IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Hei kyselisin sellaista, että onko normaalia että Ovitrelle aiheuttaa kipuja munasarjoissa, vai pitäisikö siitä huolestua? Mulle pistettiin se maanantaina ja alkuun oli tuntemuksia munasarjoissa mut nyt lisääntynyt. Mulle tehtiin siis inseminaatio eilen ja ja ekaa kertaa oli toi Ovitrelle käytössä. Löysin tämän ketjun niin ajattelin että teillä jollain varmaan tietoa.

Osaako joku muuten sanoa, millä perusteella toisilla on tunilääkkeenä Cyclogest ja toisilla Terolut? 😊 Jos yhtä tehokkaita/ sama vaikutus, niin Terolut tablettina olisi houkuttelevampi vaihtoehto kuin Cyclogest-puikko, yhtä sotkua sen kanssa 🫣

Onko teillä muuten ollut etovaa oloa noiden sivuvaikutuksena? Mulla oli nyt pas-siirrossa tosi usein etova olo, ja varmasti johtui Cyclogestistä kun raskaus ei alkanut. Etovaa oloa oli jo tuoresiirron jälkeen, silloin ajattelin liittyvän raskauteen, joka siis kylläkin oli kemiallinen. Mietin vain, että onko molemmissa samat sivuvaikutukset, vai olisiko pitänyt kysyä vaihtoa Terolutiin 😊
Niissä on myös se ero että cyclogestissa se progesteroni on sellaisessa muodossa että sen vaikutusta voi seurata verikokeella kun taas terolut ei näy siinä labraarvossa kun on eri muodossa. Eli erityisesti jos epäillään progevajetta niin silloin cyclogest on parempi kun voidaan seurata vaikutusta.

Kiitos vastauksista! Pysyttelen sitten Cyglogestissa kiltisti, vaikka vähän ärsyttävä onkin. Tasoja ei kyllä mittailla verikokeilla, muistaakseni ekaa inssiä ennen katsottiin lääkkeettömässä kierrossa ja tasot oli ok :)

Onko muilla ollut etovaa/ huonoa oloa Cyglogestin kanssa?

Kiitos vastauksista! Pysyttelen sitten Cyglogestissa kiltisti, vaikka vähän ärsyttävä onkin. Tasoja ei kyllä mittailla verikokeilla, muistaakseni ekaa inssiä ennen katsottiin lääkkeettömässä kierrossa ja tasot oli ok :)

Onko muilla ollut etovaa/ huonoa oloa Cyglogestin kanssa?
Mulla on ollut ja sen lisäksi unettomuutta. Me heräilin keskellä yöllä ihan virkeänä moneksi tunniksi kunnes nukahdin aamuyöstä ja kun piti oikeasti herätä olin aivan kuollut😅

Mulla on ollut ja sen lisäksi unettomuutta. Me heräilin keskellä yöllä ihan virkeänä moneksi tunniksi kunnes nukahdin aamuyöstä ja kun piti oikeasti herätä olin aivan kuollut😅
Eikä! 🙈 Itse asiassa mulla ollut myös unettomuutta ihan eri lailla kuin ennen, nimenomaan että herään yöllä yleensä siinä 04-05, illalla kyllä nukahdan hyvin. Mutta alkoikohan se jo ennen Cyclogestiä… 😆 Veikkaan että voi olla mulla ihan stressiäkin tästä kaikesta, täytyisi kyllä jotenkin saada se hälvenemään.. ehkä vähän jo helpottanut…

Näköjään aloitettu uusi ketju nykyiselle vuodelle, pitäisikö siirtyä sinne vai jatkuuko tämä..?

Mietin kans olisko sinne pitänyt siirtyä, varsinkin kun nyt vasta ekaa kertaa hoidot alkanut niin ns. tuoreelta pohjalta tuoreempi keskustelu vaikka onhan tämäkin toki ollut aktiivinen keskustelu.. Taidan siirtyä uuteen ketjuun jatkamaan juttua!

