IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Tinkerbella voi ei miten ikävä vaiva :sad001 et varmasti ole ainut tälläisen kanssa painiva, toivotaan että täältä löytyy joku joka osaa jakaa kokemuksia! Mulla ei valitettavasti ole mitään muuta antaa kuin myötätuntoa 😞

@siska mulla kans taipumusta IBS:ään eli hyvä tietää että tällästä voi olla luvassa! Hyvä tietää myös että varhaisista limoista ei kannata huolestua 😅

Me saadaan ilmottautua HUSilla hoitoon ens kierrosta eli näillä näkymin noin kahden viikon päästä (lämpöjen perusteella ovis meni just)! Eli ihan pian ehkä päästään vihdoin tositoimiin :) Mutta realistina mietin että ehkä ei mahdutakaan vielä hoitoihin heti. Koronakarenssin takia meillä oli suunnittelukäynti pari kuukautta sit, ja oon tarkemmat tiedot unohtanu. Mua siis mietityttää kalliiden lääkkeiden osto. Ostetaanko vasta sit kun on tullu vihreää valoa hoitoihin pääsystä? Vai onko joku riski että sit oltaskin myöhässä, koska heti pitäs olla ruisku kädessä ojossa kun tulee viestiä? 😬 Ja kannattaako kaikki määrätyt lääkkeet ostaa sit heti kerralla vai hakea lisää jos tarvii...?
 
@Tinkerbella voi ei miten ikävä vaiva :sad001 et varmasti ole ainut tälläisen kanssa painiva, toivotaan että täältä löytyy joku joka osaa jakaa kokemuksia! Mulla ei valitettavasti ole mitään muuta antaa kuin myötätuntoa 😞

@siska mulla kans taipumusta IBS:ään eli hyvä tietää että tällästä voi olla luvassa! Hyvä tietää myös että varhaisista limoista ei kannata huolestua 😅

Me saadaan ilmottautua HUSilla hoitoon ens kierrosta eli näillä näkymin noin kahden viikon päästä (lämpöjen perusteella ovis meni just)! Eli ihan pian ehkä päästään vihdoin tositoimiin :) Mutta realistina mietin että ehkä ei mahdutakaan vielä hoitoihin heti. Koronakarenssin takia meillä oli suunnittelukäynti pari kuukautta sit, ja oon tarkemmat tiedot unohtanu. Mua siis mietityttää kalliiden lääkkeiden osto. Ostetaanko vasta sit kun on tullu vihreää valoa hoitoihin pääsystä? Vai onko joku riski että sit oltaskin myöhässä, koska heti pitäs olla ruisku kädessä ojossa kun tulee viestiä? 😬 Ja kannattaako kaikki määrätyt lääkkeet ostaa sit heti kerralla vai hakea lisää jos tarvii...?

Hus:lla ainakin sanoivat et osta lääkkeet vasta kun tiiät että mahtuu siitä kierrosta mukaan. Ja lääkkeitä ei kannata kaikkia ostaa valmiiksi vaikka pääsiskin. Ne voi toki aina varata apteekkiin valmiiksi jos jännittää et niitä ei saa :) just itse istuin apteekissa jonottamassa kun sai tiedon miten jatketaan pe asti. Irrotuspiikin ostan sit kun tiiän kummalla ne irrottelee ovitrelle vai se toinen.. pregnylkö se nyt oli.. :)
 
Ja toivotaan nurppu et mahdutte seuraavasta! Meille ne varoitti moneen kertaan et lyhyestä on vaikeampi mahtua kuin pitkästä kaavasta.
 
