Yks ultra oli kp 11-12 määrättynä mulle ainakin. Varmistivat että ovulaatio on varmasti tulossa.Te PAS läpi käyneet? Onko teillä ollut seuranta ultraa lääkkeettömässä kierrossa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Yks ultra oli kp 11-12 määrättynä mulle ainakin. Varmistivat että ovulaatio on varmasti tulossa.Te PAS läpi käyneet? Onko teillä ollut seuranta ultraa lääkkeettömässä kierrossa?
Mulla oli tää sama, sitten ilmoitin taysiin kun ovistesti oli positiivinen ja sen perusteella päättivät siirtopäivän. Muita ultria ei sitten ollutkaan.Yks ultra oli kp 11-12 määrättynä mulle ainakin. Varmistivat että ovulaatio on varmasti tulossa.
Vatsani oli myös hirveän kipeä!Heippa!
Mulla oli muistaakseni vajaa 30 rakkulaa. Olo oli loppuvaiheessa vähän turpea, mutta ei ollut mitään kipuja. Jaksoin hyvin olla töissä ja tehdä kävelylenkkejä. Punktion jälkeen sain 2 päivää sairaslomaa ja niistä toinen tuli tarpeeseen. Punktiopäivän ja seuraavan vatsa oli aika kipeä liikkuessa, mutta jo sitä seuraavana päivänä olo oli aika hyvä. Lähinnä tuntui siltä, että munasarjat olis ollut mustelmilla
Siirtoja tehdään kaikenlaisen ikäisinä 2-6 päivää ja pakastellaankin erilaisen ikäisinä. Välillä se on kiinni myös punktion viikonpäivästä, kun viikonloppu tulee siirtojen ja pakastusten tielle.Yks asia mua vielä mietityttää eli tuo alkion siirto (mikäli sinne asti ikinä päästään..) mutta siis koko ajan meille on puhuttu että Oulussa käynti on sellainen 3pv ”projekti” eli punktio, välipäivä ja sitten mahdollinen alkionsiirto. Lääkäri sanoi että välissä voi mennä kotiin kun on se ”välipäivä”.. täältä kun olen lukenut teidän juttuja niin aika vähän näyttäisi olleen 2-päiväisten siirtoja? Onko julkisella ja yksityisellä eri käytännöt vai mitä en nyt tajua
Muutenkin tuo meidän oman sairaalan lääkäri on tuntunut olevan liika positiivinen… ei ole sanonut kertaakaan että voi hoidot mennä pieleen ja ei ehkä saada yhtäkään munasolua. Puhuu vain ”sitten kun menette siirtoon” ja perjantain ultrassa huikkasi että nähdään sitten kun olet raskaana ja tulet ultraan aika karua jos menee hoidot pieleen eikä olisi yhtään varautunut siihen, kuunnellut vain lääkäriä..
Mulla oli ekassa PASissa kp10 ja seuraavaan ei oo, kun ekassa näytti kaikki olevan normaalia.Te PAS läpi käyneet? Onko teillä ollut seuranta ultraa lääkkeettömässä kierrossa?
Täällä odotellaan siirtoa tapahtuvaksi juuri nyt! Lapsettomuus psykologi totesi musta tosi hyvin, että tutkimusten mukaan haaveilu ei tee vastoinkäymisistä yhtään sen pahempia vaan pettymys on yhtä suurta joka tapauksessa. Olen siis itse alkanut jo haaveilemaan ja puhumaan sitten kun enkä sitten jos. Auttaa tämän hetken mielialaan aika paljon. Cyglocest palautti kuumat aallot ja univaikeudetYks asia mua vielä mietityttää eli tuo alkion siirto (mikäli sinne asti ikinä päästään..) mutta siis koko ajan meille on puhuttu että Oulussa käynti on sellainen 3pv ”projekti” eli punktio, välipäivä ja sitten mahdollinen alkionsiirto. Lääkäri sanoi että välissä voi mennä kotiin kun on se ”välipäivä”.. täältä kun olen lukenut teidän juttuja niin aika vähän näyttäisi olleen 2-päiväisten siirtoja? Onko julkisella ja yksityisellä eri käytännöt vai mitä en nyt tajua
Muutenkin tuo meidän oman sairaalan lääkäri on tuntunut olevan liika positiivinen… ei ole sanonut kertaakaan että voi hoidot mennä pieleen ja ei ehkä saada yhtäkään munasolua. Puhuu vain ”sitten kun menette siirtoon” ja perjantain ultrassa huikkasi että nähdään sitten kun olet raskaana ja tulet ultraan aika karua jos menee hoidot pieleen eikä olisi yhtään varautunut siihen, kuunnellut vain lääkäriä..
