IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mullakin meinas mies ensin lähtee mukaan mut sit kuuli että ei ultrata niin ei lähekään.

Mutta mulla nostivat sit kuitenkin sitä kilpirauhaslääkitystö kun siinä rajalla se arvo on. Eli ma 50 ja to 50 muuten se 25.

Huomenna on sitten se eka neuvola. Huuii ku jännittää. 🥹🥹 Jospa kokeilis niitä sydämen lyöntejä löytää. 😍😍

Joko sä tilasit sen koti dopplerin?
Tsemppiä neuvolaan huomenna 🥰 mulla on huomenna neuvolalääkäri ja ymmärsin että ultrataan, ja todellaki haluan tarkistaa ettei tuo su-ma yön välinen vuoto kuitenkin ollut mitään keskenmenon alkua… 😬 ja jos kuulis ne sydämen lyönnit kans jos kaikki on edelleen hyvin.

Kotidoppleri itseasiassa äsken haettu postista ja miehen kans sitä heti testailtiin 😂 oikeen hätähousut 😂 eihän siitä mitään kuulunut vielä kun vasta 8+6 tänään menossa. Ohjeessa luki rv12 voi kuulua mutta googlettelin niin on jotku saanu jo rv9-10 kuulumaan. Joutuu varmaan joka ilta testaileen josko kuuluis jotain 🫣

Pakko vielä tulla sanoon. Testailin uudestaan tota doppleria ja sain sykkeen kuulumaan 😍😍 toki en voi varmaks sanoo etteikö se olis ollu oma, kuulostelin myös omaakin ja eriltä kuulosti, mut en tiedä voiko se omakin syke kuulua alavatsalta että kaikuu sinne. Pyysin miehenkin kuulostelemaan ja hänkin kuuli, ihan siis tosi selkeä ja nopea syke. Ja kuului vain tasan yhdestä kohdasta, tavallaan ihan alushousujen rajalta ja aavistus oikealle. Yritettiin laskea montako tulee minuutissa mutta molemmat vähän seottiin laskuissa, jotain noin 135 arvioitiin. Mulla oli ranteessa polar ja näytti mun sykkeeks 83.

En tosiaan tiiä oliko se pienen syke vai minun vai mikä homma mut erikoista kun vain tasan yhdestä kohtaa kuului 🫢 jännittävää 🙈

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut että tulee nyt pitkä avautuminen 😭Mulla oli äsken neuvolalääkärin aika ja mää vaan itken nyt, ihan kauhee käynti 😭😭

Ensinnäki alko heti alussa hyökkäävästi penäämään millon ollu viimiset kuukautiset, en kai mää nyt ulkoa muista ja ihmettelin miks enää tässä vaiheessa kysyy. Ei oikeen antanu ees vastata vaan sitte joudun väkisin päälle sanoo että tehty icsi ja on eka neuvolakin jo ollut ja mikä viikko menossa. Sen jälkeen ultras ja totes vaan että ”ei täällä näy mitään”. Minähän säikähin ja sano sit kyllä että on siellä varmasti jotain mutta laite ei näytä. Survo sitä keppiä varmaan neljä kertaa mun sisään kovakourasesti ja hakkas sitä näyttöä siinä laitteessa ennen ku sai näkyyn ku ei meinannu toimia 😭😭 olin tästäki ihan kauhuissaan.

Ultran jälkeen alko sanoon että tuo sun päivittäinen karkinsyönti tekee sulle sen pahan olon. Olin vähä häh? En ollu sanonu mitään mistään pahoinvoinnista tai muistakaan oireista. Penäs että niin tuleeko se paha olo aina karkin syönnin jälkeen.. sanoin etten syö karkkia joka päivä, nyt viime aikoina on tullu syötyä viikottain joo mutta en läheskään päivittäin ja paha olo menee sillä ohi että syö vaikka leivän, ei liity mitenkään karkinsyöntiin. Sano että mun alapää kertoo että syön karkkia joka päivä 😭😭😭😭 kuulemma punottaa ja on ärtyneen näköinen, katto samalla mun tietoja koneelta ja melkeen räjähti että mulle on neuvolakäynnillä 19.11. määrätty verikokeet ja pissanäyte enkä oo käyny, että miks en oo huolehtinu. Sanoin että aika on verikokeeseen varattu joulukuun alkuun niinku neuvolassa ohjeistettiin ja samalla sanottiin että voi jättää pissanäytteen. Melkeen huusi että pissanäyte ois pitäny viiä heti. Siinä vaiheessa en voinu itelleni mitään vaan aloin itkeen 😭 oon tehny just niinku on neuvottu ja paperitki sain kotiin mihin oli merkannu milloin pitää mitäkin hoitaa ja sen mukaan oon menny. Luki sitte koneelta että on tehty icsi ja alkoi perumaan puheitaan karkin syönnistä että ehkä ärtynyt iho alapäässä voikin johtua noista hoidoista kun kroppa ollut aika koetuksella kun tuli se hyperikin päälle ja tutkimuksissa oon rampannut ja usein ultrattu.

