IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko täällä muita piinailijoita?

Mulla on ollut erinäisiä alavatsatuntemuksia ja rinnat tuntuu tosi raskailta ja hieman aroilta. Ruokahalu lisääntynyt, samoin janon tunne. Mut en tiedä onko nämä r-oireita vai järkkyjä menkkoja enteileviä. Testipäivä vasta 20.9.
täällä kanssa piinailen ja sorruin eilen pp5/dpo10 testaamaan 🙈 sain testiin haamun joka tänään hieman vahvistunut. Lupaavalta näyttää mutta katsotaan vielä 🌈 virallinen testipäivä 23.9.
 
Jep mä oon miettiny kans et mitä oireita nuo tukilääkkeet voi aiheuttaa kun ei oo aiempaa kokemusta… Yritän kestää viralliseen testipäivään saakka 😬
Varsin uskottavat raskausoireet saa näköjään tukilääkkeistä. Mulla oli käytössä cyclogest ja hurjasti tuntemuksia kohdun seutuvilla. Tänään dpo17 nega. Tuntemuksia oli (ja on edelleen) nyt jopa enemmän kuin viime siirron jälkeen, jolloin tuli plussa, vaikkei se ilo sitten kauaa kestänytkään.
 
Päätin liittyä täältä satunnaisesta seurailijasta mukaan keskusteluun. Mulla on ennestään kaks teini-ikäistä lasta, jotka on luomuna saaneet alkunsa. Heidän aikaan on ollut myös kaks keskenmenoa, toinen alkuraskaudessa ja toinen puolessa välissä raskautta. Lapset on syntyneet, kun olin 25v ja 27v. Kolme näistä raskauksista on saanut alkunsa ekasta yrityksestä.

Nyt tilanne on se, että lähdin vuosi sitten (38v) itsellisenä naisena hoitoihin. Ensin tehtiin kolme inssiä 10/23, 11/23 ja 12/23, kaikki negaa. Sitten siirryttiin ivf:n.
1. IVF 1/24: ei vastetta lääkkeille (Gonal-F), hoito keskeytetty
2. IVF 4/24: huono vaste lääkkeille (Menopur), vain 1 folli, vaihdettu inssiin, nega
3. IVF 9/24: ei edelleenkään kunnon vastetta lääkkeille (DHEA + Menopur). Saaliiksi 7 follia, 4 munasolua, joista 2 hedelmöittyi normaalisti ja tehtiin tuoresiirto 3-päiväisellä. Toinen jäi jatkoviljelyyn 6 päivään asti ja tänään selvisi, että toinen alkio ei selvinnyt pakkaseen.

Tää on ihan käsittämättömän turhauttavaa, kun tuntuu, ettei mikään lääke tai määrä tehoa :loudlycrying: Ihan sama mitä tekee niin aina lopputulos on yhtä huono. Ja tän päivän uutisista johtuen en usko, että toi tuoreena siirretty alkio on yhtään sen parempi ku toverinsa, joka lensi roskiin. Tänään pistin Gonapeptylin ja tukilääkkeenä käytössä Cyclogest 1+1, joka aiheuttaa alavatsan turvotusta ja menkkajomotusta:Grimacing Face:

Tein mielenkiinnosta ton laskurintestin ja sen näytti 30,7%. Ei jotenkin tunnu yhtään realistiselta tällä taustalla.

Ja tosiaan ikää on jo 39v ja pakkaseen ei jäänyt mitään....kukkarossakin jäljellä enää vaan nyörit:sad-face: Tänään on kyllä taas surkein päivä hetkeen.
 
Ei tuu viivaa testiin edes ovitrellesta. Tein pc:llä testin. Huomenna oikea testipäivä. Mulla loppui prolutexin neulatkin. Soitan tänää että pitääkö päivän takia hakee. Etoo ja jano on mutta vissiin sit johtuu tukilääkkeestä, ellei nyt joku ihme käy…

@Ninnnnni kyllä turhauttaa. Mullakin vähän folleja ja kaksi hedelmöittyi… Mä en varmaan omilla soluilla lasta saa…
 
Tsemppiä @-90vuosimallia punktioon :Hugging Face:

@Sandra84 Samassa veneessä ollaan. Oliko tää nyt eka yritys niistä kahdesta hedelmöittyneestä?

Tänä aamuna biologi soitti ja kertoi noista alkioista. Se toinen oli jaksanut blastoksi asti, mutta sitten ymmärtääkseni ulkomuoto oli ollut sellainen, ettei ollutkaan enää kelvollinen pakastukseen. Tuoresiirtona tehty 3-päivänen oli kuulemma oikein hyvä morula-1 eli kuulemma vähän aikaansa edellä. Pieni toivonpilkahdus tuli kuitenkin tästä puhelusta:red-heart:
 
Tsemppiä @-90vuosimallia punktioon :Hugging Face:

@Sandra84 Samassa veneessä ollaan. Oliko tää nyt eka yritys niistä kahdesta hedelmöittyneestä?

