IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko joku saanut thyroxin-lääkitystä HUS:lla, vaikka kilpparin vasta-aineet ovat ok? Mulla useita tuloksettomia siirtoja takana ja TSH vaihtelee noin 2.8 ja 3.8 välillä. Tilkan lääkärin mukaan lääkitys annetaan nykyään vasta kun TSH on noin 8. :Smirking Face:
Toi 8 raja olisi ainakin mulle aivan karmeaa, kun jo 3.5 oireili. Onneksi luottogyne asian ymmärsi ja sain reseptin lääkkeen kokeiluun ... toki hän tiesi mun vauvahaaveestakin.
Onko sulla työterveyshoitajaa? Opettele kaikki vajaatoiminnan oireet netistä ja valita niistä vaikka vetämättömyyttä, väsymystä ja totea äidilläsikin oleva tuo vajaatoiminta vaivana ( tyypillisesti kulkee suvun naisilla) . Pyydä hoitajaa pyytämään lääkäriltä reseptiä kolmelle kuukaudelle nähdäksesi auttaako... toki joudut käymään reilun parin kuukauden jälkeen verikokeissa, mutta niihin onneksi yksityisiin labroihin pääsee ilman lääkärin lähetettä. Ja järkihintaisia lääkäreitäkin löytyy, etenkin nettipalveluiden kautta.
 
Onko kenelläkään hoidot aiheuttaneet hiustenlähtöä?

Mulla aloitettiin kesällä Thyroxin (arvot oli viitearvoissa, mutta hieman yli sen 2.5 mitä raskaana saa olla). Sen jälkeen hiukset alkanut tippua päästä ja kaljuunnun ihan silmissä. Tuttuni joutui lapsettomuushoidoissa hankkia itselleen peruukin kun hiukset vain lähti. Mietin vain miten paljon hoidot lisää tätä hiustenlähtöä kun tälläkin hetkellä kunnon tukkoja lähtee. Toki valitsen mielummin lapsen kuin hiukset, mutta jos jotain mahiksia on, niin pitäisin myös hiukseni. Lähinnä mietin onko jollakin ollut samaa vaivaa ja löytänyt jostain apuja?
On lähteny paljon hiuksia… kans syön tyroksiinia. Saattoi johtua hoidoistakin 🤷🏼‍♀️
 
Onko joku saanut thyroxin-lääkitystä HUS:lla, vaikka kilpparin vasta-aineet ovat ok? Mulla useita tuloksettomia siirtoja takana ja TSH vaihtelee noin 2.8 ja 3.8 välillä. Tilkan lääkärin mukaan lääkitys annetaan nykyään vasta kun TSH on noin 8. :Smirking Face:
HUSilla/Tilkassa asiaan on minun kohdalla tutkittu minimaalisesti. Oon päässy työterveyden kautta onneksi hoitamaan ja selvittämään asiaa ja siellä on myös suostuttu annoksen nostoon, kun olen pyytänyt.
 
Kaikki kolme olivat hedelmöittyneet ❤️ Tarkoitus tänään aloittaa terolut ja cyglogest. Onko muilla kokemuksia molempien käytöstä? Perjantaina tarkoitus tehdä siirto, kerkeää onneksi kasvaa solut hyvin siihen mennessä...
Mulla on ollut Terolutit ja Cyglogestit yhteiskäytössä, näitä käyttäessä raskauduinkin (huonosta lopputuloksesta huolimatta). On varmasti hyvä keltarauhastuki, ja kumpikin on helppo ottaa.
 
Onko kellään kokemusta tai jopa tutkimustietoa siitä kumpi tapa pakastealkion siirtoon on toimivampi, omaan kiertoon tehty PAS vai lääkkeelliseen kiertoon tehty PAS? Erityisesti silloin jos on endometrioosi?

Olen saanut tästä nyt täysin keskenään ristiriitaiset vastaukset omilta lääkäreiltäni, kesällä vastuulääkärinäni ollut henkilö sanoi että siirto kannattaa tehdä aina omaan kiertoon, kun taas nyt jälleen kevään jälkeen töihin palannut aiempi lääkärini joka on vanhemman polven edustaja on sitä mieltä että ehdottomasti siirto tulee tehdä lääkkeelliseen kiertoon.

