IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Hmm… olin ennen punktioo papassa. Sillon vielä laitoin synarelaa yms. Mun papa-tulos tuli ja siinä luki että mulla on bakteerivaginoosi… Ei oo koskaan ollu ja muutenkin siinä oli jotakin, että pitää mennä uudestaan 1,5-2v päästä… Oliskohan tää voinu vaikuttaa hoitoon… mietin vaan… jos jollain on tietoa…😖
 
Mulle gyne sanoi, että bakteerivaginoosi, hiiva ja muut infektiot pitäis olla hoidettuna ennen hoitoa, että voidaan varmistaa ettei infektio leviä kohtuun. Bv voi aiheuttaa mm. keskenmenon jos pääsee pahaksi/kohtuun.
 
Mä päätin käydä ostamassa viikkonäyttötestin jo huomiselle, koska viiva ei ole merkittävästi vahvistunut ja turhauttaa niiden viivojen tulkinta. Selkeä viiva siihen kyllä tulee, että sitä ei tarvi arpoa😬😬

Toi kuva eiliseltä illalta 2h pidätyksellä, virallinen testipäivä huomenna.
 

Liitteet

  • IMG_20240921_184203.jpg
    IMG_20240921_184203.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 81
Mulle gyne sanoi, että bakteerivaginoosi, hiiva ja muut infektiot pitäis olla hoidettuna ennen hoitoa, että voidaan varmistaa ettei infektio leviä kohtuun. Bv voi aiheuttaa mm. keskenmenon jos pääsee pahaksi/kohtuun.
Mulle luottogyne sanoi tuota aivan samaa kun testejä lupatulla vaihetta suunnitellessa mulle teki. Löytyi oireeton bakteeritulehdus ja saatiin tropit myös miehelle.
Minusta on todella valitettavaa että asiasta ei enemmän puhuta! Raskautumisen todennäköisyydet kasvaisivat ja samalla jopa hoitoihin hakeutuminen varmasti samalla pienenisi...samallahan esim se julkisen puolen hoitojonotuskin lyhenisi.
 
Mä päätin käydä ostamassa viikkonäyttötestin jo huomiselle, koska viiva ei ole merkittävästi vahvistunut ja turhauttaa niiden viivojen tulkinta. Selkeä viiva siihen kyllä tulee, että sitä ei tarvi arpoa😬😬

Toi kuva eiliseltä illalta 2h pidätyksellä, virallinen testipäivä huomenna.
Monesko dpo sulla? Auttaa ehkä arvioimaan tilannettasi. Ja onko testi erittäin herkkä 10 vai vähemmän herkkä 25
 
Moi 👋 Mä liittyisin uutena mukaan. Kiva kun löytyi näin aktiivinen ja kannustava ketju! ❤️ Mä oon kirjoitellut toisella sivustolla, jossa muilla on menossa kevyemmät hoidot eikä IVF-matkaan löydy oikein vertaistukea.

Mä täytän marraskuussa 40 ja mun mies on 36. Mulla on edellisestä liitosta teini-ikäinen lapsi ja toiveena ois saada edes yksi yhteinen. Mulla kesti raskaaksi tuleminen esikoisen kanssa yli vuoden ja yritettiin exän kanssa toista lasta kahden vuoden ajan. Silloin kokeiltiin julkisella kaksi tuloksetonta inseminaatiota ovulaation induktiolla ja kolmas keskeytettiin, kun folleja kehittyi liikaa. Meidät siirrettiiin IVF-jonoon, mutta päädyttiin tän jonotuksen aikana eroon. Tällä historialla olin siis varautunut, ettei raskaaksi tuleminen käy helposti tälläkään kertaa, varsinkin kun nyt ikää on vielä yli 10 vuotta enemmän.

