IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mä sain tänään HCG-tulokset. 702. Kaiketi ihan hyvä. Tulos tuli vasta myöhään iltapäivällä niin en ole ehtinyt jutella lääkärin kanssa. Oireita on hyvin vähänlaisesti. Välillä vatsaa nipistelee ja treenatessa sykkeet on epänormaalin korkealla. Olen myös ollut pari päivää väsynyt mutta toisaalta myös nukkunut huonosti pari yötä... Esikoisen kohdalla alkoi kauhea pahoinvointi näihin aikoihin. Saapa nähdä tuleeko yhtä paha.
 
Apua ovitrelle tietäjät. Sain irrotuspiikiksi yhden ovitrelle 250 mikrogr kynän. Nyt pistin sen äskettäin, mutta kynään jäi ainetta. Kuuluuko siihen jäädä ylimääräistä? Oon ihan rikki ja kauhuissani, menikö se lääke nyt hukkaan. Testasin sitä kynää piston jälkeen ja siitä ruiskahti todella iso ruiskaus ilmaan. 😭 En uskaltanut pistää sitä itseeni vaikka mietin että pitääkö. Sanokaa pliis että siinä on joku testausvara tai jotain.
 
Apua ovitrelle tietäjät. Sain irrotuspiikiksi yhden ovitrelle 250 mikrogr kynän. Nyt pistin sen äskettäin, mutta kynään jäi ainetta. Kuuluuko siihen jäädä ylimääräistä? Oon ihan rikki ja kauhuissani, menikö se lääke nyt hukkaan. Testasin sitä kynää piston jälkeen ja siitä ruiskahti todella iso ruiskaus ilmaan. 😭 En uskaltanut pistää sitä itseeni vaikka mietin että pitääkö. Sanokaa pliis että siinä on joku testausvara tai jotain.
Kommentoin täältä sivusta kun oon Ovitrellea paljon käyttänyt, että sinne kuuluu jäädä ainetta ja määrä näyttää aika isoltakin! Ei siis hätää! 😊

Joskus pistetään se 250 iu ja sen jälkeen vielä joitakin naksuja seuraavina päivinä. Varmaan siksi siinä on niin paljon ylimääräistä. 🙂
 
Tarkistin just vanhoja tietoja ja se oli niin hämmentävää hommaa ja outo kierto, kun ensin oli tarkoitus tehdä normi punktio ja söin letroja ja piikittelin normisti, mut sit punktiota ei tehtykään, vaan otin ovitrellen ja sit aloitettiin ovulaation jälkeen lääkitys uudestaan. Menkatkin tuli lyhyen ajan sisällä kahteen kertaan. Minäkään en kyseenalaistanut mitään, koska en ymmärtänyt yhtään mistään mitään tai mitä tapahtuu. :D

Mulla lääkkeinä oli Elonva, pergoveris ja orgalutran. Lääkitys aloitettiin ihan loppukierrosta kierron päivänä 21. Mulla on melko lyhyt kierto. Sit tuli menkat (lyhyet tai ainakin jotain vuotoa) ja sit tehtiin punktio uuden kierron (?) päivänä 6. Kierrolla ei kai ole mitään merkitystä tossa, kun ovulaatiokin on keinotekoinen lääkkeillä aiheutettu. Kannattaa vain tehdä mitä käsketään ja toivoa, että lopputulos on hyvä. :) Pidän peukkuja! Olisi tosi kiva kuulla kokemuksia sit kun se on tehty. :)

Moi! Voin jo kertoa väliaikatietoja tästä mysteerihoidosta :Grinning Face: Eilen kävin siis lääkärissä, oli kp 7. Oikealla puolella näkyi n,12mm follikkeli ja molemmin puolin useita pienempiä. Lääkäri siinä raapi päätään ja mietti mitä tehdään. Päädyttiin siihen, että pistän nyt 3 pv Ovitrelleä yhden naksun kasvattamaan tuota yhtä follia ja sitten pistän loput Ovitrellestä jotta saisi ovulaation. Sen jälkeen käyn taas näytillä ja toivotaan että ne pienet follit olisi vielä tallella ja niitä sitten aletaan kasvattelemaan Pergoveriksellä. En ole tiennyt että Ovitrellellä voi myös kasvattaa folleja. Todella mystistä,mutta yritän tosiaan nyt luottaa ammattilaisiin ja toivoa parasta.

