IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Oliko se juuri tämä lääkäri joka määräsi sinulle DHEA:ta ja ubikinonia? Saako udella millä annostuksella noita söit/syöt? Otettiinko jotain seurantaverikokeita tuohon DHEA:n liittyen? 😊

Ohho ja miljoonasti onnea luomuylläriplussasta! 🧡🧡
Juuri hän määräsi DHEA:n ja ubikinonin, koska minulla on niin alhainen AMH ja huonot munasolut. DHEA:ta hän määräsi 2 tablettia (2x25mg) aamuisin ja 1x25 mg iltaisin. Viimeksi kun näitä söin kaikki meni hyvin eikä tullut muita oireita kuin näppyjä, rasvainen iho ja hiukset. Tällä kerralla sain sen verran rajuja oireita, että vähensin omatoimisesti annoksen ja söin vain 2 tablettia aamulla ja lopulta söin vain yhden tabletin aamuisin. Sivuoireet lienevät harvinaisia, mutta jostain syystä tällä kerralla sain niitä ja mielenrauhani vuoksi päätin vähentää annostusta. Ei mitattu mitään eikä tehty seurantakokeita, mutta kuulemma niistä ei ole haittaa(?) ja toisten mielestä ei ole hyötyäkään. Itse halusin niitä jälleen syödä, kun esikoisen kohdalla saimme hyvän vasteen IVF-/OOCSI-hoidoissa sen jälkeen kun olin syönyt DHEA:ta ja ubikinoiinia. Ei tietenkään välttämättä johtunut niistä.

Ubikinoninia söin 3 kpl Yliopiston apteekin Q10-tablettia päivässä.

Paljon kiitos onnitteluista! :Hugging Face: Ihmeelliseltä tämä tuntuu kaikkien lapsettomuushoitovuosien jälkeen, mutta kovasti toivomme, että raskaus johtaisi toivottuun lopputulokseen. :red-heart:
 
Juuri hän määräsi DHEA:n ja ubikinonin, koska minulla on niin alhainen AMH ja huonot munasolut. DHEA:ta hän määräsi 2 tablettia (2x25mg) aamuisin ja 1x25 mg iltaisin. Viimeksi kun näitä söin kaikki meni hyvin eikä tullut muita oireita kuin näppyjä, rasvainen iho ja hiukset. Tällä kerralla sain sen verran rajuja oireita, että vähensin omatoimisesti annoksen ja söin vain 2 tablettia aamulla ja lopulta söin vain yhden tabletin aamuisin. Sivuoireet lienevät harvinaisia, mutta jostain syystä tällä kerralla sain niitä ja mielenrauhani vuoksi päätin vähentää annostusta. Ei mitattu mitään eikä tehty seurantakokeita, mutta kuulemma niistä ei ole haittaa(?) ja toisten mielestä ei ole hyötyäkään. Itse halusin niitä jälleen syödä, kun esikoisen kohdalla saimme hyvän vasteen IVF-/OOCSI-hoidoissa sen jälkeen kun olin syönyt DHEA:ta ja ubikinoiinia. Ei tietenkään välttämättä johtunut niistä.

Ubikinoninia söin 3 kpl Yliopiston apteekin Q10-tablettia päivässä.

Paljon kiitos onnitteluista! :Hugging Face: Ihmeelliseltä tämä tuntuu kaikkien lapsettomuushoitovuosien jälkeen, mutta kovasti toivomme, että raskaus johtaisi toivottuun lopputulokseen. :red-heart:
Kiitos! Olen vain joskus lukenut jostain (eli luotettava lähde varmasti 😀) että kannattaisi seurata verikokein DHEA-S ja testosteroniarvoja jos syö DHEA:ta. Ettei nouse arvot liian korkeiksi,vissiin huono sekin. Ollaan siellä klinikalla hoidossa, jossa tuo kyseinen lääkäri työskentelee mutta eri lääkärillä. Kerran kävin hänellä kun oma ei ollut paikalla ja vakuutti kyllä ammattitaidollaan että taidamme siirtyä hänen asiakkaiksi jos/kun hoitoja täytyy vielä jatkaa👍🏻
 
