@Eksymä Tuo on varmasti ollut rankkaa, kun ensimmäinen IVF ei tuottanut tulosta lainkaan
Hienoa että mieli on kirkastumaan päin ja toivottavasti pääsette pian ICSIin!
@Vapsu Voi että, sinä jouduit punktion tiimoilta paljon pahempaan kipukoettelemukseen
Minulla kipu oli voimakkaan oviskivun kaltaista, voimistui kun rakko täynnä, pöntöllä tuntui ikävältä mut helpotti kun rakko tyhjä. Sanoivat, että vaikka munasarjat on "tyhjennetty" ne on silti vielä raskaat (isot?). Joko kivut helpottamaan päin? Tsemppiä!
Pohdintaasi: mulle siirrettiin tosiaan kaksipäiväinen ja loput pakastettiin jo kaksipäiväisinä. Ihmettelin tätä niin lääkäri sanoi, että jos kaksipäiväisistä alkoista tiedettäisiin mikä selviää viisipäiväiseksi, se kannattaisi siirtää jo kaksipäiväisenä. Eli tuon ideologian mukaan kohtu olisi paras paikka alkiolle, ei pitkä maljaviljely. Ongelma on vain siinä, ettei tiedetä
Siks varmaan suositaan tuota viisipäiväiseksi viljelyä + onhan sen siirto kohtuun "oikeampiaikainen" (artikkeli minkä
@Mariamimi linkkasi). Luulen et meilläkin ois yritetty joku viljellä vanhemmaksi jos soluja ois saatu enemmän, mutta vissiin tässä tilanteessa on klinikan hoitokäytännön mukaan parempi pakastaa nuorena
Vaihtelee varmaan paljon. Haluaisin uskoa, että kaksipäiväinenkin voi johtaa raskauteen tai sit minnuu on huijattu