IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Vain 4 oli vastannut hoitoon, 1kpl 14mm, 1kpl 15mm ja 2kpl 10-13mm väliltä. ☹️ Itkettää. To asti 250iu gonal f ja ganirelix. Ei minusta taida tulla koskaan äitiä. Taustalla siis matala amh.
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Laatu merkitsee enemmän kuin määrä. Mä sain tässä hoidossa 3 kypsää munasolua ja sain yhden pakkaseen blastona ja yksi siirrettiin blastona. Noi sun follit ehtii vielä kasvamaan hyvin. Missäköhän lääkäris olit… Taysissa ainakin yks oli tosi ilkee… Ilkeet lääkärit ei ymmärrä työnsä tärkeyttä. Unohda se. 🫶🏻
Mä tässä piinailen 17.9. saakka… Laita yyvee jos haluat jutella.
 
Tänään oli alkionsiirto. Perjantain punktion yhdeksästä munasolusta kahdeksan munasolua oli hedelmöittynyt ja nyt niistä paras kolmipäiväinen alkio siirrettiin. Neljä jäi vielä kehittymään blastoiksi, kolme oli heikompilaatuista. Toivon että jotakin saataisiin pakkaseen asti, selviää torstaina.

Jotenkin tuon siirron jälkeen tuli tyhjä olo, ehkä sitä myös seesteiseksi voi kuvata. Hoidot oli rankemmat mitä olin kuvitellut ja nyt vaan pohtii että tässäkö tää nyt oli, aika kului niin nopeasti ettei pää pysynyt perässä. Nyt toivon et tää alkio tarraa kiinni ja lujaa ❤️

Testipäivä 20.9. 🤞🏼
 
Vain 4 oli vastannut hoitoon, 1kpl 14mm, 1kpl 15mm ja 2kpl 10-13mm väliltä. ☹️ Itkettää. To asti 250iu gonal f ja ganirelix. Ei minusta taida tulla koskaan äitiä. Taustalla siis matala amh.

Saako kysyä kuinka matala sun amh on? Itsellä myös viiterajan alarajoilla.. Jännittää tulevat ivf-hoidot.
 
Vain 4 oli vastannut hoitoon, 1kpl 14mm, 1kpl 15mm ja 2kpl 10-13mm väliltä. ☹️ Itkettää. To asti 250iu gonal f ja ganirelix. Ei minusta taida tulla koskaan äitiä. Taustalla siis matala amh.
Liityn komppaamaan muita, älä luovuta vielä! Ekan ultran jälkeen solut ehtii vielä kasvaa ja kypsyä, mullakin on ollut aina ekassa ultrassa suurin folli 10 mm ja loput pienempiä. Aina ne siihen punktioon mennessä kasvaa! Totta kai epätoivo iskee, mutta älä anna sen lannistaa lopullisesti. Hemmottele nyt vähän itseäsi ja tee kivoja asioita, että aika kuluu vähän nopeammin. Tsemppiä ❤️
 
Laskivat gonalin annosta 300iu-> 250iu. Pari jotain pientä näkyi uä noiden 4 lisäksi, mutta ei edes mitannut niitä.. Ei uskonut että ne lähtisivät kasvuun.. Yritän jostain kerätä taistelutahtoa. Kiitos tsempeistä ❤️
 
Viikko pakastealkion siirrosta. Virallinen testipäivä tulevana lauantaina, mutta tänään tein ekan pregcheckin raskaustestin ja tältä näytti; https://ibb.co/xD5tpkr
Voiko tää nyt olla positiivinen🥹 Pakko hakea tänään kaupasta muita testejä. Oireena siirron jälkeen ollut jatkuvasti erilaisia vatsatuntemuksia ja ilmavaivat😀
Näyttää todella hyvältä testi, pysyisipä tyyppi kyydissä loppuun asti! :smiling face with heart-eyes:
 
Vain 4 oli vastannut hoitoon, 1kpl 14mm, 1kpl 15mm ja 2kpl 10-13mm väliltä. ☹️ Itkettää. To asti 250iu gonal f ja ganirelix. Ei minusta taida tulla koskaan äitiä. Taustalla siis matala amh.
Kuten moni muukin on todennut, niin laatuhan se on se tärkeä, ei niinkään määrä.
Mutta voin kertoa omasta kokemuksesta, että aina toi ultrattu tulos ei kerro kaikkea. Mulla on kertaalleen ultrattu 6 varteenotettavan kokoista ja sen verran saatiin punktiossa. Seuraavalla kerralla punktion ajoituskäynnillä näkyi 5 hyvän kokoista ja yksi pienempi ja mietin, että hyvällä tuurilla saadaan siis yhtä monta kuin viimeksi. Punktiossa sitten kuitenkin kerättiin 10 kypsää munasolua. 🤷
 
