IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tänä aamuna viety pissanäyte labraan mistä se neuvolalääkäri mulle huusi viime viikolla.. oli niin satavarma että mulla on joku tulehdus tms. Paasas myös että olis pitäny oireiden perusteella tajuta viiä jo näyte aiemmin mutta eihän mulla mitään oireita ollu mistä olisin ainakaan ollu tietoinen. No tulos tuli ja negahan se.

Että kiitos nyt lääkärille turhasta huutamisesta ja mun traumatisoimisesta 😅
Mulla oli tänään se lääkäri. Ultras ja siellä se pieni on. Viikkoja vastasi oikein. Ja sydän äänetki kuunneltiin. Miehen kanssa molemmat herkistyttiin. 🥹🥹 Voi että. Meidän pieni. Vaikea tätä on todeksi uskoa. 🥹😍 Ultrassa kertoi että sormi on suussa. 🥹🥹
20.12 on sitten se NT ultra.

Mulla oli tänään se lääkäri. Ultras ja siellä se pieni on. Viikkoja vastasi oikein. Ja sydän äänetki kuunneltiin. Miehen kanssa molemmat herkistyttiin. 🥹🥹 Voi että. Meidän pieni. Vaikea tätä on todeksi uskoa. 🥹😍 Ultrassa kertoi että sormi on suussa. 🥹🥹
20.12 on sitten se NT ultra.
Varmasti ihana oli nähdä ja kuulla pieni 😍 mä en oo vielä kuullut muuta kuin kotidopplerilla mutta en oo satavarma onko ne vauvan sykkeet vai mun, oletan olevan vauvan kun tasan yhdestä kohtaa vain kuuluu mutta en oikeasti tiedä onko 😅

Mulla oli tänään nt-ultraa varten verikokeet ja samalla kilpirauhaskontrolli. Omakannasta kävin kurkkiin niin kilpparin tulokset tullu ja nyt on taas viitteissä 🙏🏼

Hauska että meillä on samana päivänä tuo nt ultra 🙈 alkanu seki jännittää ihan hirveesti 😮‍💨

Oon pohtinut yhtä asiaa, oliskohan jollain jotain tietoa tähän 🙈

Eli ultrissa aina on ollut tasan 1 päivän heitto, eli aina on tavallaan 1 päivän jäljessä sikiön koko ja niiden mukaan la olisikin 3.7.2025 vaikka OYSin tietojen mukaan la on 2.7.2025. Vikat menkat alkanut 26.9., punktio 9.10. ja alkion siirto (5 päiväinen) 14.10. Sovellukset antaa menkoista laskettuna myös tuon 3.7. lasketun ajan kuten myös jokainen ultra tähän asti. Mutta alkion siirrossa sain lomakkeen jossa lukee la 2.7.

Ei siis käytännössä mitään merkitystä, mut ihmettelen mistä tuo ero tulee 😅

Oon pohtinut yhtä asiaa, oliskohan jollain jotain tietoa tähän 🙈

Eli ultrissa aina on ollut tasan 1 päivän heitto, eli aina on tavallaan 1 päivän jäljessä sikiön koko ja niiden mukaan la olisikin 3.7.2025 vaikka OYSin tietojen mukaan la on 2.7.2025. Vikat menkat alkanut 26.9., punktio 9.10. ja alkion siirto (5 päiväinen) 14.10. Sovellukset antaa menkoista laskettuna myös tuon 3.7. lasketun ajan kuten myös jokainen ultra tähän asti. Mutta alkion siirrossa sain lomakkeen jossa lukee la 2.7.

Ei siis käytännössä mitään merkitystä, mut ihmettelen mistä tuo ero tulee 😅
Laskettuaika pysyy ivf-hoidon mukaisena, aina😊 vaikka ultra näyttäisi mitä. Meillä kanssa sikiön koko olisi muuttanut laskettua aikaa, mutta sillä ei ollut merkitystä😊 ei kannata välittää siitä. Meillä osui kyllä tähdet kohdilleen ja neiti syntyi tasan rv 40+0 laskettuna päivänä🤭

Mulla oli tänään uusi neuvolalääkärin aika kun se viime viikkoinen meni suoraan sanottuna vituiks. Luulin että katotaan vaan reseptiasiat kuntoon ja kilpparikontrollin tulokset mutta kysyikin heti alussa saako moikata vauvaa ja sitten ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet 😍 erittäin vilkas tapaus, pyöri ympyrää ja heilutti käsiä, oli vähän vaikeuksia kuulla sydänääniä kun ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan mutta pariin otteeseen saatiin kuulumaan 😄