Ja neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että lääkäri kirjottaa reseptin sitte siihen verenohennuslääkkeeseen ja lähetteen kilpparikontrolliin ja pistää influenssa ja jäykkäkouristusrokotteet, sanoin näistä niin melkeen suuttu että ei hän tämmösiä hoida vaan terveydenhoitaja… sen takia tuo lääkärin aika oli näin nopeesti että nuo asiat sais kuntoon ja ei ees hoitanu mitään minkä takia tuo aika ylipäätään varattiin 😭

Jotain mun vanhoja reseptejä kävi läpi ja hirvee paasaus niistäki. Viime kesänä mua puri paarma jalkaan ja se alko märkiä ja sain siihen antibiootit, siihen takertu hirveesti..

Mää vaan siis sen loppukäynnin itkin siellä, en saanu itkua loppumaan ja koko kotimatkan itkin ja nyt vielä kotona, oon niin järkyttyny koko tuosta käynnistä 😭😭😭

Tärkeintä tietenki että vauvalla oli kaikki hyvin, koko vastas 8+6 ja tänään on 9+0. ❤️

Tuo ei ollu onneks meidän normineuvolassa vaan toisella puolella kaupunkia kun viime viikon aika jouduttiin perua. Sen vaan sanon että tonne neuvolaan en vittu enää ikinä mee.

Muokattu viimeksi:
@Vapsu ihan hirveää! Sinuna laittaisin välittömästi palautetta johonkin (hyvinvointialue, esimies?), sillä tuollainen käytös on täysin ala-arvoista! :Angry Face With Horns: Ei ketään kuulu kohdella noin, eikä varsinkaan neuvolalääkärissä, kun muutenkin on jo herkässä tilassa.

Anteeksi täältä tulee taas ihan omaa napaa; Me ollaan kanssa nyt hcg -limbossa. Pp9 Hcg 45 ja pp 12 98,6 (puhdin kautta, kun sairaala ei suostunut mittaamaan. )Periaatteessa siis 72 tunnin (optimi olis 48h...) sisällä tuplaantunut ja nipin napin normaaliraskauden rajoissa tuo vauhti, toki päiville varsin matalat arvot. Toki myöhäinen kiinnittyminen mahdollista oireiden alun perusteella.

Oon kääntänyt nyt redditin ja suunnilleen koko googlen sekä pubmedin ympäri näistä tuloksista ja päätin, etten tee enää yhtään testiä, lopputulema on suurella prosentilla huono, muttei toisaalta täysin tuhoontuomittukaan. Realistisin, mutta ihan pikkuisen toiveikkain mielin tästä eteenpäin, itse en asialle enää mitään voi.

Tsemppiä teille kaikille hoitojen jatkoon!

Lupasin tulla päivittelemään, kuinka kävi (itse tietoa etsineenä oli aina kiva tietää lopputulos). Meillä arvot nousivat lopulta säntillisesti n. 60-70% aina 48 tunnin aikana. Viikko plussauksesta tuli kovat toispuoleiset alavatsakivut ja epäily munasarjaraskaudesta. Aikani synnytysten päivystyksessä (ironista ja todella kurjaa) ravattuani nähtiin kohdussa pieni nesterakkula, joka viittasi kohdunsisäiseen raskauteen, mutta ei vastannut viikkoja. Yrittivät vielä valaa toivoa luomuraskaudesta, mutta onneksi en siihen uskonut. Tänään oli varhaisultra, todettiin tuulimuna ja hcg 15 000 eli se voi aika korkealle nousta vaikkei oliskaan oikeesti raskaana! Mifegyne naamaan ja cytotecit ylihuomenna. Nyt on helpottunut olo, että saa tämän painajaisen päätökseen. Luojan kiitos osasin alusta asti tähän varautua ja jaksoin selvittää asiaa itse aiemmin. Kyllä nyt olisi tuhat kertaa kurjempi olo, jos olisin ottanut polin "onnea, olet raskaana!" -toivotukset totena.