Tänä aamuna biologi soitti ja kertoi noista alkioista. Se toinen oli jaksanut blastoksi asti, mutta sitten ymmärtääkseni ulkomuoto oli ollut sellainen, ettei ollutkaan enää kelvollinen pakastukseen. Tuoresiirtona tehty 3-päivänen oli kuulemma oikein hyvä morula-1 eli kuulemma vähän aikaansa edellä. Pieni toivonpilkahdus tuli kuitenkin tästä puhelusta:red-heart:
Joo, mulle tehtiin tuoresiirto. Tein tänään kaks testiä, pc:llä ja clearbluella oja molemmista negat. Hoitaja oli sitä mieltä, että se on sit nega, jos ei tuu plussaa. No se on se sit. Hyvä, että sulle tuli toivonpilkahdis 🤞🏻❤️

Teen varuiks vielä huomenna testin, mutta en usko, että tää muuttuu. Alunperin testipäivä piti olla eilen, mutta ovitrelle lisättiin vielä siirron jälkeen, niin siksi huomenna testipäivä.
Ajattelin keskittyä 4kk laihduttamiseen ja pyydän laihdutuslääkettä ja sit pitää odottaa 3kk ja sit menen siirtoon. Tekee hyvää pääkopalle. Ollaan tänä vuonna oltu kolmessa ivf-hoidossa tuloksetta ja yks saatiin vaan pakkaseen. Elämä on epäreilua, mutta mun on pakko saada painoa alas kun se on vaan noussu keskenmenojen ja hoitojen vuoksi.
 
Tilannepäivitystä. Meillä tuli siis 9 munasolua, joista 8 hedelmöittyi. Olivat kuitenkin kaikki jotenkin epäsäännöllisen muotoisia ja rypyläisiä. Nyt 3. päivänä 5 on yhä geimeissä mukana, mutta laatu vaikuttaa heikolta. Keskiviikkona sitten tietää, jaksaako yksikään blastoksi asti ja onko laatu sellaista, että siirtoa kannattaa ylipäänsä tehdä.
 
Mietityttää, että kun saatiin vaan kolme follia soluineen, ja vas.puolen 20mm oli jo puhjennut koska siellä oli muutenkin vain yksi lähtenyt kasvuun, et oliko oikeen kolme kerättyä sit 2kpl 15mm ja vaan 1kpl 20mm, eli oliko kaksi isompaa sit jo puhjenneet, kun kolme isoa oli yhteensä ja voiko nuo pienet 2kpl olla raakoja.. 😞
 
Mietityttää, että kun saatiin vaan kolme follia soluineen, ja vas.puolen 20mm oli jo puhjennut koska siellä oli muutenkin vain yksi lähtenyt kasvuun, et oliko oikeen kolme kerättyä sit 2kpl 15mm ja vaan 1kpl 20mm, eli oliko kaksi isompaa sit jo puhjenneet, kun kolme isoa oli yhteensä ja voiko nuo pienet 2kpl olla raakoja.. 😞
Kävipä kurjasti, että noi pari isoa oli ehtinyt karkuun. En olis kuitenkaan huolissani noiden pienempien koosta, jos ne oli kerran perjantaina sen 15mm, ni laskennallisella kasvuvauhdilla ne olis 21milliä ollu tänään. Nyt vaan toivotat niille munasoluille onnea matkaan, nautit hetken siitä et punktio on ohi ja hemmottelet itseäsi. Mitään sen parempaa et pysty tällä hetkellä tekemään. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.
 
Tällaiseen laskuriin törmäsin

http://www.ivfpredict.com/index-1.html

Eli voi laskea todennäköisyyden IVF:n onnistumiselle per kerta. Mulla luku oli 19,4% eli ei nyt varsinaisesti helpottanut piinapäivien tuskaa 😅

Synkkis pp6
Kiitti laskurivinkistä, piti heti kokeilla, 36,8 % oli tulos.

Malttamattomana odottelen, jos menkat on ajallaan niin viikon päästä alkaa pistely. Jos alkaa etuajassa niin pistellään mahdollisesti jo viikonloppuna. Toki hoitaja varoitteli että menkat voi alkaa vähän myöhässä jos kovasti odottaa 🫣

Meillä töissä ilmoitettiin tykypäivästä, just pahimpaan mahdolliseen aikaan, olisin piikkejä pistellyt siinä vaiheessa noin viikon. Onkohan turvotus niin paha siinä vaiheessa että saa suosiolla keksiä tekosyyn miksei pääse? 😅 kysyttiin vielä sopiihan kaikille ja menin paniikkiin koska enhän tiedä mikä päivä olisin pois ja töissä en aio kertoa hoidoista 🥹 voihan sitä onneksi jonkun esim flunssan siihen tarvittaessa keksiä lyhyelläkin varotusajalla 😅
 
Onko kenelläkään hoidot aiheuttaneet hiustenlähtöä?

