IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Toivon sulle plussaa! 🤞🏼❤️

Testasin tänään virallisena testipäivänä negan. V*****aa. Vaikka erinäisiä oireita oli, aloin lopulta yhdistämään ne tukilääkitykseen. Jotenkin vain tiesin jo muutama päivä sitten että nega tulee. Tämä oli siis ensimmäinen tuoresiirto. Pakkasessa yksi blasto onneksi.

Aloin jo mielessäni varautua toiseen IVF-kierrokseen ja haluisin boostata mun munasoluja, toki miehen siittiöitäkin, ennen sitä. Joku täällä aiemmin mainitsi DHEA:n, joka vissiin Jenkeissä monella varttuneemmalla äidiksi haluavalla käytössä. Onko jollekin Suomessa lääkäri sitä suositellut? Lisäksi aion ottaa vahvemmin käyttöön ubikinonin ja ubikinolin. Oon ymmärtänyt et molempia kannattaisi ottaa? Kertokaa vinkkinne 😊
Oon niin pahoillani, että tää yritys meni näin! ❤️

Mä söin koko kevään ja kesän DHEA:ta 75 mg ja ubikinonia 300 mg. Lääkäri teki ton DHEA-reseptin, kun haluttiin vielä repiä viimeisiä oljenkorsia. Eivät suostuneet testaamaan arvoja, mutta ei kuulemma olis haittaakaan. Lisäksi söin päivittäin melatoniinia 3,8 mg, kun luin, että esim. Jenkeissä sitäkin annetaan poor ovarian response -potilaille. Ei voi tietää, auttoiko tää setti parantamaan mun solujen laatua, kun määrään se ei vaikuttanut, ja oon sitä mieltä, että meidän onnistuminen on enemmän PICSI:n ja EmbryoGluen ansiota kuin minkään muun. Mut eipähän jäänyt kokeilematta, ja jos munasolut parani, niin hyvä! Lopetin nää kaikki punktioon. Mut nää on tosiaan vaan mun kokemuksia!

Toivon sulle plussaa! 🤞🏼❤️

Testasin tänään virallisena testipäivänä negan. V*****aa. Vaikka erinäisiä oireita oli, aloin lopulta yhdistämään ne tukilääkitykseen. Jotenkin vain tiesin jo muutama päivä sitten että nega tulee. Tämä oli siis ensimmäinen tuoresiirto. Pakkasessa yksi blasto onneksi.

Aloin jo mielessäni varautua toiseen IVF-kierrokseen ja haluisin boostata mun munasoluja, toki miehen siittiöitäkin, ennen sitä. Joku täällä aiemmin mainitsi DHEA:n, joka vissiin Jenkeissä monella varttuneemmalla äidiksi haluavalla käytössä. Onko jollekin Suomessa lääkäri sitä suositellut? Lisäksi aion ottaa vahvemmin käyttöön ubikinonin ja ubikinolin. Oon ymmärtänyt et molempia kannattaisi ottaa? Kertokaa vinkkinne 😊
Mäkin toivon mulle plussaa❤️

Mulla kans erinäisiä oireita, mutta ne kaikki löytyy myös tukilääkityksen haittavaikutuslistalta😬 Vaikea erotella, että mikä johtuis mistäkin.

Mulla oli/on käytössä DHEA 25mg. Sitä piti käyttää vöhintään 6 vkoa ennen ivf-hoidon aloitusta, ehdin käyttää reilut 8 vkoa ja sit alkoi sopivassa kohtaa kierto, niin aloitin sumut ja pistot. Mulla oli Flare up-kaava tässä kierrossa. Paras saalis folleja tuli tässä kierrossa, niin uskon DHEAlla olleen vaikutusta asiaan. Annos on 75mg/pv, otan 2 aamulla ja 1 illalla. Ärsyttävin haittavaikutus on hiusten rasvoittuminen, joka alkoi n. kuukauden käytön jälkeen😫 Mikäli plussa tulee, niin DHEA pitää lopettaa. Omasta kokemuksesta suosittelen kokeilemaan🤗

