IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mulle tuli plussa. On ihan epätodellinen olo. Elokuussa 2021 meni kesken viikolla 6, eli pienellä varauksella pääkoppa toimii, mut silti samalla aivan käsittämättömän onnellinen.

Ihanaa! ymmärrän tuon pelon menetyksen/menetysten jälkeen <3 Voimia niiden tunteiden kanssa navigointiin, mutta kyllä haluan silti Onnitella plussasta! :smiling face with heart-eyes: Se on aina kuitenkin mahdollisuus :Two-hearts:
 
Mulle tuli plussa. On ihan epätodellinen olo. Elokuussa 2021 meni kesken viikolla 6, eli pienellä varauksella pääkoppa toimii, mut silti samalla aivan käsittämättömän onnellinen.
Mieletöntä! Oon käynyt päivällä pariin kertaan kurkkaan, että mikähän sulla tilanne, aivan ihanaa! Onnittelut :red-heart: Toivotaan että ne prosentit on nyt sun puolella tässäkin :folded:
 
Voi ei nää teidän viestit, merkkaa mulle tosi paljon. Kiitos❤️ Näissä on aina sen verran varauksella et ite en pysty lähipiirille kertomaan, mut teille piti heti päästä jakamaan iloiset uutiset.

Huomenna hcg mittaukseen niin pääsee näkemään onko homma lähtenyt kunnolla käyntiin.
 
Voi ei nää teidän viestit, merkkaa mulle tosi paljon. Kiitos❤️ Näissä on aina sen verran varauksella et ite en pysty lähipiirille kertomaan, mut teille piti heti päästä jakamaan iloiset uutiset.

Huomenna hcg mittaukseen niin pääsee näkemään onko homma lähtenyt kunnolla käyntiin.

Hyvillä mielin kohti aamua! Kannattaa ehkä varata jotain pientä syötävää tai juotavaa kokeen jälkeisiin hetkiin..., jokin piilojännitys siinä kai laukeaa ja kroppa huutaa energiaa :Eyes:

Mua jännitti kuin koulun terkkarin eteisessä ollessani hcg-kokeeseen menossa. Normisti ei verikokeessa myöskään huimaa, mut silloin meinasin pyörtyä. Olis kai pitäny pyytää makuupaikka.
Pahinta olikin sit odottaa tuloksia, jotka pitäis valmistua yleensä samana päivänä.
Mulla oli onneksi puhelinnumero, johon pystyin soittamaan kun ne vastaukset eivät näkyneet sähköisessä muodossa... olis menny hermo jos sitä varatietä ei ois ollu!
 
Mulla on otettu BeReady testi niin meillä ei arvailtu ovulaatiota siirtokierrossa. Eli luonnonkiertoon siirto meillä: Letrot alkukierrosta varmistamaan ovulaatiota ja munan kypsymistä, seurataan ultrilla follien kehitystä (2-3kpl) Sitten lääkäri määrää sopivan päivän ovulaatiolle riippuen follien kasvusta, ottaen huomioon blaston siirtoajan (siirto 5.päivä ovulaatiosta) ja ovulaatio aiheutetaan piikillä, (jota nyt en muista) jotta tiedetään tunnilleen milloin se on tapahtunut. Siirrosta lugesteron tueksi.

Muoks: Selitän vielä auki tota ovulaatiota: Virtsatesteissä ovulaatiohormoit näkyy viiveellä ja jokaisella ihmisellä erittyy ne hormonit eri tahtiin joten tikutus ei sovi niille, joilla on tarkastettu kohdun aikaikkuna tarkasti. Eli kun ihmisellä aivolisäke signaloi eteenpäin että ovulaatio voi nyt tapahtua, niin se miten nopeasti sen jälkeen ovulaatio tapahtuu luonnollisesti on jokaisella meillä mahdollisesti eripituinen aika sekä voi vaihdella jopa kierroittain. Sen vuoksi jos on tiedettävä tarkkaan siirtohetki, niin virtsatestit ei ole luotettavia, vaan sitten piikillä aiheutetaan tuo signaali ja siitä voi laskea hyvi luotettavasti tunnit eteenpäin milloin ovulaatio tapahtuu->ja milloin siirto tehdään.

Tsemppiä siirtokiertoon! :Smiling Face With Smiling Eyes:
Kiitos!