Me hakeuduttiin yksityiselle 7/24 puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Tutkimuksissa huomattiin, että mun d-vitamiiniarvot ja ferritiini on alakantissa ja niihin aloitin niiden korjaamiseksi tehokuurin. Muuten kaikki on kummankin osalta kunnossa ja AMH oli mun ikään nähden vielä hyvä. Elokuussa kokeiltiin yksi inssi omaan kiertoon, josta nega. Halusin tän jälkeen siirtyä samantien IVF:ään, koska taustojen ja iän vuoksi en inssin onnistumiseen usko.

Nyt siis eka IVF lyhyellä kaavalla menossa, lääkkeinä Menopur, Fyremadel, Ovitrelle ja tukilääkkeenä Cyclogest. Torstaina kp 12 oli punktio. Folleja tyhjennettiin 19, munasoluja saatiin 17 ja hedelmöittyneitä oli 8. Tiistaina olisi tarkoitus siirtää viisipäiväinen alkio, jos sinne asti päästään. Tää viikonloppu on mennyt niiiin hitaasti, kun odottaa vaan tietoa alkioiden tilanteesta 😣
 
Myös mulla on otettu limakalvotestit Dextrassa. Ensin repro 4, jossa todettiin krooninen endometriitti / kohtutulehdus (hoidettiin antibioottikuurilla) ja endometrioosin aiheuttama keltarauhasresistenssi ja nyt otettiin ERA+ (eli ERA+EMMA+ALICE), missä tutkitaan kohdun limakalvon vastaanottavuutta, sekä varmistetaan endometriitin parantuminen ja bakteeritasapaino. Tämä paketti oli 1038e sis. lääkärin näytteenoton.

Kallista lystiä, mutta suhteessa siihen paljonko meillä on mennyt rahaa hukkaan ennen näitä turhiin hoitoihin eivät ole kovin hintavia 😅
Oletko saanut vielä tulosta, että paraniko krooninen endometriitti ekalla antibioottikuurilla? 😊 mulla kans todettiin alkukesästä Dextralla krooninen endometriitti ja eka antibioottikuuri ei poistanut tulehdusta. Nyt jännään toisen antibioottikuurin jälkeisiä tuloksia.🙈
 
Täällä itkuinen maanantai-aamun aloitus😭 Sain tänä aamuna 3. ivf:n tuoresiirtosta positiivinen raskaustestin, vaikka lähtökohdat oli hyvin heikot (edellinen ivf keskeytetty huonon vasteen vuoksi ja tämän kierroksen saaliina 2 munasolua).

Heti testinteon jälkeen mieleni täyttyi paniikista, en uskalla yhtään luottaa tulokseen ensimmäisen ivf:n ainoan alkion keskenmenosta johtuen. Onkohan toi viivan paksuus riittävä, kun punktio ollut tiistaina 10.syyskuuta ja virallinen testipäivä torstaina?
 

Liitteet

  • IMG_3259.jpeg
    IMG_3259.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 41
Täällä itkuinen maanantai-aamun aloitus😭 Sain tänä aamuna 3. ivf:n tuoresiirtosta positiivinen raskaustestin, vaikka lähtökohdat oli hyvin heikot (edellinen ivf keskeytetty huonon vasteen vuoksi ja tämän kierroksen saaliina 2 munasolua).

Heti testinteon jälkeen mieleni täyttyi paniikista, en uskalla yhtään luottaa tulokseen ensimmäisen ivf:n ainoan alkion keskenmenosta johtuen. Onkohan toi viivan paksuus riittävä, kun punktio ollut tiistaina 10.syyskuuta ja virallinen testipäivä torstaina?
Kyllä mä sanoisin, että hyvä viiva on❤️

Mulla kans 3. ivf:n tuoresiirrosta nyt plussa ja pakkaseen ei saatu mitään.
Uskalletaan vaan luottaa🤗 Mulla on tosi luottavainen tunne, että kaikki menee hyvin❤️
 
Oletko saanut vielä tulosta, että paraniko krooninen endometriitti ekalla antibioottikuurilla? 😊 mulla kans todettiin alkukesästä Dextralla krooninen endometriitti ja eka antibioottikuuri ei poistanut tulehdusta. Nyt jännään toisen antibioottikuurin jälkeisiä tuloksia.🙈
En ole vielä saanut tuloksia, odottelen parhaillaan toissaviikolla otetuista testeistä vastauksia.
Mikä testi sulta otettiin?
Mulla otettiin ensin Repro 4 ja nyt tarkistukseen ERA+Emma+Alice.
 