Juuri hän määräsi DHEA:n ja ubikinonin, koska minulla on niin alhainen AMH ja huonot munasolut. DHEA:ta hän määräsi 2 tablettia (2x25mg) aamuisin ja 1x25 mg iltaisin. Viimeksi kun näitä söin kaikki meni hyvin eikä tullut muita oireita kuin näppyjä, rasvainen iho ja hiukset. Tällä kerralla sain sen verran rajuja oireita, että vähensin omatoimisesti annoksen ja söin vain 2 tablettia aamulla ja lopulta söin vain yhden tabletin aamuisin. Sivuoireet lienevät harvinaisia, mutta jostain syystä tällä kerralla sain niitä ja mielenrauhani vuoksi päätin vähentää annostusta. Ei mitattu mitään eikä tehty seurantakokeita, mutta kuulemma niistä ei ole haittaa(?) ja toisten mielestä ei ole hyötyäkään. Itse halusin niitä jälleen syödä, kun esikoisen kohdalla saimme hyvän vasteen IVF-/OOCSI-hoidoissa sen jälkeen kun olin syönyt DHEA:ta ja ubikinoiinia. Ei tietenkään välttämättä johtunut niistä.

Ubikinoninia söin 3 kpl Yliopiston apteekin Q10-tablettia päivässä.

Paljon kiitos onnitteluista! :Hugging Face: Ihmeelliseltä tämä tuntuu kaikkien lapsettomuushoitovuosien jälkeen, mutta kovasti toivomme, että raskaus johtaisi toivottuun lopputulokseen. :red-heart:
Saanko myös udella millaisia oireita tuli? Mulla ei myöskään tullut ekalla kerralla mitään mutta nyt kun aloitin uudestaan tuli sen verran huonoa oloa ja migreeniä päivittäin että jätin pois kokonaan.

Onnea myös luomuplussasta ❤️
 
Saanko myös udella millaisia oireita tuli? Mulla ei myöskään tullut ekalla kerralla mitään mutta nyt kun aloitin uudestaan tuli sen verran huonoa oloa ja migreeniä päivittäin että jätin pois kokonaan.

Onnea myös luomuplussasta ❤️
Päätä särki koko ajan ja kärsin unettomudesta ja huonosta olosta. En tiedä johtuiko DHEA:sta, mutta alkoi sopivasti vähän sen jälkeen kun olin aloittanut kuurin, joten oletan, että johtui niistä. Kun vähensin yhteen pilleriin ja otin se heti aamusta, niin oireet vähenivät ja vähitellen poistuivat.
 
@Tinkerbella tulit mieleeni kun sulla oli niin samanlainen tilanne just, ettekä päässeet tuoresiirtoon ja vissiin kans hus:lla, niin tuliko soluista mitään väliaikatietoja sulle näkyviin? Mulla tuli toki se, että kuin moni oli kypsiä ja moniko hedelmöittyi, mutta muuta ei oo vielä tullut. Lääkärin soitto aika vasta maanantaina ja oon kauheen malttamaton - tietenkin 😅 selviskö jo pääsetkö millon pas:n?

Päivitellään nyt vähän tähän ketjuunkin, että meillä tosiaan oli maanantaina punktio, oiskohan tyhjennelty 46 folliikkelia, joista löytyi huimat 29 munasolua, joista kypsiä oli 25 ja hedelmöittyi uskomattomat 21.. bonarina päälle sit hyperi, vatsaontelossa oli hiukan nestettä jo keräyspäivänä. Tänään on ollut eka päivä et sanoisin et mennään parempaan suuntaan onneksi! En toki tiiä voiko oireet aaltoilla eri päivinä, tukallimat oireet ja kivut on ollu kyllä iltaisin. Lääkäri reissulta oon kuitenkin toistaiseksi säästynyt 🙏
 
@Tinkerbella tulit mieleeni kun sulla oli niin atysamanlainen tilanne just, ettekä päässeet tuoresiirtoon ja vissiin kans hus:lla, niin tuliko soluista mitään väliaikatietoja sulle näkyviin? Mulla tuli toki se, että kuin moni oli kypsiä ja moniko hedelmöittyi, mutta muuta ei oo vielä tullut. Lääkärin soitto aika vasta maanantaina ja oon kauheen malttamaton - tietenkin 😅 selviskö jo pääsetkö millon pas:n?

jxk t

Moi Siska!