Täällä testi nyt varsinaisena testipäivänä edelleen positiivinen. Vuotoa kuitenkin on vieläkin ja tänään pp11 otettiin hcg verestä, ollen 179. Pelottaa mahdollinen kohdunulkoinen raskaus. Olen yhden kohdunulkoisen raskauden kokenut ja se oli kamalaa. :( Lääkäri ei ollut kovin optimistinen tämän raskauden jatkon suhteen.

Täällä testi nyt varsinaisena testipäivänä edelleen positiivinen. Vuotoa kuitenkin on vieläkin ja tänään pp11 otettiin hcg verestä, ollen 179. Pelottaa mahdollinen kohdunulkoinen raskaus. Olen yhden kohdunulkoisen raskauden kokenut ja se oli kamalaa. :( Lääkäri ei ollut kovin optimistinen tämän raskauden jatkon suhteen.
Voi ei, miksi ei ollut? Eikö tuo ole ihan hyvä luku noille päiville kuitenkin?

Tsemppiä hirveesti sinne! ❤️ toivottavasti kaikki kuitenkin menisi parhain päin ja vuoto olisi harmitonta. Minäkin komppaan tuota arvoa, eikös toi kuitenkin oo ihan ok noille päiville? Saitko uuden ajan kontrolliverikokeeseen?

Meillä taisi jäädä kemialliseksi tää eka PAS. Eilinen HCG pp9 45 (4-pv alkio). Polilta kuittasivat vaan että normaalin rajoissa ja varasivat ajan varhaisultraan. Eikä mitään kontrolliverikoetta ennen sitä?
Eilen tein testin illalla ja oli vahvistunut pp8 iltaan verrattuna mut tänään aamulla pp10 testi oli selvästi haaleampi kuin illalla, käytännössä sama kuin pp8😔 Ensi viikko meneekin sitten vuotoa odotellessa. Ehkä ensi kerralla sitten meidän vuoro.

Tsemppiä hirveesti sinne! ❤️ toivottavasti kaikki kuitenkin menisi parhain päin ja vuoto olisi harmitonta. Minäkin komppaan tuota arvoa, eikös toi kuitenkin oo ihan ok noille päiville? Saitko uuden ajan kontrolliverikokeeseen?

Meillä taisi jäädä kemialliseksi tää eka PAS. Eilinen HCG pp9 45 (4-pv alkio). Polilta kuittasivat vaan että normaalin rajoissa ja varasivat ajan varhaisultraan. Eikä mitään kontrolliverikoetta ennen sitä?
Eilen tein testin illalla ja oli vahvistunut pp8 iltaan verrattuna mut tänään aamulla pp10 testi oli selvästi haaleampi kuin illalla, käytännössä sama kuin pp8😔 Ensi viikko meneekin sitten vuotoa odotellessa. Ehkä ensi kerralla sitten meidän vuoro.
En halua olla toksisen optimistinen, mutta nuo testien viivat voivat välillä olla haaleampia, koska niitä ei ole tehty viivojen vahvuuksien vertailuun. Täällä foorumilla olen nähnyt monta tapausta, että viivat ovat välillä vaaleammat ja tummenevat taas sitten, ja kaikki on mennyt hyvin loppuun asti. Eri asia on, jos voiva ei yhtään tummu useampaan päivään. Älä vain missään nimessä lopeta tukilääkkeitä, jos ohjeena on niitä vielä käyttää. Toivottavasti kaikki on hyvin!

