IVF/ICSI-HOIDOT 2022

No nyt sain vihdoin tiedon, että ei saatu alkioita pakkaseen. Toisaalta surettaa mut toisaalta oudosti hedelmöittynyt alkio ei välttämättä olisi selvinnyt kuitenkaan. Toivottavasti toisella yrityksellä saadaan edes yksi alkio kokeiluun tai mielellään kaksi, ettei tarvitse tehdä tätä kasvatusta ja kerätystä kolmatta kertaa. En välttämättä jaksaisi.

Tsemppiä kaikille!
Pahoittelut! 💔

@Harmi89 HUSilla ainakin ainut ohjeistus oli, että yksityisellä pitää kaikki alkiot olla käytetty ennen kuin julkiselle pääsee taas! Eli ei mitään estettä suoranaisesti jatkohoidoille julkisella. Mut mä en oo perillä siitä miten paljon eri lailla eri piirit saa tässä toimia...

Niin minäkin oon aatellu, mutta en saanu sitä edes kysymällä julkiselta ja vieläpä keskussairaalasta. 😒
Oon käsittäny, että myös fetrintiiniä usein tarkistetaan. Mutta ei. 🤷‍♀️
Multa ei aiemmin oo otettu amh, koska mulla on pcos ja se saattaa sotkee sitä tulosta. Nyt kuitneki seki otettii. Tällä kertaa otettiin myös ferritiini ku just oli meillä julkisella tehty päätös et se otetaan kaikilta, ketkä tulee lapsettomuus hoitoihin. Ei oo enne sitäköö otettu. Et on näissä kyl vaihtelua.

Seurasin sun alkion tilannetta. Oon tosi pahoillani ❤️ onneks yleensä ekasta kerrasta opitaan ja toivotaan et seuraava kerta menee jo paremmin.

@Harmi89 nyt on kyllä kinkkinen mietintä ja hankalia valintoja. Mun mielestä toi raha vs. aika on tosi kinkkinen. Meinasitko tuota julkisella hoitojen jatkumista niin, että PASit olisi jo julkisella vai että koko IVF siirtoineen ensin yksityisellä välissä. Jälkimmäisessä mun on vaikea nähdä mitään ongelmia. Eka voi ollakin sitten julkisella tulkintakysymys.

@Nurppu toivottavasti on hyviä uutisia ultrassa!

Charlotte90 ja @Kultahippi toivon teille onnistumisia todella kovasti!

Mulla näyttäis olevan ihan nätti toinen viiva testissä nyt 2 viikkoa punktiosta. Hankala uskoa, mutta ei siitä voi ehkä enää edes erehtyä. :loudlycrying: :Two-hearts:

Muokattu viimeksi:
Noniin, seurantaultrasta kotiuduttu! Lääkäri ensialkuun sanoi että vaihtelevan kokoisia on, mikä kuulemma on normaalia lyhyessä kaavassa. Sanoi että koot vaihtelee 10-17mm välillä. Sit kun kysyin ultran jälkeen että montako oli, niin sanoi että yli 14mm oli 5+2, ja hän ei laskenut niitä ~10mm kokoisia, ne kuulemma saattavat ehtiä kyytiin tai sit ei. Punktiota mietti joko maanantaille tai tiistaille. Alustavasti laittoi tiistaille, mutta sanoi että heillä on tänään iltapäivällä palaveri missä miettivät vielä seuraavan viikon ajoituksia, ja siellä saattavat vielä siirtää maanantaille. Ohjeisti siis olemaan valmiina puhelimen ääressä iltapäivästä ja hankkimaan lääkkeet vasta virka-ajan loputtua :D

Katotaan montako tuosta sitten lopulta saadaan poimittua, mutta tulkitsen että toivoa on että sieltä sit saatais tuurilla 7 kypsää, mikä olis ihanaa! Vai onko liian optimistinen tulkinta?

Limakalvo oli 9,9 ja kannassa lukee "Foll 5+2, ks yst. BABE.". Mitähän ihmeen beibiä tässä pitäisi ystävällisesti katsoa 🤔

Okei, ei pitäs eksyä googleen 🙈 luin että ne follit jotka on triggeripäivänä 12-19mm sisältää todennäkösimmin kypsän munasolun punktiopäivänä. Liian isot menee ylikypsiks. Mulla kaavailtu triggeripäivä sunnuntaina. Sit luin et keskimääränen kasvuaika follille on 2mm/vrk. Tuolla laskutavalla mulla on näistä merkatuista vähintään kaks ylikypsää siin vaiheessa 🙈 mut ei mitään hajua oliko niitä pienempiä kypsymässä montakin sit, josko niistä löytyis sit korvaajia... No, nyt pitää kyl varmaan keksiä muuta tekemistä ku googlailu ettei ala liikaa miettimään 😅