Ajattelin varmaan käydä vielä kilpailevalla lapsettomuusklinikalla kysymässä mielipidettä, joten myös suosituksia hyvistä lääkäreistä otetaan mielellään vastaan.

Normaalisti luottaisin toki lääkärin arvioon omasta tilanteessani, mutta kuten sanottu kummankin hoitavan lääkärin suunnitelmat ovat toisistaan poikkeavat enkä ole saanut alkuperäiseltä lääkäriltäni omasta mielestäni parasta mahdollista hoitoa, vaikka hänen pitäisi olla alansa huippuja: Kaikki merkittävät testit olen bongannut täältä palstalta ja joutunut näitä vaatimaan, ja lääkärin omat näkemykset tilanteestani vaihtelevat kuin tuuliviiri, ja mietin usein että sekoittaakohan hän eri potilaita keskenään.
 
Mulle on sanottu ja olen artikkeleit lukenut että nimenomaan endometrioosipotilailla on lääkkeellisillä siirroilla paremmat tulokset. Potilailla joilla ei ole endoa niin hyötyvät paremmin luonnollisista kierroista.

Se on se endometrioosi joka vaikuttaa siihen kumpaa suositellaan. Itse endometrioosipotilaana koen lääkkeellisen alkiosiirron ehdottomasti parhaana jasillä ollaan onnistuttukin saamaan lapsi ja nyt näyttää lupaavalta että toinenkin raskaus lähtee tästä käyntiin 🙏🌈
 
Täällä tosiaan ilmeisesti edelleen raskaana ollaan.🤞 Terolutit sai lopettaa viralliseen testipäivään (lauantai), mutta jatkoin varmuuden vuoksi vielä eilisaamuun. Nyt rinnat ovat pehmenneet, eivätkä enää juurikaan kipeät, ja muutenkin kaikki tuntemukset ja väsymys on hävinnyt😫 Mietin vaan, oliko oireet raskaudesta vai teroluteista vai mitä tässä nyt tapahtuu🥺 Missä kohtaa raskautta porukka on lopettanut terolutit ja muuttuko oireet ym jotenkin tämän jälkeen?
 
@Sandra84 Olen tosi pahoillani puolestasi! 🥺 Ilotsin niin kahdesta alkiostasi ja toivon sydämestäni, että saat sen toisen syliin asti! ❤️
Kiitos❤️ Täältä on saanu hyvin tsemppejä. Mä aattelin kans että tää nyt olis ollu se. Mä nyt pidän taukoo tästä ja ehkä täältäkin. Ens vuonna mä täytän jo elokuussa 41. Jos ennen sitä olis raskaana niin se olis hienoa! Ja sitten on vielä lahjasolut vaihtoehtona… mutta haluaisin kyllä omilla soluilla… onneksi on se yksi alkio…

Olis kiva vielä kuulla, että onko kenelläkään ollu silleen, että se blastoksi kasvaminen oli vähän hitaampaa mutta kuitenkin muuttui blastoksi, olisi tästä tehty PAS ja olisi onnistunut?
 
Oletteko miten tarkasti ottaneet terolut/cyglogest aamulla ja illalla?
Mä oon kyllä ollut vähän hövelimpi😅 Laitan cyclogestin aamulla ku herään ja illalla ennen ku meen nukkumaan. Vuorotyössä ne aamut ja illat voi olla vähän eri aikaan, mutta ehkä ne suurinpiirtein on klo 6-9 ja klo 20-23.

@-90vuosimallia Mä laitoin ainakin, eikä lääkäri siitä mitään sanonut. Ohje oli laittaa punktiota seuraavasta aamusta alkaen 1+1, joten sen ohjeen mukaan menin.
 
