IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Soitin tänään neuvolaan vaikka oon miettiny etten haluais vielä näin aikasin jos jotain käy, mutta jotenkin haluan kaikki tämmöiset hoitaa ”pois alta” että voin sitten vain olla 😅

Kyseli sitten puhelussa punktion ja alkion siirron ajankohtia ja laski että onpa alussa kun vasta 3+5 😅 mulla sovellus näyttää 4+2 ja se perustuu Oulusta saatuihin tietoihin 😅 kuulemma heidän tietojen mukaan nyt edetään kuitenki 😅 ei nyt isoa eroa oo mutta jotenkin jännä silti että ignooras kokonaan mitä hoidot toteuttanu taho on sanonu 😄

Tänään ajattelin hakea parit liuskatestit kaupasta varmistaakseni näkyykö vielä viivoja 🫣
Mä en vielä oo uskaltanut soittaa. Tänä aamuna virallinen testi päivä. Ei ollu ku liusketestejä. Kaksi viivaa tuli.
Tilasin digitestejä tuossa tiistaina. Mutta vieläkään ei ole raskauskeijulta pakettia tullut.
Jospa se tänään tulisi niin voisi viikonlopun aikaan vielä testailla.
Mulla tuo preglife näyttää tälle aamua 5+0 viikko 6. En tiiä pitääkö paikkaansa.

Puhdilla on yksittäiset testit -40 % 1.11 asti koodilla UUTUUS40. Koodi on voimassa vuoden ja itse ajattelin ottaa riskin ja ostaa hCG-testin, vaikka en välttämättä olekaan raskaana vuoden sisällä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: huom! puhdilla on hcg verestä ja virtsasta erikseen, virtsatestiä ei kannata ostaa.

Minä olen myös syönyt tuota apteekin ubikinonia 100mg. Sekin melko hintavaa. Tumma purkki ja purppura etiketti?
Ubikinolia raskin ostaa yhden paketin, kun mulla oli Sokokselle mojova alennuskuponki. Sen jälkeen olen ostanut Yliopiston apteekista ubikinonia, jossa 100 mg. Juuri tuon näköinen purkki. Olivat nyt tarjouksessa kanta-asiakkaille, niin ostin lisää ja nostin annoksen kolmeen tablettiin per päivä.

Kävin aamulla mittauttamassa ferritiinin ja d-vitamiinin. Molemmat nousseet hyvin ja hyvät tulokset. Vielä kun saataisiin kilpirauhasarvot kohdilleen, niin päästäisiin aloittamaan hoidot. Arvojen tsekkaus merkitty joulukuun alkuun, mutta hoitoonhan voi ilmoittautua vain tietyssä kohden kuukautiskiertoa. Onko teillä kokemusta miten pitkään Tilkka kiinni joulun aikaan? Voi olla, ettei joulukuussa kannata/voi edes ilmoittautua hoitoon, niin olen asennoitunut tammikuuhun.

Hei 👋🏼 täällä ihka ensimmäinen ivf-kierros on alkanut. Ke eli kp2 alkoi Gonal-f pistokset.. ekan pistoksen jälkeisenä yönä heräsin lievään pahoinvointiin ja (sama oi-kierrossa) ja kahtena ekana iltana ollut lievää päänsärkyä, niin että piti ottaa ihan Panadol yötä vasten. Annostus on nyt kolminkertainen ovulaation induktioon verrattuna, niin jännä huomata tällaisia oireita 🙂

Jäin muuten miettimään, kun maanantaina alan pistämään Fyremadelia jarruna, niin pistetäänkö se myös illalla eli vaikka samaan aikaan kun Gonal-f? En huomannut silloin polilla kysyä.

Ke ultrataan, jännää 😌 Onko täällä muita, joilla on punktio tulossa piakkoin?