Kuinka kauan on mennyt tällä hetkellä lähetteen saamisesta suunnittelukäyntiin? Meillä on nyt ensin joku tiedoksiantokäynti lokakuussa omalla polilla (tähän on jonotettu elokuun lopusta alkaen) ja sen jälkeen laitetaan vasta lähete menemään Helsinkiin🫠

Meillä siis yritystä takana 02/23 alkaen (selittämätön lapsettomuus) ja kolme inssiä tehty. Viimeisimmässä inssissä lääkäri sanoi jo, että IVF:ään siirrytään seuraavaksi.
 
Kuinka kauan on mennyt tällä hetkellä lähetteen saamisesta suunnittelukäyntiin? Meillä on nyt ensin joku tiedoksiantokäynti lokakuussa omalla polilla (tähän on jonotettu elokuun lopusta alkaen) ja sen jälkeen laitetaan vasta lähete menemään Helsinkiin🫠

Meillä siis yritystä takana 02/23 alkaen (selittämätön lapsettomuus) ja kolme inssiä tehty. Viimeisimmässä inssissä lääkäri sanoi jo, että IVF:ään siirrytään seuraavaksi.
Meillä kesti Turussa 6vko saada aika ekalle käynnille lähetteestä ja sit suunnittelukäyntiä ollaan odotettu kesätauon takia 3kk.
 
Kuinka kauan on mennyt tällä hetkellä lähetteen saamisesta suunnittelukäyntiin? Meillä on nyt ensin joku tiedoksiantokäynti lokakuussa omalla polilla (tähän on jonotettu elokuun lopusta alkaen) ja sen jälkeen laitetaan vasta lähete menemään Helsinkiin🫠

Meillä siis yritystä takana 02/23 alkaen (selittämätön lapsettomuus) ja kolme inssiä tehty. Viimeisimmässä inssissä lääkäri sanoi jo, että IVF:ään siirrytään seuraavaksi.
Me otettiin omaan poliin yhteyttä helmikuussa, lääkäriaika oli maaliskuussa ja lähete OYSiin lähti silloin, kesäkuussa tuli tieto että tehdään (icsi) syys-lokakuun vaihteessa. Eli yli puoli vuotta on odoteltu. Kesätauko ja sairaalan muutto pitkitti.
 
Punktion ajankohta selvisi juuri ja se osuu nyt onnenpäivälle, 13. perjantaille! Lauantai olisi ollut optimaalisin munasolujen koon kannalta, joten jouduttiin arpomaan perjantain ja maanantain väliltä… Toivotaan, että ovat perjantaihin mennessä kasvaneet tarpeeksi. Onko muita punktioon lähiaikoina menijöitä? Mitkä fiilikset? Itsellä alkoi nyt jännittämään vähän tuo operaatio, mutta ennen kaikkea se kun seuraavana aamuna näkee, moniko munasolu on hedelmöittynyt (viimeksi puolison soluja käytettäessä tässä kohtaa tuli huonoja uutisia, nyt luovutetut siittiöt, joten eri tilanne, mutta eihän sitä voi tietää…).
 
Onko muilla kokemusta siitä kuinka nopeasti asiat etenee, kun on jo ennen ensimmäistä käyntiä lisääntymistieteiden polilla (HUS) selvä että mennään IVF:llä? Me saatiin kesäkuussa lähete perinnöllisyysneuvontaan puolison geneettisen sairauden takia, jossa käytiin elokuussa ja siellä suoraan päätettiin, että mennään alkiodiagnostikkaan. Nyt sitten saatiin jo lähete labroihin ja aika Tilkkaan lokakuun alkuun. En nyt tiedä onko tuo suunnittelukäynti vai onko sitä ennen joku erillinen käynti?
 
Onko muilla kokemusta siitä kuinka nopeasti asiat etenee, kun on jo ennen ensimmäistä käyntiä lisääntymistieteiden polilla (HUS) selvä että mennään IVF:llä? Me saatiin kesäkuussa lähete perinnöllisyysneuvontaan puolison geneettisen sairauden takia, jossa käytiin elokuussa ja siellä suoraan päätettiin, että mennään alkiodiagnostikkaan. Nyt sitten saatiin jo lähete labroihin ja aika Tilkkaan lokakuun alkuun. En nyt tiedä onko tuo suunnittelukäynti vai onko sitä ennen joku erillinen käynti?
Meillä on aika Tilkkaan lokakuun alussa suunnittelukäynnille ja sitä ennen on käytävä labrat ja miehen antamassa simppanäyte. Ollaan lähdössä toiselle ivf-kierrokselle ja juuri sain tänään tiedon heiltä, että suunnittelukäynnin jälkeen on 3-5kk jono ennen kuin itse hoito alkaa.

