IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kolmanteen ja samalla viimeiseen ivf hoitoon mietinnässä joko pitkä kaava tai lyhyt menopurilla / pergoveriksella. Kahdessa aiemmassa siis ollut käytössä gonal-f. Onko täällä muita, kenellä matala amh ja millä lääkkeillä/kaavoilla olette kokeneet saaneenne parhaan tuloksen munasolujen määrässä? Afc ollut nyt kahdessa hoidossa molemmissa 11. Masentunut olo..
Mulla matala amh, vuosi sitten 0,37. Ekassa ivf:ssä gonal-f, hoito keskeytettiin kun ei yhtään follia tullut. Tokassa gonal-f isommalla annoksella, muuttui inssiksi yhden follin takia. Kolmannessa synarela+menopur, ultrassa näkyi 4 follia, kerättiin 7, joista 4 munasolua.

Lääkäri kirjoitti Gonapeptyl-reseptin seuraavaan siirtoon. Ohjeena: ”Gonapeptyl alkiopäivänä 6”. Siis milloin? 😄 Siirtopäivänä? Mulla pakkasessa 6-päiväisiä alkioita 2kpl.
Kyllä se lääkäri siirtopäivänä kertoo, että koska pistät. Veikkaan, että siirtopäivänä tai sitä seuraavana.

Lääkkeellisen PAS:n (Zumenon tai vastaava) läpikäyneet, millainen teillä on hoidon jälkeinen oma kierto? Onko heti palautunut normaaliksi vai onko korvauskierto pidentänyt kiertoa tms?

Luulin että vastassa olisi ollut vain kurjia uutisia, mutta olikin kiva yllätys, että sittenkin viidestä saaliista neljä oli hedelmöittynyt ja pystyttiin kuin pystyttiinkin tänään tekemään tuoresiirto 🥳

Tukena on mulla terolutit 1+1 ja cyclot 1+1. Taustalla Endo ja ano, joten toivon että tuo riittää tueksi. Jotkut täällä palstalla ovat kertoneet, että ovat saaneet normaalia isomman tukilääkityksen jos kyseessä on ollut endo. Gonapeptye ylihuomenna.

Täälläpä siis alkoi piinailut!

Tällä kierroksella mulla on olo rauhallisempi. Aiemmin tunne lapsettomuudesta oli todella lannistava, raskas ja harmaannutti koko mielen. En itke joka kerta kun asiaa ajattelen.

Voimia kaikille kanssasisarille!

Mistä olette saaneet tuota Gonapeptyliä yksittäisena annoksena ostettua? Vai joutuuko ostamaan 7kpl? 🙄 Lähiapteekissa oli tarjolla vain tilaustuotteena se 7kpl 😬 Katsoin apteekki.fi -haulla, aika heikosti oli suoraan saatavilla, enkä keksinyt että mistä sieltä näkisi tuon että missä myytäisiin vain 1kpl.

Mistä olette saaneet tuota Gonapeptyliä yksittäisena annoksena ostettua? Vai joutuuko ostamaan 7kpl? 🙄 Lähiapteekissa oli tarjolla vain tilaustuotteena se 7kpl 😬 Katsoin apteekki.fi -haulla, aika heikosti oli suoraan saatavilla, enkä keksinyt että mistä sieltä näkisi tuon että missä myytäisiin vain 1kpl.
Ainakin Kysin apteekista saa ostettua yksittäin 🤔

Kannattaa soittaa oman paikkakunnan apteekit läpi ja kysyä jakavatko pakkauksia 😊 Meillä (pieni paikkakunta) ainakin onnistui ostaa vain 1 ruisku.

Hei kaikille!

Itse siirryn täältä taustalta mukaan keskusteluun. Tsemppiä kaikille omaan vaiheeseen. Saatiin 2022 esikoinen usean vuoden ivf yms.hoidoilla. Lisäksi taustalla 3 keskenmenoa hoidoista. Siirrytään nyt yksityiselle hoitoon. Onko teillä tietoa miksi yksityinen klinikka ei halua tehdä ollenkaan tuoresiirtoa vaan lääkäri oli sitä mieltä, että on parempi pakastaa kaikki ja tehdä pas? Miten silloin tehdään pas jos on tarkoituksena aiheuttaa lääkkeellä ovulaatio? Osaatteko sanoa?.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Hei kaikille!

Itse siirryn täältä taustalta mukaan keskusteluun. Tsemppiä kaikille omaan vaiheeseen. Saatiin 2022 esikoinen usean vuoden ivf yms.hoidoilla. Lisäksi taustalla 3 keskenmenoa hoidoista. Siirrytään nyt yksityiselle hoitoon. Onko teillä tietoa miksi yksityinen klinikka ei halua tehdä ollenkaan tuoresiirtoa vaan lääkäri oli sitä mieltä, että on parempi pakastaa kaikki ja tehdä pas? Miten silloin tehdään pas jos on tarkoituksena aiheuttaa lääkkeellä ovulaatio? Osaatteko sanoa?.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Onko tarkoituksena tehdä kromosomitesti alkioille, jos taustalla on kolme keskenmenoa? silloin pitää ainakin pakastaa kaikki. Ovulaatio saadaan aikaiseksi Letrozolilla ja joskus käytetään myös Ovitrelleä.