Mä oon noita lääkehommia myös jo valmiiksi mietiskellyt... Meillä nyt on vasta suunnittelukäynti marraskuun lopussa, mutta tän vuoden lääkkeiden katto jo täynnä. Tulisi siis varmaan aika paljon halvemmaksi jos saisi jotain jo tän vuoden puolella haettua apteekista 🤔 🧐
 
@Tinkerbella voi ei miten ikävä vaiva :sad001 et varmasti ole ainut tälläisen kanssa painiva, toivotaan että täältä löytyy joku joka osaa jakaa kokemuksia! Mulla ei valitettavasti ole mitään muuta antaa kuin myötätuntoa 😞

@siska mulla kans taipumusta IBS:ään eli hyvä tietää että tällästä voi olla luvassa! Hyvä tietää myös että varhaisista limoista ei kannata huolestua 😅

Me saadaan ilmottautua HUSilla hoitoon ens kierrosta eli näillä näkymin noin kahden viikon päästä (lämpöjen perusteella ovis meni just)! Eli ihan pian ehkä päästään vihdoin tositoimiin :) Mutta realistina mietin että ehkä ei mahdutakaan vielä hoitoihin heti. Koronakarenssin takia meillä oli suunnittelukäynti pari kuukautta sit, ja oon tarkemmat tiedot unohtanu. Mua siis mietityttää kalliiden lääkkeiden osto. Ostetaanko vasta sit kun on tullu vihreää valoa hoitoihin pääsystä? Vai onko joku riski että sit oltaskin myöhässä, koska heti pitäs olla ruisku kädessä ojossa kun tulee viestiä? 😬 Ja kannattaako kaikki määrätyt lääkkeet ostaa sit heti kerralla vai hakea lisää jos tarvii...?
Mä kävin ostamassa sinä päivänä kun mun piti pistää eka piikki. Jos on isommalla paikkakunnalla, voi ehkä mennä näin halutessaan. Pienemmällä paikkakunnalla varaisin aiemmin et kerkiävät tilaamaan lääkkeet tarvittaessa.

Mulla kävi niin et oikeasti vain oletin et tottakai lääkkeitä on kunnes painuin apteekkiin. Siellä mua ystävällisesti neuvottiin tarkistamaan lääkehaun kautta et missä kyseistä lääkettä on. Katsoin lähimmän, soitin sinne ja varasin. Sieltä annettiin hyviä neuvoja. Ostin lääkkeet sinne ekaan tarkistusultraan asti. Sit kävin ultrassa ja tehtiin loppuajalle suunnitelma, jonka jälkeen suuntasin taas apteekkiin.
 
Löytyykö täältä palstalta muita joilla limakalvon kanssa ollut haasteita tiputteluvuodon muodossa? Minulle kerrottiin lääkärin toimesta, että jos tiputtelee kovasti ei siirtoa ehkä edes voida tehdä 🥺. Minulla on saatu lugejen avulla tiputtelu kuriin loppukierrosta, mutta joissain kierroissa on ollut tiputtelua jopa ennen ovista ja se mietityttää.

Limakalvo on paksuuntunut hienosti, mutta kolmikerroksisuutta on hankalaa nähdä ultrissa, tämä voi kai olla ongelmallista. Kukaan ei suostu ikinä suoraan selittämään miten kolmikerroksisuus vaikuttaa kiinnittymiseen, tiedän vaan että se voi olla hankalampaa. Mutta onko silti mahdollista? Ja miten ihmeessä sen limiksen saisi selkeämmin kolmikerroksiseksi?! 🙈

Haaste ollut ilmoilla jo keväällä kun tehtiin 3 inssiä, eikä asiaa isommin tutkittu keittosuolaliuos tutkimusta lukuun ottamatta missä kaikki oli ok. Nyt on pari pientä myoomaa lihaksen sisällä, mutta tiputtelu voi ehkä johtua tästä.