Saiskohan sitä itekin tämän mentaliteetin käyttöön. Jotenki niin pessimisti ei pety -fiiliksellä menny tässäTäällä odotellaan siirtoa tapahtuvaksi juuri nyt! Lapsettomuus psykologi totesi musta tosi hyvin, että tutkimusten mukaan haaveilu ei tee vastoinkäymisistä yhtään sen pahempia vaan pettymys on yhtä suurta joka tapauksessa. Olen siis itse alkanut jo haaveilemaan ja puhumaan sitten kun enkä sitten jos. Auttaa tämän hetken mielialaan aika paljon. Cyglocest palautti kuumat aallot ja univaikeudet
q10 on ainakin tämmöinen ravintolisä. Itsekin sitä söin ennen keräystäTänäänkin oli nega Mutta ei yllättänyt, oon jotenkin ihan luovuttanut jo tän kierroksen suhteen. Ei sillä että lopettaisin tukilääkettä ja alkaisin vetään Buranaa ja Alkoa tässä mutta silleen henkisellä puolella kuitenki. Torstaihin pitää vielä sinnitellä, sitten lopetan tukilääkkeen ja toivottavasti selviän kohtuudella tulevista menkoista ja sitten voikin siirtää katseen eteenpäin. On se luomuyrittäminenkin ihan mukavaa
Oyssissa sanottiin että uusi kierros ajoittuu kevääseen. Osaako kukaan sanoa tämän hetken jonotilanteesta? Tarkoittaako kevät tässä tapauksessa helmi-, maalis-, huhti- vai toukokuuta?
Ja onko niin että kun jonoon imottaudutaan tästä varmaan ens viikolla niin se tehdään tuonne LKSään ja siellä on uusi suunnittelukäynti? Vai onko uutta suunnittelukäyntiä?
Mietin tota omaa lääkitystä että varmaan muutetaan jotenkin kerta tää oli selkeästi munasolujen laadusta johtuvaa, niin ois kiva siitä lääkärin kans jutella.
Ja tähän vielä liittyen, jossain tuolla aiemmin oli joku lista ravintolisistä/lääkkeistä mitkä toimis munasolujen laadun parantamiseen, en tajunnu ottaa siitä kuvaa enkä nyt löydä sitä millään onko kellään laittaa sitä tähän?
Pahoittelut negasta! Seuraavaan IVF:ään valmistautuessa voi tosiaan napsia munasolun laatua parantavia lisäravinteita. Näitä tosiaan kannattaa ottaa väh. 3-4kk ajan, jotta niillä on ylipäätään mitään vaikutusta laatuun.Tänäänkin oli nega Mutta ei yllättänyt, oon jotenkin ihan luovuttanut jo tän kierroksen suhteen. Ei sillä että lopettaisin tukilääkettä ja alkaisin vetään Buranaa ja Alkoa tässä mutta silleen henkisellä puolella kuitenki. Torstaihin pitää vielä sinnitellä, sitten lopetan tukilääkkeen ja toivottavasti selviän kohtuudella tulevista menkoista ja sitten voikin siirtää katseen eteenpäin. On se luomuyrittäminenkin ihan mukavaa
Oyssissa sanottiin että uusi kierros ajoittuu kevääseen. Osaako kukaan sanoa tämän hetken jonotilanteesta? Tarkoittaako kevät tässä tapauksessa helmi-, maalis-, huhti- vai toukokuuta?
Ja onko niin että kun jonoon imottaudutaan tästä varmaan ens viikolla niin se tehdään tuonne LKSään ja siellä on uusi suunnittelukäynti? Vai onko uutta suunnittelukäyntiä?
Mietin tota omaa lääkitystä että varmaan muutetaan jotenkin kerta tää oli selkeästi munasolujen laadusta johtuvaa, niin ois kiva siitä lääkärin kans jutella.
Ja tähän vielä liittyen, jossain tuolla aiemmin oli joku lista ravintolisistä/lääkkeistä mitkä toimis munasolujen laadun parantamiseen, en tajunnu ottaa siitä kuvaa enkä nyt löydä sitä millään onko kellään laittaa sitä tähän?
