itsellä tahtoo suurin osa nimimerkeistä mennä sekaisin, joten hankala pysyä kaikkien menossa mukana. Joka kerta kuitenkin enemmän kuin mielellään kuulee kaikkien kuulumisia ja vaiheita. Ja erityisesti toivoo kaikille niitä positiivisia kuulumisia!

Tässä itse juuri soitin Ovumialle (Keski-Suomessa nää hoidot on ulkoistettu sinne) ja kyselin meidän ainokaisen kuulumisia.. Jännitysnäytelmä jatkuu; kehitys jatkuu, mutta hieman hitaanlaisesti.

Tämä voi kuulemma enteillä huonoa, tai sitten ei. Eli niin kauan kuin siellä ainokainen jaksaa kasvaa, niin toivoa on. 🙏 Keskiviikkona soitan seuraavan kerran kuulumiset, ennen kuin lähden ajelemaan siirtoon.

Kiitos! 🥰

Mikä sulla on nyt ollut follien tilanne?
Perjantain tilannetta ei oo omakantaan vielä päivitetty, mut tiistain saldo oli:
Yhteensä 20 kpl folleja, joista 8-12 kpl oli semmoisia hyvänkokoisia tuolloin ja suurimmat olivat kokoluokkaa 14mm.

Sen mitä muistan perjantain ultrasta, niin limakalvo oli about 11mm päälle ja kolmikerroksinen, suurin folli oli 19mm ja suunnilleen tuo 8-12 kpl ehkä keräykseen sopivia. Mut siinä ultrassa oli 16mm ja alle enemmän mitä noita 18-19mm 🤔

Eilen meni sit viimeinen kasvatuspiikki Menopuria ja tänäaamuna vika Synarelasuihke 💃🏼 Tänäiltana sit ”ovulaatiopiikki” Ovitrellea ja ke-aamuna punktioon. Mahdollinen siirto jo pe jos kaikki menee niin kuin siellä Strömsössä ✨🍀

Kovasti pidän sormet ja varpaat ristissä sun tilanteen takia ja että pääsisit kans siirtoon 💖💖💖🍀🍀🍀

Ja @Kultahippi ja muut keitä en tähän osaa tägätä: onnea ja menestystä hoitojen eri vaiheisiin 💖🍀 Ihanaa ku täällä tapahtuu nyt monenlaista ja jännitystä ilmassa monen ihmisen puolesta 🤗

Kiitos rohkaisevasta sanoista @Kumma !

Lääkäri soitti onneksi heti yhdeksän aikaan. Pieni mahdollisuus alkioon vielä onkin, eli yhtä munasolua seurataan vielä keskiviikkoon asti, kun siinä on vai yksi tuma. Yritän asennoitua niin, ettei siitä alkioita tule, mutta mukavalta tuntuu tämä kuin ettei mitään olisi tullut. Jos alkioita ei ole, joulu-tai tammikuussa sitten uusi yritys ja toinen lääkäri tekee uuden suunnitelman meille.

Ihanaa kyllä, että täällä on nyt niin monella jännittävät vaiheet menossa ja päästään tsemppaamaan toisiamme! 🤩
Mulla on nyt sitten 5päiväinen kyytiläinen matkassa 🥰🥰 viimeisen lutinuksen laitan viikon päästä 14.11. ja testipäivä on 21.11.!
Rakko ei kuulemma ollu täysi, mutta onneksi näkyvyys oli kuitenkin hyvä ja siirto meni nopeasti ja kivuttomasti! Vissiin jännitti aika paljon kun päässä vaan suhisi toimenpiteen jälkeen ja piti jäädä hetkeksi nojailemaan tilkan seinään ennen ku pystyin kävelemään pois 😂
Nyt jään odottamaan ja piinailemaan ja seuraan teidän muiden tilanteita ❤️❤️

Kiitos rohkaisevasta sanoista @Kumma !

Lääkäri soitti onneksi heti yhdeksän aikaan. Pieni mahdollisuus alkioon vielä onkin, eli yhtä munasolua seurataan vielä keskiviikkoon asti, kun siinä on vai yksi tuma. Yritän asennoitua niin, ettei siitä alkioita tule, mutta mukavalta tuntuu tämä kuin ettei mitään olisi tullut. Jos alkioita ei ole, joulu-tai tammikuussa sitten uusi yritys ja toinen lääkäri tekee uuden suunnitelman meille.
Toivotaan että tämä yksi onnistuisi! :folded: Tsemppiä kovasti odotteluun!
ICSI otetaan yleensä käyttöön ymmärtääkseni jos on male factor eli miehen soluissa jotain häikkää tai vähäinen määrä. Tai jos hedelmöitystä ei ole tapahtunut normaalisti maljalla.
Mutta jos kuitenkin melkein kaikki munasolut on hedelmöittyneet, mutta epänormaalilla tavalla, niin siihen ICSI ei mielestäni auta. Se kuulostaa muulta häikältä. Oliko teiltä molemmilta katsottu kromosomit? Ettei ole teillä kummallakaan translokaatiota? Tuo hylkimistutkimus voi myös olla hyvä, jos sen tekevät.