Huolettaa, voiko tämä tiputtelu blokata yrityskiertoja tehdä PAS. Mitä tässä voisi itse tehdä asian eteen, ja mitä tutkimuksia tai lääkityksiä ihmiset vastaavassa tilanteessa tehneet, jos muita sielunsiskoja samasta veneestä löytyy tältä palstalta?
Jäin vain miettimään että miten lähellä kalliita ja työläitä hoitoja oltiin meilläkin? Miten paljon samaa löytyy?
Mun luottogyne (naisten tautien ja synnytysten erikoislääkäri) määräsi mulle 200mg luget käyttöön joka spontaanikiertoon kunnes raskaustesti näyttäisi tyhjää tai tuplaviivaa.
En vaan muista mistä kp se sitten aina uusiks alkoi.
Välitiputtelua halusi pitää kurissa ja limakalvoja +kohdunkaulaa rauhoittaa!
Tökin niitä sisääni 8hvälein... Tuhruista touhua! Mies kokkareita "siunaili" ja urhoollisesti silti tallenteli.
Sit tein sen niin "viimeisen" r-testin, oli positiivinen... ja yllätys! testin jälkeen pitikin jatkaa samaa tökköilyä 3krt/vrk sovittuun vu-saakka ( kävin samalla gynellä).
Oisko ollut RV16 tuli rytmiin muutos, enää 12h välein eli 2krt/ vrk. Ilmassa oli suurta helpotuksen tuntua! Mies suunnitteli lähettämänsä kukkia gynelle kiitokseksi tuhrujen vähetessä...
RV 20 alkaen enää vain 1krt/vrk ja se ehdottomasti illalla. Miehen pieneksi pettymykseksi se sama sorminäppäryyden ylläpito jatkuu aina rv36!
Myös neuvola ja sairaalan synnytys lääkärit siunanneet tuon 200lugetökkömenettelyn siitä nyt raskausaikana kuullessaan.

Taustalla siis selittämätön keskenmeno (RV16), sen jälkityhjennyksessä kyytiin saatu paha sairaabakteeri ja sen aiheuttama kohtutulehdus... ja alkuperäiset ikuiset niagaravuodot kiusallisine välivuotoineen. Nyt keväällä tehty myös myoomien poistoja, jotka löytyivät ensin ultrassa, sitten poistettiin tarkentavassa /tyhjentävässä /kajoavassa suolavesitestihuuhtelussa, jonka gyne halusi tehtävän kuultuaan raskautumistoiveesta.
Hän sanoi suht pienenkin myoman tms kohdunlimakalvoilla tms tekevän inssin tarpeettomaksi, puhui jotain kaikkien rahan- ja ajan haaskauksesta... toimisihan se pahkura tai pahkurat hänen näkemyksensä mukaan siellä limakalvoilla kuten parhainkin kierukka.
Olisin nyt siis PASsiirroissa, jollei Ohhoh tuolla RV23 mahanahkan alla treenaisi.
Luget siis alkoi myoomien poiston jälkeen. Sitä ennen, jo talvella aloitin gynen ohjeistuksesta aamulla 1000foolihapon (ostin Tiukasta) D3vitamiinin, monivitamiini, illalla kalaöljykapseli ja magnesium+b6, yöllä rautalisä+Cvitamiini tankkaukset. Täyskarpalomehushotit 2-4cl/ vrk pitivät kuulemma alaosaston bakteeriflooraa kunnossa, emättimeen tökittävien maitohappovalmisteiden( kuuri) lisäksi.
Käytössä oli sekä lääkedosetti että puhelimen muistutukset... helpotti huomattavasti.
Onnea ja jaksamista yritykseen, olkoon teidän vuoronne pästäy käyttämään vauvaliimaa 🍀
 
Mä oon noita lääkehommia myös jo valmiiksi mietiskellyt... Meillä nyt on vasta suunnittelukäynti marraskuun lopussa, mutta tän vuoden lääkkeiden katto jo täynnä. Tulisi siis varmaan aika paljon halvemmaksi jos saisi jotain jo tän vuoden puolella haettua apteekista 🤔 🧐
Juuripa noin!
 
Jäin vain miettimään että miten lähellä kalliita ja työläitä hoitoja oltiin meilläkin? Miten paljon samaa löytyy?
Mun luottogyne (naisten tautien ja synnytysten erikoislääkäri) määräsi mulle 200mg luget käyttöön joka spontaanikiertoon kunnes raskaustesti näyttäisi tyhjää tai tuplaviivaa.
En vaan muista mistä kp se sitten aina uusiks alkoi.
Välitiputtelua halusi pitää kurissa ja limakalvoja +kohdunkaulaa rauhoittaa!
Tökin niitä sisääni 8hvälein... Tuhruista touhua! Mies kokkareita "siunaili" ja urhoollisesti silti tallenteli.
Sit tein sen niin "viimeisen" r-testin, oli positiivinen... ja yllätys! testin jälkeen pitikin jatkaa samaa tökköilyä 3krt/vrk sovittuun vu-saakka ( kävin samalla gynellä).
Oisko ollut RV16 tuli rytmiin muutos, enää 12h välein eli 2krt/ vrk. Ilmassa oli suurta helpotuksen tuntua! Mies suunnitteli lähettämänsä kukkia gynelle kiitokseksi tuhrujen vähetessä...
RV 20 alkaen enää vain 1krt/vrk ja se ehdottomasti illalla. Miehen pieneksi pettymykseksi se sama sorminäppäryyden ylläpito jatkuu aina rv36!
Myös neuvola ja sairaalan synnytys lääkärit siunanneet tuon 200lugetökkömenettelyn siitä nyt raskausaikana kuullessaan.