Onko kukaan testaillut viime päivinä tai onko testipäiviä tulossa? Oma testipäivä lähenee ja jännittää kauheesti🫣
Minä olen testannut kahtena edellisenä iltana, dpo11 tuli tosi hailura toinen viiva ja eilen dpo12 tuli vähän tummempi viiva. Olen edellisten kemiallisten takia todella varautunut vielä, enkä oikein uskalla ollenkaan vielä antaa ilolle valtaa. Viimeksi tässä kohtaa alkoi viivat pysymään saman vahvuisina ja testipäivänä oli jo haaleampi, eli kyllä tässä tämä ja huominen päivä varmasti näyttää onko kyseessä parempi yritys kuin viimeksi! Toivo siis elää!
Testaan siis iltaisin pitkällä pidätysajalla että mieskin pääsee mukaan jännittämään, kun aamuisin ei ole mahdollista 🙈

Oireita mulla ei juurikaan ole ollut, ainoastaan nyt parina päivänä alkanut olemaan satunnaista pientä menkkamaista jomottelua ja rinnat ehkä ihan aavistuksen arat.

Minä olen testannut kahtena edellisenä iltana, dpo11 tuli tosi hailura toinen viiva ja eilen dpo12 tuli vähän tummempi viiva. Olen edellisten kemiallisten takia todella varautunut vielä, enkä oikein uskalla ollenkaan vielä antaa ilolle valtaa. Viimeksi tässä kohtaa alkoi viivat pysymään saman vahvuisina ja testipäivänä oli jo haaleampi, eli kyllä tässä tämä ja huominen päivä varmasti näyttää onko kyseessä parempi yritys kuin viimeksi! Toivo siis elää!
Testaan siis iltaisin pitkällä pidätysajalla että mieskin pääsee mukaan jännittämään, kun aamuisin ei ole mahdollista 🙈

Oireita mulla ei juurikaan ole ollut, ainoastaan nyt parina päivänä alkanut olemaan satunnaista pientä menkkamaista jomottelua ja rinnat ehkä ihan aavistuksen arat.
Toivotaan, että viivat vahvistuu! :red-heart:

Huhhuh, alkaa olla jännittävää! Piti hoitopolulle laittaa viestiä alkaako menkat tällä viikolla vai ei. Mulla on normaali kierto 28 päivää mutta viimeiset kolme kiertoa ollut 29 joten on venyttänyt hoidon aloitusta. Alkukesästä olivat laskeneet että alkais viikolla 38 mutta meneekin seuraavalle viikolle. Piikit haettu apteekista ja kaikki valmiina, menkkoja vain odotellaan, tänään kp26. Työjuttuja kiireellä koitan hoitaa pois ahdistamasta ja stressaamasta 😅

Teidän muiden juttuja kun olen päivittäin seurannut olenkin todennut että eihän tämä vielä mitään, kaikki oikeasti jännittävä alkaa punktion jälkeen, minkä verran hedelmöittyy, tehdäänkö tuoresiirto, saadaanko mitään pakkaseen, jos siirto tehdään niin piinailla sen tulosta… 😂 olen niin kärsimätön niin en tiedä miten tuosta kaikesta odottamisesta selviää 😂 ootte kaikki ihan supervahvoja ja en malta odottaa että pääsen oikeesti piinailemaan teidän kans 🙈💕

Sellaista olen miettinyt, että te joille ei ole tehty tuoresiirtoa mutta saatu jotain pakkaseen, kuinka nopeasti on voitu tehdä pas? Tehdäänkö sitä seuraavasta kierrosta vai tuleeko siinäkin taas useampi kuukausi odottelua?

Siirrettiin blastokysti 1 ja saatiin pakkaseen morula ja blastokysti 😍😍 Minä päivänä olette pistäneet gonapeptylin blastokystin siirrossa?
Mulla on ollut ohjeena "alkiopäivä 6" eli oisko siis dpo6.

Huhhuh, alkaa olla jännittävää! Piti hoitopolulle laittaa viestiä alkaako menkat tällä viikolla vai ei. Mulla on normaali kierto 28 päivää mutta viimeiset kolme kiertoa ollut 29 joten on venyttänyt hoidon aloitusta. Alkukesästä olivat laskeneet että alkais viikolla 38 mutta meneekin seuraavalle viikolle. Piikit haettu apteekista ja kaikki valmiina, menkkoja vain odotellaan, tänään kp26. Työjuttuja kiireellä koitan hoitaa pois ahdistamasta ja stressaamasta 😅

