IVF/ICSI-HOIDOT 2022

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CherryRed
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Valtavasti onnea @Vapsu ! đŸ©· Oireita ei joo kannattais vertailla, mutta kerro heti kaikki mitĂ€ sulla oli đŸ€Ł T. Utelias Ulla
Voi kiitos ❀❀

Hehee no mÀÀpĂ€s kerÀÀn sulle listaa mitĂ€ oon kirjannut Flo sovellukseen, tosiaan ei koko ajan ollu kaikkia oireita, nÀÀ tuli ja meni miten sattuu ja vaihteli pĂ€ivittĂ€in 🙈 oikeestaan sellaset mitkĂ€ oli joka pĂ€ivĂ€ oli menkkakivut, palelu, vĂ€symys, turvotus, ja etova olo mutta nekÀÀn ei tosiaan koko ajan ollu 😄 vĂ€lillĂ€ ei ollu yhtÀÀn mitÀÀn oireita pitkÀÀn aikaan ja sitten taas joku ilmaantui ja muutenkin toiset pĂ€ivĂ€t ollu oireettomampia kuin toiset.

-menkkakivut
-munasarjakipu mutta liittyy varmasti siihen hyperiin
-alavatsan nipistely ja sellanen ns. kiristÀminen
-nivusissa tuntemuksia, ei varsinaisesti kipua mutta outo tunne
-palelu ja lÀmpö
-pari pÀivÀÀ ennen plussaa vuorotellen kylmÀ ja kuuma
-vÀsymys ja nukun tosi sikeesti öisin
-etova ja huono olo
-nÀlkÀ mutta ruoka ei maistu
-suolan himo (tÀÀ on viime pĂ€ivinĂ€ hellittĂ€ny onneks 😂)
-lievÀ huimaus
-migreeni/pÀÀnsÀrky parina pÀivÀnÀ
-lievÀ flunssainen olo (nuhanen, kurkku karhee)
-turvotus (nĂ€ytĂ€n siis koko ajan ettĂ€ olisin pitkĂ€llĂ€kin raskaana
 ei kiva đŸ„č)
-hajuherkkyys
-hengÀstyn helposti
-jano
-jatkuva pissahĂ€tĂ€ (tÀÀ vaan yltyy pĂ€ivĂ€ pĂ€ivĂ€ltĂ€ 😂)
-röyhtĂ€ily (tĂ€mĂ€ oire alkoi eilen ja nĂ€emmĂ€ jatkuu edelleen, aivan kauheeta đŸ€Ł)

KyllĂ€hĂ€n nyt kun tuota listaa katsoo niin huomaa ettĂ€ monenlaista oiretta löytyy ja olis voinut sitĂ€ raskautta epĂ€illĂ€kin ennen testiĂ€ jo đŸ«Ł eikĂ€ ihme jos pari viime viikkoa on ollut tukalia olla 😂

LisÀÀn vielĂ€ ettĂ€ ekan kerran ku uskalsin vĂ€hĂ€n ajatella voisko sitĂ€ ehkĂ€ olla raskaana oli kun viikonloppuna kĂ€vin nopsaa Emotionista hakemassa yhen jutun, en ollu ku muutaman minuutin ja meinas taju lĂ€hteĂ€ siellĂ€ ja oksennus nousi kurkkuun siitĂ€ hajusta 😂😂 huimas ja oksetti monta tuntia sen kĂ€ynnin jĂ€lkeen 😆 mun mielestĂ€ siellĂ€ tuoksuu aina niin hyvĂ€ltĂ€ joten oli todella outoa ku en kestĂ€ny enÀÀ sitĂ€ hajua 😂

MinÀ olen tilannut Ubiquinolia iherbistÀ. Viimeksi taisin tilata nÀitÀ https://fi.iherb.com/pr/now-foods-ubiquinol-200-mg-extra-strength-60-softgels/23657 Itse uskon vahvasti, ettÀ ubiquinol on vaikuttanut munasolujen laatuun, kun blastojen mÀÀrÀ on noussut joka kerta, vaikka kypsiÀ munasoluja on ollut about saman verran kaikissa hoidoissa ja ikÀÀ on tullut lisÀÀ. Blastoja on tullut 2, 5 ja 11 kpl. Alkioiden laadusta ei tosin ole tietoa, kun eivÀt ole testattuja.

MĂ€kin otin ubikinonin kĂ€yttöön sillĂ€ ajatuksella, ettĂ€ saataisiin seuraavassa IVF:ssĂ€ toivottavasti enemmĂ€n blastoja. Mulla kĂ€ytössĂ€ Bioteekin Super Ubikinoni (koska se oli ainoa jota lĂ€hiapteekissa oli ja sehĂ€n oli haettava heti, kun sain idean pÀÀhĂ€ni 😂), tĂ€ssĂ€ on mukana B- ja E-vitamiinit. Ajattelin vaihtaa nykyisen purkin loputtua pelkkÀÀn ubikinoniin/ubikinoliin, koska saan B:n ja E:n jo monivitamiinista. Samalla ajattelin nostaa annostusta, koska usein puhutaan 600-800mg annostuksista hedelmĂ€llisyyden parantamiseen. @Limppu millĂ€ annostuksella oot ottanut, kun noin hyvin on blastoja tullut lisÀÀ? đŸ€©

Mulla ois tĂ€nÀÀn siirto, jos klinikalta ei tuu puhelua. TĂ€ssĂ€ kierrossa on ollut tosi vaikeaa löytÀÀ positiivista asennetta ja ajatuksena on koko ajan ”kun” lĂ€hdetÀÀn seuraavaan IVF:ÀÀn.