Onko sulla itsellä hoidot missä vaiheessa?
 
Hei täällä oli paikalla Ovitrelle-tietäjiä! Sain tosiaan ohjeeksi pistää parina päivänä nyt yhden naksauksen per päivä. Aloin miettimään pistämisen jälkeen sitä asteikkoa, ensimmäisen sellaisen viivan jälkeen tuli piste ja sitten taas viiva. Onhan se yksi naksaus se yksi viiva ennen sitä pistettä..? Ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin? 😀
 
Hei täällä oli paikalla Ovitrelle-tietäjiä! Sain tosiaan ohjeeksi pistää parina päivänä nyt yhden naksauksen per päivä. Aloin miettimään pistämisen jälkeen sitä asteikkoa, ensimmäisen sellaisen viivan jälkeen tuli piste ja sitten taas viiva. Onhan se yksi naksaus se yksi viiva ennen sitä pistettä..? Ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin? 😀

Se viiva on nro 1. ja on se yhden naksautuksen annos. :Slightly Smiling Face: Se tuntuu todella pieneltä se annos laittaa, mutta se on tosiaan vain sen yhden naksautuksen, että vain kypsyttelee, ei irrota munasoluja.
 
Moi! Voin jo kertoa väliaikatietoja tästä mysteerihoidosta :Grinning Face: Eilen kävin siis lääkärissä, oli kp 7. Oikealla puolella näkyi n,12mm follikkeli ja molemmin puolin useita pienempiä. Lääkäri siinä raapi päätään ja mietti mitä tehdään. Päädyttiin siihen, että pistän nyt 3 pv Ovitrelleä yhden naksun kasvattamaan tuota yhtä follia ja sitten pistän loput Ovitrellestä jotta saisi ovulaation. Sen jälkeen käyn taas näytillä ja toivotaan että ne pienet follit olisi vielä tallella ja niitä sitten aletaan kasvattelemaan Pergoveriksellä. En ole tiennyt että Ovitrellellä voi myös kasvattaa folleja. Todella mystistä,mutta yritän tosiaan nyt luottaa ammattilaisiin ja toivoa parasta.

Onko sulla itsellä hoidot missä vaiheessa?
Tosi hyvältä vaikuttaa! :)

Mäkin on aiemmissa hoidoissa naksutellut Ovitrellea myös muuhun kuin ovulaatiotarkoitukseen, joskus jopa ovulaation/punktion jälkeen. Siitä on näemmä moneksi. :D

Mä syön tällä hetkellä DHEA:ta ja Q10 ja valmistaudun niillä lokakuussa toivon mukaan alkavaan IVF/ICS:iin. Syyskuussa kierron lopussa on tarkoitus aloittaa progynova tms.

Tällä hetkellä odotan tosi innolla syksyn hoitoa, vaikka tiedän, että ei ole mitään taetta siitä, että ylipäänsä pääsen punktioon asti. Suunnittelukäynnillä näkyi muutama hassu follikkeli (AMH 0,3), mutta toivotaan parasta.
 
Se viiva on nro 1. ja on se yhden naksautuksen annos. :Slightly Smiling Face: Se tuntuu todella pieneltä se annos laittaa, mutta se on tosiaan vain sen yhden naksautuksen, että vain kypsyttelee, ei irrota munasoluja.

Kiitos! Mikähän idea sillä pisteellä siinä asteikossa sitten on 🤨 jos yksi naksaus on se eka viiva ja kaksi naksausta on piste ja kolme naksausta taas viiva 😀
 
Kiitos! Mikähän idea sillä pisteellä siinä asteikossa sitten on 🤨 jos yksi naksaus on se eka viiva ja kaksi naksausta on piste ja kolme naksausta taas viiva 😀

Mä luulen että selvyyden takia. Jos olis pelkästään ykkösiä peräkkäin, niin käyttäjä ei pysyis perässä että mikäs ykkönen nyt tässä onkaan menossa, meniköhän se nyt sen yhden naksautuksen vai ei. Eli ihan siis käyttäjäystävälloisyyden vuoksi uskon kehitetyn tuon mekanismin. :Slightly Smiling Face:
 