Teidän muiden juttuja kun olen päivittäin seurannut olenkin todennut että eihän tämä vielä mitään, kaikki oikeasti jännittävä alkaa punktion jälkeen, minkä verran hedelmöittyy, tehdäänkö tuoresiirto, saadaanko mitään pakkaseen, jos siirto tehdään niin piinailla sen tulosta… 😂 olen niin kärsimätön niin en tiedä miten tuosta kaikesta odottamisesta selviää 😂 ootte kaikki ihan supervahvoja ja en malta odottaa että pääsen oikeesti piinailemaan teidän kans 🙈💕

Sellaista olen miettinyt, että te joille ei ole tehty tuoresiirtoa mutta saatu jotain pakkaseen, kuinka nopeasti on voitu tehdä pas? Tehdäänkö sitä seuraavasta kierrosta vai tuleeko siinäkin taas useampi kuukausi odottelua?
Yleensä kai seuraavassa kierrossa on tehty jo, viimeistään sitä seuraavassa.

Tarrasukkia! <3

Mulla on ollut ohjeena "alkiopäivä 6" eli oisko siis dpo6.

Yleensä kai seuraavassa kierrossa on tehty jo, viimeistään sitä seuraavassa.

Tarrasukkia! <3
Eli jos ma keruu niin pistäisit la? Olin niin häkeltynyt, että kun kävin wc välissä, en huomannut, että ohjeeseen oli kirjattu la aamuna, noh kysyin sitten lääkäriltä että millon pistän niin eka oli et la ja lopulta sanoi että su aamuna 😬

Mulla tehtiin nyt heti punktion jälkeen alkavasta vuodosta siirto, vuoto alkoi 5 pv punktion jälkeen. 😊 aiemmalla kerralla pidettiin yksi välikierto. Vissiin vähän lääkärikohtaista miten tykkäävät toimia ja mitä suosittelevat, mutta käytännössä mahdollista heti tosiaan punktion jälkeen seuraavasta kierrosta 😊

Eli jos ma keruu niin pistäisit la? Olin niin häkeltynyt, että kun kävin wc välissä, en huomannut, että ohjeeseen oli kirjattu la aamuna, noh kysyin sitten lääkäriltä että millon pistän niin eka oli et la ja lopulta sanoi että su aamuna 😬
Mulla oli keräys ma ja Gonapeptyl piti pistää su, kun alkio on 6pv ikäinen. Keräyspäivää ei lasketa.

Riippuu miten punktiosta on toipunut. Itselläni on punktiosta tullut kahdesti hyperstimulaatio ja nestettä ollut rakkuloissa pitkään. Vakavan hyperin jälkeen piti odottaa kaksi kiertoa että keho ehti toipua. Viimeisimmän keräyksen jälkeen kun oli lievä hyperi ja tulehdus sekä siitä johtuen leikkaus niin piti odottaa välissä melkein 3kk.
Mutta jos on punktiosta toipunut nopeasti ja hyvin niin voi mennä suoraan seuraavasta kierrosta siirtoon. Siinä on kuitenkin ennen siirtoa ulta jolloin lääkäri katsoo palaitumisen ja kohdun tilanteen ja tarvittaessa peruu siirron jos ei näytä hyvältä.

Muokattu viimeksi:
Sanoisin samaa, kuin Ninnnnni. Viimeksi myös sanottiin, ettei sen piikin ajankohdalla ole niin väliä, et kunhan sen päivän aikana pistää. Inhottavaa, jos jää epäselvä olo. Minulle tuo oli kirjattu käyntiyhteenvedon loppuun eli kannattaa katsoa sieltä, josko olisi kirjattu sinne?

Onko kukaan testaillut viime päivinä tai onko testipäiviä tulossa? Oma testipäivä lähenee ja jännittää kauheesti🫣
Maanantaina virallinen testipäivä tulossa mutta malttamattomana olen testannut jo melkein viikon ajan. Toinen viiva on testissä lähtenyt vahvistumaan ja yritän epätoivoisesti ottaa muutaman päivän tauon testaamisessa ennen virallista testipäivää.