Mulla aloitettiin kesällä Thyroxin (arvot oli viitearvoissa, mutta hieman yli sen 2.5 mitä raskaana saa olla). Sen jälkeen hiukset alkanut tippua päästä ja kaljuunnun ihan silmissä. Tuttuni joutui lapsettomuushoidoissa hankkia itselleen peruukin kun hiukset vain lähti. Mietin vain miten paljon hoidot lisää tätä hiustenlähtöä kun tälläkin hetkellä kunnon tukkoja lähtee. Toki valitsen mielummin lapsen kuin hiukset, mutta jos jotain mahiksia on, niin pitäisin myös hiukseni. Lähinnä mietin onko jollakin ollut samaa vaivaa ja löytänyt jostain apuja?
 
Vitsit että on maha on kipeenä punktion jäljiltä. Sain onneksi 3pvä sairaslomaa. Maha turpeessa ja kipeä, liikkuminen tekee kipeää. Punktion jälkeen otin buranaa ja panadolia, nyt äsken panadolia (testaan viekö se pelkästään kivun pois vai pitääkö ottaa myös buranaa). Huomenna tulee tieto onko solut hedelmöittyneet..
 
Onko kenelläkään hoidot aiheuttaneet hiustenlähtöä?

Mulla aloitettiin kesällä Thyroxin (arvot oli viitearvoissa, mutta hieman yli sen 2.5 mitä raskaana saa olla). Sen jälkeen hiukset alkanut tippua päästä ja kaljuunnun ihan silmissä. Tuttuni joutui lapsettomuushoidoissa hankkia itselleen peruukin kun hiukset vain lähti. Mietin vain miten paljon hoidot lisää tätä hiustenlähtöä kun tälläkin hetkellä kunnon tukkoja lähtee. Toki valitsen mielummin lapsen kuin hiukset, mutta jos jotain mahiksia on, niin pitäisin myös hiukseni. Lähinnä mietin onko jollakin ollut samaa vaivaa ja löytänyt jostain apuja?
Yleensä vajaatoiminta aiheuttaa hiustenlähtöä ja lääkkeiden pitäisi nimenomaan auttaa siihen. Onko sinulta otettu uusia verikokeita lääkityksen aloituksen jälkeen?
 
Yleensä vajaatoiminta aiheuttaa hiustenlähtöä ja lääkkeiden pitäisi nimenomaan auttaa siihen. Onko sinulta otettu uusia verikokeita lääkityksen aloituksen jälkeen?
On otettu uudet verikokeet ja arvot ok. Lääkärin kanssa juttelin ja oli sitä mieltä ettei ollut sellaiset arvot alunperinkään mikä voisi selittää hiustenlähdön. Sanoi olevan kausittaista karvanlähtöä. Ei ole koskaan kyllä vastaavaa aiemmin ollut ja selkeästi alkoi thyroxinin aloituksen jälkeen 😅
 
Onko joku saanut thyroxin-lääkitystä HUS:lla, vaikka kilpparin vasta-aineet ovat ok? Mulla useita tuloksettomia siirtoja takana ja TSH vaihtelee noin 2.8 ja 3.8 välillä. Tilkan lääkärin mukaan lääkitys annetaan nykyään vasta kun TSH on noin 8. :Smirking Face:
 
Onko joku saanut thyroxin-lääkitystä HUS:lla, vaikka kilpparin vasta-aineet ovat ok? Mulla useita tuloksettomia siirtoja takana ja TSH vaihtelee noin 2.8 ja 3.8 välillä. Tilkan lääkärin mukaan lääkitys annetaan nykyään vasta kun TSH on noin 8. :Smirking Face:

Ohho😵😮😮 yksityiseltä saisit varmaan puhelinajalla reseptin. Minä sain mutta toki siitä vuosia (2021). Husin tätä tietämättä he olis ainakin halunnut taas kontrolloida arvon ennen ivf, en sit tiedä oisinko saanut lääkettä heiltä, jäi kyl mielikuva et oisin saanut 🤔 mutta onpa outoa että antais mennä jopa yli kolmen.. ja vuosi sit aloitettiin pasiin siirtyminen, ymmärsin että kaikki tietää että syön thyroxin vain sen aikaa että raskautuu ja raskauden ajan. Eikä mulla koskaan ollut paljoa yli 3 arvo. Mut sitähän ei kaikki tiedä..
 
Takaisin
Top