IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tuun omanapailemaan ja kertomaan kuinka hölmö ja toiveikas ihmismieli voikaan olla. Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 9 vuotta ja ehkäisyä ei alkuaikojen paria kuukautta lukuunottamatta ole ollut. Silti, joka kuukausi ovulaation jälkeen sitä tunnustelee tuntemuksia ja miettii, et voisikohan sittenkin olla tärpännyt. Tässä kierrossa minulla oli viikko ovulaation jälkeen pientä vuotoa, mitä ei ole ikinä ollut ja aivan kieli pitkällä täällä mietin, että tää on varmaan kiinnittymisvuotoa ja nyt oonkin yllättäen raskaana. Jälleen itkettäis, jos ei naurattais. Meillä siis tasan yksi positiivinen raskaustesti tullut 9 vuoden aikana ja se tuli IVF/PAS avulla. Silti, joka kuukausi jaksan olla optimistinen, että ehkä nyt? Onko muita yhtä yltiöhölmöjä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tuun omanapailemaan ja kertomaan kuinka hölmö ja toiveikas ihmismieli voikaan olla. Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 9 vuotta ja ehkäisyä ei alkuaikojen paria kuukautta lukuunottamatta ole ollut. Silti, joka kuukausi ovulaation jälkeen sitä tunnustelee tuntemuksia ja miettii, et voisikohan sittenkin olla tärpännyt. Tässä kierrossa minulla oli viikko ovulaation jälkeen pientä vuotoa, mitä ei ole ikinä ollut ja aivan kieli pitkällä täällä mietin, että tää on varmaan kiinnittymisvuotoa ja nyt oonkin yllättäen raskaana. Jälleen itkettäis, jos ei naurattais. Meillä siis tasan yksi positiivinen raskaustesti tullut 9 vuoden aikana ja se tuli IVF/PAS avulla. Silti, joka kuukausi jaksan olla optimistinen, että ehkä nyt? Onko muita yhtä yltiöhölmöjä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Täälläkin yks moi! Eihän se kierron aikainen optimismi oo mitenkään logiikalla selitettävissä. Etukäteen jokaiseen kiertoon suhtautuu pessimismillä, mut sit lopussa kuitenkin joku toivo sieltä nousee. Meillä vielä alentuneet siittiötasot ja ICSI:n siittiöiden pesusta selvis läpi 20 siittiötä, mutta silti sitä aattelee et kyllähän niissä näytteissäkin laatu vaihtelee. :Upside Down Face:

Täälläkin yks moi! Eihän se kierron aikainen optimismi oo mitenkään logiikalla selitettävissä. Etukäteen jokaiseen kiertoon suhtautuu pessimismillä, mut sit lopussa kuitenkin joku toivo sieltä nousee. Meillä vielä alentuneet siittiötasot ja ICSI:n siittiöiden pesusta selvis läpi 20 siittiötä, mutta silti sitä aattelee et kyllähän niissä näytteissäkin laatu vaihtelee. :Upside Down Face:
En siis pidä hauskans teidän siittiöiden laatua, vaan optimismiamme! :Upside Down Face:

Joo sama täällä! Yhteensä 7 vuotta lapsia yritetty ja vaikeasta endometrioosista huolimatta joka kuukausi toiveikkaana että jospa nyt tärppäisi. Nyt toukokuussa kun minulta jouduttiin poistamaan molemmat munajohtimet niin tilanne muuttui että 100% varmuudella ei voi tulla raskaaksi omillaan. Tämä vaikutti muhun paljon enemmän kun osasin arvata, hyvässä kuin pahassa. Hyvä on ettei turhaan toivo ja tule pettymyksiä mutta jotenkin on orpo olo että mitä minä teen ja kuka minä olen jos en joka kuukausi yritä tulla raskaaksi kaikin keinoin

Joo sama täällä, ylianalysoin joka ikisen vihlasun tai jos vähän heikottaa jne 😅 tein tänään raskaustestinkin kun ei menkkoja kuulu, vaikka tiedän miehen elävien siittiöiden tason olevan nolla, (saattaa palautua mutta ei varmastikkaan näin nopeasti). Silti en vain voi itselleni mitään kun mieleen hiipii se ”jos”.

Mulle luottogyne sanoi tuota aivan samaa kun testejä lupatulla vaihetta suunnitellessa mulle teki. Löytyi oireeton bakteeritulehdus ja saatiin tropit myös miehelle.
Minusta on todella valitettavaa että asiasta ei enemmän puhuta! Raskautumisen todennäköisyydet kasvaisivat ja samalla jopa hoitoihin hakeutuminen varmasti samalla pienenisi...samallahan esim se julkisen puolen hoitojonotuskin lyhenisi.
Ottaa päähän jos tää on syy että mun alkio ei kiinnittynyt! Kun tää oli oireeton ja ei mitään tietoa asiasta 😭😶‍🌫️

Heippa, minä uutena täällä👋🏻 meillä kolmas icsi nyt menossa ja aiemmin tukilääkkeenä ollut cyclogest ja nyt tässä kierrossa ekaa kertaa terolut. Pas tehty luonnolliseen kiertoon viime viikon tiistaina. Viime perjantaista asti ruskeaa vuotoa ja sitä yleensä on myös aina ennen menkkoja, mutta nyt ihmettelen niin aikaisin alkanutta vuotoa ja vielä terolutin läpi, voikohan tämä olla mahdollista? Virallinen testipäivä perjantaina, tänään aamula testasin ja ei edes haamua. Millä te muut saatte itsenne pidettyä kiireisenä ja olematta jokaikinen sekuntti ajattelematta mitä kropassa tapahtuu tai ei tapahdu?🫣