Parin kuukauden taon jälkeen minäkin palailen foorumille. Huomenna edessä ensimmäinen punktio yksityisellä klinikalla (5 inseminaatiota + ivf tehtiin julkisella) ja operaatioon menossa tällä kertaa paremmalla mielellä kuin ensimmäisellä kerralla. Toki edelleen jännittää kun kammoan kaikkia toimenpiteitä 😂. Tällä kertaa kuitenkin parempi vaste lääkkeissä (oikealla 10 ja vasemmall n. 7 follia), niin on toiveissa että saataisiin enemmän munasoluja kuin viimeksi (viimeks oikealla 2 ja vasurissa 5) ❤️.

Tämän jälkeen tietenkin jännäämään moniko hedelmöittyy ja päästäänkö tuoresiirtoon asti 😂.
 
Minäkin alan tekemään paluuta uudella nimellä 😄 meillä elo-syyskuussa tulossa kolmas ja viimeinen ivf-kierros julkisella. Ekasta ei päästy ees siirtoon, toisesta saatiin tuoresiirto kolmepäiväsellä(neg) eikä mitään pakkaseen.

Onko täällä kellään ollut tukilääkkenä sekä cyglogest että terolut? Mulla meinaan alkoi vuoto viime siirron jälkeen teroluteista huolimatta ja mietin vaan että onkohan mulla liian alhaiset progesteroni-tasot ettei noi yksinään riitä. Lääkäri ei suostu kuitenkaan testaamaan tasoja ja sanoi että voidaan seuraavaksi kokeilla cyglogestia. Mulla kuitenkin on reseptit molempiin niin ajattelin että voisinkohan käyttää vaan molempia samaan aikaan?
 
Minäkin alan tekemään paluuta uudella nimellä 😄 meillä elo-syyskuussa tulossa kolmas ja viimeinen ivf-kierros julkisella. Ekasta ei päästy ees siirtoon, toisesta saatiin tuoresiirto kolmepäiväsellä(neg) eikä mitään pakkaseen.

Onko täällä kellään ollut tukilääkkenä sekä cyglogest että terolut? Mulla meinaan alkoi vuoto viime siirron jälkeen teroluteista huolimatta ja mietin vaan että onkohan mulla liian alhaiset progesteroni-tasot ettei noi yksinään riitä. Lääkäri ei suostu kuitenkaan testaamaan tasoja ja sanoi että voidaan seuraavaksi kokeilla cyglogestia. Mulla kuitenkin on reseptit molempiin niin ajattelin että voisinkohan käyttää vaan molempia samaan aikaan?

Kyllä täällä foorumilla on määrätty hoitoihin sekä terolutit että emättimen kautta laitettavat progesteroni kapselit (cyclogest tai lugesteron). Vaikka ne on molemmat progesteronia, niin käyttötarkoitus on vähän eri.
Mulla kävi niin ekassa siirrossa, että terolut lyhensi mun luteaalivahetta ja menkat alkoi jopa aikaisemmin, niin lääkärit päätteli siitä että se ei sovi mulle. Sen jälkeen on määrätty vaan lugesteronia ja nyt myöhemmin myös progesteron piikki lisäksi, kun mun arvot on heitelleet tosi paljon ja on epäily ettei mun keltarauhanen toimi normaalisti ovulaation jälkeen js raskauskin alkaa. Sekä tutkimusten mukaan osalla endometrioosi potilailla on progesteron resistenssiä, eli progesteron ei oikein imeydy, niin sitä pitäisi olla kropassa isompi määrä, jotta osa siitä imeytyisi. Raskaus kun ei voi jatkua jos progesteron taso ei ole tarpeeksi korkea. Mulla on siis seurattu progesteron arvoja verikokeilla kahdessa raskaudessa viikon/parin välein ja sen mukaan säädetty tukilääkitystä jatkoon.
 
Moikka,

Mä voisin liittyä mukaan kirjoittelemaan. Tilanne meillä siis se, että mulla on ollut 2x kohdunulkoinen raskaus aikanaan, ja toinen johdin poistettu, eikä toinenkaan ilmeisesti toimi.