Jos lääkäri epäilee munien laatua, niin ensi kiertoon sulle voi ehkä tulla Q10 tai DHEA tai melatoniinia ennen seuraavaa keräystä. D-vitamiini ja mammavitaminit ja tuo Q10 kannattaisi mun mielestä aloittaa jo nyt jos ei ole jo päivittäisessä käytössä. Tietysti sokerit voi aiheuttaa tulehduksellisuutta niin kannattaa poistaa ruokavaliosta kaikki turhat sokerit.
En tiedä teidän menneisyyttä, mitä on tutkittu ja oliko teillä kummallakaan mitään diagnooseja, niin nuo on sellaisia yleisohjeita. Jos sulla olisi esim. epäilystä PCOS tyyppisistä munasarjoista, niin niihin voi myös auttaa lääkitys ja ruokavalion muutos.

Ihanaa kyllä, että täällä on nyt niin monella jännittävät vaiheet menossa ja päästään tsemppaamaan toisiamme! 🤩
Mulla on nyt sitten 5päiväinen kyytiläinen matkassa 🥰🥰 viimeisen lutinuksen laitan viikon päästä 14.11. ja testipäivä on 21.11.!
Rakko ei kuulemma ollu täysi, mutta onneksi näkyvyys oli kuitenkin hyvä ja siirto meni nopeasti ja kivuttomasti! Vissiin jännitti aika paljon kun päässä vaan suhisi toimenpiteen jälkeen ja piti jäädä hetkeksi nojailemaan tilkan seinään ennen ku pystyin kävelemään pois 😂
Nyt jään odottamaan ja piinailemaan ja seuraan teidän muiden tilanteita ❤️❤️
Saavillisen vauvaliimaa ja pari paria jarrusukkia pistin sulle pikarahtina tulemaan... Tulkoon niistä tarpeeksi pitoa! 🍀🍀🍀

Mites @Nurppu n piikittelyt on sujunut? 🙂

Jännittää @Kisu83 n huominen punktio ja @västäräkkinen sinun munasen tilanne!
Mitkä on mietteet? Tulkaahan kertomaan keskiviikkona viimeisimmät uutiset!

Entäs @Kumma ja @Kultahippi ,onko mitään toiveita herättäviä oloja? 😊

Täällä voi olla uneton yö.. Maanantaina lupasivat Ovumian labrasta soitella, jos tän aamun tarkistuskierrolla munanen olis lopettanu kehittymisen, mutta onneks ei soittoa kuulunut!!
Tähän tietoon sit huomenna 5-päiväsen alkion siirto, jos tilanne ei yön aikana muutu. 🙏🙏

@Harmi89 hauskaa että kyselit samalla kun kirjoitin tätä 😄 oi miten ihana juttu että ei ole puhelua tullut!! Voi kunpa pallero nyt tsemppaisi itsensä siirtokuntoon huomiseksi!

Tänään meni eka fyremadel piikki. Ohje käskee laittaa reiteen, HUSin ohjevideo laittaa vatsaan. Laitoin vatsaan kun oli helpompaa. Osaako kukaan sanoa, miksi pitäisi laittaa reiteen? Vaikuttaa paljon hankalammalta.

Voin kans vastata nyt itselleni aiempaan kysymykseen: luulen, että tää fyremadel piikki varmaan on samanlainen kuin klexane. Tämä kanssa vähän sattuu piston jälkeen, mutta ei yhtä paljon kuin klexane. Eli jos on itsensä klexanella treenannut pistokuntoon niin ei ole mitään hätää näiden kanssa 😄

@Harmi89 Ihanaa!! Voi toivotaan että pikku munanen siellä jaksaisi edelleen puksuttaa eteenpäin ja pääsisit huomenna siirtoon 😍🙏❣️
@Kisu83 hirmuisesti onnea punktioon! 😍
Ja muidenkin kuulumisia odotellen täällä 🌈

Olo on suht normaali, ehkä jotain pieniä tuntemuksia mut ei mitään selkeetä 😄 hirvee väsymys on kokoajan, mut sitä oli jo ennen siirtoaki 🥱 kyllä päivät tuntuu pitkiltä...

Mites @Nurppu n piikittelyt on sujunut? 🙂

Jännittää @Kisu83 n huominen punktio ja @västäräkkinen sinun munasen tilanne!
Mitkä on mietteet? Tulkaahan kertomaan keskiviikkona viimeisimmät uutiset!