Voi, toivon teille niin paljon parempaa onnea siirtoihin ja tietty punktioihin❤️

Pahoittelut että tulee nyt pitkä avautuminen 😭Mulla oli äsken neuvolalääkärin aika ja mää vaan itken nyt, ihan kauhee käynti 😭😭

Ensinnäki alko heti alussa hyökkäävästi penäämään millon ollu viimiset kuukautiset, en kai mää nyt ulkoa muista ja ihmettelin miks enää tässä vaiheessa kysyy. Ei oikeen antanu ees vastata vaan sitte joudun väkisin päälle sanoo että tehty icsi ja on eka neuvolakin jo ollut ja mikä viikko menossa. Sen jälkeen ultras ja totes vaan että ”ei täällä näy mitään”. Minähän säikähin ja sano sit kyllä että on siellä varmasti jotain mutta laite ei näytä. Survo sitä keppiä varmaan neljä kertaa mun sisään kovakourasesti ja hakkas sitä näyttöä siinä laitteessa ennen ku sai näkyyn ku ei meinannu toimia 😭😭 olin tästäki ihan kauhuissaan.

Ultran jälkeen alko sanoon että tuo sun päivittäinen karkinsyönti tekee sulle sen pahan olon. Olin vähä häh? En ollu sanonu mitään mistään pahoinvoinnista tai muistakaan oireista. Penäs että niin tuleeko se paha olo aina karkin syönnin jälkeen.. sanoin etten syö karkkia joka päivä, nyt viime aikoina on tullu syötyä viikottain joo mutta en läheskään päivittäin ja paha olo menee sillä ohi että syö vaikka leivän, ei liity mitenkään karkinsyöntiin. Sano että mun alapää kertoo että syön karkkia joka päivä 😭😭😭😭 kuulemma punottaa ja on ärtyneen näköinen, katto samalla mun tietoja koneelta ja melkeen räjähti että mulle on neuvolakäynnillä 19.11. määrätty verikokeet ja pissanäyte enkä oo käyny, että miks en oo huolehtinu. Sanoin että aika on verikokeeseen varattu joulukuun alkuun niinku neuvolassa ohjeistettiin ja samalla sanottiin että voi jättää pissanäytteen. Melkeen huusi että pissanäyte ois pitäny viiä heti. Siinä vaiheessa en voinu itelleni mitään vaan aloin itkeen 😭 oon tehny just niinku on neuvottu ja paperitki sain kotiin mihin oli merkannu milloin pitää mitäkin hoitaa ja sen mukaan oon menny. Luki sitte koneelta että on tehty icsi ja alkoi perumaan puheitaan karkin syönnistä että ehkä ärtynyt iho alapäässä voikin johtua noista hoidoista kun kroppa ollut aika koetuksella kun tuli se hyperikin päälle ja tutkimuksissa oon rampannut ja usein ultrattu.

Ja neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että lääkäri kirjottaa reseptin sitte siihen verenohennuslääkkeeseen ja lähetteen kilpparikontrolliin ja pistää influenssa ja jäykkäkouristusrokotteet, sanoin näistä niin melkeen suuttu että ei hän tämmösiä hoida vaan terveydenhoitaja… sen takia tuo lääkärin aika oli näin nopeesti että nuo asiat sais kuntoon ja ei ees hoitanu mitään minkä takia tuo aika ylipäätään varattiin 😭

Jotain mun vanhoja reseptejä kävi läpi ja hirvee paasaus niistäki. Viime kesänä mua puri paarma jalkaan ja se alko märkiä ja sain siihen antibiootit, siihen takertu hirveesti..

Mää vaan siis sen loppukäynnin itkin siellä, en saanu itkua loppumaan ja koko kotimatkan itkin ja nyt vielä kotona, oon niin järkyttyny koko tuosta käynnistä 😭😭😭

Tärkeintä tietenki että vauvalla oli kaikki hyvin, koko vastas 8+6 ja tänään on 9+0. ❤️

Tuo ei ollu onneks meidän normineuvolassa vaan toisella puolella kaupunkia kun viime viikon aika jouduttiin perua. Sen vaan sanon että tonne neuvolaan en vittu enää ikinä mee.
Hei, satuin lukemaan tämän (itsekin olen aiemmin ollut IVF-hoidoissa). Sinulla on mahdollisuus olla yhteydessä myös potilasasiavastaavaan, joka voi auttaa selvittämään tällaisia asioita, kertoa oikeuksistasi ja tarvittaessa auttaa laatimaan esim. muistutus. Palvelu on käsittääkseni maksutonta. Parhaimmillaan asiaa voidaan edistää yksikössä jatkossa. Olen pahoillani kokemuksestasi.

Takaisin