En halua olla toksisen optimistinen, mutta nuo testien viivat voivat välillä olla haaleampia, koska niitä ei ole tehty viivojen vahvuuksien vertailuun. Täällä foorumilla olen nähnyt monta tapausta, että viivat ovat välillä vaaleammat ja tummenevat taas sitten, ja kaikki on mennyt hyvin loppuun asti. Eri asia on, jos voiva ei yhtään tummu useampaan päivään. Älä vain missään nimessä lopeta tukilääkkeitä, jos ohjeena on niitä vielä käyttää. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Kiitos tsempeistä! Ja mäkin oon noita lukenut netistä, mutta jotenkin oli nyt niin kamala tää aamu sen haalean testin kanssa, että usko on aika heikko😔.
Käytän ohjeistuksen mukaisesti tuon cyclogestin viikonlopun yli ja maanantaina on lupa lopettaa. Jos keskiviikkona ei vielä ala vuoto, niin käyn verikokeessa omakustanteisesti.

Kiitos tsempeistä! Ja mäkin oon noita lukenut netistä, mutta jotenkin oli nyt niin kamala tää aamu sen haalean testin kanssa, että usko on aika heikko😔.
Käytän ohjeistuksen mukaisesti tuon cyclogestin viikonlopun yli ja maanantaina on lupa lopettaa. Jos keskiviikkona ei vielä ala vuoto, niin käyn verikokeessa omakustanteisesti.
Kovasti tsemppiä myös täältä, toivottavasti kaikki on hyvin. Kyllä noissa testeissä heittoja on. Ja jos hcg oli kuitenkin normaali vielä eilen😕.

Puhdilta sai muuten vielä tänään -40% yksittäisistä verikokeista (ml HCG-testistä) koodilla UUTUUS40. Lähete on ostopäivästä voimassa vuoden, joten sen voi jättää jemmaankin. Alennuksen piti olla voimassa eiliseen asti, mutta mulla ainakin toimi koodi vielä äsken :)

Kovasti tsemppiä myös täältä, toivottavasti kaikki on hyvin. Kyllä noissa testeissä heittoja on. Ja jos hcg oli kuitenkin normaali vielä eilen😕.

Puhdilta sai muuten vielä tänään -40% yksittäisistä verikokeista (ml HCG-testistä) koodilla UUTUUS40. Lähete on ostopäivästä voimassa vuoden, joten sen voi jättää jemmaankin. Alennuksen piti olla voimassa eiliseen asti, mutta mulla ainakin toimi koodi vielä äsken :)
Tilasin just! Tuhannet kiitokset vinkistä

Meillähän se kierto peruttiin kun tokassa ultrassa oli vain 1x20mm, 1x14mm ja loput 7 pieniä. Käskettiin yrittää luonnollisesti kotona, pistin Ovitrellen kuitenkin. Tarkoitus oli tammikuussa (kun toivottavasti tulee ne Kela-korvaukset) jatkaa uudella kokeilulla, mutta nyt kävi niin että ainakin toinen noista munasoluista oli hyvä koska sain tiistaina haamujen haamun, ja torstaina se oli jo vahvistunut selkeästi 💛 sen jälkeen en ole testannut, tarkoitus tehdä huomenna digiviikkotesti.
Cyclogest menee edelleen. Tunteet on tosi ristiriitaiset, yritän (hehe) olla ajattelematta tätä liikaa kun ei haluaisi pettyä taas. Noh, jos tulee kolmas keskenmeno niin sitten päästäisiin ainakin niihin julkisen jonoihin.
Jotenkin tuntuu että en haluaisi hcg verikokeeseenkaan mennä kun se tekee siitä todellisemman ja sitten on enemmän mitä menettää. Mutta varmaan siitä olisi hyötyä tuon kohdunulkoisen huomaamisessa?
Noh, yritän pysyä positiivisena ja oon kyllä onnellinen että päästään taas yrittämään raskautta 💛 tänään menkkojen mukaan 4+1.

Voi ei, miksi ei ollut? Eikö tuo ole ihan hyvä luku noille päiville kuitenkin?
Ilmeisesti vuodon vuoksi. Sanoi, että vaikuttaa kuukautisvuodolta. Ei kommentoinut lukua mitenkään, vaan maanantaina on uusintatestaus eli sitä odotellessa. Vuoto on nyt ruskeaa ja niukkaa.

Takaisin