IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Voi ei nää teidän viestit, merkkaa mulle tosi paljon. Kiitos❤️ Näissä on aina sen verran varauksella et ite en pysty lähipiirille kertomaan, mut teille piti heti päästä jakamaan iloiset uutiset.

Huomenna hcg mittaukseen niin pääsee näkemään onko homma lähtenyt kunnolla käyntiin.
Miten meni mittaus?
 
Miten meni mittaus?
Tosi hyvin, kiitos kysymästä❤️ Hcg oli 511 (3vk ja 5pv kuukautisista) hoitaja sanoi, että lukema oikein hyvä, kun sieltä kyselin. Lääkäri käski käyttää loput lugesteronit vielä loppuun, eli niitä laitetaan vielä noin viikon verran pikkuhiljaa pienemmillä määrillä. Ainut vaan mitä pohdin, että jos siellä ei olisikaan enää mitään sisällä niin pitääkö luge vuodon poissa.

Kiitos vielä kaikille onnitteluista❤️ Lämmittää mieltä tosi paljon.
 
Hieno lukema! Siellä on kaikki tällä tietoa niin hyvin kuin voi olla! Koita nauttia plussasta ja onnea!!
Kiitos!!

Tsemppiä piinailuun! Koitat vaan joka päivä tehdä jotain mukavaa ettei ajatukset pyöri 24/7 tossa. Mä kävin uimassa ja väkisin soittelin frendeille kahvittelee jne vaikka olis tehny mieli jäädä kotiin googlettelee. Olitko koska ajatellut tehdä testin?
 
Hei kaikki!

Olen pikkuhiljaa kurkkinut tätäkin ketjua, kun meillä IVF/ICSI-hoidot lähestyy. Taustaa: Minä 32v ja mies nyt 43v. Ollaan aloitettu yritys 09/2020. Silloin heti ensimmäisestä yrityskerrasta tärppi, joka kuitenkin päätyi varhaiseen keskenmenoon rv 6. Myös 10/2020 kierrosta tärppi, joka olikin sitten kohdunulkoinen, hoitui metotreksaatilla. Kävin kesällä 2021 yksityisellä tsekkaamassa munanjohtimet, olivat auki. Olen käynyt myös yksityisen kautta monenlaisia verikokeita mittauttamassa tässä parin vuoden aikana, mm. ferritiini, folaatti, D-vitamiini, kilppariarvot, prolaktiini, progesteroni, ne kaikki kunnossa. Tosin prolaktiinin kanssa oli mahdollisesti jokin häikkä 2021 loppukesästä, mutta tilanne korjaantui. AMH 3.06. Saatiin jo 2021 syksyllä lähete lapsettomuuspolille kun ei enää tärppiä sitten kuulunutkaan. Ja mikä sattuma, että juuri silloin ovuloin kun istuttiin lääkärin vastaanotolla ja siitä alkoi kolmas raskaus. Joka sitten päättyi rv 12, tosin alkion kehitys oli päättynyt jo rv 9. 💔 Mieheni oli syksyllä ehtinyt käydä antamassa simppanäytteen ja siinä oli silloin kaikki ok, lukuunottamatta leukosyyttejä, joita oli näytteessä 3 milj, kun saisi olla max 1 milj. Lääkäri ei tuosta kuitenkaan ollut huolissaan, kun siittiöitä oli n. 60 milj, joista hyvät määrät eteenpäin liikkuvia, vasta-aineissa ei myöskään häikkää. Epäili tuolloin, että kyseessä on ehkä jokin virtsatulehdus ja ohjelmoi virtsanäytteet sekä sukupuolitautitestit ennen ensimmäistä inssiä otettavaksi. Mutta ensimmäinen inseminaatio tehtiin sitten 03/2022 kun tuo kkm viivästytti hoitojen alkua. Ensimmäisessä inssissä meitä kohtasi melkoinen järkytys, kun leukosyyttejä olikin näytteessä 9 milj, siittiöiden kokonaismäärä n. 7 milj ja matkaan lähetettyjen uimareiden määrä oli vaivaiset 0,5 milj. Ajateltiin, että jos leukosytoosi saadaan korjattua, niin ehkä näytekin paranee. Noh, leukosyytosi saatiin hoidettua antibiootilla (mies oli silti täysin oireeton ja myös kaikki testit puhtaat), mutta siittiöiden määrä jäi silti kaikissa insseissä vähäiseksi. Toisessa inssissä 0,6 milj ja kolmannessa 0,9 milj. Kolmannessa inssissä oli myös liikkuvuus huonontunut merkittävästi, näytteessä ei ollut ainuttakaan eteenpäin liikkuvaa siittiötä.. Mieheni aloitti tässä keväällä Inoman-valmisteen käytön (ei lääkärin suosituksesta, vaan täältä foorumilta saatiin vinkki), itselläni myös vitamiineja ja ubikinoli käytössä. Ai niin ja mulla oli keväällä käytössä letrot, jotka säännöllisti kiertoani mukavasti. Minusta ei siis ole muuta "vikaa" löytynyt kun hieman epäsäännölliset kierrot/myöhäiset ovikset. Kaikissa letrokierroissa munasoluja kypsyi/irtosi kaksi. Meille on nyt suunniteltu aloitettavaksi ICSI-hoito, hoidonsuunnittelukäynti on elokuun alussa.