Nyt oli kyllä niin ihana lääkäri 😍😍 todella miellyttävä käynti ja ihana oli nähdä että pienellä on kaikki hyvin 🥰

Ja lisäks oon nyt sairaslomalla töistä ainakin 1,5 viikkoa, saa lepäillä kun ollut kovaa työstressiä ja nyt nää raskausoireet päälle. Tänään kävin toimistolla esimiehen juttusilla ja kerroin sairaslomasta ja raskaudesta. Otti yllättävän hyvin asian 🙈

Hei! Oon tänne jo aijemminki kirjotellu. Neljännestäkään inseminaatiosta ei tullu toivottua tulosta ja ku virallinen testipäivä oli tänään, niin maanantaina vasta pystyy soittamaan polille. En saanu mitään ohjeita ennakkoon jos nega tulee.

Niimpä mietinki et jatkanko kuitenki Letrozolien syöntiä nyt tän ivf jonon ajan ku endometrioosi on aika pahana ja adenomyoosi epäily oli lääkärillä? Yritystähän meillä tässä välissä ei oo kun lahjasiittiöillä mennään eikä miehellä siittiöitä oo. Mut mietin et tarviin jotain hillittemään endoa tähän väliin.

Viimesen inseminaation aikaan jonon pää oli menossa huhtikuulla ja laskin että kuukautiset olis heti kuun ekoilla päivillä, joten sen puoleen menee varmaan toukokuulle että päästään alottamaan.

Jään edelleen seuraamaan aktiivisesti tätä ketjua odottelun ajan koska muiden onnistuminen helpottaa omaa oloa ja luo toiveikkuutta siihen että itekki joskus vielä onnistuu.

Helou pitkästä aikaa ja suuret onnittelut plussanneille! 😍 Välikierto täällä taputeltu, kp13 eletään ja ovulaatiotesti pärähti positiiviseksi nyt lauantai-aamuna. Maanantaina alkaa Lugesteronit 2x200 mg aamuin illoin ja pakastealkio siirretään tiistaina, mikäli selviää sulatuksesta 🙏🏻 Saadaan just jouluksi tietää kuinka kävi - joko paras joululahja ikinä tai lasi punaviiniä lohdutukseksi 😏🤭 Wish us luck!

Mulla lopetettiin rv17 vasta lugesteron ja prolutex progesteroni pistos. Omaa progesteronin tuotantoa seurattiin verikokein ja se ei näyttänyt siltä, että munasarjat olisi tuottaneen omaa progesteronia tarpeeksi ja endometrioosi teettää progesteroni resistenttiyttä, joten mulla oli iso progesteron tuki pitkään ja poistettini vasta kun verikokeissa istukka alkoi stabiloimaan progesteronin tuotannon.
Mun mielestä kannattaa otattaa progesteron arvot verikokeella viimeistään esim. pari päivää tuen lopetuksen jälkeen, että näkee ottaako munasarjat siitä koppia vai ei. Koska ilman tarpeeksi korkeaa progesteronia raskaus ei jatku. Mullakin keskenmenoja taustalla.
SherryRed, voisko sulle laittaa viestiä tähän liittyen?

CherryRed, kertoisitko tarkemmin, miten usein tasoja seurattiin ja mitä tasoa tavoiteltiin? Tää tieto olisi mulle juuri nyt kullan arvoinen.....

Mulla lopetettiin rv17 vasta lugesteron ja prolutex progesteroni pistos. Omaa progesteronin tuotantoa seurattiin verikokein ja se ei näyttänyt siltä, että munasarjat olisi tuottaneen omaa progesteronia tarpeeksi ja endometrioosi teettää progesteroni resistenttiyttä, joten mulla oli iso progesteron tuki pitkään ja poistettini vasta kun verikokeissa istukka alkoi stabiloimaan progesteronin tuotannon.
Mun mielestä kannattaa otattaa progesteron arvot verikokeella viimeistään esim. pari päivää tuen lopetuksen jälkeen, että näkee ottaako munasarjat siitä koppia vai ei. Koska ilman tarpeeksi korkeaa progesteronia raskaus ei jatku. Mullakin keskenmenoja taustalla.
CherryRed, mitä tasoa tavoiteltiin? Koska verikokeet aina otettiin?