Taustalla siis selittämätön keskenmeno (RV16), sen jälkityhjennyksessä kyytiin saatu paha sairaabakteeri ja sen aiheuttama kohtutulehdus... ja alkuperäiset ikuiset niagaravuodot kiusallisine välivuotoineen. Nyt keväällä tehty myös myoomien poistoja, jotka löytyivät ensin ultrassa, sitten poistettiin tarkentavassa /tyhjentävässä /kajoavassa suolavesitestihuuhtelussa, jonka gyne halusi tehtävän kuultuaan raskautumistoiveesta.
Hän sanoi suht pienenkin myoman tms kohdunlimakalvoilla tms tekevän inssin tarpeettomaksi, puhui jotain kaikkien rahan- ja ajan haaskauksesta... toimisihan se pahkura tai pahkurat hänen näkemyksensä mukaan siellä limakalvoilla kuten parhainkin kierukka.
Olisin nyt siis PASsiirroissa, jollei Ohhoh tuolla RV23 mahanahkan alla treenaisi.
Luget siis alkoi myoomien poiston jälkeen. Sitä ennen, jo talvella aloitin gynen ohjeistuksesta aamulla 1000foolihapon (ostin Tiukasta) D3vitamiinin, monivitamiini, illalla kalaöljykapseli ja magnesium+b6, yöllä rautalisä+Cvitamiini tankkaukset. Täyskarpalomehushotit 2-4cl/ vrk pitivät kuulemma alaosaston bakteeriflooraa kunnossa, emättimeen tökittävien maitohappovalmisteiden( kuuri) lisäksi.
Käytössä oli sekä lääkedosetti että puhelimen muistutukset... helpotti huomattavasti.
Onnea ja jaksamista yritykseen, olkoon teidän vuoronne pästäy käyttämään vauvaliimaa 🍀
Kiitos kovasti kun jaiot kokemuksiasi näin kattavasti. ♥️ Arvostan tosi paljon. Hyvä tietää, että lugejen avulla onnistuitte, vaikkakin aika pitkään niitä jouduit käyttämään. Mukavaa odotusta teille 🌞
 
Mä oon noita lääkehommia myös jo valmiiksi mietiskellyt... Meillä nyt on vasta suunnittelukäynti marraskuun lopussa, mutta tän vuoden lääkkeiden katto jo täynnä. Tulisi siis varmaan aika paljon halvemmaksi jos saisi jotain jo tän vuoden puolella haettua apteekista 🤔 🧐

Mulla on kans kelakatto täynnä ja jos jonkun mutkan kautta päätyisi vaikka siihen tilanteeseen et uusi ivf kierros tulossa vuoden vaihteen jälkeen, mutta reseptit on jo, niin saattaisin käydä apteekissa kyselemässä miten kauan mikäkin säilyy. Jos niille ei sit tulisi käyttöä, niin se on vaan se 2,5e/paketti mikä menis hukkaan. Mut just esim irrotuspiikit ja luget ei ollut kelakorvattavia niitä en hakisi etukäteen, koska joutuu maksaa sen koko summan oli katto täynnä tai ei. Lisäys: saatiin replat sielä suunnittelukäynnillä heti jo.
 