Täällä nyt 3 päivä siirrosta, pe illasta-su aamuun (yöt tuli tosi huonosti nukuttua) hirveä stressi ollut kun koira sairastui kivasti päivää ennen siirtoa, eilen onneksi alkoi näyttämään, että toipuu, nyt huoli että turhan stressin takia siirto mennyt pilalle.. Ei mitään tuntemuksia tällä hetkellä.. uskaltaisiko jo tällä viikolla testata.....
 
Täällä nyt 3 päivä siirrosta, pe illasta-su aamuun (yöt tuli tosi huonosti nukuttua) hirveä stressi ollut kun koira sairastui kivasti päivää ennen siirtoa, eilen onneksi alkoi näyttämään, että toipuu, nyt huoli että turhan stressin takia siirto mennyt pilalle.. Ei mitään tuntemuksia tällä hetkellä.. uskaltaisiko jo tällä viikolla testata.....

Mulla ei ole tähän mennessä ollut mitään tuntemuksia, josta olisin voinut sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Tämän takia en yhtään osannut odottaa tämän aamuista plussatestiä❤️‍🩹

Puoliso ei vielä tiedä, kerron hänelle kasvotusten töiden jälkeen😇
 
Onnittelut plussista @Odottavainen91 ja @Ninnnnni 🧡

Täällä tilanne näin virallisena testipäivänä se, että viivat eivät vahvistu ihan toivotulla tavalla. Digiviikkotestin tein lauantaina, ja tulokseksi tuli 2-3 mikä oli todella positiivinen yllätys. Mutta nyt kun nuo liuskojen viivat eivät tosiaan vahvistu (ovat jo 3 pv näyttäneet samalta) ja tänään aamulla vessakäynnillä tuli aavistuksen verran vuotoa niin, kyllähän tässä kemiallinen edelleen kummittelee vahvana mielessä. Soitin polille ja sain onneksi hcg-mittauksen niin nähdään mihin suuntaan tämä tällä kertaa on menossa. Eli piina jatkuu vielä ainakin keskiviikkoon asti, kun käyn tänään ja keskiviikkona labrassa. 🥵
 
Mulla ei ole tähän mennessä ollut mitään tuntemuksia, josta olisin voinut sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Tämän takia en yhtään osannut odottaa tämän aamuista plussatestiä❤️‍🩹

Puoliso ei vielä tiedä, kerron hänelle kasvotusten töiden jälkeen😇
Toivotaan, että tämä menisi teillä loppuun saakka ❤️ Olen niin onnellinen puolestasi! Saatan testata sunnuntaina tai viimeistään maanantaina, silloin (ma) tasan 2vkoa punktiosta ja hedelmöityksestä.
 
Oli pakko tehdä hätähousuna jo testi (ja kahden tunnin pidätyksellä 😅), vaikka on vasta 10. päivä Ovitrellen pistämisen jälkeen (ja 5 päivää alkionsiirrosta). Kyllä siihen kaksi viivaa piirtyi, mutta Ovitrellekin näkyy testissä vielä tänään, joten tästä ei nyt voi vielä päätellä mitään. Virallinen testipäivä vasta viikon päästä maanantaina, mutta saattaa olla, että jokunen testi menee ennen sitä. 😂 Pienesti etovaa oloa on, väsyttää ja rinnat on arat - mutta nämä oireet mulle tulee cyclogestista joka tapauksessa. Toivotaan, toivotaan.
 
Takaisin
Top