IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mites se nyt on, onko ”kiinnityspiikistä” ja ”alkioliimasta” tutkitusti hyötyä alkion kiinnittymisessä? Muistelisin lukeneeni ainakin liimasta että ei ole tutkimusten mukaan välttämättä hyötyä, mutta ei haittaakaan 😄 Mietin siis, että pitäisikö niitä vielä kysellä seuraavaan siirtoon. Siirto on varmaan ensi viikon lopulla tai seuraavan viikon maanantaina, pitäisi alkaa tässä tällä viikolla tikutella ovulaatiota.

Eilen punktio, josta kerättiin viisi munasolua. Tänään biologi soitti ja kertoi, että kaksi on hedelmöittynyt ja yksi oli vielä tarkkailun alla. Tulos on toki parempi kun ei mitään, mutta olo on jokseenkin pettynyt. Ehkä siksi, että pelkään, etteivät nuo ainokaisetkaan selviä eteenpäin 🥺 Perjantaina tuoresiirto, jos kaikki menee hyvin.

@Ellisvm84 minä aion kinua kaiken minkä vaan saan kiinnittymisen tueksi 😀 Viimeksi sain sen pistoksen, mutta tässäpä tätä ollaan taas.

Mulle tuli kiinnityspiikki julkisella ilman että sitä edes kyseltiin haluanko. Oletin että kaikille tulee. Ja olisin toki ottanut sen joka tapauksessa, kaikki keinot käyttöön mitä on mahdollista 😄 OYSin hoitopolulla useimmin kysytyissä kysymyksissä oli kysymys tuosta alkioliimasta ja se ei heillä ole käytössä kun ei ole tutkimustietoa toimivuudesta.

Okei! Käyn Tilkan Viuhkassa, siellä ei oo piikkejä ehdotettu 😁 mutta taidan nyt laittaa Omapolun kautta kysymyksen. Nyt ei ole edes siis ultraa ennen pas:ia, siinä olisin muuten asiasta kysynyt.

Okei! Käyn Tilkan Viuhkassa, siellä ei oo piikkejä ehdotettu 😁 mutta taidan nyt laittaa Omapolun kautta kysymyksen. Nyt ei ole edes siis ultraa ennen pas:ia, siinä olisin muuten asiasta kysynyt.
Tilkassa voi tuoresiirtoon saada alkioliimaa, jos on monta tuloksetonta siirtoa takana. Pakastealkion siirtoon ei.

Mites se nyt on, onko ”kiinnityspiikistä” ja ”alkioliimasta” tutkitusti hyötyä alkion kiinnittymisessä? Muistelisin lukeneeni ainakin liimasta että ei ole tutkimusten mukaan välttämättä hyötyä, mutta ei haittaakaan 😄
Miulle lri sanoi tuosta "kiinnityspiikistä", että se vapauttaa aivolisäkkeen hormonit kiinnittymisen tueksi. Kai ne voi vapautua ilman piikkiäkin, mutta sillä varmaan varmistellaan ja säädetään hormonipurkauksen ajankohtaa optimaaliseksi, arvelisin. Alkioliima on klinikalla käytössä kaikissa siirroissa (käsitin että PASissakin mut en oo varma 🤔). Ei kuulema mikään ihmeaine, mutta käyttävät kuitenkin. Käsittääkseni sillä ei varsinaisesti "liimata" mitään vaan se on jonkinlainen "virkistysliuos", saman tyyppinen koostumukseltaan kuin liuos maljalla? Korjatkaa joku jos on parempaa tietoa! 😂

Tiedän tunteen @Birdcherry85 kun punktiosaalis jää laihemmaksi kuin olisi toivonut 🥺 Häntä pystyyn kuitenkin, pienelläkin saaliilla voi onnistua! Teillä alkiota ilmeisesti viljellään 5 päiväisiksi ennen tuoresiirtoa? Tavallaan olisin toivonut, että meilläkin olisi 2 päiväisinä pakastuksen sijaan yritetty viljellä blastoiksi. Toisaalta tiedän, että olisi harmittanut ja "jossituttanut" jos kaikki olisivatkin sitten kuolleet maljalle. Toivotaan, että pääsette tuoresiirtoon ja saatte pakkaseenkin täytettä! 🙏🏻

Kiinnittymispiikki laitettiin mulle myös, mutta ilmeisesti tutkimusdata on vähän ristiriitaista ollut - ei välttämättä hyötyä muttei haittaakaan. Itse oon sitä mieltä, et kaikki keinot käyttöön vaan👍

Pahoittelut @Tiiutau kemiallisesta ja paljon onnea @Sonj4 ja @Vapsu vielä plussista😍

Anteeksi täältä tulee taas ihan omaa napaa; Me ollaan kanssa nyt hcg -limbossa. Pp9 Hcg 45 ja pp 12 98,6 (puhdin kautta, kun sairaala ei suostunut mittaamaan. )Periaatteessa siis 72 tunnin (optimi olis 48h...) sisällä tuplaantunut ja nipin napin normaaliraskauden rajoissa tuo vauhti, toki päiville varsin matalat arvot. Toki myöhäinen kiinnittyminen mahdollista oireiden alun perusteella.

Oon kääntänyt nyt redditin ja suunnilleen koko googlen sekä pubmedin ympäri näistä tuloksista ja päätin, etten tee enää yhtään testiä, lopputulema on suurella prosentilla huono, muttei toisaalta täysin tuhoontuomittukaan. Realistisin, mutta ihan pikkuisen toiveikkain mielin tästä eteenpäin, itse en asialle enää mitään voi.