Moikka!
Täällä uusi kirjoittelija, löysin tämän ryhmän googleteltuani tietoa pakastealkioiden siirrosta. Huomenna minulla ensikäynti lähimmässä yliopistollisessa sairaalassa, mutta mahdolliset hoidot tehdään ilmeisesti Hus:ssa.
Meidän tilanne on sellainen, että takana luomusti tulleita raskauksia eikä ongelmia ole ollut niissä, mutta valitettavasti myöhemmin on paljastunut geenivirhe, jonka vuoksi olemme esikoisemme menettäneet😔 Nyt haaveissa vielä pitkien pohdintojen jälkeen kuitenkin uusi lapsi, mutta nyt alkiodiagnostiikan kautta, sillä riski geenivirheen periytymiseen on liian suuri.

Onko täällä kenelläkään tietoa, miten alkiodiagnostiikka-projekti etenee ja kuinkahan kauan menee siihen, että pääsee ensikäynnille Hus:iin oman lähisairaalan käynnin jälkeen? Huomisen jälkeen olen varmasti asian suhteen jo viisaampi, mutta ajattelin silti jo etukäteen täältä kysellä💛
 
Moikka!
Täällä uusi kirjoittelija, löysin tämän ryhmän googleteltuani tietoa pakastealkioiden siirrosta. Huomenna minulla ensikäynti lähimmässä yliopistollisessa sairaalassa, mutta mahdolliset hoidot tehdään ilmeisesti Hus:ssa.
Meidän tilanne on sellainen, että takana luomusti tulleita raskauksia eikä ongelmia ole ollut niissä, mutta valitettavasti myöhemmin on paljastunut geenivirhe, jonka vuoksi olemme esikoisemme menettäneet😔 Nyt haaveissa vielä pitkien pohdintojen jälkeen kuitenkin uusi lapsi, mutta nyt alkiodiagnostiikan kautta, sillä riski geenivirheen periytymiseen on liian suuri.

Onko täällä kenelläkään tietoa, miten alkiodiagnostiikka-projekti etenee ja kuinkahan kauan menee siihen, että pääsee ensikäynnille Hus:iin oman lähisairaalan käynnin jälkeen? Huomisen jälkeen olen varmasti asian suhteen jo viisaampi, mutta ajattelin silti jo etukäteen täältä kysellä💛
Täälläkin uusi kirjoittaja. Meillä alkiodiagnostiikka edennyt suurinpiirtein näin kun geenivirhe oli jo aiemmin tunnistettu:

04/2021 ensimmäinen käynti terveyskeskuksessa
10/2021 alkiodiagnostiikkaneuvonta
11/2021 kromosomitutkimus ja perheenjäsenten DNA-testit
12/2021 suunnittelukäynti ja menetelmän pystytyksen aloitus
03/2022 1. IVF (julkinen -> hoitajalakon vuoksi loppuun yksityisellä)
06/2022 1. PAS (yksityinen)
08/2022 2. IVF (julkinen)
Nyt odotetaan alkiodiagnostiikan tuloksia ja PAS siirtoa, joka on todennäköisesti 10 tai 11/2022
 
Täälläkin uusi kirjoittaja. Meillä alkiodiagnostiikka edennyt suurinpiirtein näin kun geenivirhe oli jo aiemmin tunnistettu:

04/2021 ensimmäinen käynti terveyskeskuksessa
10/2021 alkiodiagnostiikkaneuvonta
11/2021 kromosomitutkimus ja perheenjäsenten DNA-testit
12/2021 suunnittelukäynti ja menetelmän pystytyksen aloitus
03/2022 1. IVF (julkinen -> hoitajalakon vuoksi loppuun yksityisellä)
06/2022 1. PAS (yksityinen)
08/2022 2. IVF (julkinen)
Nyt odotetaan alkiodiagnostiikan tuloksia ja PAS siirtoa, joka on todennäköisesti 10 tai 11/2022
Kiitos, kun kerroit oman polkusi! Meillä geenivirhe on tiedossa ja testit on otettu muulta perheeltä silloin, kun esikoisen geenivirhe paljastui. Eli niitä tuskin uudelleen tehdään🤔 mutta huomenna tosiaan lähimmässä yliopistollisessa sairaalassa käynti ja sen jälkeen olen varmasti viisaampi asian suhteen ja sen, miten ja kenties milloin asia etenee. Jännittävää ja toisaalta myös pelottavaa, kun on niin suuri suru eli oman lapsen menettäminen taustalla😔
 
Taustalla olen tätä ketjua seuraillut ja tänään oli vihdoin meilläkin Ivf-suunnittelukäynti polilla! 🥳
Nyt ollaan menossa kp12 ja lyhyellä kaavalla lähdetään heti seuraavasta kierrosta toteuttamaan ivf:ää tuoresiirto tavoitteena.

