E
Elli_
Vieras
Mulle tuli plussa. On ihan epätodellinen olo. Elokuussa 2021 meni kesken viikolla 6, eli pienellä varauksella pääkoppa toimii, mut silti samalla aivan käsittämättömän onnellinen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulle tuli plussa. On ihan epätodellinen olo. Elokuussa 2021 meni kesken viikolla 6, eli pienellä varauksella pääkoppa toimii, mut silti samalla aivan käsittämättömän onnellinen.
Onnea, onnea, onnea! Ihana juttu!!!Mulle tuli plussa. On ihan epätodellinen olo. Elokuussa 2021 meni kesken viikolla 6, eli pienellä varauksella pääkoppa toimii, mut silti samalla aivan käsittämättömän onnellinen.
Mieletöntä! Oon käynyt päivällä pariin kertaan kurkkaan, että mikähän sulla tilanne, aivan ihanaa! Onnittelut Toivotaan että ne prosentit on nyt sun puolella tässäkinMulle tuli plussa. On ihan epätodellinen olo. Elokuussa 2021 meni kesken viikolla 6, eli pienellä varauksella pääkoppa toimii, mut silti samalla aivan käsittämättömän onnellinen.
Voi ei nää teidän viestit, merkkaa mulle tosi paljon. Kiitos Näissä on aina sen verran varauksella et ite en pysty lähipiirille kertomaan, mut teille piti heti päästä jakamaan iloiset uutiset.
Huomenna hcg mittaukseen niin pääsee näkemään onko homma lähtenyt kunnolla käyntiin.
Onnea!!!Onnea, onnea, onnea! Ihana juttu!!!
Kiitos!Mulla on otettu BeReady testi niin meillä ei arvailtu ovulaatiota siirtokierrossa. Eli luonnonkiertoon siirto meillä: Letrot alkukierrosta varmistamaan ovulaatiota ja munan kypsymistä, seurataan ultrilla follien kehitystä (2-3kpl) Sitten lääkäri määrää sopivan päivän ovulaatiolle riippuen follien kasvusta, ottaen huomioon blaston siirtoajan (siirto 5.päivä ovulaatiosta) ja ovulaatio aiheutetaan piikillä, (jota nyt en muista) jotta tiedetään tunnilleen milloin se on tapahtunut. Siirrosta lugesteron tueksi.
Muoks: Selitän vielä auki tota ovulaatiota: Virtsatesteissä ovulaatiohormoit näkyy viiveellä ja jokaisella ihmisellä erittyy ne hormonit eri tahtiin joten tikutus ei sovi niille, joilla on tarkastettu kohdun aikaikkuna tarkasti. Eli kun ihmisellä aivolisäke signaloi eteenpäin että ovulaatio voi nyt tapahtua, niin se miten nopeasti sen jälkeen ovulaatio tapahtuu luonnollisesti on jokaisella meillä mahdollisesti eripituinen aika sekä voi vaihdella jopa kierroittain. Sen vuoksi jos on tiedettävä tarkkaan siirtohetki, niin virtsatestit ei ole luotettavia, vaan sitten piikillä aiheutetaan tuo signaali ja siitä voi laskea hyvi luotettavasti tunnit eteenpäin milloin ovulaatio tapahtuu->ja milloin siirto tehdään.
Tsemppiä siirtokiertoon!
Kiitos! Maanantaina menen ultraan ja siirron ajankohta riippuu sitten ovulaatiosta. Ensi viikolla todennäköisesti ovulaatio. Olen yleensä ovuloinnut aika säännöllisesti kp 14-15, mutta tässä on nyt niin monta kiertoa menty lääkkeillä, että en enää tiedä omasta kierrosta mitään.Tarkistin just vanhoista tiedoista, että mulle blaston siirto on tehty reilun 7 vrk. päästä Ovitrelle HCG-pistoksesta eli laskujeni mukaan reilu 5 vrk. ovulaatiosta. Siirto on ollut vähän myöhemmin kuin yleensä tehdään, koska mulle tehtiin tuloksettomien IVF-hoitojen ja aikaisen keskenmenon jälkeen ERA-testi (BeReady), jonka tulokset vaikuttivat siirtoaikatauluun.