Mulle lääkäri sanoi, että siirto on tasan viikon päästä ovulaatiota, eli jos ovulaatio ke, niin siirto viikon päästä ke. Meillä siis myös blastoja. Onko muilla ollut näin?
 
Tarkistin just vanhoista tiedoista, että mulle blaston siirto on tehty reilun 7 vrk. päästä Ovitrelle HCG-pistoksesta eli laskujeni mukaan reilu 5 vrk. ovulaatiosta. Siirto on ollut vähän myöhemmin kuin yleensä tehdään, koska mulle tehtiin tuloksettomien IVF-hoitojen ja aikaisen keskenmenon jälkeen ERA-testi (BeReady), jonka tulokset vaikuttivat siirtoaikatauluun.

Vastatakseni nyös aiempiin kysymyksiisi mulle PAS on kai periaatteessa tehty melkein luonnolliseen kiertoon, mutta kierron alussa söin letrozoleja 2 kpl kp 2-6 ja sit irrotuspiikkinä Ovitrelle, kun ovulaatiotesti on näyttänyt positiivista. Ovulaatiotestit olen tehnyt usean kerran päivässä, vaikka ei tarvitsisi ja aamuisin aina Clearbluen hymiötestillä, kun sillä olen saanut helposti tulkittavat tulokset.

Siirron jälkeisenä päivänä joskus gonapeptyl ja sit tukilääkkeeksi terolut tms. Sit ainoassa onnistuneessa raskaudessa sain siirrossa lisäksi lääkettä nimeltä tractocile, jonka pitäisi estää kohdun supistukset. Lisäksi sain suoneen intralipidiä heti positiivisen testin jälkeen ja siitä vielä kaksi kertaa raskauden aikana. Mulle vauvan syntymään johtanut raskaus tosiaan vaati 5 IVF/ICSI:ä, joten siitä syystä ehdittiin kokeilla vähän sitä sun tätä eikä lopulta tietenkään tiedä miksi juuri tuossa siirrossa alkoi onnistunut raskaus. Nämä on niin ihmeellisiä asioita ja ainakin omalla kohdalla vaikuttaa olevan niin tarkkaa ja vaativan paljon säätämistä, että mä en enää oikein ymmärrä miten kukaan pystyy tulemaan luomuna raskaaksi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kovasti tsemppiä tulevaan siirtoon! :Two-hearts:Onko siirron aikataulu jo tiedossa?
 
Pitää vielä lisätä edelliseen, ettei kenellekään iske epätoivo, että mulla on tosi alhainen AMH ja kai munasolujen laatukin on huono, joten siitä syystä varmasti vaati niin monta hoitokierrosta ja eri lääkkeiden kokeilua, jotta vihdoin ylipäänsä saatiin blastoja aikaiseksi.
 
Tarkistin just vanhoista tiedoista, että mulle blaston siirto on tehty reilun 7 vrk. päästä Ovitrelle HCG-pistoksesta eli laskujeni mukaan reilu 5 vrk. ovulaatiosta. Siirto on ollut vähän myöhemmin kuin yleensä tehdään, koska mulle tehtiin tuloksettomien IVF-hoitojen ja aikaisen keskenmenon jälkeen ERA-testi (BeReady), jonka tulokset vaikuttivat siirtoaikatauluun.

Vastatakseni nyös aiempiin kysymyksiisi mulle PAS on kai periaatteessa tehty melkein luonnolliseen kiertoon, mutta kierron alussa söin letrozoleja 2 kpl kp 2-6 ja sit irrotuspiikkinä Ovitrelle, kun ovulaatiotesti on näyttänyt positiivista. Ovulaatiotestit olen tehnyt usean kerran päivässä, vaikka ei tarvitsisi ja aamuisin aina Clearbluen hymiötestillä, kun sillä olen saanut helposti tulkittavat tulokset.