Hei 👋🏼 täällä ihka ensimmäinen ivf-kierros on alkanut. Ke eli kp2 alkoi Gonal-f pistokset.. ekan pistoksen jälkeisenä yönä heräsin lievään pahoinvointiin ja (sama oi-kierrossa) ja kahtena ekana iltana ollut lievää päänsärkyä, niin että piti ottaa ihan Panadol yötä vasten. Annostus on nyt kolminkertainen ovulaation induktioon verrattuna, niin jännä huomata tällaisia oireita 🙂

Jäin muuten miettimään, kun maanantaina alan pistämään Fyremadelia jarruna, niin pistetäänkö se myös illalla eli vaikka samaan aikaan kun Gonal-f? En huomannut silloin polilla kysyä.

Mulle ohjeistettiin pistämään jarru myös illalla, 15 minuuttia pistosten välillä ja eri puolille vatsaa. Tosin mulla Menopur Gonalin sijaan, oisko niissä eri ohjeet 🤔

Soita sinne ja varmista, niin saat oikean ohjeen😊

Mulla oli yhdessä hoidossa jarruna Ganirelix ja se pistettiin iltaisin reiteen.

Jäin muuten miettimään, kun maanantaina alan pistämään Fyremadelia jarruna, niin pistetäänkö se myös illalla eli vaikka samaan aikaan kun Gonal-f?
Miulla jarruna oli Cetrotide, en kans huomannut kysyä ja pistin aamulla - väärin. Sit ohjeistettiin pistämään yhtä aikaa Gonal-F:n kanssa illalla. Jos mahdollista niin varmista klinikalta 🙏 Tsemppiä pistelyihin! 🫶

Olen pahoillani negasta, @Ellisvm84 😔

ON: Lääkäri soitti torstaina. Yksi välikierto pidetään ja joulukuussa pyritään tekemään PAS jos ovuloin ennen jouluviikkoa. Jäi jotenkin lohduton olo puhelusta, vaikka lääkäri oli kyllä ihan toiveikas. Saadut kolme alkiota olivat hyviä, mutta koska niitä on vähän, sulatuksen jälkeen ei viljellä eteenpäin kuin yhden jakautumisen verran. Tuoresiirto-alkio oli TOP ja lääkäri oli odottanut plussaa. Kysyin voiko sitten kohdussa olla joku ongelma miksi ei lähtenytkään. Kuulemma ei, todennäköisempää, että kuitenkin alkiossa vikaa. Tiesinkin, ettei ulkonäkö tuon ikäisillä (ja vanhemmillakaan) kerro välttämättä mitään, mutta silti ärsyttää, että samalla sillä "lohdutetaan" tyyliin "teillä on hyvälaatuisia alkioita". Öö, no kiva, voivat silti olla ihan huttua 🙄
Stimuloinnissa minulle käytettiin Gonal-F:n maksimiannosta 300 IU / pvä, lääkelisäyksestä ei siis hyötyä parempaan vasteeseen. Kuulemma lääkkeen voi vaihtaa johonkin jossa mukana LH-hormoni, onkohan se sitten tuo Menopur?
Ubikinolia tilasin nyt ison paketin sillä ajatuksella jos uudelle IVF-kierrokselle mennään alkuvuodesta. Ehtii edes pari kuukautta popsia. Ärsyttää ja harmittaa, että oma kroppa on "jo" tämän ikäisenä tässä vaiheessa. Toki 36 v. on jo näihin hommiin iäkäs, mutta siihen nähden, että jotkut onnistuu sikiämään vielä viidenkympinkin kieppeillä, tää tuntuu epäreilulta.
Oh well, nyt vähän päälle tuuletusta, kulttuuririentoja ja viinilasillisia hyvällä omallatunnolla - kyllä se siitä taas.

Mitä oireita teillä on ollut ivf:n jälkeen? Meillähän se kierto peruttiin, mutta muuten oli täysin sama, pistelin gonalit ja jarrut ja ovitrellen, keräystä ei vaan tehty vaan jumpattiin sitten kotona.
Mulla on ollut ihan ihme oloja sen jälkeen, huonoa oloa, rinnat tosi kipeät (ei ollu pistelyiden aikana), oviskipuja, nippailuja kohdussa, menkkakipuja, ja paljon kuumia aaltoja. Tein äsken (dpo 10) raskaustestin, ja oli ihan puhdas nega. Ei myöskään tunnu että olis napannut, mietin vain että onko muillakin ollut vastaavia oireita? Johtuu varmaan siitä että hormonitasot heittelee?
Onko kierto tullut ihan normaalisti seuraavan kerran?