Heippa, minä uutena täällä👋🏻 meillä kolmas icsi nyt menossa ja aiemmin tukilääkkeenä ollut cyclogest ja nyt tässä kierrossa ekaa kertaa terolut. Pas tehty luonnolliseen kiertoon viime viikon tiistaina. Viime perjantaista asti ruskeaa vuotoa ja sitä yleensä on myös aina ennen menkkoja, mutta nyt ihmettelen niin aikaisin alkanutta vuotoa ja vielä terolutin läpi, voikohan tämä olla mahdollista? Virallinen testipäivä perjantaina, tänään aamula testasin ja ei edes haamua. Millä te muut saatte itsenne pidettyä kiireisenä ja olematta jokaikinen sekuntti ajattelematta mitä kropassa tapahtuu tai ei tapahdu?🫣
Itse pidän piinapäivinä itseni kiireisenä pissailemalla tikkuihin ja hakemalla niitä lisää kaupasta. :Nerd Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tsemppiä tosi paljon, kyllä ne päivät vaan lopulta kuluu (joskin madellen) ja alkuraskauden vuodot ovat tooodella yleisiä hoidoissa eli vielä ei kannata vetää siitä mitään johtopäätöstä. Mikä dpo sinulla on menossa?

Itse pidän piinapäivinä itseni kiireisenä pissailemalla tikkuihin ja hakemalla niitä lisää kaupasta. :Nerd Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tsemppiä tosi paljon, kyllä ne päivät vaan lopulta kuluu (joskin madellen) ja alkuraskauden vuodot ovat tooodella yleisiä hoidoissa eli vielä ei kannata vetää siitä mitään johtopäätöstä. Mikä dpo sinulla on menossa?
Kiitos! Okei kiva lukea, että ehkä itse ei olekaan hullu, kun haluaisi testata joka päivä ja on jatkuvasti hakemassa uusia testejä😅 dpo11 tänään

Täällä sama suunnitelma piinapäiville 🙋🏼‍♀️😅

Kiitos! Okei kiva lukea, että ehkä itse ei olekaan hullu, kun haluaisi testata joka päivä ja on jatkuvasti hakemassa uusia testejä😅 dpo11 tänään
Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon jos dpo 11, voi vielä hyvin muuttua plussaksi 🤗

Saatteko te muuten punktion jälkeen mitään väliaikatietoa alkioiden tilanteesta ennen siirtoa? Meille lääkäri sanoi perjantaina vaan, että labra soittaa, jos kävisi niin huonosti, ettei siirtoon päästäisi. Labra on päivittänyt kerättyjen määrän ja hedelmöittyneiden määrän klinikan appiin tosi nopeasti (jo ennen kuin lääkäri on mitään ehtinyt meille kertoa), mutta perjantain jälkeen ei oo tullut mitään tietoa 😰

On ihan uskomatonta, miten "psykoosiin" piinapäivänä testien kanssa sitä meneekään. :Cat Face With Tears Of Joy: Kyllä sinun testi voi vielä muuttua plussaksi, reippaasti vaan huomenna aamullakin testaat! Oispa se plussa! <3

Saatteko te muuten punktion jälkeen mitään väliaikatietoa alkioiden tilanteesta ennen siirtoa? Meille lääkäri sanoi perjantaina vaan, että labra soittaa, jos kävisi niin huonosti, ettei siirtoon päästäisi. Labra on päivittänyt kerättyjen määrän ja hedelmöittyneiden määrän klinikan appiin tosi nopeasti (jo ennen kuin lääkäri on mitään ehtinyt meille kertoa), mutta perjantain jälkeen ei oo tullut mitään tietoa 😰
Meillä tuli joka kerta myös tieto kerätyistä ja hedelmöittyneistä noin vuorokaudessa. Sitten siirron yhteydessä kerrottiin sen hetkinen tilanne ja seuraava merkintä järjestelmään oli siirretty + pakastettujen määrä. Meillä kai kaikki pakastettu 6 päivänä punktiosta mitkä sinne asti jaksaneet kehittyä toivotulla tavalla.

Mun mielestä ainakin HUSilla laitettiin tieto siinä vaiheessa, kun kaikki oli pakastettu. Meille ei toki tehty tuoresiirtoa. Eli niin kauan kun puhelua ei tule, on asiat hyvin! Paljon teillä kerättiin ja paljon hedelmöittyi?

Hei. Mikä klinikan appi? Itsellä oli viime keskiviikkona keräys.

Oli pakko hakea vielä Clearbluen viikkonäyttötesti oman mielen takia. Testiin tuli alle minuutissa raskaana ja viikoiksi 2-3😭 Hedelmöityksestä ja punktiosta tänään siis tasan 2 viikkoa aikaa. Ehkä nyt voi hengähtää ainakin viikoksi❤️‍🩹
IMG_3262.jpeg

Minä kanssa malttamattomana tein tänä aamuna clear bluen viikkonäyttötestin vaikka piti tehdä se vasta huomenna kun olisi 5+0/dpo21. Kyllä näyttöön silti tuli 3+ 🙏 jäljellä olevat testit kaapissa huutavat huomiota ja niiden käyttöä enkä tiedä miten malttaisin olla. Varhaisultraan on vielä 3 viikkoa 14.10.

Takaisin