IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Täällä aika iso harmitus. Eilen pp4/dpo8 (PAS-siirto) tein sitten aamulla ekan Pregcheckin liuskan ja negatiivisempi oli kuin mieliala tällä hetkellä. Halusin testata, että en alkaisi kuvittelemaan mitään oireita ja palautin itseni realiteetteihin.
4-päiväinen alkio kyseessä.
Onkohan tämä peli nyt pelattu😕
Cyclogestin aiheuttamat oireet ovat kyllä julmia.😭
Ei oo yhtään peli pelattu! Mulla oli plussassa herkkä testi negaa dpo9 illalla ja seuraavana aamuna eka pieni hailura.

@Liljankukka🌸 Harva saa vielä plussan dpo8! 🌈 Silti oireita voi jo olla. Minulla alkoi tässä luomuraskaudessa holahdella valkovuotoa housuihin jo dpo6, vaikka juuri ja juuri havaittava haamuviiva näkyi testissä dpo9. (Ja sanottava on, että kaikilla ei näy välttämättä vielä dpo9.) Toivottavasti on tärpännyt! 🌈

@Liljankukka🌸 ei oo peli menetetty! Tosi aikasta vielä 😄 mullaki oireet alko aikasin mutta plussa tuli vasta myöhemmin. Muistaakseni sain dpo12 viivan testiajalla. Pari päivää aiemmin tuli ”roskishaamuja/viivoja” eli testiajan ulkopuolella. Eli en vielä olis huolissani 🤗 pidän peukkuja että viiva sieltä ilmestyy 👍🏼

@Liljankukka🌸 toivoa vielä on että muuttuisi plussaksi myöhemmin 🌈🌈

@Birdcherry85 jee päästään about yhtäaikaa piinailemaan sitten mahdollisesti 🫶🏼 kerrohan sitten, mikä tilanne ekassa ultrassa 🙂 Meillä täällä Kanta-Hämeessä on lapsettomuuspoli niin harvakseltaan auki (ma,ke,pe) että luulen sen vuoksi jarrulääkkeiden yms.olevan valmiiksi suunniteltu. Keskiviikkona tosiaan mulla ultra, ja jos oikein käsitin niin sillä käynnillä saisin jo punktio -päivän tietooni 😱

Kuumista aalloista ollut täällä puhetta, niin siitä tuli mieleen että onko täällä kellään ollut yöhikoilua? Olen huomannut että aika useassa kierrossa mulla on ollut luteaalivaiheessa yksi hikoiluyö, jolloin siis kaikki lakanat ollut ihan litsläts märät ja tuskainen olo itsellä kun siihen herää 😣 ja nyt poikkeuksellisesti viime yönä tuli tällainen!! En ymmärrä mistä on kyse 😕 ei kai Gonal-f tällaista voi aiheuttaa? Päänsäryt ja pahoinvoinnit on jäänyt pois onneksi ekojen pistopäivien jälkeen.. viikonloppuna oli semmoista pientä tukaluuden tunnetta vatsalla joka säteili selän puolelle.. tämä yöhikoilu alkoi vain ahdistamaan, kun en ymmärrä miten voi follikkelien kasvatteluvaiheessa tulla tällaista

@Popsicle_30 Mun tietääkseni luteaalivaiheessa hikoilukohtauksia saattaa tulla estrogeenitasojen (+progen tippuminen) droppauksen vuoksi etenkin loppukierrossa🤔

Mulla oli Menopur punktiokierrolla, noi ivf-lääkkeethän (fsh +/- lh) usein nostaa hurjasti estrogeenitasoja, kun follikkeleja alkaa kasvamaan, voisivatkohan hikoilut liittyä estrogeenisahaukseen, kun kroppa on aikamoisessa hormonimyrskyssä. En itse muista itse enää punktion hikoiluista kun tuskanhien vatsakipuihin liittyen😅

Muoks: ainiin ja kiitos vielä kaikille tsempeistä! Päätin, etten testaile ennen perjantain veritestiä, kun joudun enivei käymään siellä olisi kotitesti pos/neg, koska haluavat katsoa progesteronit et luteaalituki oli riittävä. Helpompi katsoa Omakannasta nega sit.

Muokattu viimeksi:
@Popsicle_30 toivotaan nohevia munasoluja nyt meille tulevaksi 🤗
Mulla oli niitä kyllä tän päivän ultrassa vähempi mitä aiemmin, mutta toivotaan että olisivat laatua 🙂 (8+2 kpl)
Ja kyllähän ne jarrupiikit mullekin jo anto tälle illalle. Pe seuraava ultra ja siellä sit selviää ensi viikon punktio. En ole yhtään vakuuttunut, että pääsisin tuoresiirtoon, kun viime kerralla oli sen verran iso riski hyperiin. Mutta aika näyttää miten menetellään.

