Älähän nyt, pidän niin kovasti peukkuja teille!Hei kiva kuulla sun päivitykset hoitojonosta, koska pessimisti täällä odottelee että ollaan samassa tilanteessa sit kuukauden päästä.
Mikäli oon ymmärtänyt oikein, niin jonotus alkaa siitä, kun olet ilmoittautunut halukkuutesi ivf-hoitoon ja klinikka kuittaa asian. Jonotuksen aikana on sitten suunnittelukäynti ja tutkimukset, ja ainakin viimeksi suunnittelukäynnillä sanottiin, että xkuun menkoista saa ilmoittautua itse hoitoio. Viimeksi me ilmoittauduttiin syyskuussa jonoon, suunniteltukäynti oli marraskuun puolivälissä ja siellä ilmoitettiin, että saadaan ilmoittautua hoitoon tammikuussa alkavasta kierrosta. Nyt meidät laitettiin jonoon viime viikolla, lokakuun alussa on suunniteltu ja sit ei oo tietoa kuinka nopeasti päästään aloittamaan. Meille viime viikolla sanottiin, että voitais aloittaa jo hoidot suoraan ensi kierrosta, mut sit onneksi lääkäri halusikin eka ja pitää suunnittelukäynnin, koska edellisestä hoidosta on jo viisi vuotta, mut jotenkin voisin kuvitella ton ekan ohjeen mukaan, ettei välttämättä oo niiiin pahat jonot Tilkassa nyt.Kiitos Kanna! Varmasti on juurikin noin kuin teilläkin, eli seuraavassa välissä siis pidempi jonotus. Tuntuu että muutaman kuukauden odotus on ihan ok, mutta kaikki epätietoisuus paljon vaikeampaa, joten helpottaa tietää tänhetkisestä jonotilanteesta. Saako sen ajan sinne 3-5 kuukauden päähän jo tässä vaiheessa vai odotellaanko ensin ja kutsu tulee jossain vaiheessa?
Mä oon lukenut näitä keskusteluja tässä jonkin aikaa, koska nämä aiheet ollut tosi mielen päällä ja halunnut ymmärtää ja tietää enemmän kun ei vielä ole ollut mitään hoitokontakteja, joilta kysyä. Oon aina niin onnellinen plussista. Tsemppiä ja onnea kaikille, toivottavasti plussia tulee paljon lähitulevaisuudessakin
Tulipa romaani ja vastasinkohan edes oikeaan asiaan.