IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tuun taas kyselemään tyhmiä 😂

Mulla on jatkuvassa käytössä Ryaltris nenäsumute allergiseen tukkoisuuteen/nuhaan. Lääkäri käski hankkia tilalle reseptin nenäsumutteeseen nimeltä Avamys jota saa huoletta käyttää koko raskauden ajan koska Ryaltris ei käy. Hankin siihen äsken työterveydestä reseptin ja aloin googletella.. onko joku käyttänyt tuota nenäsumutetta hoitojen/raskauden aikana? Epäilyttää kun netissä kovasti sanotaan ettei saisi käyttää mutta kaksi lääkäriä on ollut sitä mieltä ettei ole mitään haittaa. En halua ottaa mitään riskejä ja mietin kannattaako edes käyttää tuota mutta toisaalta happeakin olis hyvä saada 😂
 
Tuun taas kyselemään tyhmiä 😂

Mulla on jatkuvassa käytössä Ryaltris nenäsumute allergiseen tukkoisuuteen/nuhaan. Lääkäri käski hankkia tilalle reseptin nenäsumutteeseen nimeltä Avamys jota saa huoletta käyttää koko raskauden ajan koska Ryaltris ei käy. Hankin siihen äsken työterveydestä reseptin ja aloin googletella.. onko joku käyttänyt tuota nenäsumutetta hoitojen/raskauden aikana? Epäilyttää kun netissä kovasti sanotaan ettei saisi käyttää mutta kaksi lääkäriä on ollut sitä mieltä ettei ole mitään haittaa. En halua ottaa mitään riskejä ja mietin kannattaako edes käyttää tuota mutta toisaalta happeakin olis hyvä saada 😂
Mulla on käytössä Avamys, josta lääkäri on tuplacheckannut ettei ole haittaa.
Jätin sen itse pois jossain vaiheessa, kun halusin karsia vähän niin kuin kaiken ”ylimääräisen” pois, mutta lääkäri sanoi että tästä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä 😅
 
Tuun taas kyselemään tyhmiä 😂

Mulla on jatkuvassa käytössä Ryaltris nenäsumute allergiseen tukkoisuuteen/nuhaan. Lääkäri käski hankkia tilalle reseptin nenäsumutteeseen nimeltä Avamys jota saa huoletta käyttää koko raskauden ajan koska Ryaltris ei käy. Hankin siihen äsken työterveydestä reseptin ja aloin googletella.. onko joku käyttänyt tuota nenäsumutetta hoitojen/raskauden aikana? Epäilyttää kun netissä kovasti sanotaan ettei saisi käyttää mutta kaksi lääkäriä on ollut sitä mieltä ettei ole mitään haittaa. En halua ottaa mitään riskejä ja mietin kannattaako edes käyttää tuota mutta toisaalta happeakin olis hyvä saada 😂
Lääketietokannan mukaan sekä Ryaltris ja Avamys on ok. Neuvolalääkärit on usein parhaita sanomaan mitkä lääkkeet on ok😊

Mun piti ennen hoitojen aloitusta käydä keuhkolääkärillä keskustelemassa astmalääkityksestä. Varasin ajan sellaiselle, jonka erityisosaamisena oli raskaus- ja imetysaika. Käytiin läpi mun käyttämät lääkkeet ja hän katsoi jokaisen tuolta samasta lääketietokannasta, josta olin ne jo itse katsonut, koska ei osannut sanoa mitä lääkkeitä saa raskaana ollessa käyttää. Maksoin tästä lystistä 190€🤦🏻‍♀️😂

Ja siis peruslääkkeiden suhteen yleensä suurempi riski on jos niitä lääkkeitä ei käytä.
 
Kiitos❤️ Täältä on saanu hyvin tsemppejä. Mä aattelin kans että tää nyt olis ollu se. Mä nyt pidän taukoo tästä ja ehkä täältäkin. Ens vuonna mä täytän jo elokuussa 41. Jos ennen sitä olis raskaana niin se olis hienoa! Ja sitten on vielä lahjasolut vaihtoehtona… mutta haluaisin kyllä omilla soluilla… onneksi on se yksi alkio…

Olis kiva vielä kuulla, että onko kenelläkään ollu silleen, että se blastoksi kasvaminen oli vähän hitaampaa mutta kuitenkin muuttui blastoksi, olisi tästä tehty PAS ja olisi onnistunut?
Minulla on! 🙋🏻‍♀️ Viidennestä IVF::stä saimme 3 blastoa, joista hidas eli kuudennen päivän blasto siirrettiin viimeisenä ja yllättäen se johti lapsen syntymään. 🥰 Se oli luokitukseltaan huonoin, joten minä olin jo luopunut toivosta. Paljon tsemppiä @Sandra84 ja pakko sanoa, että sinulla on ihailtava asenne tähän hommaan. ❤️
 
Takaisin
Top