Ihan huiput kuulumiset, onnittelut mahtavasta saaliista 🙌! Ja tsempit toipumiseen, uskon että olo on ollut lievästi sanottuna epämukava. Jos jotain vinkkiä antaisin itselleni ennen hoidon alkamista, olisi se: ota hyvällä omallatunnolla rauhassa, toivu rauhassa. Mulla oli jokin outo tarve todistella että olen ”normaali” ja puuhastella muiden mukana. En tiedä onko muilla ollut samaa 😅.

Ei tullut väliaikatietoja ja odottavan aika oli piiiitkä. Sitten kun lääkäri soitti olin just palaverissa ja jouduin odottamaan sen jälkeen vielä iltapäivään 🙈. Kiduttavan hitaasti kuluu myös nyt aika, ei tosiaan päästy tuoresiirtoon kun oli jo ekassa ultrassa nestettä vatsaontelossa ja gonapeptyl irroituspiikin jälkeen ei viimeistään sitten tehdä siirtoa kun asiasta vielä punktiopöydällä kyselin. Piikki aikaisti aika tavoin menkkoja ja ne alkoikin 5pv punktiosta. Nyt on juuri punktiokierron jälkeisen kierron ovis takana ja oottelen että tulis pian menkat niin päästään ilmoittautumaan pas. Tiputteluvuodot pysyneet myös täysin poissa! Miinus oviksen aikaan pari pv vaaleanruskeaa vuotoa jotka johtui ehkä oviksesta? Toiveikas olo.

Me saatiin 24 rakkulaa tyhjennettyä, niistä 19 oli munasolu ja 17 oli kypsiä ja 12 hedelmöittyi normaalisti. Saatiin 2 2pv ikäistä hippua pakastimeen ja 6 blastoa, ollaan tosi toiveikkaita. 💚 Aattelin pyytää letroja tukemaan alkukiertoa varmistamaan järkevä ovisaika, nyt nimittäin ovis oli vasta kp18 ja liuskan viiva vähän tulkinnanvarainen että oliko oikeesti plussa vai ei.

Kiva elää hengessä mukana kun niin saman kuuluinen tilanne. ☺️
 
Hei, osaisitteko vähän valaista lyhyen kaavan aikatauluja? Nämä selviää kyllä ihan pian toivottavasti muutenkin, mutta helpottaisi jos vähän voisi ennakkoon jo hahmottaa tulevaa :) hoidot tapahtuu HUSissa.

Odotan kuukautisia alkavaksi huomenna sunnuntaina, jolloin kai sitten laitan omapolun kautta ilmottautumisen menemään, joka sitten maanantaina päätyy hoitajille. Luin, että pistokset alkavat yleensä 2. tai 3. päivä, eli maanantaina tai tiistaina. Milloin todennäköisesti ultria sitten tulee? Aika varmasti kuitenkin osuu joku siihen seuraavan viikon alkuun, eli kiertopäiville 9-11, eikö vain?

Mies on pidempään haaveillut, että käytäisiin sukuloimassa lasten syyslomalla, joka siis osuu juuri tuolle viikolle. (Miehen lapsia ovat siis, aiemmasta liitosta.) Minä taas olen jo pitkään etukenossa varoitellut, että varmaan kuule osuu hoidot pahimmillaan juurikin sille viikolle, ja siltä nyt tosiaan näyttää :P
 
@Nurppu Mä ilmottauduin hoitoon sunnuntaina (kp1), vastasivat heti sillon maanantaina. Aloitin pistään vasta kp 4, eli keskiviikkona. Ultrat seuraavan viikon ma ja pe puoliltapäivin. En osaa sanoa vaikuttiko se että mun kierrot ei oo niitä lyhyempiä vai näin saivat helpointen lääkäriajat sopimaan, kun mullekin oli sanottu et pistely alkais kp 2 tai 3. Keräys sitten oli ultrista seuraavana maanantaina :)
 
Hei, osaisitteko vähän valaista lyhyen kaavan aikatauluja?
Meillä hoidot Keski-Suomessa ja lääkärin tietokoneelta sain ottaa kuvan, jossa on siis lyhyen kaavan suunnitelma ekaan ultraan asti.

20221009_132811.jpg
Eli:
Kp1 ➡️ Soitto polille sairaanhoitajalle
Kp2 ➡️ Aloitetaan Gonal-f pistokset
Kp6 ➡️ Eka ultra ja Fyremadel -jarrupistos

Tuolla ekalla ultrakäynnillä sitten uudet ohjeet jatkoon.
 