Entäs @Kumma ja @Kultahippi ,onko mitään toiveita herättäviä oloja? 😊

Täällä voi olla uneton yö.. Maanantaina lupasivat Ovumian labrasta soitella, jos tän aamun tarkistuskierrolla munanen olis lopettanu kehittymisen, mutta onneks ei soittoa kuulunut!!
Tähän tietoon sit huomenna 5-päiväsen alkion siirto, jos tilanne ei yön aikana muutu. 🙏🙏
No äläpä muuta sano ku et varmasti uneton yö luvassa myös täälläkin 😅
Jännittää, oksettaa ja närästää koko ajan, ja ku tää on ekaa kertaa ni ei tiiä mitä on vastassa.

Kauratyynyn otan kotoa mukaan ja varulta siivellisen siteen ja juotavaa automatkalle, 160 km sivu niin kerkiää siinäkin istua tovin jos toisenkin. Ja miehelle sanoin et kotimatkalla haetaan kyl sushia kotiin -eihän sitä tiiä tuleeko sit perjantaista lähtien semmoinen liki 9 kk tauko raa’an kalan syöntiin.. 😉💖🍀

Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin hoitoihin! ✨💖🍀

@Harmi89 hauskaa että kyselit samalla kun kirjoitin tätä 😄 oi miten ihana juttu että ei ole puhelua tullut!! Voi kunpa pallero nyt tsemppaisi itsensä siirtokuntoon huomiseksi!

Tänään meni eka fyremadel piikki. Ohje käskee laittaa reiteen, HUSin ohjevideo laittaa vatsaan. Laitoin vatsaan kun oli helpompaa. Osaako kukaan sanoa, miksi pitäisi laittaa reiteen? Vaikuttaa paljon hankalammalta.

Voin kans vastata nyt itselleni aiempaan kysymykseen: luulen, että tää fyremadel piikki varmaan on samanlainen kuin klexane. Tämä kanssa vähän sattuu piston jälkeen, mutta ei yhtä paljon kuin klexane. Eli jos on itsensä klexanella treenannut pistokuntoon niin ei ole mitään hätää näiden kanssa 😄

Joo ohje on reiteen! Mä ehdin pari piikkiä laittaa sitä reiteen kunnes klinikka ohjeisti että ihan vaan vatsamakkaraan! Ihmettelivät miksi pisto-ohje olli reiteen. Oli kyllä paljon helpompaa pistää se vatsaan.

@Kisu83 Tsemppiä punktioon!! :Slightly Smiling Face: Sushi kuulostaa oikeen hyvältä palkinnolta!

Joo ohje on reiteen! Mä ehdin pari piikkiä laittaa sitä reiteen kunnes klinikka ohjeisti että ihan vaan vatsamakkaraan! Ihmettelivät miksi pisto-ohje olli reiteen. Oli kyllä paljon helpompaa pistää se vatsaan.
Huh, kiitos tästä! Vähän tuntui pahalta mennä ohjetta vastaan, mutta kun se videokin käytti vatsaa niin uskalsin 😅 nyt on rennompi mieli!

No äläpä muuta sano ku et varmasti uneton yö luvassa myös täälläkin 😅
Jännittää, oksettaa ja närästää koko ajan, ja ku tää on ekaa kertaa ni ei tiiä mitä on vastassa.

Kauratyynyn otan kotoa mukaan ja varulta siivellisen siteen ja juotavaa automatkalle, 160 km sivu niin kerkiää siinäkin istua tovin jos toisenkin. Ja miehelle sanoin et kotimatkalla haetaan kyl sushia kotiin -eihän sitä tiiä tuleeko sit perjantaista lähtien semmoinen liki 9 kk tauko raa’an kalan syöntiin.. 😉💖🍀

Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin hoitoihin! ✨💖🍀
Ah, sushia.. 🤤 taidanpa huomenna kävästä samalla reissulla vielä sushilla, kun kerran vielä uskallan ja voin..
Meillä kans 140km/siivu hoitoihin ja ultriin, ei oo hääviä ei..

@Nurppu , mä vetelin fyremadelit makkaraani ja vasta kun viimesenä pistospäivänä lukaisin lääkeinfon, niin menin ja pistin reiteen.. 😅 Mutta jos jatkossa vielä joutuu hoitokierron toteuttaan, niin makkara it is!

@Harmi89 sulla on nyt kohtalonhetki käsillä, täällä on kaikki peukut sulle pystyssä! 👍👍

Ja kyllähän sitä kaikenlaisia oloja on tuntunut, mm. uudenlaisia hetkittäisiä alaselkäjomotuksia. Mutta kyllä mä kaikkia oireita oon keksinyt jo sen 20kk, vaikka ei siellä silloin mitään actionia olekaan ollut. 😂

@Kisu83 tsempit vielä kerran! Sushit on varmasti ansaittu sen jälkeen.

Takaisin