Siirron jälkeisenä päivänä joskus gonapeptyl ja sit tukilääkkeeksi terolut tms. Sit ainoassa onnistuneessa raskaudessa sain siirrossa lisäksi lääkettä nimeltä tractocile, jonka pitäisi estää kohdun supistukset. Lisäksi sain suoneen intralipidiä heti positiivisen testin jälkeen ja siitä vielä kaksi kertaa raskauden aikana. Mulle vauvan syntymään johtanut raskaus tosiaan vaati 5 IVF/ICSI:ä, joten siitä syystä ehdittiin kokeilla vähän sitä sun tätä eikä lopulta tietenkään tiedä miksi juuri tuossa siirrossa alkoi onnistunut raskaus. Nämä on niin ihmeellisiä asioita ja ainakin omalla kohdalla vaikuttaa olevan niin tarkkaa ja vaativan paljon säätämistä, että mä en enää oikein ymmärrä miten kukaan pystyy tulemaan luomuna raskaaksi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kovasti tsemppiä tulevaan siirtoon! :Two-hearts:Onko siirron aikataulu jo tiedossa?
Kiitos! Maanantaina menen ultraan ja siirron ajankohta riippuu sitten ovulaatiosta. Ensi viikolla todennäköisesti ovulaatio. Olen yleensä ovuloinnut aika säännöllisesti kp 14-15, mutta tässä on nyt niin monta kiertoa menty lääkkeillä, että en enää tiedä omasta kierrosta mitään. 🧐
 
Voi ei nää teidän viestit, merkkaa mulle tosi paljon. Kiitos❤️ Näissä on aina sen verran varauksella et ite en pysty lähipiirille kertomaan, mut teille piti heti päästä jakamaan iloiset uutiset.

Huomenna hcg mittaukseen niin pääsee näkemään onko homma lähtenyt kunnolla käyntiin.
Onnea Elli plussasta! Toivottavasti kaikki lähtenyt hyvin käyntiin 💗 ihana kuulla näitä positiivisia kokemuksia 😊

Meillä oli kuukausi taukoa hoidoista työmatkojen ym takia ja teki kyllä hyvää. Meillä on vielä yksi alkio pakkasessa niin se olisi tarkoitus siirtää tässä kierrossa. Ensi viikolla mulla eka ultra ja katsotaan missä mennään. Tästä tämä taas lähtee... oon vielä niin ja näin jatkanko akupunktiota, mun ainoa plussahan tuli kun aloitin akupunktio mut se voi olla vaan sattumaa, senhän jälkeen ei ollut vaikutusta. Nekin hoidot tuo oman lisälaskunsa vaikka olen kyllä niistä nauttinut.
 
Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
 
Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
 
Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
Hei! Ehdottomasti soita polille.
Eri paikoilla on omat tapansa.
Tulossa todennäköisesti 1 ultra noin viikkoa ennen, jossa tarkistetaan limakalvon paksuus.
Luonnollisessakin kierrossa voi olla tulossa siirtoa tukevia lääkkeitä, kysy myös se.
Kreikassa, jossa paras kaverini asuu ja käy nyt siittiöminimin takia hoidoissa, on (ifv/icsi/ pas) alkion siirron jälkeen 2viikkoa kielletty kaikki jutut, joissa vatsa-alueen ja kohdun ympäristön verenkierto kiihtyy (esim. saunominen, pitkät suihkut, uiminen, kylvyt, salijutut, ratsastus ja nostelu ja seksi). Kuulemma lääkäri oli määrännyt 3vrk saikkuakin, jotta alkiolla on aikaa tutustua äitiin.
Suomessa noita laiskotteluohjeita kai ei ole, mutta minusta vaikuttivat jotenkin vain järkeville.
Olethan huomannut aloittaa foolihapon syönnin?
Toteutukoon haaveesi mahd pian!
 
Muokattu viimeksi:
Osaisko joku kertoa, että mitä toimenpiteitä tulee olemaan siinä kierrossa, jolloin alkionsiirto tehdään (luonnolliseen kiertoon? Jotain ultria tms. ja suurin piirtein mihin aikaan? Just sattuu ovulaatio kolmannelle ja viimeiselle lomaviikolle tarkotus ois päästä kesälomareissulle toisella lomaviikolla, mutta mitään ei uskalla varata, kun ei tiedä. Toki voishan sitä siirtää kuukaudella, mutta olisi ensimmäinen siirto, niin en malttais enää ootella. (Toki voishan sitä ens viikolla soitella polille)
Minulla menee nyt seuraavasti: Ultra noin kp 10 ja ja ovulaatiosta viikon päästä siirto. Siirtopöivä riippuu toki siitä minkä ikäisiä alkiota on pakkasessa. Meillä on blastoja.

Olisiko sulle mahdollista tehdä lääkkeelliseen kiertoon siirto, silloin ei olisi aikataulu niin tarkkaa? Vai alkoiko sinun kierto jo? Ne lääkkeet pitää aloittaa kp 2.

