IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tuli mieleen noista kilpirauhaskokeista. Siskolla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja ovat kans lapsettomuushoidoissa. Siltä oli lääkäri kysyny että mitä raskausvitamiineja syö kun arvot heitelleet hoitoihin lähdön jälkeen. Sillä oli biotiinia monivitamiineissa ja se kuulemma saa arvoja heittelemään. Niin tuli vaan mieleen että onko sen vaikutuksesta sanottu teille. Siskolla oli annettu ohjeeksi jättää biotiini ottamatta ennen labroja.
https://www.kilpirauhaspotilaat.fi/opas/laboratorioon-meno/
Tossa on vielä linkki minkä löysin jos kiinnostaa lukea.

Tuli mieleen noista kilpirauhaskokeista. Siskolla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja ovat kans lapsettomuushoidoissa. Siltä oli lääkäri kysyny että mitä raskausvitamiineja syö kun arvot heitelleet hoitoihin lähdön jälkeen. Sillä oli biotiinia monivitamiineissa ja se kuulemma saa arvoja heittelemään. Niin tuli vaan mieleen että onko sen vaikutuksesta sanottu teille. Siskolla oli annettu ohjeeksi jättää biotiini ottamatta ennen labroja.
https://www.kilpirauhaspotilaat.fi/opas/laboratorioon-meno/
Tossa on vielä linkki minkä löysin jos kiinnostaa lukea.
No eipä oo tuostakaan mainittu. Mama vitamiineja syön ja siinä on biotiinia. Verikoeaamuna jätin vitamiinitkin ottamatta vaikka niin ei ohjeistettu, mutta tuon linkin ohjeissa luki että pitäisi 2 pv välttää.

On se jotenkin kumma kun niin yleisiä nuo kilpparivaivat ja ei osata ohjeistaa oikein.. vai onko lääkäreille niin peruskauraa ettei hoksaa mainita. Pitäis ite niin joka asia tutkia netistä, hoitoihin ja raskauteen liittyen onki google laulanu joka välissä niin ei oo sitte mistään kilpirauhaslabroista tullu enää luettua 😅

Vapsu, onneksi kaikki meni kuitenki hyvin vaikka ehdit jo säikähtää 😊 Oon lukenu näitä viestiä jo valmiiksi että tietäsin mitä voi olla tulossa. Ollaan miehen kans just viimesellä (4.) kierroksella inseminaatioita. Itellä Endometrioosi ja mahdollinen Adenomyoosi näky ensikäynnillä, joten en jaksa uskoa että ilman ivf ja tukilääkkeitä raskaus alkais.
Meillä on hoidot lahjasiittiöillä ja miehellä on ollu ajoittain vaikeeta oikeesti hyväksyä ettei geneettisiä lapsia tuu saamaan. Ensimmäisen inseminaation jälkeen onneksi on hyväksyny kunnolla asian ja toivoo jo että saatais lapsi. Mä itkin täälä ku luin noita sun aikasempia viestiä noista ongelmista miehen kans, kun meillä mies oireili ihan samalla tavalla. Tiedän kuinka epätoivoista aikaa se on sullekkii ollu ja oon pahoillani että säkin oot joutunu kokemaan tuon 😢

Vapsu, onneksi kaikki meni kuitenki hyvin vaikka ehdit jo säikähtää 😊 Oon lukenu näitä viestiä jo valmiiksi että tietäsin mitä voi olla tulossa. Ollaan miehen kans just viimesellä (4.) kierroksella inseminaatioita. Itellä Endometrioosi ja mahdollinen Adenomyoosi näky ensikäynnillä, joten en jaksa uskoa että ilman ivf ja tukilääkkeitä raskaus alkais.
Meillä on hoidot lahjasiittiöillä ja miehellä on ollu ajoittain vaikeeta oikeesti hyväksyä ettei geneettisiä lapsia tuu saamaan. Ensimmäisen inseminaation jälkeen onneksi on hyväksyny kunnolla asian ja toivoo jo että saatais lapsi. Mä itkin täälä ku luin noita sun aikasempia viestiä noista ongelmista miehen kans, kun meillä mies oireili ihan samalla tavalla. Tiedän kuinka epätoivoista aikaa se on sullekkii ollu ja oon pahoillani että säkin oot joutunu kokemaan tuon 😢
Voi vitsit, en tiedä mitä sanoa, kiitos viestistäsi ❤️ tsemppiä teille niin paljon ❤️ ymmärrän miestäsi, kyllä siinä pitää asioita käsitellä kovasti, mutta hyvä että on hyväksynyt asian. Meillä on hieman haasteita edelleen, joskus vieläkin mies menee vaikeaksi ja kun kysyn mikä on hätänä, on surullinen kun ei voinut saada mua raskaaksi. Toki on iloinen raskaudesta, mutta hänelle olisi ollut niin tärkeää olla ”mies” joka saa raskauden alulle. Turhaan olen toitottanut ettei se todellakaan ole mikään miehisyyden mittari. Onneksi kuitenkin harvassa enää nämä oireilut ja innoissaan mietti jo nimivaihtoehtoja yksi päivä 😊

On meidän molempien miehet tosiaan kovien asioiden äärellä ollut 😔 ja ei meillä siinä sivussa helppoa ole myöskään ollut. Itsekin käydään isoja asioita läpi ja sitten pitää pystyä olla samalla tukena toiselle.