Kiitos tästä listasta! Mitä mammavitamiinia suosittelisit? Oon syöny Solgarin Prenatal -vitamiinia mutta huomasin et siinä on vain 400 mcg foolihappoa / folaattia enkä ymmärrä missä muodossa se on…Pahoittelut negasta! Seuraavaan IVF:ään valmistautuessa voi tosiaan napsia munasolun laatua parantavia lisäravinteita. Näitä tosiaan kannattaa ottaa väh. 3-4kk ajan, jotta niillä on ylipäätään mitään vaikutusta laatuun.
Itse popsin näitä It starts with the egg -kirjan suosittelemia, joista on myös jonkinlaista tutkimusnäyttöä (eli mitä tahansa netin syövereissä hehkutettuja noitarohtoja ei välttämättä kannata vetää, ne voivat olla tehottomia tai niistä voi olla jopa haittaa, esim. Royal jelly ja L-arginine).
Tässä lista IVF:ään valmistautuvalle:
- monivitamiini (esim. raskausvitamiini), jossa väh. 800mcg luonnollista folaattia tai metyylifolaattia (ei siis foolihappoa)
- CoQ (ubiquinolia tai Bio-Quinonia): 400mg per päivä, kahdessa erässä eli esim. 200mg aamiaisella ja 200mg lounaalla, vaikeissa tapauksissa suositellaan 600mg annostusta
- R-alphalipoiinihappoa: 200-300mg per päivä, mieluiten tyhjään vatsaan väh. 30min ennen ruokaa
- N-asetyylikysteiini: 600mg per päivä
- E-vitamiini: 200IU
- C-vitamiini: 500mg, valinnainen antioksidanttibuusteri
- Melatoniini: 3mg ennen nukkumaanmenoa, aloitetaan kaksi viikkoa tai kuukausi ennen suunniteltua punktiota (luonnonkierrossa voi vaikuttaa negatiivisesti ovulaatioon)
- DHEA: jos DHEA- ja testosteronitasot matalat, voi harkita tätäkin, joskin vaatii reseptin
Olipa hyvä lista Melatoniini oli erikoinen, pitääkin tutkia tarkemmin mihin perustuu. D-vitamiini ja ferritiini on myös tärkeitä, meillä arvojen tarkistus tehtiin heti alkututkimuksissa. En tosin tiedä vaikuttaako nää suoranaisesti munasolujen laatuun, mutta näiden on tärkeää olla kunnossa.Pahoittelut negasta! Seuraavaan IVF:ään valmistautuessa voi tosiaan napsia munasolun laatua parantavia lisäravinteita. Näitä tosiaan kannattaa ottaa väh. 3-4kk ajan, jotta niillä on ylipäätään mitään vaikutusta laatuun.
Itse popsin näitä It starts with the egg -kirjan suosittelemia, joista on myös jonkinlaista tutkimusnäyttöä (eli mitä tahansa netin syövereissä hehkutettuja noitarohtoja ei välttämättä kannata vetää, ne voivat olla tehottomia tai niistä voi olla jopa haittaa, esim. Royal jelly ja L-arginine).
Tässä lista IVF:ään valmistautuvalle:
- monivitamiini (esim. raskausvitamiini), jossa väh. 800mcg luonnollista folaattia tai metyylifolaattia (ei siis foolihappoa)
- CoQ (ubiquinolia tai Bio-Quinonia): 400mg per päivä, kahdessa erässä eli esim. 200mg aamiaisella ja 200mg lounaalla, vaikeissa tapauksissa suositellaan 600mg annostusta
- R-alphalipoiinihappoa: 200-300mg per päivä, mieluiten tyhjään vatsaan väh. 30min ennen ruokaa
- N-asetyylikysteiini: 600mg per päivä
- E-vitamiini: 200IU
- C-vitamiini: 500mg, valinnainen antioksidanttibuusteri
- Melatoniini: 3mg ennen nukkumaanmenoa, aloitetaan kaksi viikkoa tai kuukausi ennen suunniteltua punktiota (luonnonkierrossa voi vaikuttaa negatiivisesti ovulaatioon)
- DHEA: jos DHEA- ja testosteronitasot matalat, voi harkita tätäkin, joskin vaatii reseptin