Vastatakseni nyös aiempiin kysymyksiisi mulle PAS on kai periaatteessa tehty melkein luonnolliseen kiertoon, mutta kierron alussa söin letrozoleja 2 kpl kp 2-6 ja sit irrotuspiikkinä Ovitrelle, kun ovulaatiotesti on näyttänyt positiivista. Ovulaatiotestit olen tehnyt usean kerran päivässä, vaikka ei tarvitsisi ja aamuisin aina Clearbluen hymiötestillä, kun sillä olen saanut helposti tulkittavat tulokset.
Siirron jälkeisenä päivänä joskus gonapeptyl ja sit tukilääkkeeksi terolut tms. Sit ainoassa onnistuneessa raskaudessa sain siirrossa lisäksi lääkettä nimeltä tractocile, jonka pitäisi estää kohdun supistukset. Lisäksi sain suoneen intralipidiä heti positiivisen testin jälkeen ja siitä vielä kaksi kertaa raskauden aikana. Mulle vauvan syntymään johtanut raskaus tosiaan vaati 5 IVF/ICSI:ä, joten siitä syystä ehdittiin kokeilla vähän sitä sun tätä eikä lopulta tietenkään tiedä miksi juuri tuossa siirrossa alkoi onnistunut raskaus. Nämä on niin ihmeellisiä asioita ja ainakin omalla kohdalla vaikuttaa olevan niin tarkkaa ja vaativan paljon säätämistä, että mä en enää oikein ymmärrä miten kukaan pystyy tulemaan luomuna raskaaksi.
Kovasti tsemppiä tulevaan siirtoon! Onko siirron aikataulu jo tiedossa?
Onnea Elli plussasta! Toivottavasti kaikki lähtenyt hyvin käyntiin ihana kuulla näitä positiivisia kokemuksiaVoi ei nää teidän viestit, merkkaa mulle tosi paljon. Kiitos Näissä on aina sen verran varauksella et ite en pysty lähipiirille kertomaan, mut teille piti heti päästä jakamaan iloiset uutiset.
Huomenna hcg mittaukseen niin pääsee näkemään onko homma lähtenyt kunnolla käyntiin.
Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
Hei! Ehdottomasti soita polille.Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
Minulla menee nyt seuraavasti: Ultra noin kp 10 ja ja ovulaatiosta viikon päästä siirto. Siirtopöivä riippuu toki siitä minkä ikäisiä alkiota on pakkasessa. Meillä on blastoja.Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
Juuripa noin, sekä hoitotiimit että hoidettavat tekevät vain parhaansa, ei enempää tai vähempää..!Toi miten olis toimenpiteen jälkeen on niin ristiriitanen juttu pääkopalle. Mullakin lääkäri jokaisen toimenpiteen jälkeen (inssien sekä ivf) okei korostetulla äänellä ” ja ihan sitä normaalia elämää”. Tiedän et jokainen haluaa antaa kaikkensa tälle, mut toi on jo niin raskasta pääkopalle ja siihen aikataulutetut lääkkeet et oon myös sitä mieltä ettei kerkis elää ollenkaan jos noudattaa laiskotteluohjeita.
Mulle lääkäri suositteli hikiliikunnan vähentämistä, joten jäin toistaiseksi korisjengistä pois, vaikka se oli ollut siihen asti ainut keino päästä pakoon tätä kaikkea p*skaa. Muuten kyllä kävin tossa ton piina-ajan uimassa varmaan kymmenisen kertaa meressä ja reippailla kävelyillä.
En missään nimessä puolla jompaakumpaa vaan kunhan tulin purkaantumaan kuinka joidenkin ei tarvi luopua mistään et saa lapsen ja toiset ravaa lääkärissä vuosia ja vetää jokaikisen pillerin naamariin ja luopuu mahdollisesti niin monista asioista ja silti ei tuu tulosta. Ei mitään järkee.