Eli kp2 alkaa gonal f -pistokset, kp 6 olis ultra ja jarrut. Sen jälkeen polilla kai tarkemmat jatkosuunnitelmat punktion osalta.

Jännää!! Jokohan mekin saatais yhteinen nyytti miehen kans.. 🥰 Minulla siis ennestään 2 tyttöä edellisestä liitosta ja nykyiselle miehelle tämä olis eka lapsi. Syytä meidän lapsettomuudelle ei ole löydetty 🤷‍♀️
 
@Harmi89 Kiva että pääsette pian tositoimiin! 🤩

Täällä odotetaan malttamattomana huomisen tokaa kontrolliultraa. Eilen ja tänään on ollut munasarjojen tuikkauksien sijaan semmosta hyvin menkkamaista jomottelua aina joko selkä tai vatsapuolella. Eilen olin myös jotenkin tosi "virittyneellä" tuulella, vähän hankala selittää.. mistä lie tulee vai oisko hormonit.

Oon tässä koittanut kovasti googlata mitä estrogeenitasoille tapahtuu irrotuspiikin jälkeen, löysin vaan siihen asti pari käppyrää ja tiedon siitä kuin paljon korkeampi ivf hoidossa e2 taso on verrattuna ns normaaliin kiertoon. Onks täällä tietäjiä? 🧐

Itsellä siis migreeni on aika herkkä hormoni muutoksille ja pahimmat kohtaukset yleensä osuneet kierroissa niihin millon estrogeeni tasot droppaa. Ja nyt mä vähän jännitän, et missä vaiheessa noi huimat tasot laskee vai laskeeko ne sillain kivan hitaasti pikkuhiljaa vai miten se käyttäytyy. Ne kun on siis ymmärtääkseni ivf kierroksissa kymmenkertaiset ns normaaliin nähden..
 
Tokassa kontrolliultrassa kävin tänään. Punktio on sitten tiedossa ensi maanantaiksi! Mun munasarjat oli sitten päättänyt kasvatella sitten vähän enemmänkin niitä rakkuloita sitten maanantaista.. maanantaina tosiaan oli tyyliin 5 toisella ja 6 toisella puolella, nyt oli sit jo 10 ja ainakin 14.. Hyvin tasaisen kokoisia kuitenkin yllättävää kyllä - isoimmat eivät olleet pompanneet mitenkään extra isoiksi, oiskohan ne ollut jotain 20mm, kun ma ne oli jo 14 ja 16mm..

noh, näillä rakkulamäärillä (ja sillä, että vasenta ei saatu taaskaan kunnolla ultrattua ja sinne tod näk jäi rakkuloita mitä ei mitattu) päädytiin sit siihen että hypeririski on turhan iso ja pakastetaan kaikki, vaihtui ovitrelle pegnyliin ja ei tuoresiirtoa. Harmittaa ja ei harmita samaan aikaan - olin olettanut että näin meidän kohdalla tulee käymään, mut harmittaa koska maanantain tilanne näytti aika hyvältä tuoresiirron kannalta.

Harmittaa myös, että HUS:n tuntien me päästään varmaan PAS:n joskus ikuisuuksien päästä.. en ees tarkalleen tiiä mikä heidän näkemys on siitä, monta välikiertoa pitäisi olla, jostain luin, että kahdet kuukautiset - mikä meikäläisen kierroilla voi tarkoittaa ihan mitä tahansa parista kuukaudesta lähemmäs neljään 🤷‍♀️ voi toki olla että kuukautiset alkaa nopeasti keräyksen jäljiltä, ymmärsin ettei tukilääkkeitä nyt sit tarvitse käyttää, kun ei ole siirtoakaan tiedossa. Lisäksi en tiedä sitten onko pas:t sit täysin lääkkeelisiä vai letrotuettuja..
 