Ihanaa @Kumma ! 😍😍❣️

@Nurppu Jee, sieltähän tuli hyviä uutisia! Muistaakseni mulla se ultrassa arvioitu määrä korreloi aika hyvin sen kanssa mitä sieltä lopuksi saatiin kerättyä 😊 vai saatiinko jopa vähä enempi eli pienempiä ehti mukaan myös 🤔 älä hei googlettele nyt! 😂 Mullaki oli ultrassa jotain 17mm kokoisia kai myös ja oli ne ihan kypsiä kerätessä! Niin jännää että kohta pääset jo punktioon 😍🤩
Ja repesin huolella tolle beibille 😂

@Nurppu Noihan on just sopivia uutisia! 7 kypsää solua mäkin sieltä ton perusteella toivoisin ja niille sitten erinomaista jatkoa. Ei ne lääkärit niitä varmempia soluja ylikypsiksi päästä, kun on kuitenkin noin lupaava määrä siellä jo, mutta nyt antavat myös pienemmille mahdollisuuksia keretä matkaan. Optimistisesti kohti ensi viikkoa ja google pannaan. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Kumma onnea ja paljon tarrasukkia mukaan 😍

@Nurppu Hyvälle kuulostaa, rentoa oloa ja googlee pannaan 🤭

@Harmi89 Hankalia päätöksiä on sinulla, toivottavasti ajatus selkenee ja saisitte homman rullaamaan.

Ihana kuulla kaikkien kokemuksia ja fiilistellä mukana.
Täällä olen taustaillut, kun ei ole oikein vielä ollut sumuttelu vaiheessa asiaa. Tiistaina oli 0 ultra. Kaikki muuten ok, mutta Vasemmalta löytyi nestekysta. Lääkäri päätti jatkaa hoitoa. Keskiviikkona alkoi sitten Ovaleap pistokset. Tiistaina kontrolli uä ja vk47 arvioitu punktio, jos kaikki menee hyvin. Olikohan muita samassa rytmissä?

Noniin, seurantaultrasta kotiuduttu! Lääkäri ensialkuun sanoi että vaihtelevan kokoisia on, mikä kuulemma on normaalia lyhyessä kaavassa. Sanoi että koot vaihtelee 10-17mm välillä. Sit kun kysyin ultran jälkeen että montako oli, niin sanoi että yli 14mm oli 5+2, ja hän ei laskenut niitä ~10mm kokoisia, ne kuulemma saattavat ehtiä kyytiin tai sit ei. Punktiota mietti joko maanantaille tai tiistaille. Alustavasti laittoi tiistaille, mutta sanoi että heillä on tänään iltapäivällä palaveri missä miettivät vielä seuraavan viikon ajoituksia, ja siellä saattavat vielä siirtää maanantaille. Ohjeisti siis olemaan valmiina puhelimen ääressä iltapäivästä ja hankkimaan lääkkeet vasta virka-ajan loputtua :D

Katotaan montako tuosta sitten lopulta saadaan poimittua, mutta tulkitsen että toivoa on että sieltä sit saatais tuurilla 7 kypsää, mikä olis ihanaa! Vai onko liian optimistinen tulkinta?

Limakalvo oli 9,9 ja kannassa lukee "Foll 5+2, ks yst. BABE.". Mitähän ihmeen beibiä tässä pitäisi ystävällisesti katsoa 🤔
Nopealla googlauksella uskoisin että toi BABE on joku erillinen ohjelma mihin kirjaukset tehdään:
https://babe.trafore.com/

Nopealla googlauksella uskoisin että toi BABE on joku erillinen ohjelma mihin kirjaukset tehdään:
https://babe.trafore.com/
Hahaa! Oot parempi googlettaa ku minä, mä luovutin kun sanat "ivf" ja "BABE" samassa haussa ei ihan toiminu niin ku oisin toivonu... 😆 mut aattelin ittekseni kans sit että olisko joku viittaus että niitä viitekuvia joita se napsi siinä munasarjoista voi jossain BABEssa katsoa. Kuulostaa siis että näin se just oli :)

Ainiin, kerroin tosta BABEsta miehelle. Pohjustuksena et joskus aiemmin naureskelin sille kun lääkäri oli kirjottanu kantaan että oon "asiallinen, omatoiminen nainen". Mies kommentoi sit tätä ks. yst. BABE:a että "jaa, enää ei olla vaan että oot asiallinen, nyt oot jo ystävällinen babe?" 😆

Takaisin