Onko tarkoituksena tehdä kromosomitesti alkioille, jos taustalla on kolme keskenmenoa? silloin pitää ainakin pakastaa kaikki. Ovulaatio saadaan aikaiseksi Letrozolilla ja joskus käytetään myös Ovitrelleä.
Ei ole ollut tarkoituksena kromosomitestata. Lääkäri vaan puhui, että olisi parempi siirtää vasta passina kaikki, että harva alkio kuulema on valmis 5. tai 6. päivänä, mitä jäin kyllä pohtimaan, koska esikoisemme oli 5. pvän blasto lääkkeellisessä kierrossa :). Noh eiköhän selviä, kun mennään käymään lääkärissä seuraavan kerran :).

Olisi kiinnostavaa tietää, miksi PAS olisi parempi kuin tuoresiirto. Meillä tässä hoidossa tulossa vain vähän munasoluja eli alkioita parhaassakin tapauksessa yksi tai pari, joten haluaisin tietty maksimoida mahdollisen siirron onnistumisen. Takana neljä siirtoa kaksi vuotta sitten ja vikasta esikoinen.

Meillä lääkäri (HUS) sanoi että PAS:ssa on parempi on onnistumistodennäköisyys kuin tuoresiirroissa, muttei osannut kunnolla selittää mistä johtuu (taustalla se että meille vaatimalla vaadin tuoresiirtoa kun siinä kohti ainoa pos testi oli tullut tuoresiirrosta ja PAS oli tehty lukuisia).

Täällä myös onnistunut ostaa sen verran mitä tarve 😊 Varmasti siis lähes kaikkialla pitäisi onnistua yhden osto.

Täällä keräyksen ja siitä seuranneen hyperin jälkeen pidetty välikierto ja nyt ensi viikon keskiviikkona vihdoin olisi PAS. Meinaa vähän jännittää, etenkin mahdollisten kipujen osalta. Te sen kokeneet, onko tuntemukset verrattavissa esim. aukiolotutkimukseen? Mulla se oli ihan järkyttävän kipeä! Tästä syystä tuo siirtokin pelottaa 😬 Lisäksi tuntuu että jotain flunssan poikasta ois tulossa päälle, toivon todella että ei tästä mene pahemmaksi tai vaikuta kiinnittymiseen.

Täällä myös onnistunut ostaa sen verran mitä tarve 😊 Varmasti siis lähes kaikkialla pitäisi onnistua yhden osto.

Täällä keräyksen ja siitä seuranneen hyperin jälkeen pidetty välikierto ja nyt ensi viikon keskiviikkona vihdoin olisi PAS. Meinaa vähän jännittää, etenkin mahdollisten kipujen osalta. Te sen kokeneet, onko tuntemukset verrattavissa esim. aukiolotutkimukseen? Mulla se oli ihan järkyttävän kipeä! Tästä syystä tuo siirtokin pelottaa 😬 Lisäksi tuntuu että jotain flunssan poikasta ois tulossa päälle, toivon todella että ei tästä mene pahemmaksi tai vaikuta kiinnittymiseen.
Siirto ei tuntunut yhtään missään mulla 😄 aukiolotutkimus sen sijaan oli superkivulias, itkin samalla ja toinen lääkäri silitti mun päätä siellä (joku lääkäriharjoittelija teki tutkimuksen), siis oli aivan hirvee kokemus 😂 punktiokaan ei tuntunut missään paitsi kanyylin laitto sattui. Siirtoa ei tarvitse pelätä, nopee ja helppo homma pitäis olla 🤗

Muokattu viimeksi:
Mulla ei ainakaan ole siirrot tuntuneet miltään. Punktiokaan ei tainnut sattua ja eniten sattui aukiolotutkimus, joskaan ei mitenkään sikana. Oon kuullut et joillain se siirto kin sattuu, varmaan jos jotenkin poikkeukselliset ahtaat tai kiemurat paikat.

Juuri varhaisultrasta tultu kotio. Kaikki oli niinkuin pitikin. Oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Juhannuksen jälkeen olisi laskettu aika jos vaan kaikki menee hyvin.
Sitä jäin pohtimaan enkä sielläkään muistanut sanoa että miksi eivät sydän ääniä kuunneltu. Mutta sydän kuitenkin lepatti kovasti. Huomenna uskallan jo soittaa sinne neuvolaan. 💕💕 Ollaan niin onnellisia kuin vain tässä vaiheessa voi olla. 😍😍

Takaisin