Iso kiitos @siska ja @Harmi89 ! Vähän antaa tarkempaa valoa tulevaan :) luulen tän perusteella, että jos vaan mahdutaan hoitoihin tästä kierrosta, niin jää sukuloimiset ainakin mun osalta väliin. Varmaan muutenkin ihan hyvä - voisin yrittää sit sen pari viikkoa olla vähän enemmän vielä erakkona että minimois tautien riskit :)
 
Hei. Täältä sivusta huutelen. Haku toiminnolla koitin etsiä pitkään kaavaan kokemuksia, mutta jokun meni vikaan.
Viitsisikö ja jaksaisiko joku kertoa kokemuksia? Tuleneeko minkä verran kalliimmaksi kuin lyhyt kaava? Meillä siis takana kaksi lyhyttä kaavaa. Nyt viimeinen julkisen puolen hoito starttaa marraskuussa pitkällä kaavalla.
 
Jäin vain miettimään että miten lähellä kalliita ja työläitä hoitoja oltiin meilläkin? Miten paljon samaa löytyy?
Mun luottogyne (naisten tautien ja synnytysten erikoislääkäri) määräsi mulle 200mg luget käyttöön joka spontaanikiertoon kunnes raskaustesti näyttäisi tyhjää tai tuplaviivaa.
En vaan muista mistä kp se sitten aina uusiks alkoi.
Välitiputtelua halusi pitää kurissa ja limakalvoja +kohdunkaulaa rauhoittaa!
Tökin niitä sisääni 8hvälein... Tuhruista touhua! Mies kokkareita "siunaili" ja urhoollisesti silti tallenteli.
Sit tein sen niin "viimeisen" r-testin, oli positiivinen... ja yllätys! testin jälkeen pitikin jatkaa samaa tökköilyä 3krt/vrk sovittuun vu-saakka ( kävin samalla gynellä).
Oisko ollut RV16 tuli rytmiin muutos, enää 12h välein eli 2krt/ vrk. Ilmassa oli suurta helpotuksen tuntua! Mies suunnitteli lähettämänsä kukkia gynelle kiitokseksi tuhrujen vähetessä...
RV 20 alkaen enää vain 1krt/vrk ja se ehdottomasti illalla. Miehen pieneksi pettymykseksi se sama sorminäppäryyden ylläpito jatkuu aina rv36!
Myös neuvola ja sairaalan synnytys lääkärit siunanneet tuon 200lugetökkömenettelyn siitä nyt raskausaikana kuullessaan.

Taustalla siis selittämätön keskenmeno (RV16), sen jälkityhjennyksessä kyytiin saatu paha sairaabakteeri ja sen aiheuttama kohtutulehdus... ja alkuperäiset ikuiset niagaravuodot kiusallisine välivuotoineen. Nyt keväällä tehty myös myoomien poistoja, jotka löytyivät ensin ultrassa, sitten poistettiin tarkentavassa /tyhjentävässä /kajoavassa suolavesitestihuuhtelussa, jonka gyne halusi tehtävän kuultuaan raskautumistoiveesta.
Hän sanoi suht pienenkin myoman tms kohdunlimakalvoilla tms tekevän inssin tarpeettomaksi, puhui jotain kaikkien rahan- ja ajan haaskauksesta... toimisihan se pahkura tai pahkurat hänen näkemyksensä mukaan siellä limakalvoilla kuten parhainkin kierukka.
Olisin nyt siis PASsiirroissa, jollei Ohhoh tuolla RV23 mahanahkan alla treenaisi.
Luget siis alkoi myoomien poiston jälkeen. Sitä ennen, jo talvella aloitin gynen ohjeistuksesta aamulla 1000foolihapon (ostin Tiukasta) D3vitamiinin, monivitamiini, illalla kalaöljykapseli ja magnesium+b6, yöllä rautalisä+Cvitamiini tankkaukset. Täyskarpalomehushotit 2-4cl/ vrk pitivät kuulemma alaosaston bakteeriflooraa kunnossa, emättimeen tökittävien maitohappovalmisteiden( kuuri) lisäksi.
Käytössä oli sekä lääkedosetti että puhelimen muistutukset... helpotti huomattavasti.
Onnea ja jaksamista yritykseen, olkoon teidän vuoronne pästäy käyttämään vauvaliimaa 🍀

Hei. Täältä sivusta huutelen. Haku toiminnolla koitin etsiä pitkään kaavaan kokemuksia, mutta jokun meni vikaan.
Viitsisikö ja jaksaisiko joku kertoa kokemuksia? Tuleneeko minkä verran kalliimmaksi kuin lyhyt kaava? Meillä siis takana kaksi lyhyttä kaavaa. Nyt viimeinen julkisen puolen hoito starttaa marraskuussa pitkällä kaavalla.