@Liljankukka🌸 tsemppiä jännäilyyn! Pidetään peukkuja! 🤗

Hei 👋🏼 täällä ihka ensimmäinen ivf-kierros on alkanut. Ke eli kp2 alkoi Gonal-f pistokset.. ekan pistoksen jälkeisenä yönä heräsin lievään pahoinvointiin ja (sama oi-kierrossa) ja kahtena ekana iltana ollut lievää päänsärkyä, niin että piti ottaa ihan Panadol yötä vasten. Annostus on nyt kolminkertainen ovulaation induktioon verrattuna, niin jännä huomata tällaisia oireita 🙂

Jäin muuten miettimään, kun maanantaina alan pistämään Fyremadelia jarruna, niin pistetäänkö se myös illalla eli vaikka samaan aikaan kun Gonal-f? En huomannut silloin polilla kysyä.

Ke ultrataan, jännää 😌 Onko täällä muita, joilla on punktio tulossa piakkoin?
Moi!👋

Täällä myös ensimmäistä kertaa IVF/ICSI-hoitokierros käynnissä. Gonal-F alkoi viime torstaina ja tänään ensimmäinen jarrupiikki (Ganirelix). Perjantaina sitten ultraan ajoittamaan keräys ensi viikolle. Jarrupiikin osalta ainakin mulle neuvottiin, että laitetaan illalla samoihin aikoihin Gonalin kanssa.🤔

Jännittää jo punktio ja tietysti sen tulos! Meidän kohdalla varmaankin tulee ICSI suoraan kyseeseen, kun miehen simpoissa 100% vasta-aineita :/ Minun kohdalla taas varoiteltiin hyperin vaarasta, kun amh oli niin korkea (3,77).

Täällä oireina tällä hetkellä paineen tunnetta alavatsassa, turvottelua, väsymystä ja nyt uutena ihan jäätävä limaneritys.. Muuten toistaiseksi kaikki mennyt hyvin! Kiva kuulla, että muitakin on, joilla on samoihin aikoihin hoito :)

Täällä menee toistaiseksi vielä hyvin kyytiläisen kans (sormet ristissä🤞🏼) terolutit lopetettu viime perjantaina eikä ole vuotoa tullut. Viikkodigin tein eilen ja viikkoja näytti 2-3 kuten kuuluukin. Huono olo hieman hellittänyt mutta pystyn syödä vain tiettyjä ruokia ja väsymys vaivaa ihan kamalasti. Nukuin eilen työpäivän jälkeen päikkärit klo 18-22 ja sen jälkeen nopee iltapala ja takas nukkumaan ja sellaset 7h yöunet päälle. Ja taas väsyttää ettei työnteosta meinaa tulla mitään.

Työt mua ahdistaa hirveästi, jotenkin joka suunnalta kasaantuu lisää töitä. Rauhoitin työt hoitojen ajaksi ja pidin saldovapaita saikun sijaan mutta työthän sillä vain kasaantui entisestään. Oon niin stressaantunut ja ahdistunut töihin liittyen että tekis mieli melkein irtisanoutua 😭 haluaisin tehdä töitä rauhallisella otteella raskausajan ja ei mitään ylimääräistä stressiä. 😔

Muokattu viimeksi:
Oon jo pitkään lukenut ketjua taustalla, kun odoteltu ivf suunnittelukäyntiä ja tänään se vihdoin oli! Huh, kun jotenkin jännitti se käynti! 😅

Alentunut munasarjareservi todettiin, oikealla 3 ja vasemmalla 8 antraalifolliikkelia. Jännä, kun kuitenkin lähes aina ovis tapahtuu oikealta vaikka sen toiminta näytti heikommalta 🧐

Maksimiannos Menopurin pistämistä alkaa ensi kierron alussa ja lääkäri jo arvioi millon punktio ja mahdollinen siirto olisi. Tämän tilaisuuden odottaminen tuntui niin pitkältä ja nyt se on ihan käsillä! Hurjaa! 😵

Täällä menee toistaiseksi vielä hyvin kyytiläisen kans (sormet ristissä🤞🏼) terolutit lopetettu viime perjantaina eikä ole vuotoa tullut. Viikkodigin tein eilen ja viikkoja näytti 2-3 kuten kuuluukin. Huono olo hieman hellittänyt mutta pystyn syödä vain tiettyjä ruokia ja väsymys vaivaa ihan kamalasti. Nukuin eilen työpäivän jälkeen päikkärit klo 18-22 ja sen jälkeen nopee iltapala ja takas nukkumaan ja sellaset 7h yöunet päälle. Ja taas väsyttää ettei työnteosta meinaa tulla mitään.