Edit: Eli oletan teilläkin olevan suunnittelukäynti kyseessä ja sitten kans jonottelette hetken ellei ole tosi spesiaalia syytä, miksi voisi jonoissa ohitella.
 
Synkkis ja kuvitellut raskausoireet täällä hei!

Eilen oli pp2 ja mulla tuli iltapäivällä välipalan syömisen jälkeen aivan todella kuvottava olo, pelkäsin oksentavani. Tämä siis dpo 5. Sitten illasta tökittiin viimeinen piikki eli Gonapeptyl. Tänä aamuna pp3 / dpo 6 sit heräsin munasarja(?)kipuun, en pystynyt nukkumaan enää kyljelläni. Voiko nämä liittyä jo mahdolliseen kiinnittymiseen? Vai lääkkeisiin mitä mun systeemi on täynnä?

Mun maha on edelleen se punktion jälkeinen pallo mut nää munistuntemukset on aivan uusia.

Ps. Netflixissä on uusi sarja, Baby fever, joka kertoo hedelmöitysklinikan lääkäristä ja sen sekoilusta. Ei nyt mikään huippu mut sopii tän hetkisiin tunnelmiin.
 
Kiitos Kanna! Varmasti on juurikin noin kuin teilläkin, eli seuraavassa välissä siis pidempi jonotus. Tuntuu että muutaman kuukauden odotus on ihan ok, mutta kaikki epätietoisuus paljon vaikeampaa, joten helpottaa tietää tänhetkisestä jonotilanteesta. Saako sen ajan sinne 3-5 kuukauden päähän jo tässä vaiheessa vai odotellaanko ensin ja kutsu tulee jossain vaiheessa?

Mä oon lukenut näitä keskusteluja tässä jonkin aikaa, koska nämä aiheet ollut tosi mielen päällä ja halunnut ymmärtää ja tietää enemmän kun ei vielä ole ollut mitään hoitokontakteja, joilta kysyä. Oon aina niin onnellinen plussista. Tsemppiä ja onnea kaikille, toivottavasti plussia tulee paljon lähitulevaisuudessakin ❤️
 
Kiitos Kanna! Varmasti on juurikin noin kuin teilläkin, eli seuraavassa välissä siis pidempi jonotus. Tuntuu että muutaman kuukauden odotus on ihan ok, mutta kaikki epätietoisuus paljon vaikeampaa, joten helpottaa tietää tänhetkisestä jonotilanteesta. Saako sen ajan sinne 3-5 kuukauden päähän jo tässä vaiheessa vai odotellaanko ensin ja kutsu tulee jossain vaiheessa?

Mä oon lukenut näitä keskusteluja tässä jonkin aikaa, koska nämä aiheet ollut tosi mielen päällä ja halunnut ymmärtää ja tietää enemmän kun ei vielä ole ollut mitään hoitokontakteja, joilta kysyä. Oon aina niin onnellinen plussista. Tsemppiä ja onnea kaikille, toivottavasti plussia tulee paljon lähitulevaisuudessakin ❤️
Meillä meni pari vuotta sitten niin, että IVF-jonotusaika laskettiin suoraan lähetteestä (silloin 4-6kk), kun oli lähetteestä selvää että siittiöiden takia ei kevyitä hoitoja tarvittaisi. Suunnittelukäynti (ja samalla ainoa käynti Tilkassa ennen hoitojen alkua) meillä oli silloin aika nopeasti ja sen jälkeen sit vielä jonotettiin muutama kuukausi, mutta kokonaisuudessaan jonotus laskettiin alkaneeksi lähetteen saapumisesta. Toivotaan, että teilläkin menisi vastaavasti, eikä tulisi enää pitkää lisäjonotusta!
 
Meillä on aika Tilkkaan lokakuun alussa suunnittelukäynnille ja sitä ennen on käytävä labrat ja miehen antamassa simppanäyte. Ollaan lähdössä toiselle ivf-kierrokselle ja juuri sain tänään tiedon heiltä, että suunnittelukäynnin jälkeen on 3-5kk jono ennen kuin itse hoito alkaa.

Edit: Eli oletan teilläkin olevan suunnittelukäynti kyseessä ja sitten kans jonottelette hetken ellei ole tosi spesiaalia syytä, miksi voisi jonoissa ohitella.
Hei kiva kuulla sun päivitykset hoitojonosta, koska pessimisti täällä odottelee että ollaan samassa tilanteessa sit kuukauden päästä.
 
Takaisin
Top