Meillä muuten vielä noiden IVF-hoitojen aikaan mies oireili enemmän kun jouduin pistää itseäni, syyllisti kovasti itseään kun hänen takiaan joudun ”kärsiä””. Yritin sanoa että ihan vapaaehtoisesti näihin hoitoihin lähdin ja kysyin kyllä että jos luonnollisesti olisi saanu mut raskaaks ja mentäis synnyttään, syyllistäiskö silloinkin itseään mun kivuista. Ei kuulemma. Jännä kun mun mielestä periaatteessa sama asia 😄

Toivottavasti teillä tärppää tästä kierrosta eikä teidän tarvitsisi IVF asti lähteä, mutta jos sinne lähdette niin tosi paljon tsemppiä ❤️

Mä toivon että meillä tää oireilu jää tähän kun ollaan saatu tietää kuitenki jo joulukuussa -22 tese leikkauksessa ettei siittiöitä ole. Siitä -23 marraskuussa haettiin lähete hoitoihin ja alotettiin hoidot -24 elokuussa. Et aikaa ainaki oon antanu, kun ymmärrän et on vaikeeta.

Mä oon ite ivf hoidoissa jännittäny eniten tuota punktiota ja nauranu sitä miehelle että eipä mulla oo varaa ”valittaa” niistä kivuista kun mies on jo käyny molempien kivesten leikkauksessa ja oli monta päivää kipeenä niistä 😄

Kiitos tsempeistä ja toivotaan että onnistuis 😊

Mä toivon että meillä tää oireilu jää tähän kun ollaan saatu tietää kuitenki jo joulukuussa -22 tese leikkauksessa ettei siittiöitä ole. Siitä -23 marraskuussa haettiin lähete hoitoihin ja alotettiin hoidot -24 elokuussa. Et aikaa ainaki oon antanu, kun ymmärrän et on vaikeeta.

Mä oon ite ivf hoidoissa jännittäny eniten tuota punktiota ja nauranu sitä miehelle että eipä mulla oo varaa ”valittaa” niistä kivuista kun mies on jo käyny molempien kivesten leikkauksessa ja oli monta päivää kipeenä niistä 😄

Kiitos tsempeistä ja toivotaan että onnistuis 😊
Joo no on siinä onneks ollu aikaa käsitellä asioita 😊 meillä meni vähän sillai että päästiin miehen historian takia heti ICSI jonoon eikä miestä silloin tutkittu. Hän kuitenkin itse kävi elokuussa testaamassa oman mielenrauhan vuoksi ja tulos oli 0. Oltiin kuitenkin ajateltu että olisi voinut osittain jo palautua kun hoidoistakin oli pitkä aika kulunut. Niin se tuli aika shokkina ja hoidot oli alkamassa seuraavassa kuussa. Kuulemma 35-vuotiaaksi asti voi palautua kokonaan tai osittain, sen jälkeen se ei sitten enää palaudu. Mies on tällä hetkellä 28 niin ei voitu minun iän takia sinne 35v asti odottaa 😅 mutta tässä nyt tulee hänelle hyvin aikaa palautua mikäli tämä raskaus onnistuu ja katsotaan sitten mikä tilanne jos joskus tulisi toinen lapsi ajankohtaiseksi.

Punktio muakin jännitti eniten (tai no tänään jännitin ultraa kaikista eniten koko tässä prosessissa 😅) mutta punktio tulee tokana. Olin todella yllättynyt miten se ei tuntunut miltään. Kanyyli sattui ja sitä ei meinannut edes saada laitettua. Mutta itse toimenpide, ei mitään tuntemuksia. Esim puudutuspiikki kun laitettiin varoiteltiin että voi nipistää, en tuntenut sitäkään 😅 jos punktioon vielä toiste joudun niin yritän muistaa kuinka helppo homma se oli eikä tarvitse pelätä 🙈 toki tiedostan että kaikille kipulääkkeet ja puudutteet ei toimi samalla tavalla, mutta lääkettä sai koko ajan lisää. Pyysin sitä kerran lisää vaikka en edes tuntenut mitään, mutta sillai ”varmuuden vuoksi” 😂

Takaisin