Kirjoittelin tänne aiemmin maksa-arvoista jotka otettiin noin kuukausi sitten. Eilen kävin uudelleen verikokeissa joissa otettiin laajemmat maksa-arvot ja täydellinen verenkuva. Pelotti mitä niistä löytyy… Omaan silmään tulokset näytti hyvältä, mitään muutosta elintavoissa en ole tehnyt ja paino on sama (elintavat enempikin huonompaan suuntaan mennyt kun en ole jaksanut harrastaa liikuntaa väsymyksen ja huonon olon takia). Kaikki muut arvot viitteissä paitsi tuo ALAT arvo edelleen koholla, mutta reippaassa laskussa (94 –> 53). Eli vaikuttais ainakin minun mielestäni juuri näiltä hoitojen lääkkeiltä jotka ovat tuota arvoa nostaneet. Huomenna lääkäri vielä soittelee niin kuulee mitä mieltä hän on 😊

12-soluinen pakastealkio haettu kyytiin 🙏🏻❤️ 4-soluisena, 2 päiväisenä pakastettu, eilen otettu sulamaan. Aamulla oli ollut 8-soluinen ja iltapäivän siirtoon mennessä oli käynyt biologin sanoin "vielä yhden kierroksen" 12-soluiseksi. Biologista sain käsityksen, että hyvä yksilö kyseessä, papereissa lukee scorena 4+ 🤔 Suomessa vissiin luokitukset yleisimmin 1-4 ykkösen ollessa paras, jenkeissä toisin päin? Uskottelen nyt itselleni että alkio on hyvä, luulis että muuten olisivat jotain maininneet 😅
Fiilistä laskee jäätävä flunssa, joka suvaitsi tulla heti edellisen flunssan perään 🤧 Ei paras lähtökohta raskautumiselle, mut onneks ei oo kuumetta. Huomenna on vielä esiintyvän harrasteryhmäni näytös, mahtaa tulla eeppistä 🤪

Täällä käyty keskiviikkona katsomassa kyydissä olevaa pikkutyyppiä, joka vastasi viikkoja (silloin 6+4) ja sydän löi 🥺❤️ Nyt pientä stressiä aiheuttanut se, kun esim. pahoinvointi tuntuu olevan kevyempää mitä vaikka viime viikolla. Eka neuvola ois 8.1. (10+5) ja terkkari vähän lupaili, et sillon vois kurkata miten pienellä menee. Eletään nyt jännittäviä aikoja, ja tuo aiemmin koettu keskenmeno kyllä kolkuttaa takaraivossa.

Täällä käyty keskiviikkona katsomassa kyydissä olevaa pikkutyyppiä, joka vastasi viikkoja (silloin 6+4) ja sydän löi 🥺❤️ Nyt pientä stressiä aiheuttanut se, kun esim. pahoinvointi tuntuu olevan kevyempää mitä vaikka viime viikolla. Eka neuvola ois 8.1. (10+5) ja terkkari vähän lupaili, et sillon vois kurkata miten pienellä menee. Eletään nyt jännittäviä aikoja, ja tuo aiemmin koettu keskenmeno kyllä kolkuttaa takaraivossa.
Tuun vaan sanoon että nuo oireet vaihtelee ainakin itselläni tosi paljon. Pahoinvointikin vähän hellitti yhdessä välissä ja mietin onko huono merkki, mutta nyt tällä viikolla tullut pahempana takas (nyt menossa 11+3). Välillä ei oo mitään oireita ja välillä sitten on ihan urakalla jos minkälaista. Itseasias kun mietin niin taisi pahoinvointi hellittää just jollain viikoilla 7-8 kun luin että silloin pitäisi olla pahimmillaan. Ja nyt kun pitäisi alkaa hellittää niin nyt sit yltyy 😅 en siis oo kertaakaan oksentanut, että niin paha ei oo pahoinvointi ollut. Eilen oli eka kerta kun muutamaan otteeseen istuin vessan lattialla. Mulla on oksentamisen pelko niin tappelen kyllä sitä vastaan viimiseen asti, monesti ehkä se olo helpottais sillä mut ei vaan uskalla. Mutta ei oo tosiaan vielä ainakaan oksentamiseen asti menny eli sillai lievä pahoinvointi kuitenki koko ajan ollu.

Eli en huolestuisi asiasta kun oireet tosiaan tulee ja menee. 😊 ymmärrän että menneet kolkuttelee takaraivossa 😔❤️ mutta keskiviikkona näitte että pieni on kyydissä ja hänellä on kaikki hyvin ❤️

Tsemppiä kauheesti ja yritä nauttia raskaudesta vaikka tiedän ettei se oo helppoa ❤️ mulla ainaki tuntuu etten voi luottaa tähän raskauteen yhtään, vasta sitten kun on vauva sylissä 😅 inhottava tunne pelko ja epävarmuus.