Harkitsen pitäiskö ostaa clearblue digin jossa viikkomittari ja testata sit kun olisi 5+0 ja katsoa mitä se näyttää niin osaisi arvioida hcgn määrä onko tämä etenevä raskaus vai jääkö kemialliseksi/varhaiseksi keskenmenoksi

Muokattu viimeksi:
@Pupsis Me mennään sit samassa vaiheessa, mulla myös ma virallinen testipäivä😊
Onnea toisesta viivasta! Toivotaan, että vahvistuu entisestään🤞🏻

Mä oon kyllä kans uteliaisuuttani testannut jo 4 päivänä. Kaks ekaa oli negaa, yhden negan halusinki, että näen Ovitrellen poistuneen. Sit on tullut kaks haamua, tänään hieman vahvempi viiva ku eilen, mutta hailakka silti...toivon, että vahvistuu eikä jää kemialliseksi. Mä aattelin tehdä viikkonäyttötestin just 5+0😅 Juurikin samoista syistä😊 (mä kyllä malttamattomana testaan pc:n liuskolla joka päivä😅😂)

Kiitos tsempeistä ja vinkeistä! DHEA ehkä käyttöön jos PAS ei tuota toivottua
tulosta ja myös tuo royal gelee täytyy testata! Lisäksi aattelin lokakuun PAS-kiertoon ottaa vehnänalkioöljyä ja greippimehua. Vähän ollut synkkä päivä tänään mut tällaiset suunnitelmat helpottavat oloa. Olo on toiveikas 🌈✨

Muokattu viimeksi:
Kiitos tsempeistä ja vinkeistä! DHEA ehkä käyttöön jos PAS ei tuota toivottua
tulosta ja myös tuo royal gelee täytyy testata! Lisäksi aattelin lokakuun PAS-kiertoon ottaa venhänalkioöljyä ja greippimehua. Vähän ollut synkkä päivä tänään mut tällaiset suunnitelmat helpottavat oloa. Olo on toiveikas 🌈✨
Toivotaan että lokakuun PAS tuottaa jo toivotun tuloksen 🌈❤️

Jos joudut kuitenkin vielä uudelle IVF-kierrokselle, kantsii lukea kirjan It starts with an egg tiivistelmä, siinä käydään läpi hyvin erilaisten tutkimusten yhteenvetona millä lisäravinteilla voi parantaa omia munasoluja. DHEA on näistä yksi, kun taas royal geleestä todetaan olevan enemmän haittaa kun hyötyä. Yleisesti sanotaan että esim. DHEA vaikuttaa munasolujen laatuun vasta 3kk käytön aloituksesta, joten ne kannattaa aloittaa paljon ennen IVFää.

Mietiskelin, että milloin voisi siirrosta laskettuna tehdä jo testejä? Su pistän gonapeptylin, viime la pistin ovitrellen irrotuksena. Viimeksi tein vasta pari päivää ennen virallista.. Nyt haluaisin jo aiemmin testailla, näkisikö siitä sitten kiinnittymisen yritystä, jos jäisikin lopulta negaksi.... 🧐

Toivotaan että lokakuun PAS tuottaa jo toivotun tuloksen 🌈❤️

Jos joudut kuitenkin vielä uudelle IVF-kierrokselle, kantsii lukea kirjan It starts with an egg tiivistelmä, siinä käydään läpi hyvin erilaisten tutkimusten yhteenvetona millä lisäravinteilla voi parantaa omia munasoluja. DHEA on näistä yksi, kun taas royal geleestä todetaan olevan enemmän haittaa kun hyötyä. Yleisesti sanotaan että esim. DHEA vaikuttaa munasolujen laatuun vasta 3kk käytön aloituksesta, joten ne kannattaa aloittaa paljon ennen IVFää.
Kiitos paljon vinkistä! ❤️

Edit. Tilasin tuon kirjan just Suomalaisesta kirjakaupasta!

Muokattu viimeksi:
Mietiskelin, että milloin voisi siirrosta laskettuna tehdä jo testejä? Su pistän gonapeptylin, viime la pistin ovitrellen irrotuksena. Viimeksi tein vasta pari päivää ennen virallista.. Nyt haluaisin jo aiemmin testailla, näkisikö siitä sitten kiinnittymisen yritystä, jos jäisikin lopulta negaksi.... 🧐
Ovitrelle voi näkyä 10pv ajan, joten ehkä kannattaa varmistaa ensin sen poistuminen. Mulle siirrettiin 3-päiväinen ja alotin testaamisen 5. päivänä siirrosta. Koska why not😅

Komppaan @Epäonnen Elliä. Munasolujen laatuun pystyy tosiaan vaikuttamaan n. 3kk viiveellä. Ja tän hetken munasolujen laatu kuvaa sitä tilannetta mikä on ollu 3kk sitten. DHEAssa mulla minimiaika oli tosiaan sen 6vkoa, mutta tietty 3kk ois voinut olla parempi.

Takaisin