Osaisko joku rautalangasta vÀÀntÀÀ tyhmĂ€lle miten nÀÀ raskausviikot menee IVF 😂 jotenki hirveen hankala hahmottaa, alkion siirrossa sain sellaisen paperin missĂ€ nĂ€kyi ettĂ€ eilinen testipĂ€ivĂ€ olis viikko 4. HĂ€tĂ€senĂ€ latasin jo raskaussovelluksen ja laitoin lasketun ajan mikĂ€ myös tuossa paperissa oli ja antoi ettĂ€ viikko 5 (4+1) olisi tĂ€nÀÀn ja raskautta kulunut jo 10,4 %. Voiko tÀÀ nyt ees pitÀÀ paikkansa, ihan hullua 😂

Hei muuten @Sonj4 mikĂ€ sun laskettu aika on? đŸ€­ jos oot maininnu jo tÀÀllĂ€ niin valitettavasti mennyt ohi 🙈
MĂ€ en itse asiassa viel tiedĂ€ tarkkaa laskettua kun silloin lÀÀkĂ€ri ei sitĂ€ paperia antanut missĂ€ se nĂ€kyisi. Joten se selviÀÀ siellĂ€ ultrassa sitten. đŸ€­đŸ«Ł Koska sinun on?

Osaisko joku rautalangasta vÀÀntÀÀ tyhmĂ€lle miten nÀÀ raskausviikot menee IVF 😂 jotenki hirveen hankala hahmottaa, alkion siirrossa sain sellaisen paperin missĂ€ nĂ€kyi ettĂ€ eilinen testipĂ€ivĂ€ olis viikko 4. HĂ€tĂ€senĂ€ latasin jo raskaussovelluksen ja laitoin lasketun ajan mikĂ€ myös tuossa paperissa oli ja antoi ettĂ€ viikko 5 (4+1) olisi tĂ€nÀÀn ja raskautta kulunut jo 10,4 %. Voiko tÀÀ nyt ees pitÀÀ paikkansa, ihan hullua 😂
Joo. Itse kans ihan tyhmĂ€nĂ€ nĂ€istĂ€. Ei mitÀÀn kĂ€sitystĂ€. Ja joo, latasin kans ite sovelluksen ja laitoin siihen menkkojen mukaan. Mut en tiiĂ€ menikö oikein. đŸ« đŸ« 

En ihan tiedĂ€ miten lasketaan, kun on tehty IVF, mutta 4+1 on noin periaatteessa dpo 15. Lasketaan ajatuksella ettĂ€ kuukautisten ensimmĂ€inen pĂ€ivĂ€ on 0+1 ja kierto olisi 28 pĂ€ivÀÀ (mitĂ€ se ei tosi monilla ole). Tuo prosentti on varmaan laskettu ajatuksella ettĂ€ raskaus kestÀÀ 40 viikkoa. Eli 4 viikkoa 40 viikosta = 10%. Periaatteessa oikein, mutta oikeastihan hedelmöittymisestĂ€ on vasta kaksi viikkoa. 😂 (Voi vaan kysyĂ€, miksi pitÀÀ laskea raskauden alkaneen kaksi viikkoa ennen ovulaatiota.)

Tuoresiirroissa se punktiopÀivÀ on sama kuin ovulaatio eli Dpo 0 ( =rv 2). Ja siitÀ 2vkoa eli Dpo 14, on siis rv 4 +0.

PAS:ssa yleensÀ lasketaan sen oviksen mukaan/alkion iÀn.

Sivusta tuun huutelemaan, ettĂ€ IVF:ssĂ€ punktio vastaa ovulaatio, joka on laskennallisesti 2+0 😊

Ja noista raskausviikoista puhutaankin sitten vĂ€hĂ€n eri tavalla eri paikoissa 🙈 jossain raskausviikko 4 tarkoittaa 4+0 - 4+6, kun taas jossain se voi olla jo raskausviikko 5. Kuitenki jos sanotaan 5. raskausviikko, niin sillĂ€ tarkoitetaan just tuota 4+0 - 4+6.

HyvĂ€laatuinen blasto haettu kyytiin đŸ€ž Huomenna Gonapeptyl ja testipĂ€ivĂ€ on 4.11 verikokeella.

Tehtiin samalla jo jatkosuunnitelma. Ajateltiin miehen kanssa odottaa seuraavaa IVF:ÀÀ tammikuulle Kela-korvausten vuoksi. Toivotaan, ettÀ pÀÀtöksiin tulisi pian jotain selvyyttÀ. Klinikallakaan ei ollut vielÀ lisÀtietoa tÀstÀ. SuunnittelukÀynnin kÀyn kuitenkin tÀn vuoden puolella, niin saan lÀÀkkeet tÀn vuoden maksukattoon. Tarkistutan ens kuussa myös alakantissa olleet D-vitamiini- ja ferritiiniarvot.