Sellaista tässä jäin pohtimaan, että millä tiedättekö millä perusteella valitaan lyhyt tai pitkä hoitokaava? Tähän ei varmasti ole yhtä oikeaa vastausta, olen ymmärtänyt että on hyvin tilannekohtaista. Mutta kiinnostaisi tietää millaisilla perusteilla on valittu lyhyt vs pitkä kaava, ja millaisia tuloksia tullut? 😌
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikki!

Olen pikkuhiljaa kurkkinut tätäkin ketjua, kun meillä IVF/ICSI-hoidot lähestyy. Taustaa: Minä 32v ja mies nyt 43v. Ollaan aloitettu yritys 09/2020. Silloin heti ensimmäisestä yrityskerrasta tärppi, joka kuitenkin päätyi varhaiseen keskenmenoon rv 6. Myös 10/2020 kierrosta tärppi, joka olikin sitten kohdunulkoinen, hoitui metotreksaatilla. Kävin kesällä 2021 yksityisellä tsekkaamassa munanjohtimet, olivat auki. Olen käynyt myös yksityisen kautta monenlaisia verikokeita mittauttamassa tässä parin vuoden aikana, mm. ferritiini, folaatti, D-vitamiini, kilppariarvot, prolaktiini, progesteroni, ne kaikki kunnossa. Tosin prolaktiinin kanssa oli mahdollisesti jokin häikkä 2021 loppukesästä, mutta tilanne korjaantui. AMH 3.06. Saatiin jo 2021 syksyllä lähete lapsettomuuspolille kun ei enää tärppiä sitten kuulunutkaan. Ja mikä sattuma, että juuri silloin ovuloin kun istuttiin lääkärin vastaanotolla ja siitä alkoi kolmas raskaus. Joka sitten päättyi rv 12, tosin alkion kehitys oli päättynyt jo rv 9. 💔 Mieheni oli syksyllä ehtinyt käydä antamassa simppanäytteen ja siinä oli silloin kaikki ok, lukuunottamatta leukosyyttejä, joita oli näytteessä 3 milj, kun saisi olla max 1 milj. Lääkäri ei tuosta kuitenkaan ollut huolissaan, kun siittiöitä oli n. 60 milj, joista hyvät määrät eteenpäin liikkuvia, vasta-aineissa ei myöskään häikkää. Epäili tuolloin, että kyseessä on ehkä jokin virtsatulehdus ja ohjelmoi virtsanäytteet sekä sukupuolitautitestit ennen ensimmäistä inssiä otettavaksi. Mutta ensimmäinen inseminaatio tehtiin sitten 03/2022 kun tuo kkm viivästytti hoitojen alkua. Ensimmäisessä inssissä meitä kohtasi melkoinen järkytys, kun leukosyyttejä olikin näytteessä 9 milj, siittiöiden kokonaismäärä n. 7 milj ja matkaan lähetettyjen uimareiden määrä oli vaivaiset 0,5 milj. Ajateltiin, että jos leukosytoosi saadaan korjattua, niin ehkä näytekin paranee. Noh, leukosyytosi saatiin hoidettua antibiootilla (mies oli silti täysin oireeton ja myös kaikki testit puhtaat), mutta siittiöiden määrä jäi silti kaikissa insseissä vähäiseksi. Toisessa inssissä 0,6 milj ja kolmannessa 0,9 milj. Kolmannessa inssissä oli myös liikkuvuus huonontunut merkittävästi, näytteessä ei ollut ainuttakaan eteenpäin liikkuvaa siittiötä.. Mieheni aloitti tässä keväällä Inoman-valmisteen käytön (ei lääkärin suosituksesta, vaan täältä foorumilta saatiin vinkki), itselläni myös vitamiineja ja ubikinoli käytössä. Ai niin ja mulla oli keväällä käytössä letrot, jotka säännöllisti kiertoani mukavasti. Minusta ei siis ole muuta "vikaa" löytynyt kun hieman epäsäännölliset kierrot/myöhäiset ovikset. Kaikissa letrokierroissa munasoluja kypsyi/irtosi kaksi. Meille on nyt suunniteltu aloitettavaksi ICSI-hoito, hoidonsuunnittelukäynti on elokuun alussa.