Minulle lääkärit on kyllä sanoneet, että ihan normaalia elämää saa elää ja olen elänyt ja urheillut kovaakin yms. Aika rankaksi käy elämä, jos aina siirtojen jälkeen pitäisi hissutella. Eihän sitä ehtisi elää ollenkaan.
 
Toi miten olis toimenpiteen jälkeen on niin ristiriitanen juttu pääkopalle. Mullakin lääkäri jokaisen toimenpiteen jälkeen (inssien sekä ivf) okei korostetulla äänellä ” ja ihan sitä normaalia elämää”. Tiedän et jokainen haluaa antaa kaikkensa tälle, mut toi on jo niin raskasta pääkopalle ja siihen aikataulutetut lääkkeet et oon myös sitä mieltä ettei kerkis elää ollenkaan jos noudattaa laiskotteluohjeita.

Mulle lääkäri suositteli hikiliikunnan vähentämistä, joten jäin toistaiseksi korisjengistä pois, vaikka se oli ollut siihen asti ainut keino päästä pakoon tätä kaikkea p*skaa. Muuten kyllä kävin tossa ton piina-ajan uimassa varmaan kymmenisen kertaa meressä ja reippailla kävelyillä.

En missään nimessä puolla jompaakumpaa vaan kunhan tulin purkaantumaan kuinka joidenkin ei tarvi luopua mistään et saa lapsen ja toiset ravaa lääkärissä vuosia ja vetää jokaikisen pillerin naamariin ja luopuu mahdollisesti niin monista asioista ja silti ei tuu tulosta. Ei mitään järkee.
 
Toi miten olis toimenpiteen jälkeen on niin ristiriitanen juttu pääkopalle. Mullakin lääkäri jokaisen toimenpiteen jälkeen (inssien sekä ivf) okei korostetulla äänellä ” ja ihan sitä normaalia elämää”. Tiedän et jokainen haluaa antaa kaikkensa tälle, mut toi on jo niin raskasta pääkopalle ja siihen aikataulutetut lääkkeet et oon myös sitä mieltä ettei kerkis elää ollenkaan jos noudattaa laiskotteluohjeita.

Mulle lääkäri suositteli hikiliikunnan vähentämistä, joten jäin toistaiseksi korisjengistä pois, vaikka se oli ollut siihen asti ainut keino päästä pakoon tätä kaikkea p*skaa. Muuten kyllä kävin tossa ton piina-ajan uimassa varmaan kymmenisen kertaa meressä ja reippailla kävelyillä.

En missään nimessä puolla jompaakumpaa vaan kunhan tulin purkaantumaan kuinka joidenkin ei tarvi luopua mistään et saa lapsen ja toiset ravaa lääkärissä vuosia ja vetää jokaikisen pillerin naamariin ja luopuu mahdollisesti niin monista asioista ja silti ei tuu tulosta. Ei mitään järkee.
Juuripa noin, sekä hoitotiimit että hoidettavat tekevät vain parhaansa, ei enempää tai vähempää..!
Bliljonääri tulee siitä ken saa ratkaistua tarpeeksi muuttujia sisältävän kaavan, joka auttaa vaikkapa aina kolmannella blastosiirtokerralla kaikkia raskautumaan, ja seuraava biljodööri onkin se ken saa raskautuneille vauvat terveinä syliin.
Niitä tietoja odotellessa, jaksakaamme jokainen voimiensa mukaan!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tähän sykliin meni seuraavasti... ovistestit aloitin jossain kp9 tienoilla, kp 12 viimeistään suunniteltu ultra; tarkastetaan limis ja follikkeli. Ovisplus tuli jo kp 11 digitestiin, mutta folli oli vain 15mm. Tästä syystä irtoaminen varmistettiin ovitrellellä kp 13, jolloin myös cyclot aloitettiin. Siirto oli 5 päivää ovitrellestä ja blasto saatiin kyytiin. Gonapeptyl sitten pp1. Nyt meneillään pp4. Jännää siis 🥰.
Vaikee ois mitään järkyn pysyvää suunnitella siirtokiertoon tai ainakaan olla jossain reissussa. Tietty jos lomailee lyhyen matkan päässä klinikasta ja on valmis siirtämään lomamenojaan, ni mikä jottei.
 
Takaisin
Top