IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko ollut mitään oireita? Uskaltaisinkohan minäkin testata perjantaina, kun siirrosta olisi kulunut 7vrk. 🤔
Vähän vaikea erottaa, mitkä oireet johtuu cyclogestista ja punktiosta toipumisesta ja mitkä mahdollisesta raskaudesta, mutta on väsymystä, rinnat arat ja lievää pahoinvointia välillä. Tosi ’miedot’ oireet kylläkin, että näistä ei kyllä voisi päätellä vielä mitään.

Pakko tulla purkaan fiiliksiä. Alan tosissaan ihmetellä mikä homma 🤯 nyt mennään jo kp31 eli menkat on noin 2-3pv myöhässä… alkaisin oikeasti epäillä raskautta ellen tietäisi olevan mahdotonta 🙊 aivan todella turhauttavaa kun hoitojen alku on vain omasta kropasta kii joka on päättäny olla veemäinen, jopa kuukautiskivut on alkanut hälvetä 😂

Ihan nyt mielenkiinnosta sellainen kysymys, muistaako kukaan oliko teillä paljonkin menkat myöhässä kun pistokset aloitettiin vai alkoiko ihan normaalisti? 🙈
Mulla oli sellasen viikon verran myöhässä. Oma kierto on ollut tosin aika vaihteleva parin viime vuoden ajan.

Pakko tulla purkaan fiiliksiä. Alan tosissaan ihmetellä mikä homma 🤯 nyt mennään jo kp31 eli menkat on noin 2-3pv myöhässä… alkaisin oikeasti epäillä raskautta ellen tietäisi olevan mahdotonta 🙊 aivan todella turhauttavaa kun hoitojen alku on vain omasta kropasta kii joka on päättäny olla veemäinen, jopa kuukautiskivut on alkanut hälvetä 😂

Ihan nyt mielenkiinnosta sellainen kysymys, muistaako kukaan oliko teillä paljonkin menkat myöhässä kun pistokset aloitettiin vai alkoiko ihan normaalisti? 🙈
Mulla on normikierto 25-26 pv. Tänä vuonna ehti olla kahdesti 54pv kierto. Hieman on mennyt kroppa sekaisin hoidoista, kun välillä pistellään ja sit taas ei. Ja sit yhtäkkiä lopetettu kesken, yms.

Tätä hoitoa ennen kierto olikin yllättäen 21 pv, että ei kyllä todellakaan ole voinut luottaa siihen, että ois minkäänlaista ennustettavuutta😬

Onko teillä ollut kokemusta tympeistä hoitajista hoitojen yhteydessä?
Olen laittanut viestiä tyksiin omapolun kautta kolmesti nyt ekan käynnin jälkeen ja ekalla kerralla sain puhelinajan lääkärille, kun oli lisäkysymyksiä hoitovalinnasta.

Toisella kerralla kun ihmettelin tuplalaskua, mulle vastattiin tympeästi että ekalla kerralla on niin paljon asiaa että ehkä vain unohditte että tästä kerrottiin. 😮 Ei mitään pahoitteluja, että olivat unohtaneet sanoa ekan kerran tuplalaskusta.

Nyt kun laitoin viestiä kohdunlimakalvosta, niin mulle vastattiin, että kylläpä sulla on paljon mieltä pohdituttavia asioita ja et normaalisti varattaisiin lääkärille uusi aika, joka viivästyttäisi hoitojen aloitusta. 🤯 Tuli vaan fiilis että siellä on viesteihin vastaamassa joku täysin elämäänsä kyllästynyt työntekijä, jolla ei ole minkään sortin asiakaspalvelutaitoja. Ihan kuin hän yrittäisi uhkailla mut hiljaiseksi, etten enää vaivaisi heitä mun kysymyksilläni.

Ihan kuvittelin, että viestit on nimenomaan kanava kysyä, jos jokin askarruttaa mieltä, mut näemmä ei. Pohdin jopa et mistähän kautta saisi laitettua esimiehelle palautetta asiasta. 😒

Ja kiitos niille, jotka vastaili kohdun limakalvoasiaan. Taitaa jäädä meiltä testaamatta kun ovat niin hintavia. 😓

Olen laittanut viestiä tyksiin omapolun kautta kolmesti nyt ekan käynnin jälkeen ja ekalla kerralla sain puhelinajan lääkärille, kun oli lisäkysymyksiä hoitovalinnasta.

Toisella kerralla kun ihmettelin tuplalaskua, mulle vastattiin tympeästi että ekalla kerralla on niin paljon asiaa että ehkä vain unohditte että tästä kerrottiin. 😮 Ei mitään pahoitteluja, että olivat unohtaneet sanoa ekan kerran tuplalaskusta.