Sellaista tässä jäin pohtimaan, että millä tiedättekö millä perusteella valitaan lyhyt tai pitkä hoitokaava? Tähän ei varmasti ole yhtä oikeaa vastausta, olen ymmärtänyt että on hyvin tilannekohtaista. Mutta kiinnostaisi tietää millaisilla perusteilla on valittu lyhyt vs pitkä kaava, ja millaisia tuloksia tullut? 😌

Mulle valittiin lyhyttä kaavaa, koska antraalifollikkeleja näytti olevan hyvin sekä hyvä AMH arvo. Eka IVF näytti toimivan ihan hyvin lyhyellä kaavalla, niin sitä ei sitten kahteen seuraavaan IVF:ään vaihdettu pitkäksi.
Olen ymmärtänyt, että monilla on pitkä kaava esim. julkisilla sen vuoksi että siinä pystyy suunnittelemaan hyvin päivämääriä ja siirron etukäteen. Lyhyessä niin tarkkaa suunnitelmaa ei voi tehdä, kun pitää mennä kropan ehdoilla ja mikä vastine on lääkkeisiin.
Tsemppiä uusien asioiden opiskeluun <3
 
Kiitos!!

Tsemppiä piinailuun! Koitat vaan joka päivä tehdä jotain mukavaa ettei ajatukset pyöri 24/7 tossa. Mä kävin uimassa ja väkisin soittelin frendeille kahvittelee jne vaikka olis tehny mieli jäädä kotiin googlettelee. Olitko koska ajatellut tehdä testin?
Kiitos tsempeistä, niitä aina tarvitaan!
Mulla päivät täyttyy tuon -21 elokuisen perässä rimpuillessa ja hänen tarpeitaan täyttäessä, vähän siihen vielä töitä kylkeen... Et ainakaan mitään lekottelua ei liikaa pääse olemaan😅. Ja en valita, just tollasta kiirettä kaikki täällä elämäänsä on hakemassa.
Testiä teen varmaan vasta sitten lähellä käskettyä eli 15.päivä. On pistetty ovitrelleä ja gonapeptyliä, niin sillon se ainakin näyttää sitten totta. Mä myös jollain sairaalla tavalla nautin tästä pupo-vaiheesta.

Oon täällä palstoilla semmonen ns. paluumuuttaja ja on varmaan tullut huonosti esittäydyttyä. Eli olen 43 vuotias yhden lapsen äiti. Lapsi saatiin meidän perheeseen ivf-hoidon kautta ja hän oli meidän kolmas pas-siirto. Hoidosta jäi pakkaseen kaksi alkiota, joista nyt siis siirrettiin toinen. Me ollaan ihan lisäajalla tän projektin kanssa ja hullun onnellisia tuosta yhdestäkin ihanasta! Kovasti ois kyllä sydämmessä tilaa toisellekin, joten katsotaan mitä meillä on tässä edessä.

Tervetuloa kaikille uusille palstalaisille, olkoon onni kaikille myötä!
 
Hei kaikki!