Mitä oireita teillä on ollut ivf:n jälkeen? Meillähän se kierto peruttiin, mutta muuten oli täysin sama, pistelin gonalit ja jarrut ja ovitrellen, keräystä ei vaan tehty vaan jumpattiin sitten kotona.
Mulla on ollut ihan ihme oloja sen jälkeen, huonoa oloa, rinnat tosi kipeät (ei ollu pistelyiden aikana), oviskipuja, nippailuja kohdussa, menkkakipuja, ja paljon kuumia aaltoja. Tein äsken (dpo 10) raskaustestin, ja oli ihan puhdas nega. Ei myöskään tunnu että olis napannut, mietin vain että onko muillakin ollut vastaavia oireita? Johtuu varmaan siitä että hormonitasot heittelee?
Onko kierto tullut ihan normaalisti seuraavan kerran?
Onko Terolut tai muu tukilääkitys käytössä loppukierron? Kuumat aallot on muistaakseni jonkin tukilääkkeen sivuvaikutus, joko Terolutin tai Lugesteronin? 🤔 Vaiko Letrozolin, apua ku oon jo niin sekaisin näissä 😂 Kaikenlaisia nippailuja ja tuntemuksia oli kyllä ja nännit arat. Tukilääkkeiden piikkiin meni mulla 🤷🏻‍♀️
*Muoks* ViimeinenTerolut & Lugesteron -satsi keskiviikko-iltana, ekat tuhrut näkyi torstai-iltana, kunnon menkat lauantai-aamuna -> 2½ vrk vikoista lääkkeistä. Kiinnostaa miten pitkä tästä ekasta luonnollisesta kierrosta IVF:n jälkeen tulee 🤔

Muokattu viimeksi:
Mulla on tukilääkkeenä cyclogest 2 x 400mg mut se on ollu jo vuoden ajan eikä oo ollu tämmöstä aiemmin. Ja joo nännit tuntuu niinku ois käsitelty hiekkapaperilla 🤣

No sitä itekin toivon mut jotenki tuntuis mahdottomalta ku ei hcg oo ees niin korkea että nökyis testissä.. mutta no, ei voi ku ootella. On tää yrittäminen kyllä välillä vaan niin peestä. Tänään ollu tosi huono päivä. Tekis mieli luovuttaa ku ei oo yhtään tavallista elämää, mutta tietenkin pitää vaan varautua että niin kauan jaksetaan ku on tarve. Ja sit just yks kaveri taas kerto että on raskaana, ei menny ku 2kk. No kivat sulle 🫠 neuvo mua myös vaan ”luottamaan omaan kroppaan” ja tää klassinen stressaa vähemmän. Hän tarkotti vilpittömästi hyvää mutta ei vaan jaksais noita. Ja helppo se on sanoa ku ei oo yrittäny ku vaan 2kk. Ei muakaan sillon vielä stressannu 😅

Mulla lähti sun kanssa samaan aikaan käyntiin hoitokierros 🙂 (mun toinen). Mulla alko myös keskiviikkona pistelyt (kp3). Jännä, mulla ei jarrupistoksista vielä mainittu mitään. Mutta kait se selviää, mulla jo huomenna ultra ja sit loppuviikosta taas.

Oireina nipistelyä munasarjojen kohdalla ja ehkä myös vähän alakuloa. Nyt on ekaa kertaa käytössä gonal-f, viime ivf:ssä oli joku muu..

Täällä aika iso harmitus. Eilen pp4/dpo8 (PAS-siirto) tein sitten aamulla ekan Pregcheckin liuskan ja negatiivisempi oli kuin mieliala tällä hetkellä. Halusin testata, että en alkaisi kuvittelemaan mitään oireita ja palautin itseni realiteetteihin.
4-päiväinen alkio kyseessä.
Onkohan tämä peli nyt pelattu😕
Cyclogestin aiheuttamat oireet ovat kyllä julmia.😭

Takaisin