Nyt kun laitoin viestiä kohdunlimakalvosta, niin mulle vastattiin, että kylläpä sulla on paljon mieltä pohdituttavia asioita ja et normaalisti varattaisiin lääkärille uusi aika, joka viivästyttäisi hoitojen aloitusta. 🤯 Tuli vaan fiilis että siellä on viesteihin vastaamassa joku täysin elämäänsä kyllästynyt työntekijä, jolla ei ole minkään sortin asiakaspalvelutaitoja. Ihan kuin hän yrittäisi uhkailla mut hiljaiseksi, etten enää vaivaisi heitä mun kysymyksilläni.

Ihan kuvittelin, että viestit on nimenomaan kanava kysyä, jos jokin askarruttaa mieltä, mut näemmä ei. Pohdin jopa et mistähän kautta saisi laitettua esimiehelle palautetta asiasta. 😒

Ja kiitos niille, jotka vastaili kohdun limakalvoasiaan. Taitaa jäädä meiltä testaamatta kun ovat niin hintavia. 😓
Meillä meni vähän toisinpäin, ei meinattu saada OYS lääkärille soittoaikaa ollenkaan kun kysyttiin viestien kautta. Kuulemma kysymykset laitetaan sinne viesteihin johon hoitaja vastaa ja aika tympeesti tuli että ei oo tapana lääkärin kans keskustella enää tässä vaiheessa. 😅 lopulta saatiin soittoaika joka oli tosi hyödyllinen. Mehän ei käyty edes missään suunnittelukäynnillä, paperit tuli vaan postissa hoidot alkaa x kierrosta eli ei missään vaiheessa ollut mahista edes lääkärin kans keskustella 😅 papereissa kyllä sanottiin että halutessa voidaan varata lääkärinaika mutta automaattisesti ei tuu. Eipä kyllä tullu pyytämälläkään vaan piti vaatia 😂 sen jälkeen kyllä kaikki toiminut tähän asti ok ja toivottavasti toimii jatkossakin. 🫢

Tyks:ssä on musta ollut tosi kiva henkilökunta, mullekkin on välillä jostain vastauksista omapolulla tullut tympeä olo, mut sitten olen ajatellut, et ehkä se kirjoittamalla vaan vaikuttaa tympeämmältä kuin on tarkoitus. Oon kyllä saanut myös tosi kivoja ja tsemppaavia viestejä siellä.

Minäkin hyppään tänne mukaan, kun on taas piinapäivät alussa. Tänään oli tuoresiirto meidän kolmannesta IVF/ICSI:stä julkisella (molempia kokeiltu). Kerrat siis täynnä ja joka tapauksessa mulla tulisi ikä vastaan tänä syksynä.

Haluaisin kysyä, onko kellään kokemusta siitä, että blastoja olisi tullut eri kerroilla selvästi erilaisia määriä? Onkohan se ihan vain sattumaa? Ensimmäisellä kierroksella me ei saatu pakkaseen mitään ja toisellakin vain yksi blasto. Tänään meinasin kuitenkin pudota tuolilta, kun lääkäri kertoi, että seitsemästä normaalisti hedelmöittyneestä peräti kuusi oli jatkanut blastoksi asti. Viisi siis saatiin pakkaseen. Tuntuu ihan uskomattomalta... Odotin paljon pienempää määrää aiempien kierrosten perusteella.

Moikka kaikki!
Uskaltaudun kans kirjottaan tänne ekaa kertaa, tätä palstaa on kyllä tullut seurattua tämän vuoden aikana paljonkin😊
Tänään seitsemäs päivä tuorealkionsiirrosta (blasto) ja töitten jälkeen sorruin herkkään testiin. Ja sehän oli positiivinen!
Olin niin varma negatiivisesta että olin kyllä hetken ihan shokissa kun viiva ilmestyi.
Toki jo yhden kemiallisen kärsineenä tiedän että tämä voi tästä haalistua, mutta jotain tapahtuu ainakin!
Olisin kysellyt, että onko muilla endoa sairastavilla kokemuksia kiinnittymiskivuista? Aika kovat jomotukset ollut jo kolmannesta päivästä lähtien aika lailla nonstop. Vihloo ja koko lantio tuntuu jotenkin paineistetulta. Onkohan tämä ihan normaalia, koko ajan tietysti odotan että vuoto alkaa 🙄

Minä tein tänä aamuna pregcheck testin (25 herkkyys), 6pvä blaston siirrosta, dpo11, nega. Masis olo. Taidan käydä ostamassa herkempiä testejä..

