Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä kysyin sitä AMH-arvon ottamista viimeks polin lääkäriltä kun kävin ultrassa, niin se tuumas ettei ole tarvetta kun niitä antraalifollikkeleita näkyy ultrassa olevan paljon.@Harmi89 no voihan mut ihanaa et jaksat silti olla optimistinen toivotaan et se yks riittää❤ eikös ne vois ottaa sulta sen amh arvon, jännä kun eivöt oo ottaneet.
Voi varata. Niin se on suositeltu tekemään, että varaat sen alussa suunnitellun määrän ja haet apteekista kun tarve varmistuu. Jos hakee ennen kuin tarve on varma, saattaa niitä jäädä yli eikä kukaan muu voi käyttää, eikä apteekkikaan ota takaisin uudelleenmyytäväksi. Jos taas et varaa, ei niitä välttämättä löydy sinulle riittävää määrää.Vaikka täällä oli vihjailtu että kannattaa varmistaa että lääkkeitä löytyy apteekista, niin pääsi yllättämään että lähikauppakeskuksen apteekista ei saanut gonal-f:ää ja fyremadelia! Soittivat onneks sit mun puolesta lähimpään isompaam kauppakeskukseen, sieltä nuo löytyi ja varasivat mulle. Ei ollut pitkä reissu, mutta silti hieman jo syke nousi kun farmaseutti sanoi että ei meillä oo ja tukustakin loppu että joo, löytyyköhän viikon päästä jostain sit kun saa tietää täydennystarpeen kun en etukäteen tiedä yhtään millä annoksella jatketaan niin miten niitä edes voisi etukäteen varata minnekään? Oon ihan pihalla.
Huh, siellä ollu jännitysnäytelmää. Onneks kuitenkin sait Gonalia! Täytyy itse varata kans sit hyvis ajoin sit vuoden vaihteen tienoil, ettei jää rannalle ruikuttaa.Vaikka täällä oli vihjailtu että kannattaa varmistaa että lääkkeitä löytyy apteekista, niin pääsi yllättämään että lähikauppakeskuksen apteekista ei saanut gonal-f:ää ja fyremadelia! Soittivat onneks sit mun puolesta lähimpään isompaam kauppakeskukseen, sieltä nuo löytyi ja varasivat mulle. Ei ollut pitkä reissu, mutta silti hieman jo syke nousi kun farmaseutti sanoi että ei meillä oo ja tukustakin loppu että joo, löytyyköhän viikon päästä jostain sit kun saa tietää täydennystarpeen kun en etukäteen tiedä yhtään millä annoksella jatketaan niin miten niitä edes voisi etukäteen varata minnekään? Oon ihan pihalla.
Kannattaa varmasti kysellä lääkäriltä vinkkiä, mutta jos heitä ei saa kiinni, niin varaisin apteekkiin jarrua, kasvatuspiikkejä ja irrotuspiikkejä, jos on tietoa mitä niiden pitäisi olla. Viimeisinä päivinä piikitetään usein näitä kaikkia kolmea. Mutta esim. irrotuspiikki saattaa vaihtua perjantain ultrassa riippuen tilanteesta munasarjoissa, joten voi olla, ettei tule varattua sitä oikeaa piikkiä vaikka kuinka yrittäisi.@Suski75 tai joku muu, osaatteko arvata mitä mun kannattaisi sit varata ensi perjantaiksi? Sinne asti ainoastaan on tehty suunnitelmat eikä tietoa jatkoannoksista tai punktion ajasta tai mitään. Vai kannattaisiko mieluummin kysyä hoitajilta/lääkäriltä vinkkiä
Voi ei, jaksamista!Vain kaksi kypsää munasolua, eikä normaalia hedelmöittymistä
Voi ei, olen pahoillani huonoista kuulumisista!Vain kaksi kypsää munasolua, eikä normaalia hedelmöittymistä
Voi ei! Oon niin pahoillani!Vain kaksi kypsää munasolua, eikä normaalia hedelmöittymistä
Kiitos vielä @Vilja. , tämä linkki oli aivan mieletön pelastaja! En tiennyt että noin kätevästi voi nähdä mistä jotain lääkettä saa! :)Terveyttä ja hyvinvointia
Ajankohtaista tietoa terveydestä ja hyvinvoinnista, lääkkeiden hinnat ja korvaukset, tiedot apteekeista ja etsi lähin apteekki -haku.www.apteekki.fi
Tuolta pystyy myös katsomaan lääkkeiden saatavuutta. Lämpimästi suosittelen lääkkeiden varaamista apteekkiin, toki eri apteekeilla on erilaisia käytäntöjä kuinka pitkäksi aikaa varaavat jne.
@Nurppu mä varmaan kysyisin lääkäriltä neuvoa! Muistaisin, että omalla kohdalla etukäteen kirjoitetut reseptit piti yllättävän hyvin paikkaansa, mutta irroituspiikinkin uskalsin käydä ostamassa vasta sen jälkeen kun punktiopäivä oli lyöty lukkoon (se oli siis kiltisti apteekissa nimelläni varattu). Ja ekaan hoitoon piti käydä ostamassa yksi Gonal-kynä lisää.
Voi, olen niin pahoillani!hienoa @Harmi89
Lääkäri soittaa maanantaina, mutta ihmettelen, että eikö ne vain kokeile sitten sitä ICSIä saman tien vai miten se toimii? Kaikkeen annettiin jo lupa.