Pahoittelut että tulee nyt pitkä avautuminen
Mulla oli äsken neuvolalääkärin aika ja mää vaan itken nyt, ihan kauhee käynti
Ensinnäki alko heti alussa hyökkäävästi penäämään millon ollu viimiset kuukautiset, en kai mää nyt ulkoa muista ja ihmettelin miks enää tässä vaiheessa kysyy. Ei oikeen antanu ees vastata vaan sitte joudun väkisin päälle sanoo että tehty icsi ja on eka neuvolakin jo ollut ja mikä viikko menossa. Sen jälkeen ultras ja totes vaan että ”ei täällä näy mitään”. Minähän säikähin ja sano sit kyllä että on siellä varmasti jotain mutta laite ei näytä. Survo sitä keppiä varmaan neljä kertaa mun sisään kovakourasesti ja hakkas sitä näyttöä siinä laitteessa ennen ku sai näkyyn ku ei meinannu toimia
olin tästäki ihan kauhuissaan.
Ultran jälkeen alko sanoon että tuo sun päivittäinen karkinsyönti tekee sulle sen pahan olon. Olin vähä häh? En ollu sanonu mitään mistään pahoinvoinnista tai muistakaan oireista. Penäs että niin tuleeko se paha olo aina karkin syönnin jälkeen.. sanoin etten syö karkkia joka päivä, nyt viime aikoina on tullu syötyä viikottain joo mutta en läheskään päivittäin ja paha olo menee sillä ohi että syö vaikka leivän, ei liity mitenkään karkinsyöntiin. Sano että mun alapää kertoo että syön karkkia joka päivä
kuulemma punottaa ja on ärtyneen näköinen, katto samalla mun tietoja koneelta ja melkeen räjähti että mulle on neuvolakäynnillä 19.11. määrätty verikokeet ja pissanäyte enkä oo käyny, että miks en oo huolehtinu. Sanoin että aika on verikokeeseen varattu joulukuun alkuun niinku neuvolassa ohjeistettiin ja samalla sanottiin että voi jättää pissanäytteen. Melkeen huusi että pissanäyte ois pitäny viiä heti. Siinä vaiheessa en voinu itelleni mitään vaan aloin itkeen
oon tehny just niinku on neuvottu ja paperitki sain kotiin mihin oli merkannu milloin pitää mitäkin hoitaa ja sen mukaan oon menny. Luki sitte koneelta että on tehty icsi ja alkoi perumaan puheitaan karkin syönnistä että ehkä ärtynyt iho alapäässä voikin johtua noista hoidoista kun kroppa ollut aika koetuksella kun tuli se hyperikin päälle ja tutkimuksissa oon rampannut ja usein ultrattu.
Ja neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että lääkäri kirjottaa reseptin sitte siihen verenohennuslääkkeeseen ja lähetteen kilpparikontrolliin ja pistää influenssa ja jäykkäkouristusrokotteet, sanoin näistä niin melkeen suuttu että ei hän tämmösiä hoida vaan terveydenhoitaja… sen takia tuo lääkärin aika oli näin nopeesti että nuo asiat sais kuntoon ja ei ees hoitanu mitään minkä takia tuo aika ylipäätään varattiin
Jotain mun vanhoja reseptejä kävi läpi ja hirvee paasaus niistäki. Viime kesänä mua puri paarma jalkaan ja se alko märkiä ja sain siihen antibiootit, siihen takertu hirveesti..
Mää vaan siis sen loppukäynnin itkin siellä, en saanu itkua loppumaan ja koko kotimatkan itkin ja nyt vielä kotona, oon niin järkyttyny koko tuosta käynnistä
Tärkeintä tietenki että vauvalla oli kaikki hyvin, koko vastas 8+6 ja tänään on 9+0.
Tuo ei ollu onneks meidän normineuvolassa vaan toisella puolella kaupunkia kun viime viikon aika jouduttiin perua. Sen vaan sanon että tonne neuvolaan en vittu enää ikinä mee.