Kiitos❤️ Täältä on saanu hyvin tsemppejä. Mä aattelin kans että tää nyt olis ollu se. Mä nyt pidän taukoo tästä ja ehkä täältäkin. Ens vuonna mä täytän jo elokuussa 41. Jos ennen sitä olis raskaana niin se olis hienoa! Ja sitten on vielä lahjasolut vaihtoehtona… mutta haluaisin kyllä omilla soluilla… onneksi on se yksi alkio…

Olis kiva vielä kuulla, että onko kenelläkään ollu silleen, että se blastoksi kasvaminen oli vähän hitaampaa mutta kuitenkin muuttui blastoksi, olisi tästä tehty PAS ja olisi onnistunut?
Mulla on testattu 6. ja 7. päivän blastokystit kromosomeiltaan valideiksi, ja lääkärin mukaan näillä pitäisi olla aivan yhtä hyvät mahikset kuin nopeammillakin blastoilla. Eli vähän hitaammin muodostuneellakin blastolla voi olla oikein hyvät onnistumismahdollisuudet 🩷

Harmillisesti kesällä todettujen kohdun limakalvo-ongelmien vuoksi en voi vielä varsinaista onnistumista hehkuttaa omilla hitailla blastoilla, mutta juurikin kyseisten testien ansiosta ainakin mahdollisuudet on nyt kasvaneet merkittävästi!
 
Kiitos❤️ Täältä on saanu hyvin tsemppejä. Mä aattelin kans että tää nyt olis ollu se. Mä nyt pidän taukoo tästä ja ehkä täältäkin. Ens vuonna mä täytän jo elokuussa 41. Jos ennen sitä olis raskaana niin se olis hienoa! Ja sitten on vielä lahjasolut vaihtoehtona… mutta haluaisin kyllä omilla soluilla… onneksi on se yksi alkio…

Olis kiva vielä kuulla, että onko kenelläkään ollu silleen, että se blastoksi kasvaminen oli vähän hitaampaa mutta kuitenkin muuttui blastoksi, olisi tästä tehty PAS ja olisi onnistunut?
Halaus ja tsemppiä! Älä vielä luovuta, vielä on toivoa❤️
 
Täällä tosiaan ilmeisesti edelleen raskaana ollaan.🤞 Terolutit sai lopettaa viralliseen testipäivään (lauantai), mutta jatkoin varmuuden vuoksi vielä eilisaamuun. Nyt rinnat ovat pehmenneet, eivätkä enää juurikaan kipeät, ja muutenkin kaikki tuntemukset ja väsymys on hävinnyt😫 Mietin vaan, oliko oireet raskaudesta vai teroluteista vai mitä tässä nyt tapahtuu🥺 Missä kohtaa raskautta porukka on lopettanut terolutit ja muuttuko oireet ym jotenkin tämän jälkeen?
Itse vetelin cyclogesteja omin luvin varhaisultraan asti (jostain syystä lääkäri oli etukäteen niitä kirjoittanut niin ison määrän, että riitti, mutta kun asiasta mainitsin ultrassa, toinen lääkäri meni perumaan reseptin eli siihen loppui niiden vetäminen :rolling: ). Mitään oireita en huomannut lopettamisesta. Mutta koko alkuraskauden kyttäsin neuroottisesti kaikkia oireitani. Niitä oli kaikkiaan harmillisen vähän, mutta rintojen kipu oli selkein oire, ja aina sen hävitessä menin paniikkiin. Ja se rintakipu aaltoili eli tuli kyllä aina päivän parin päästä takaisin. Ei kannata siis huolestua vielä, oireiden hiipuminen ei ole aina merkki keskenmenosta :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Klinikalta soitettiin aamulla, että on tapahtunut jonkin sortin ihme yön aikana ja tullut 2 hyvää blastokystiä, joista toinen siirretään tänään. 😭❤️ Lisäksi neljä muuta on jatkanut kehitystä ja seurataan huomiseen asti. Eilen vielä sanottiin, että luultavasti yksikään ei selviä. En oo ikinä ikinä ikinä ollut näin helpottunut ja kiitollinen. Koskaan ei kannata luopua toivosta. 🙏🏻
 
Klinikalta soitettiin aamulla, että on tapahtunut jonkin sortin ihme yön aikana ja tullut 2 hyvää blastokystiä, joista toinen siirretään tänään. 😭❤️ Lisäksi neljä muuta on jatkanut kehitystä ja seurataan huomiseen asti. Eilen vielä sanottiin, että luultavasti yksikään ei selviä. En oo ikinä ikinä ikinä ollut näin helpottunut ja kiitollinen. Koskaan ei kannata luopua toivosta. 🙏🏻
Ihana kuulla❣️
 
Takaisin
Top