IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mä oon lähinnä ootellut tässä menkkoja. Viimeks kun oli kemiallinen raskaus niin oli jo jonkin verran oireita ja nyt ei mitään muutaku menkkaoireet! Viimeks tuli myös rusehtavaa vuotoa viikko siirrosta ja nyt ei sitäkään. Joten oon tässä aatellut että ei tärpännyt. Mutta nyt tänään tein testin (MIKSI?!?!?!) kun perjantaina vasta virallinen. Ja tommonen haalurahan siihen tuli, enkä ymmärrä että miten. Nyt vaan aattelen että on ehkä liian haalea siihen nähden että sain 5.7. kyytiin blaston 🙈 arh. Miksi piti testata.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 288
Onnea Kaunisuni! Haalean viivan kirouksessa täälläkin! Ehkä verikoe vapauttaa sitten perjantaina...
Varovaiset onnittelut siis sinnekin? 🥰 Mulle lääkäri sanoi, että jos testi positiivinen niin otetaan verikoe missä testataan vaan progesteroni-arvo, koska se viimeks tippui niin hurjasti. Ja jos se on alhainen niin tukilääkitystä suurennetaan, mutta raskautta ei meidän klinikalla oteta verestä vaan virtsatesti riittää. 🤔
Miten olet muuten voinut?
 
Kiitos kysymästä kaunisuni! Hyvin olen voinut. Pientä vilutusta ja jonkun asteista väsyä ja nämä johtuu varmaan keltarauhastuesta. Alkoi tuollaiset oireilut heti, kun lääkkeet aloitin.
En odota ihmeempiä oireita, edellisessä ei ollut käytännössä mitään huonoja oireita. Epäuskoisuus täällä lähinnä vallitsee, varmaan meissä molemmissa.

Miten itse olet jaksellut?
 
Ylliste, mulla kans pääsääntösesti olo hyvä. Alaselkä on jomotellut, mut ei muuta. Olinkin eilen vähän masis kun oli niin selkee menkkaolo, mut olin väärässä. Tein ton testin vähän siitä syystä et saisin vaan lopetettua terot, ja uuteen kiertoon mutta eipäs nyt mennytkään niin! 😂 positiivista on ainakin se, ettei vielä oo vuodosta tietoakaan! Viimeks vuoto alkoi oikeestaan pienenä pari päivää ennen plussaa ja voimistu vaan päivä päivältä ja muuttui veriseksi.

Elli_ kiitos! ❤️ Mieskään ei suostu olemaan vielä kauheen onnellinen, kun vasta sit perjantaina ku on virallinen testipäivä 😂 toivottavasti olis vahvistunut, vaikka nyt on kyllä luottavainen fiilis ❤️
 
Joo pitäisi muistaa, että suurempi todennäköisyys on onnistua kuin epäonnistua, kun sen plussan saa. Tällä toki ei ole hirveemmin tieteellistä faktaa heittää ulkomuistista, mutta kaiketi ne km-todennäköisyyksien prossat on kuitenkin alle 50%...

Km todennäköisyysprosentit riippuu munasolujen iästä ja oliko alkiotestausta... Jos on perusterve nainen ja alle 35 vee (omat munasolut), niin km prossat on alhaiset (n.10-15%). Iän karttuessa prossat muuttuu/kohoaa, jos käyttää omia munasoluja ja ilman kromosomitestausta tai jos on sairauksia nostamassa riskiä.

Mullakin tule viimeksi leffaviivat vasta kp18, että tuo testi näyttää @kaunisuni oikein hyvältä! :Heartred

Varovaisia onnitteluja ja tarrasukkia kaikille täällä plussanneille :Heartred :folded:
 
Muokattu viimeksi:
Km todennäköisyysprosentit riippuu munasolujen iästä ja oliko alkiotestausta... Jos on perusterve nainen ja alle 35 vee (omat munasolut), niin km prossat on alhaiset (n.10-15%). Iän karttuessa prossat muuttuu/kohoaa, jos käyttää omia munasoluja ja ilman kromosomitestausta tai jos on sairauksia nortamassa riskiä.

Mullakin tule viimeksi leffaviivat vasta kp18, että tuo testi näyttää @kaunisuni oikein hyvältä! :Heartred

Varovaisia onnitteluja ja tarrasukkia kaikille täällä plussanneille :Heartred :folded:
Kiitos ❤️ Huomenna vielä testaan kun on virallinen päivä, mutta on kyllä ihanan rauhallinen olo ainakin vielä ❤️ Toivotaan parasta
 
Sekoilen vielä täällä kun oon kai onnellisuudesta sekasin(?!) 😂
Ylempi on keskiviikon ja alempi tämän aamun. Nyt sain miehellekkin taottua päähän että kai sitä raskaana ollaan! Ihan hyvin tuo viiva kai lähti tummumaan 🤔 nyt en edes ajatellut testata lisää. Tämä riittää. Ja liika tieto tuo tuskaa 🙈
 

Liitteet

  • 0EC87AE5-308A-4C59-B12D-B8C623C6B89E.jpeg
    0EC87AE5-308A-4C59-B12D-B8C623C6B89E.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 175
Onnea molemmille! Hienosti jatkuu viivojen tummuminen.

Mä sain tänään pakkaspojan (mä puhun pojista, mies tytöistä 🙄) kyytiin. Hyvin oli selvinnyt parin kuukauden pakkasessa oleilun. Blasto kuvattiin aamulla yhdeksän aikaan ja nyt kun näin sen niin lääkäri totesi että on kehittynyt aamusta, eli on se olio ainakin elossa 😄

Jotenkin tämä homma on (valitettavasti) rutinoitunut. Ensimmäisissä siirroissa makasin hoitopöydällä siirron jälkeen jotenkin ihan liikuttuneena ja katselin blaston kuvaa. Nyt vaan pistin kuvan viereen tuolille ja mietin työasioita ja mitä sitä sunnuntaina laittaisi ruuaksi 🙄

No, 11 päivän päästä testipäivä. Sattumoisin sinä päivänä tullaan Suomeen parin viikon lomalle että täytyy katsoa mitä testien kanssa teen, täällä kun tarvitsevat järjestelmään aina verikokeen tuloksen, näyttäköön kotitesti mitä tahansa.
 
Milloin saat sun verikokeiden tulokset? 🤔
Tuli tulos. Omasta mielestä matalahko n. 250. Mulla on kuitenkin omien laskujen mukaan jo dpo 21 tänään. Mä oon niin ihmetellyt tätä testausajankohtaa tässä piinapäivien aikana. Elokuisesta olin viikkoa aiemmin testissä.
 
Tuli tulos. Omasta mielestä matalahko n. 250. Mulla on kuitenkin omien laskujen mukaan jo dpo 21 tänään. Mä oon niin ihmetellyt tätä testausajankohtaa tässä piinapäivien aikana. Elokuisesta olin viikkoa aiemmin testissä.
Mulla oli 144 ja kätilö sanoi että on tosi hyvä luku, kun viikkoja on nyt n. 4. Että vaan jos on alle 60 niin pitäs olla huolissaan. Ja mä en oo ees laskenu noita ovis piinapäivä 🤔
 
Koitan täällä rauhoittua asian tiimoilta. Pyytelin tosin klinikalta, josko sais lähetettä kontrollinäytteeseen. Siitä sen sitten näkis mihin suuntaan ollaan menossa.
Nää hcg-jutut on vähän mystisiä, kun ne vaihtelee niin kovin eri ihmisillä ja varmaan eri kerroillakin.
 
Takaisin
Top