Muokattu viimeksi:
Tuun vaan sanoon että nuo oireet vaihtelee ainakin itselläni tosi paljon. Pahoinvointikin vähän hellitti yhdessä välissä ja mietin onko huono merkki, mutta nyt tällä viikolla tullut pahempana takas (nyt menossa 11+3). Välillä ei oo mitään oireita ja välillä sitten on ihan urakalla jos minkälaista. Itseasias kun mietin niin taisi pahoinvointi hellittää just jollain viikoilla 7-8 kun luin että silloin pitäisi olla pahimmillaan. Ja nyt kun pitäisi alkaa hellittää niin nyt sit yltyy 😅 en siis oo kertaakaan oksentanut, että niin paha ei oo pahoinvointi ollut. Eilen oli eka kerta kun muutamaan otteeseen istuin vessan lattialla. Mulla on oksentamisen pelko niin tappelen kyllä sitä vastaan viimiseen asti, monesti ehkä se olo helpottais sillä mut ei vaan uskalla. Mutta ei oo tosiaan vielä ainakaan oksentamiseen asti menny eli sillai lievä pahoinvointi kuitenki koko ajan ollu.

Eli en huolestuisi asiasta kun oireet tosiaan tulee ja menee. 😊 ymmärrän että menneet kolkuttelee takaraivossa 😔❤️ mutta keskiviikkona näitte että pieni on kyydissä ja hänellä on kaikki hyvin ❤️

Tsemppiä kauheesti ja yritä nauttia raskaudesta vaikka tiedän ettei se oo helppoa ❤️ mulla ainaki tuntuu etten voi luottaa tähän raskauteen yhtään, vasta sitten kun on vauva sylissä 😅 inhottava tunne pelko ja epävarmuus.
Helpottavaa kuulla 🙏🏻 Ja kuulostat ihan multa, mulla kans jäätävä oksentamisen pelko että pidätän kyllä ihan viimeiseen asti 😁 Viime viikolla tosiaan oli jo lähellä, mut tällä viikolla ollu oikeastaan aamusin etovaa oloa ja jotkut ruuat ällöttää ihan jatkuvaan. Nälkä myös kova mutta ei vaan kykene joka kerta syömään.

Ihanaa että oot jo noin lähellä turvallisempia viikkoja❤️ Tsemppiä myös sinne! 🥰

Nt-ultra takana. Riskiluku saadaan tietää vasta 5 arkipäivän päästä, eli varmaan ens vuoden puolelle menee. Kaikki kuitenkin päällisin puolin ultrassa näytti hyvältä.

Villi tapaus, hyppelehti meneen ja kädet ja jalat vispas 😂 siinä kun käsiä heilutteli niin kovasti saatiin samalla sormet laskettua että kaikki oli tallessa 🙈 vaikea oli saada mitattua niskaturvotusta ja ylipäätään pituutta, pitäisi olla vähän sykkyrällä kuten yleensä vauvat on mutta tämäpä hyppi ja suoristeli itseään minkä kerkes 😂 lopulta nukahti ja mut laitettiin käveleen ympäriinsä että heräis ja vähän kääntyis eri suuntaan että saatais mitat. Puolen tunnin yrityksen jälkeen sai jonku arvon ja sanoi että sillä mennään ku parempaakaan ei nyt saada 😅

Harmittaa kun ei jouluksi saatu tietää noita tuloksia, mutta ainakin mahassa näytti päällisin puolin asiat olevan hyvin, vastasi viikkoja ja menoa riitti. 🥰

En tiedä mihin ketjuun kuuluis kirjotella. Täällä vaikuttaa aika hiljaiselta, ehkä joulutauko syynä🤔 2024-2025 ketjussa on hieman aktiivisempaa, mut en oo kai kertaakaan sinne vielä kirjottanut.

Oon jo pudonnut kärryiltä muiden tilanteista, kun pidin täältä pari kuukautta taukoa keskenmenon jälkeen.

Nyt vaan omaa napaa: odottelen menkkoja alkaviksi ja sit alkais sumuttelut ja pistelyt🫣 nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki sujuu hyvin ja tää ois se vuosi, kun meille tulee vauva😍

Tsemppiä muillekin kenellä hoito alkamassa❤️

Takaisin