Me ei mahduttukaan vielä tästä kierrosta hoitoihin. 😞 Eli vielä jäädään odottelemaan.
No, voihan kääk! 😵Toivottavasti jonotus jää tosi lyhyeksi!!! 🍀🍀
 
No, voihan kääk! 😵Toivottavasti jonotus jää tosi lyhyeksi!!! 🍀🍀
Meidät on laitettu jonoon maaliskuun alussa, eli yli 7kk nyt oltu siellä. Alunperin olisi päästy ilmoittautumaan elokuussa, mutta saatiin heinäkuussa korona, minkä takia jouduttiin odottamaan tänne lokakuulle. Ja nyt ei sit mahduttu. Yllättävää kyllä, HUS on sanonut että pisimpään jonossa olleet otetaan ensin hoitoon. Eli ilmeisesti oli sit vielä meitäkin pidempään olleita odottamassa, tai sit tapahtui joku virhe. Harmittaa kyllä, tuntuu että pitkään on jo odotettu ja jatkuu vaan. Mutta minkä sille voi. Hoitaja kuitenkin varasi jo etukenossa meille punktioajan ensi kiertoon, eli kunhan kierto sujuu säännöllisesti niin seuraavasta pitäisi onnistua. Ja mulla on onneksi vielä kaapissa primoluteja, eli jos näyttäisi siltä että ovulaatiota ei tule oikeaan aikaan, voisi sen luteaalin niillä keinotekoisesti pistää päälle ja ajoittaa sillä kuukautiset oikein.
 
Meidät on laitettu jonoon maaliskuun alussa, eli yli 7kk nyt oltu siellä. Alunperin olisi päästy ilmoittautumaan elokuussa, mutta saatiin heinäkuussa korona, minkä takia jouduttiin odottamaan tänne lokakuulle. Ja nyt ei sit mahduttu. Yllättävää kyllä, HUS on sanonut että pisimpään jonossa olleet otetaan ensin hoitoon. Eli ilmeisesti oli sit vielä meitäkin pidempään olleita odottamassa, tai sit tapahtui joku virhe. Harmittaa kyllä, tuntuu että pitkään on jo odotettu ja jatkuu vaan. Mutta minkä sille voi. Hoitaja kuitenkin varasi jo etukenossa meille punktioajan ensi kiertoon, eli kunhan kierto sujuu säännöllisesti niin seuraavasta pitäisi onnistua. Ja mulla on onneksi vielä kaapissa primoluteja, eli jos näyttäisi siltä että ovulaatiota ei tule oikeaan aikaan, voisi sen luteaalin niillä keinotekoisesti pistää päälle ja ajoittaa sillä kuukautiset oikein.
Kuulostaa hyvin toimivalle strategialle! Sitä kohden siis 🍀🍀👏
Mainitsit syyslomasta, kuinkas sille nyt kävi?
 
Kuulostaa hyvin toimivalle strategialle! Sitä kohden siis 🍀🍀👏
Mainitsit syyslomasta, kuinkas sille nyt kävi?
Se on vielä hieman auki! Olin eilen liian maassa että olis voinu miettiä. Toisaalta, kannattaako käyä hakemassa joku uusi kuumetauti. Ja ehdittiin jo yksi huoltokin buukata tulemaan meille siinä lomalla... Mutta, katsotaan.
 
Pessimisti ei pesty, vai kuinkahan se nyt sitten olikaan. Itse oon arponut joskus ihan samaa, vaikka optimistina sitä tuli usein "väärin" valittua. Tilataankos meille molemmille kristallipallot? 🌻
 
Pessimisti ei pesty, vai kuinkahan se nyt sitten olikaan. Itse oon arponut joskus ihan samaa, vaikka optimistina sitä tuli usein "väärin" valittua. Tilataankos meille molemmille kristallipallot? 🌻
Kyllähän siitä aika paljon apua olisi tässä hommassa 😌
 
Takaisin
Top