Tää on kyllä tosi ikävää ja tuntuu tosi epäreilulta että teillä vieläkin jatkuu odottelu. Eikä kyllä tää sun kohtalo saa yhtään luottavaiseksi, että meilläkää ensi viikolla kävisi tuuri ja hoitoihin päästäisiin, kun silloin pitäisi ekaa keraa saada ilmoittautua.Meidät on laitettu jonoon maaliskuun alussa, eli yli 7kk nyt oltu siellä. Alunperin olisi päästy ilmoittautumaan elokuussa, mutta saatiin heinäkuussa korona, minkä takia jouduttiin odottamaan tänne lokakuulle. Ja nyt ei sit mahduttu. Yllättävää kyllä, HUS on sanonut että pisimpään jonossa olleet otetaan ensin hoitoon. Eli ilmeisesti oli sit vielä meitäkin pidempään olleita odottamassa, tai sit tapahtui joku virhe. Harmittaa kyllä, tuntuu että pitkään on jo odotettu ja jatkuu vaan. Mutta minkä sille voi. Hoitaja kuitenkin varasi jo etukenossa meille punktioajan ensi kiertoon, eli kunhan kierto sujuu säännöllisesti niin seuraavasta pitäisi onnistua. Ja mulla on onneksi vielä kaapissa primoluteja, eli jos näyttäisi siltä että ovulaatiota ei tule oikeaan aikaan, voisi sen luteaalin niillä keinotekoisesti pistää päälle ja ajoittaa sillä kuukautiset oikein.
Ja hui, kun teillä on koronastakin tullut jo pitkä viivästys. Mulle vastattiin pari viikkoa sitten, että vähintään 4 viikkoa pitäisi koronasta olla oireiden alusta ennen hoitoja. Mulla koronaoireet alkoi tietty kiertopäivänä 1, niin niukasti saattaisi tuokin rajoitus täyttyä, jos kierto muuten pysyy normaalina. Mutta eipä sitä kovin luottavaisesti uskalla suhtautua. Aika monta kertaa tässä jo olen menettänyt uskoni että niihin hoitoihin koskaan pääsee edes.