Olen pikkuhiljaa kurkkinut tätäkin ketjua, kun meillä IVF/ICSI-hoidot lähestyy. Taustaa: Minä 32v ja mies nyt 43v. Ollaan aloitettu yritys 09/2020. Silloin heti ensimmäisestä yrityskerrasta tärppi, joka kuitenkin päätyi varhaiseen keskenmenoon rv 6. Myös 10/2020 kierrosta tärppi, joka olikin sitten kohdunulkoinen, hoitui metotreksaatilla. Kävin kesällä 2021 yksityisellä tsekkaamassa munanjohtimet, olivat auki. Olen käynyt myös yksityisen kautta monenlaisia verikokeita mittauttamassa tässä parin vuoden aikana, mm. ferritiini, folaatti, D-vitamiini, kilppariarvot, prolaktiini, progesteroni, ne kaikki kunnossa. Tosin prolaktiinin kanssa oli mahdollisesti jokin häikkä 2021 loppukesästä, mutta tilanne korjaantui. AMH 3.06. Saatiin jo 2021 syksyllä lähete lapsettomuuspolille kun ei enää tärppiä sitten kuulunutkaan. Ja mikä sattuma, että juuri silloin ovuloin kun istuttiin lääkärin vastaanotolla ja siitä alkoi kolmas raskaus. Joka sitten päättyi rv 12, tosin alkion kehitys oli päättynyt jo rv 9. 💔 Mieheni oli syksyllä ehtinyt käydä antamassa simppanäytteen ja siinä oli silloin kaikki ok, lukuunottamatta leukosyyttejä, joita oli näytteessä 3 milj, kun saisi olla max 1 milj. Lääkäri ei tuosta kuitenkaan ollut huolissaan, kun siittiöitä oli n. 60 milj, joista hyvät määrät eteenpäin liikkuvia, vasta-aineissa ei myöskään häikkää. Epäili tuolloin, että kyseessä on ehkä jokin virtsatulehdus ja ohjelmoi virtsanäytteet sekä sukupuolitautitestit ennen ensimmäistä inssiä otettavaksi. Mutta ensimmäinen inseminaatio tehtiin sitten 03/2022 kun tuo kkm viivästytti hoitojen alkua. Ensimmäisessä inssissä meitä kohtasi melkoinen järkytys, kun leukosyyttejä olikin näytteessä 9 milj, siittiöiden kokonaismäärä n. 7 milj ja matkaan lähetettyjen uimareiden määrä oli vaivaiset 0,5 milj. Ajateltiin, että jos leukosytoosi saadaan korjattua, niin ehkä näytekin paranee. Noh, leukosyytosi saatiin hoidettua antibiootilla (mies oli silti täysin oireeton ja myös kaikki testit puhtaat), mutta siittiöiden määrä jäi silti kaikissa insseissä vähäiseksi. Toisessa inssissä 0,6 milj ja kolmannessa 0,9 milj. Kolmannessa inssissä oli myös liikkuvuus huonontunut merkittävästi, näytteessä ei ollut ainuttakaan eteenpäin liikkuvaa siittiötä.. Mieheni aloitti tässä keväällä Inoman-valmisteen käytön (ei lääkärin suosituksesta, vaan täältä foorumilta saatiin vinkki), itselläni myös vitamiineja ja ubikinoli käytössä. Ai niin ja mulla oli keväällä käytössä letrot, jotka säännöllisti kiertoani mukavasti. Minusta ei siis ole muuta "vikaa" löytynyt kun hieman epäsäännölliset kierrot/myöhäiset ovikset. Kaikissa letrokierroissa munasoluja kypsyi/irtosi kaksi. Meille on nyt suunniteltu aloitettavaksi ICSI-hoito, hoidonsuunnittelukäynti on elokuun alussa.

Sellaista tässä jäin pohtimaan, että millä tiedättekö millä perusteella valitaan lyhyt tai pitkä hoitokaava? Tähän ei varmasti ole yhtä oikeaa vastausta, olen ymmärtänyt että on hyvin tilannekohtaista. Mutta kiinnostaisi tietää millaisilla perusteilla on valittu lyhyt vs pitkä kaava, ja millaisia tuloksia tullut? 😌

En osaa kaavan valinnasta sanoa, mulla on tehty 2 icsiä lyhyellä kaavalla, amh noin 8. Semmoinen vinkki olisi antaa, että miehesi voisi testata SermaTrop Alfaa :) mun mies söi sitä sen suositellun 3kk ennen meidän tokaa icsi-hoitoa ja saatiin oikein hyvä tulos (8 blastoa ja 2 kaksipäiväistä alkiota). Mun miehellä oli näytteessä 0,2milj siittiötä, joten haluttiin parantaa mahdollisuutta hyviin siittiöihin. Tuosta löytyy kokemuksia kun googlettaa.
 