Tokassa kontrolliultrassa kävin tänään. Punktio on sitten tiedossa ensi maanantaiksi! Mun munasarjat oli sitten päättänyt kasvatella sitten vähän enemmänkin niitä rakkuloita sitten maanantaista.. maanantaina tosiaan oli tyyliin 5 toisella ja 6 toisella puolella, nyt oli sit jo 10 ja ainakin 14.. Hyvin tasaisen kokoisia kuitenkin yllättävää kyllä - isoimmat eivät olleet pompanneet mitenkään extra isoiksi, oiskohan ne ollut jotain 20mm, kun ma ne oli jo 14 ja 16mm..

noh, näillä rakkulamäärillä (ja sillä, että vasenta ei saatu taaskaan kunnolla ultrattua ja sinne tod näk jäi rakkuloita mitä ei mitattu) päädytiin sit siihen että hypeririski on turhan iso ja pakastetaan kaikki, vaihtui ovitrelle pegnyliin ja ei tuoresiirtoa. Harmittaa ja ei harmita samaan aikaan - olin olettanut että näin meidän kohdalla tulee käymään, mut harmittaa koska maanantain tilanne näytti aika hyvältä tuoresiirron kannalta.

Harmittaa myös, että HUS:n tuntien me päästään varmaan PAS:n joskus ikuisuuksien päästä.. en ees tarkalleen tiiä mikä heidän näkemys on siitä, monta välikiertoa pitäisi olla, jostain luin, että kahdet kuukautiset - mikä meikäläisen kierroilla voi tarkoittaa ihan mitä tahansa parista kuukaudesta lähemmäs neljään 🤷‍♀️ voi toki olla että kuukautiset alkaa nopeasti keräyksen jäljiltä, ymmärsin ettei tukilääkkeitä nyt sit tarvitse käyttää, kun ei ole siirtoakaan tiedossa. Lisäksi en tiedä sitten onko pas:t sit täysin lääkkeelisiä vai letrotuettuja..
Hei, sori tuun vähän sivusta kommentoimaan mut oliko tosiaan niin et ovitrelle vaihtu pregnyliin eikä gonapeptyliin? Kun muistaakseni ovitrelle ja pregnyl samaa tavaraa ja mulla nimenomaan vaihdettiin gonapeptyliin hypeririskin vuoksi.
 
Hei, sori tuun vähän sivusta kommentoimaan mut oliko tosiaan niin et ovitrelle vaihtu pregnyliin eikä gonapeptyliin? Kun muistaakseni ovitrelle ja pregnyl samaa tavaraa ja mulla nimenomaan vaihdettiin gonapeptyliin hypeririskin vuoksi.

Oho, joku ajatuspieru tullu kirjoittaessa, gonapeptyl tosiaan tuli ovitrellen tilalle!
 
Tokassa kontrolliultrassa kävin tänään. Punktio on sitten tiedossa ensi maanantaiksi! Mun munasarjat oli sitten päättänyt kasvatella sitten vähän enemmänkin niitä rakkuloita sitten maanantaista.. maanantaina tosiaan oli tyyliin 5 toisella ja 6 toisella puolella, nyt oli sit jo 10 ja ainakin 14.. Hyvin tasaisen kokoisia kuitenkin yllättävää kyllä - isoimmat eivät olleet pompanneet mitenkään extra isoiksi, oiskohan ne ollut jotain 20mm, kun ma ne oli jo 14 ja 16mm..

noh, näillä rakkulamäärillä (ja sillä, että vasenta ei saatu taaskaan kunnolla ultrattua ja sinne tod näk jäi rakkuloita mitä ei mitattu) päädytiin sit siihen että hypeririski on turhan iso ja pakastetaan kaikki, vaihtui ovitrelle pegnyliin ja ei tuoresiirtoa. Harmittaa ja ei harmita samaan aikaan - olin olettanut että näin meidän kohdalla tulee käymään, mut harmittaa koska maanantain tilanne näytti aika hyvältä tuoresiirron kannalta.