Olen ollut eksäni ja nykyisen puolisoni kanssa julkisella hoidoissa, 2x IVF ja 11 alkionsiirtoa, eikä yhtään alkanutta raskautta. Vaihdoimme yksityiselle nykyisen puolisoni kanssa, ja 3 IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tyttö syntyi 2017. Jatkoimme 2018 hoitoja, 2 passi onnistui ja poika syntyi 2019.

Nyt päätimme jatkaa hoitoja huhtikuussa, eli 4 siirtoa tehty, mutta negoja kaikki, lukuunottamatta huhtikuun ensimmäistä siirtoa, jossa pp5 sain plussan, jota kesti 3 päivää ja sekin haalistui.

5 alkiota olisi vielä pakkasessa, mutta nyt mietin olisko bereadystä/erasta hyötyä, vaikkakin onnistuneita raskauksia takana niin olisiko siirtoaika voinut muuttua? Toinen mitä lääkäri ehdotti oli scratching, onko kellään tästä kokemusta?
 
Minäkin alan tekemään paluuta uudella nimellä 😄 meillä elo-syyskuussa tulossa kolmas ja viimeinen ivf-kierros julkisella. Ekasta ei päästy ees siirtoon, toisesta saatiin tuoresiirto kolmepäiväsellä(neg) eikä mitään pakkaseen.

Onko täällä kellään ollut tukilääkkenä sekä cyglogest että terolut? Mulla meinaan alkoi vuoto viime siirron jälkeen teroluteista huolimatta ja mietin vaan että onkohan mulla liian alhaiset progesteroni-tasot ettei noi yksinään riitä. Lääkäri ei suostu kuitenkaan testaamaan tasoja ja sanoi että voidaan seuraavaksi kokeilla cyglogestia. Mulla kuitenkin on reseptit molempiin niin ajattelin että voisinkohan käyttää vaan molempia samaan aikaan?

Mulla on ollut molemmat. Ekassa siirrossa oli vaan terolut 2x aamulla ja 1x illalla, mutta sitten kemiallisen jälkeen otettiin cyglogest lisäksi siirron jälkeen pp1 alkaen.
 
Minäkin alan tekemään paluuta uudella nimellä 😄 meillä elo-syyskuussa tulossa kolmas ja viimeinen ivf-kierros julkisella. Ekasta ei päästy ees siirtoon, toisesta saatiin tuoresiirto kolmepäiväsellä(neg) eikä mitään pakkaseen.

Onko täällä kellään ollut tukilääkkenä sekä cyglogest että terolut? Mulla meinaan alkoi vuoto viime siirron jälkeen teroluteista huolimatta ja mietin vaan että onkohan mulla liian alhaiset progesteroni-tasot ettei noi yksinään riitä. Lääkäri ei suostu kuitenkaan testaamaan tasoja ja sanoi että voidaan seuraavaksi kokeilla cyglogestia. Mulla kuitenkin on reseptit molempiin niin ajattelin että voisinkohan käyttää vaan molempia samaan aikaan?
Mulla on aina ollut molemmat. Niiden käyttö on alkanut noin 5 päivää ennen siirtoa, jos on ollut lääkkeellinen kierto. Luonnollisessa kierrossa alkoi muutama päivä ennen siirtoa.
 
Mulla on aina ollut molemmat. Niiden käyttö on alkanut noin 5 päivää ennen siirtoa, jos on ollut lääkkeellinen kierto. Luonnollisessa kierrossa alkoi muutama päivä ennen siirtoa.
Onko sulla ollut molemmista annostus 1x2?
Mullahan on myös autoimmuunisairauksia jonka vuoksi aattelen ettei kiinnittyminen onnistu ja yksityinen gynekologi oli samaa mieltä ja kirjoitti ohjeistuksen kortisonin käyttöön tueksi. Julkisella ei taas suostuta kokeilemaan kortisonia tukilääkkeenä. Välillä tuntuu ettei niitä edes kiinnosta yrittää hoitaa meitä kun ei olla ns. helppoja tilastoja parantavia tapauksia.
 
Takaisin
Top