Minulla ensimmäinen keräys julkisilla tehtiin pitkällä kaavalla. Ymmärsin kuten aikaisemmat jo mainitsi että se on se yleisin, aikatauluttamisen vuoksi. Toinen tehtiin lyhyellä kaavalla, en tiedä johtuiko se että ensimmäisestä tuli hyperstimulaatio tai huonosta vasteesta, mutta se ainakin tiedoksi että julkisellakin ovat valmiita muokkaamaan ja muuttamaan protokollaa jotta saataisiin parempi tulos
 
Eilen saatiin blasto kyytiin 😍 siirto oli kuulemma ”oppikirjamainen” ja muutenkin musta aika helppo. Otettiin myös toi progesteroniarvo, koska se oli tosi matala sillon kun raskaus meni heti alussa kesken. Lääkäri soittikin just et se on nyt 79 ja terot kun ei näy verikokeessa, niin oikea arvo on vielä korkeempi. Joten sekin kuulostaa hyvältä. Testipäivä 15.7. joten nyt pitäs keksiä vaan itelle järkevää tekemistä, vaikka onkin tosi hyvä ja rauhallinen mieli. Mut kyllähän se ajatuksissa silti on 😂
 
Eilen saatiin blasto kyytiin 😍 siirto oli kuulemma ”oppikirjamainen” ja muutenkin musta aika helppo. Otettiin myös toi progesteroniarvo, koska se oli tosi matala sillon kun raskaus meni heti alussa kesken. Lääkäri soittikin just et se on nyt 79 ja terot kun ei näy verikokeessa, niin oikea arvo on vielä korkeempi. Joten sekin kuulostaa hyvältä. Testipäivä 15.7. joten nyt pitäs keksiä vaan itelle järkevää tekemistä, vaikka onkin tosi hyvä ja rauhallinen mieli. Mut kyllähän se ajatuksissa silti on 😂
Hienoa että ootte päässy siirtoon ja kaikki meni hyvin!
Meillä siirto oli viime viikon keskiviikkona ja blasto myöskin. Sama testauspäivä. No onhan ainakin nyt sitten piinailukaveri❤🤗.
Tällä hetkellä alkaa oma testipäivä tuntua hätävarjelun liiotteluna🙈.
 
Hienoa että ootte päässy siirtoon ja kaikki meni hyvin!
Meillä siirto oli viime viikon keskiviikkona ja blasto myöskin. Sama testauspäivä. No onhan ainakin nyt sitten piinailukaveri❤🤗.
Tällä hetkellä alkaa oma testipäivä tuntua hätävarjelun liiotteluna🙈.
Ihanaa ja tsemppiä sinne❤️ Mä sain viimeks plussan kaks päivää ennen testipäivää. Ja flown mukaan mulla pitäs alkaa menkat just tolloin 15.7.

Mutta toivotaan että kummallakin tärppää❤️
 
Tsemppiä piinailijoille! Toivottavasti odotukset päättyy hyvin🤗

Mulla oli tänään eka ultra, pas-siirto sovittu ensi viikon perjantaille. Kysyin lääkäriltä että mitä voidaan nyt tehdä kun on kolme epäonnistunutta siirtoa takana. Sanoi että voidaan alkaa harkita mahdollisuutta että olen "implantaatio-epäonnistuja" 🙄 eli jos halutaan niin voidaan tehdä era-tutkimus. No mä olen valmis kaikkiin tutkimuksiin tässä vaiheessa. Suunnitelma on nyt tämä pas tehdä kuten aiemmin, paitsi otan jonkun maitohappokuurin. Ja jos nyt ei onnistu niin sitten era-tutkimus, jolloin tietysti ivf tauolla sen kierron. Onko kenelläkään tällä kokemuksia tuosta tutkimuksesta ja biopsiasta?
 
Mulla on kokemusta Erasta ja siinä selvisi, että siirto pitää tehdä vähän myöhemmin kuin mitä oli aiemmin tehty. Toimi meillä. Mä kannatan Eraa, koska siitä voi kai vain olla hyötyä, paitsi tietenkin maksaa jonkin verran. Jos on kipuherkkä, kannattaa varmuuden vuoksi ottaa buranaa etukäteen. Vähän nipisti, mutta oli muistaakseni nopea ja suht. helppo toimenpide.

Tsemppiä tulevaan pas:iin!
 
Mulla on kokemusta Erasta ja siinä selvisi, että siirto pitää tehdä vähän myöhemmin kuin mitä oli aiemmin tehty. Toimi meillä. Mä kannatan Eraa, koska siitä voi kai vain olla hyötyä, paitsi tietenkin maksaa jonkin verran. Jos on kipuherkkä, kannattaa varmuuden vuoksi ottaa buranaa etukäteen. Vähän nipisti, mutta oli muistaakseni nopea ja suht. helppo toimenpide.

Tsemppiä tulevaan pas:iin!
Kiitos! Ja kiva kuulla että on toiminut teillä, luin tosiaan netistä että on niin ja näin auttaako se mutta ainakin omalle mielenrauhalle tekee hyvää tietää että kaikki kivet on käännetty.
 
Takaisin
Top