Jos sinulle tehtiin tuoresiirto, punktiopÀivÀ on 2+0. Jos tehtiin PAS, ovisplussan jÀlkeinen pÀivÀ on 2+0. TÀmÀ tepsii kiertojen pituuksista riippumatta.

TÀnÀÀn 2 viikkoa 2-pÀivÀisen tuoresiirrosta, raskaustesti puhdas negatiivinen. Kohti vÀlikierto(j)a siis. Odottelen lÀÀkÀrin soittoa millÀ suunnitelmalla jatkoon, mutta 1. PAS lienee joulu-tammikuussa. Miten sekaisin teillÀ on mennyt kierrot IVF-stimulaatiosta? Pidentyneet / lyhentyneet / pysyneet ennallaan?

Heippa taas! MÀ palailen pikkuhiljaa tÀlle puolelle, alkuun ehkÀ enemmÀnkin fiilistelemÀÀn ja elÀmÀÀn mukana. Ja ehkÀ sit vasta alkuvuodesta piinailemaan.

Reilu viikko sitten todettiin varhaisultrassa keskeytynyt keskenmeno ja sen jĂ€lkeen oon kĂ€ynyt kolmesti naistentautien polilla ultrassa ja ravannut verikokeissa. Lopulta todettiin, ettĂ€ kyseessĂ€ oli kohdunsisĂ€inen raskaus eikĂ€ mitÀÀn viitteitĂ€ kohdunulkoisesta ole. Hcg-kontrollissa pitÀÀ kĂ€ydĂ€ nyt viikottain siihen asti, ettĂ€ se on alle 10, eli negatiivinen. Arvo on onneks lĂ€htenyt hyvin laskuun. Vuoto alkoi 4pv keltarauhastuen lopettamisen jĂ€lkeen ja mun puolesta vois jo loppua😬 Onneks on jo rauhottumaan pĂ€in.
Ekassa ultrassa sanottiin, ettĂ€ kohdussa on adenomyoosia, mutta vikassa ultrassa todettiin, ettĂ€ ei ole. Ehdin jo ajatella, ettĂ€ vielĂ€kö sekin tulee tĂ€tĂ€ touhua vaikeuttamaanđŸ˜«

Alotin DHEA:n uudestaan ja lÀÀkÀrin kanssa tehtiin suunnitelma uudesta stimulaatiosta. Itse ajattelen, ettÀ se vois olla tammikuussa, vaikka riittÀis, ettÀ yhdet menkat ehtis tulla sen hcg-negan jÀlkeen. Mutta ajattelin nyt seuraavaan hoitokierrokseen ottaa lisÀksi ton Ubikinonin ja tilasinkin sitÀ just netistÀ. Ehdin sitten sitÀ ja DHEAa kÀyttÀmÀÀn ainakin 2kk ja toivon niistÀ olevan hyötyÀ, jos saatais pakkaseenkin jotain.

TsemppiĂ€ piinailijoille ja onnea plussanneille❀

Olen pahoillani @pÀÀskylĂ€inen ja @Ninnnnni 😔 Toivottavasti Ninnnnni vuoto loppuu ja hcg-arvo laskee nopeasti.

Mun unet alkaa olla aika villejĂ€. Olen siis ainakin neljĂ€nĂ€ yönĂ€ nĂ€hnyt unta ettĂ€ olen raskaana. Viime yönĂ€ mulla olikin jo vauva, alkuun ihan oikea, mutta sitten se jossain vaiheessa olikin iso marsu joka puraisi multa sormesta ihon pois đŸ«Ł Etsin sille sitten sopivia raksuja sen jĂ€lkeen.. 😂

Huomenna dpo15 ja aikomuksena testata! đŸ€žđŸŒ

Soitin tĂ€nÀÀn neuvolaan vaikka oon miettiny etten haluais vielĂ€ nĂ€in aikasin jos jotain kĂ€y, mutta jotenkin haluan kaikki tĂ€mmöiset hoitaa ”pois alta” ettĂ€ voin sitten vain olla 😅

Kyseli sitten puhelussa punktion ja alkion siirron ajankohtia ja laski heidĂ€n jĂ€rjestelmĂ€llĂ€ ettĂ€ onpa alussa kun vasta 3+5 😅 mulla sovellus nĂ€yttÀÀ 4+2 ja se perustuu Oulusta saatuihin tietoihin 😅 kuulemma neuvolan tietojen mukaan nyt edetÀÀn kuitenki 😅 ei nyt isoa eroa oo mutta jotenkin jĂ€nnĂ€ silti ettĂ€ ignooras kokonaan mitĂ€ hoidot toteuttanu taho on sanonu 😄

TĂ€nÀÀn ajattelin hakea parit liuskatestit kaupasta varmistaakseni nĂ€kyykö vielĂ€ viivoja đŸ«Ł

Muokattu viimeksi:
Takaisin