Minkä takia viralliset testipäivät vaihtelevat? Kyssissä se on tasan 2viikkoa siirrosta (tuore) ollut itselläni ja blastot siirretty..

Vatsalla eilen kun työpaikalla puin vaatteita, niin vihlovaa kipua joka kesti joitain minuutteja, sama tapahtui illalla kotona, tietty asento laukaisi. Yöllä olin myös tuntevinani, mutta oliko sitten unta 😅

Muokattu viimeksi:
Minä tein tänä aamuna pregcheck testin (25 herkkyys), 6pvä blaston siirrosta, dpo11, nega. Masis olo. Taidan käydä ostamassa herkempiä testejä..

Minkä takia viralliset testipäivät vaihtelevat? Kyssissä se on tasan 2viikkoa siirrosta (tuore) ollut itselläni ja blastot siirretty..

Vatsalla eilen kun työpaikalla puin vaatteita, niin vihlovaa kipua joka kesti joitain minuutteja, sama tapahtui illalla kotona, tietty asento laukaisi. Yöllä olin myös tuntevinani, mutta oliko sitten unta 😅
Tohon virallisen testipäivän vaihteluun ni toiset klinikat määrää ne helpoimmalla kaavalla itselleen (aina 2 viikkoa) ja toiset taas helpommalla piinailijalle (pitäis jo laskennallisesti näkyä). Tuolla 2 viikon piinalulla karsitaan myös kemiallisia pois. Sit joillain on vielä niitä pistoksia siirron jälkeen, jotka vaikuttaa testipäivään, kun voivat näkyä testissä muuten väärinä positiivisina.

Tohon virallisen testipäivän vaihteluun ni toiset klinikat määrää ne helpoimmalla kaavalla itselleen (aina 2 viikkoa) ja toiset taas helpommalla piinailijalle (pitäis jo laskennallisesti näkyä). Tuolla 2 viikon piinalulla karsitaan myös kemiallisia pois. Sit joillain on vielä niitä pistoksia siirron jälkeen, jotka vaikuttaa testipäivään, kun voivat näkyä testissä muuten väärinä positiivisina.
Millon viimeistään pitäisi näkyä blaston siirrosta? Vai dpo mukaan?

Minulla tänään dpo14 ja pp9 ja negatiivinen oli testi , huomenna vasta virallinen testipäivä , mutta eipä tämä tainnutkaan olla meidän aika💔
Minkä ikäinen alkio sinulle siirrettiin? Saitko pakkaseen muita alkioita? Tsemppiä ❤️ On tämä kyllä hermoja riipivää aikaa. Minulla pp6, ja negaa näytti se pc testi. 😒

Muokattu viimeksi:

HUS on ollut muuten aivan ihanat hoitajat ja lääkärit, mutta siellä on yksi vanhempi hoitaja joka jatkuvasti puhuu päälle ja täyttää lauseitani.

Mikä tekee tästä tuplasti raivostuttavampaa, on se että änkytän ja välillä puheeseen tulee millisekunnin-sekunttien pituisia taukoja tai toistan jotain tavuja joten näitä päällepuhumisia ja lauseen täyttämisiä tulee JATKUVASTI.

Vieläkin ärsyttävämpää asiasta tekee, että hän täyttää/arvaa lauseitteni päättyvän aivan väärin. Olen jo kerran sanonut hänelle asiasta, ja päälle puhuminen väheni joksikin aikaa mutta taas nyt taas palattu alkupisteeseen. Toivon, että ymmärtää että terveydenhoidossa tuo saattaa mahdollisesti johtaa tosi pahoihin väärinymmärryksiin ja pahimmillaan vaaratilanteisiin.

Muokattu viimeksi:
Vähän omanapailen, tehtiinkö teidän miehille verikokeita ennen hoitoa? Jos kyllä, mitkä testit? Mun miehelle ei tehty mitään verikokeita ja multa testattiin kaikki hivit sun muut…

Nyt kun olen tehnyt 6 testiä (😅) ja kaikkiin on ilmestynyt kaksi viivaa, alan hiljalleen uskoa, että tämä on saattanut tärpätä tällä kertaa. Tuoresiirrosta 9 päivää, oireina väsymystä, arat nännit, menkkamaisia kipuja ja ihan lievää pahoinvointia.

Kysymykseen verikokeista: meillä tehtiin kyllä myös miehelle HIV ja hepatiitti -testit verikokeilla. Oli edellytys, että hoitoon ylipäänsä pääsi.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin!

Takaisin