Työt mua ahdistaa hirveästi, jotenkin joka suunnalta kasaantuu lisää töitä. Rauhoitin työt hoitojen ajaksi ja pidin saldovapaita saikun sijaan mutta työthän sillä vain kasaantui entisestään. Oon niin stressaantunut ja ahdistunut töihin liittyen että tekis mieli melkein irtisanoutua 😭 haluaisin tehdä töitä rauhallisella otteella raskausajan ja ei mitään ylimääräistä stressiä. 😔
Mä tein kans tänään viikkodigi testin näytti 2-3. En tiedä pitääkö paikkaansa. Pääasia että kuitenkin viikot nousee. Mä kans lopetin terolutin perjantaina eikä vuotoo oo tullu.
Mulla vaihtelee hirveesti tuleeko aamu vai ilta pahoinvointia. Ja jos ei muista syödä tietyin väliajoin niin huono olo tulee.
Täällä kovasti odotetaan ultraa. Neuvolaan en vieläkään ole soittanut. 🙈

Mä tein kans tänään viikkodigi testin näytti 2-3. En tiedä pitääkö paikkaansa. Pääasia että kuitenkin viikot nousee. Mä kans lopetin terolutin perjantaina eikä vuotoo oo tullu.
Mulla vaihtelee hirveesti tuleeko aamu vai ilta pahoinvointia. Ja jos ei muista syödä tietyin väliajoin niin huono olo tulee.
Täällä kovasti odotetaan ultraa. Neuvolaan en vieläkään ole soittanut. 🙈
Tänään lähti uusi viikko käyntiin, 5+0 🥰 mulla kans tulee huono olo sillon jos ei syö säännöllisesti mutta jotenkin ei oo ruokahalua niin lipsuu pitkiks välit. Ja aamuisin on huono olo kunnes syö. Mutta aika semmosta lievää huonoo oloa onneks verrattuna mitä vaikka viikko sitten oli, sillon ihan oksetti välillä. Nyt ollu sellasta lievää.

Sama täällä, ultraa odotan, päivät matelee niin hitaasti 😄 viime viikolla olin sinne neuvolaan yhteydessä mutta ei sieltä oo vielä tullut aikaa 😅 hoitopolku on kyllä avattu ja siellä on kyselyitä mitä pitäis täytellä mutta ei oo vielä niihin perehdytty.

Maha mulla näyttää siltä että olisin vähintään puolessa välissä, ihan hirvee turvotus 😂 ollu oikeestaan siitä hyperistä asti ja epäilen että tää ei varmaan tästä hirveesti pienene 😆 oon linnoittautunut aika hyvin kotiin niin ei tarvi joka päivä miettiä miten mahan piilottais. Sitte toinen ongelma, saakelin arat rinnat, ei meinaa rintsikoita pystyä käyttämään 😂 kotona oonkin hillunut ilman ja jos oon kotoa poistunut niin ainoat mitä pystyy käyttämään on sellaset suht pehmeät bikinin yläosat jotka ei kylläkään tue mitään mut on pehmeät 😂 jotenki en kuitenkaan vielä tässä vaiheessa viittis uusia lähteä ostamaan kun kaikki on niin epävarmaa vielä 🙁

Tänään lähti uusi viikko käyntiin, 5+0 🥰 mulla kans tulee huono olo sillon jos ei syö säännöllisesti mutta jotenkin ei oo ruokahalua niin lipsuu pitkiks välit. Ja aamuisin on huono olo kunnes syö. Mutta aika semmosta lievää huonoo oloa onneks verrattuna mitä vaikka viikko sitten oli, sillon ihan oksetti välillä. Nyt ollu sellasta lievää.

Sama täällä, ultraa odotan, päivät matelee niin hitaasti 😄 viime viikolla olin sinne neuvolaan yhteydessä mutta ei sieltä oo vielä tullut aikaa 😅 hoitopolku on kyllä avattu ja siellä on kyselyitä mitä pitäis täytellä mutta ei oo vielä niihin perehdytty.