Tsemppiä teille kaikille hoitojen jatkoon!

Muokattu viimeksi:
Kiinnittymispiikki laitettiin mulle myös, mutta ilmeisesti tutkimusdata on vähän ristiriitaista ollut - ei välttämättä hyötyä muttei haittaakaan. Itse oon sitä mieltä, et kaikki keinot käyttöön vaan👍

Pahoittelut @Tiiutau kemiallisesta ja paljon onnea @Sonj4 ja @Vapsu vielä plussista😍

Anteeksi täältä tulee taas ihan omaa napaa; Me ollaan kanssa nyt hcg -limbossa. Pp9 Hcg 45 ja pp 12 98,6 (puhdin kautta, kun sairaala ei suostunut mittaamaan. )Periaatteessa siis 72 tunnin (optimi olis 48h...) sisällä tuplaantunut ja nipin napin normaaliraskauden rajoissa tuo vauhti, toki päiville varsin matalat arvot. Toki myöhäinen kiinnittyminen mahdollista oireiden alun perusteella.

Oon kääntänyt nyt redditin ja suunnilleen koko googlen sekä pubmedin ympäri näistä tuloksista ja päätin, etten tee enää yhtään testiä, lopputulema on suurella prosentilla huono, muttei toisaalta täysin tuhoontuomittukaan. Realistisin, mutta ihan pikkuisen toiveikkain mielin tästä eteenpäin, itse en asialle enää mitään voi.

Voimia odotteluun ❤️ Varmasti tosi piinaavaa ennen kuin saa varmuuden asiaan. Olisin kuitenkin optimistinen, jos arvot on edelleen normin rajoissa 🌈 Milloin sulla on varhaisultra?

@Ellisvm84 mäkin sain kiinnityspiikin kummassakin siirrossa automaattisesti. Mäkin otan mielelläni kaikki keinot käyttöön, jos niistä ei haittaakaan ole 🤞

Voimia odotteluun ❤️ Varmasti tosi piinaavaa ennen kuin saa varmuuden asiaan. Olisin kuitenkin optimistinen, jos arvot on edelleen normin rajoissa 🌈 Milloin sulla on varhaisultra?

@Ellisvm84 mäkin sain kiinnityspiikin kummassakin siirrossa automaattisesti. Mäkin otan mielelläni kaikki keinot käyttöön, jos niistä ei haittaakaan ole 🤞
Onpa jännä että toisissa paikoissa tulee kysymättä, toisissa ei mainita mitään! Laitoin nyt Omapolun kautta tuosta kysymyksen 😊

Kiitos @Mariamimi ! Polin varhaisultraan 3 vk, mutta käydään ehkä viikkoa aiemmin yksityisellä, erityisesti se kohdunulkoinen poissulkemassa. Täytyy sitä ennen koittaa ulkoilla ja nauttia syksystä🍁 ja onhan tääkin nyt edes jokin saavutus, ainakin keho yrittää raskautua! Ehkä oman mielenterveyden nimissä pidän taukoa vauvafoorumeilta ainakin varhaisultraan asti.

Kolmanteen ja samalla viimeiseen ivf hoitoon mietinnässä joko pitkä kaava tai lyhyt menopurilla / pergoveriksella. Kahdessa aiemmassa siis ollut käytössä gonal-f. Onko täällä muita, kenellä matala amh ja millä lääkkeillä/kaavoilla olette kokeneet saaneenne parhaan tuloksen munasolujen määrässä? Afc ollut nyt kahdessa hoidossa molemmissa 11. Masentunut olo..

Pakko tulla tähän sanomaan, että mullahan oli myös todella hidasta hcg nousu, otettiin arvo testipäivänä ja kaksi kontrollia sen jälkeen n. 48 tunnin välein. Ekalla kerralla arvo nousi 47% ja tokalla oli edellisestä noussut 50%. Eli ei läheskään tuplaantunut ja arvot oli muutenkin vähän alakanttiin viitearvoista. Oli lisäksi vuotoakin mukana menossa. Mutta niin vain kaikki edelleen on hyvin ja rv11 menossa! Eli kaikki on mahdollista ❤️

Pakko tulla tähän sanomaan, että mullahan oli myös todella hidasta hcg nousu, otettiin arvo testipäivänä ja kaksi kontrollia sen jälkeen n. 48 tunnin välein. Ekalla kerralla arvo nousi 47% ja tokalla oli edellisestä noussut 50%. Eli ei läheskään tuplaantunut ja arvot oli muutenkin vähän alakanttiin viitearvoista. Oli lisäksi vuotoakin mukana menossa. Mutta niin vain kaikki edelleen on hyvin ja rv11 menossa! Eli kaikki on mahdollista ❤️
Kiitos toivoa antavasta viestistäsi❤️
Tuun varmaan joskus tänne päivittelemään, miten lopulta kävi. Jospa meilläkin asiat sujuisivat lopulta parhain päin🙏

Lääkäri kirjoitti Gonapeptyl-reseptin seuraavaan siirtoon. Ohjeena: ”Gonapeptyl alkiopäivänä 6”. Siis milloin? 😄 Siirtopäivänä? Mulla pakkasessa 6-päiväisiä alkioita 2kpl.

Takaisin