Harmittaa myös, että HUS:n tuntien me päästään varmaan PAS:n joskus ikuisuuksien päästä.. en ees tarkalleen tiiä mikä heidän näkemys on siitä, monta välikiertoa pitäisi olla, jostain luin, että kahdet kuukautiset - mikä meikäläisen kierroilla voi tarkoittaa ihan mitä tahansa parista kuukaudesta lähemmäs neljään 🤷‍♀️ voi toki olla että kuukautiset alkaa nopeasti keräyksen jäljiltä, ymmärsin ettei tukilääkkeitä nyt sit tarvitse käyttää, kun ei ole siirtoakaan tiedossa. Lisäksi en tiedä sitten onko pas:t sit täysin lääkkeelisiä vai letrotuettuja..
Oi kuulostaapas lupaavalta saaliilta, toivottavasti kaikki menee hyvin teillä. Ja harmillista tuo uhkaava hyper, meillä kävi sama juttu Ja kyllähän se harmitti. Lasken parhaillaan päiviä ja odottavan aika on pitkä, vielä 1kk pitäisi jaksaa odottaa ja toivoa että pääsisi siirtoon silloin.

Minulle lääkäri sanoi puh että otetaan tähän kiertoon kuukautiset ja siitä seuraavassa kierrossa koitetaan 1. pas. Varmaan toki tapauskohtaista ja riippuu ehkä kuinka vahvoja hyper oireet olleet? Itsellä oli gonapeotylistä sellainen oire, että menkat tosiaan alkoi 5pv punktion jälkeen, lääkäri kuittasi sen aika tavanomaiseksi mikä sinänsä hyvä juttu, hieman projekti edistyisi nopeammin.

Meillä on vielä inssin jäljeltä jäänyt letroja ja Ovitrellekin olisi jääkaapissa, ne aina muistuttavat hoidoista kun osuvat silmään ja olenkin pohtinut pyytäisinkö lääkäriltä lupaa tukemaan Pas niiden avulla. Sitä haluaisi kaikkensa tehdä tukemaan sitä omaa kiertoa.

Tsemppiä munien kypsyttelyyn! 😊
 
Sivuhuomio, lääkärin kanssa juteltiin muista aiheista ja kysyin voiko ovulaation ajoittumisen vuoksi mennä PAS ohi HUSilla. Kertoi että jos ei ole resurssipulaa, tehdään nykyään siirtoja myös lauantaisin ja että jos olisi 5pv blasto jonka siirto ajoittuisi sunnuntaille, on siirto mahdollista tehdä maanantaina 6. pv. Viittasi tuoreeseen jenkkitutkimukseen jossa tehty vastaavia siirtoja menestyksekkäin tuloksin.

Nyt harmittaa että en ihan tarkkaan muista puhuiko että 5pv blaston voi siirtää 6. pvnä vai oliko sittenkin puhe 5pv blaston kasvatuksesta 6pv ikäiseksi ja siten siirto 6. pv. Muistini väittää että ensimmäinen vaihtoehto kyseessä 😅

Summa summarum, koitti lohduttaa että vkl ei pitäisi enää HUSilla olla syy miksi PAS ei voitaisi tehdä. 🙏 Tämä oli positiivinen yllätys!
 
Myös multa ääni Helsingin Dextralle ja sieltä voin lämpimästi suositella erityisesti Annika-Tuulenheimo-Silfvastia. Hänellä hoidossa onnistuimme vihdoin saamaan lapsen usean epäonnistumisen jälkeen. Oli ihan eri meininki kuin aiemmissa hoidoissa. Nykyään vaikuttaa olevan vaikea saada hänelle aikoja, mutta siellä muutkin vaikuttavat hyviltä ja myös kätilöt, hoitajat samoin kuin labrahenkikökunta on ihania ja päteviä.

Oliko se juuri tämä lääkäri joka määräsi sinulle DHEA:ta ja ubikinonia? Saako udella millä annostuksella noita söit/syöt? Otettiinko jotain seurantaverikokeita tuohon DHEA:n liittyen? 😊

Ohho ja miljoonasti onnea luomuylläriplussasta! 🧡🧡
 
Takaisin
Top