Maha mulla näyttää siltä että olisin vähintään puolessa välissä, ihan hirvee turvotus 😂 ollu oikeestaan siitä hyperistä asti ja epäilen että tää ei varmaan tästä hirveesti pienene 😆 oon linnoittautunut aika hyvin kotiin niin ei tarvi joka päivä miettiä miten mahan piilottais. Sitte toinen ongelma, saakelin arat rinnat, ei meinaa rintsikoita pystyä käyttämään 😂 kotona oonkin hillunut ilman ja jos oon kotoa poistunut niin ainoat mitä pystyy käyttämään on sellaset suht pehmeät bikinin yläosat jotka ei kylläkään tue mitään mut on pehmeät 😂 jotenki en kuitenkaan vielä tässä vaiheessa viittis uusia lähteä ostamaan kun kaikki on niin epävarmaa vielä 🙁
Mulla ei tuota rintojen arkuutta oo viel tullu. Närästys kyl on ollu vahvasti läsnä. Ja väsymys.
Mulla tuon preglife mukaan olis 5+5 (?)
Viime yönä näin unta siitä ultra asiasta. Kaikki oli hyvin ainakin siinä.

Mulla ei tuota rintojen arkuutta oo viel tullu. Närästys kyl on ollu vahvasti läsnä. Ja väsymys.
Mulla tuon preglife mukaan olis 5+5 (?)
Viime yönä näin unta siitä ultra asiasta. Kaikki oli hyvin ainakin siinä.
Mä oon alkanu kans näkeen unia mut ne ei oo kertaakaan koskenu raskautta, en ainakaan muista että ois 😅 mut niinku ihan tosi sekavaa settiä ollu että aamulla ihan suu auki ja melkeen kauhuissaan että mistä nuo unet oikeen tulee 😂😂

Toivotaan että sun uni ultrasta oli enne 😍

… ja että mun unet ei oo enne 🤣🤣

Nyt neuvolasta soitettiin ja aika varattiin 19.11. 🫣

Jotenkin tuli tosi inhottava fiilis puhelimessa tästä terveydenhoitajasta, ei kuunnellu oikeen mitään mitä sanoin, pälätti vaan päälle. Teki erittäin selväks että oon liian aikasin kyllä liikkeellä että miten oon ees tienny että oon raskaana sillon ku viime viikolla soitin. Heidän järjestelmän mukaan viikkoja on 3. Yritin sanoa että kyllä nyt on 5+0 tänään ja varhaisultra varattu viikolle 7 ja nämä perustuu OYSin tietoihin. Ei merkitystä kun heidän järjestelmä on nyt tätä mieltä. Jotenki jäi tosi ahdistava olo tuosta puhelusta, toivottavasti livenä on erilainen… 😔

Nyt neuvolasta soitettiin ja aika varattiin 19.11. 🫣

Jotenkin tuli tosi inhottava fiilis puhelimessa tästä terveydenhoitajasta, ei kuunnellu oikeen mitään mitä sanoin, pälätti vaan päälle. Teki erittäin selväks että oon liian aikasin kyllä liikkeellä että miten oon ees tienny että oon raskaana sillon ku viime viikolla soitin. Heidän järjestelmän mukaan viikkoja on 3. Yritin sanoa että kyllä nyt on 5+0 tänään ja varhaisultra varattu viikolle 7 ja nämä perustuu OYSin tietoihin. Ei merkitystä kun heidän järjestelmä on nyt tätä mieltä. Jotenki jäi tosi ahdistava olo tuosta puhelusta, toivottavasti livenä on erilainen… 😔
No ompas ollu siellä ikävä vastaanotto. Jospa se olis erilainen sillon se terkkari. 🙂

Osaako joku muuten sanoa, millä perusteella toisilla on tunilääkkeenä Cyclogest ja toisilla Terolut? 😊 Jos yhtä tehokkaita/ sama vaikutus, niin Terolut tablettina olisi houkuttelevampi vaihtoehto kuin Cyclogest-puikko, yhtä sotkua sen kanssa 🫣

Onko teillä muuten ollut etovaa oloa noiden sivuvaikutuksena? Mulla oli nyt pas-siirrossa tosi usein etova olo, ja varmasti johtui Cyclogestistä kun raskaus ei alkanut. Etovaa oloa oli jo tuoresiirron jälkeen, silloin ajattelin liittyvän raskauteen, joka siis kylläkin oli kemiallinen. Mietin vain, että onko molemmissa samat sivuvaikutukset, vai olisiko pitänyt kysyä vaihtoa Terolutiin 😊

Mä kysyin ite kans tuosta terolut/cyclogest asiasta, ja lääkäri sano että cyclogest on parempi, kun se imeytyy limakalvolta paremmin kuin suoliston kautta (tabletti). Eli siinä mielessä cyclogest tehokkaampi. Sitten on vielä se päivittäin pistettävä oliko prolutex tai joku joka on vielä tehokkaampi.

Takaisin