IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Miten te hoidatte / lievitätte stressiä hoitojen aikana? (En voi olla ainut, joita nämä hoidot stressaa.)
Minä yritin parhaani mukaan poistaa kaiken muun stressin. Työt olen rajannut tosi tiukasti ja tehnyt löysemmillä ranteilla, olen rajannut elämästä pois "velvollisuuksia" ja jättänyt tylystikin monetkin menot ja juhlat väliin, koska tiedän väsyväni niistä ja ahdistuvani esimerkiksi lasten synttäreistä jne. Keskityn tekemään niitä itselleni kivoja juttuja, omia harrastuksia ja sen sellaista. Löysin uuden harrastuksen, jonka parissa sain tosi hyvin "meditoitua" hoitojen aiheuttamaa ahdistustani pois. Tsemppiä, @S33 !
 
@Haaveena , muuta ei oikein voi sanoa kuin että voimia ja halauksia teille. Tää on niin julmaa peliä, mutta toivotaan seuraavalta yritykseltä parempaa onnea! ❤️

Tsemppiä uusille pistäjille ja punktion odottajille! ❤️

Ja @Sandra84 , mahtavaa!! Tsemppiä piinaan!!

@Vapsu lle myös onnea hyvistä uutisista!

Aamulla digitesti sanoi että 2-3 viikkoa ja raskaana. Soitin tänään Ovumialle ja neuvolaan ja piti vielä perussairauden hoidostakin chatata hoitajan kanssa, huhhuh. Melkoinen matka, vaikka edelleen jännittää aivan hirveästi, pysyykö mukana. Nyt hirvittää tää salailu entistä enemmän, kun ei nyt ihan jokaiselle työkaverille ja kummin kaimalle viitsi huudella.
Onkohan tuolla salaisella puolella aktiivisempi plussanneiden ketju, tietääkö joku? 🤔

Suuret onnittelut ja tervetuloa salaiselle puolelle (come to the dark side, we have cookies :Face With Tears Of Joy:), siellä on hoidoista (tai muuten vaan) plussanneille oma salainen ryhmä. Siellä on nyt hieman verkkaisempaa keskustelua kun tuossa viime vuoden lopulla useampi meistä "pitkänmatkalaisista" sai nyyttinsä, mutta uusia juttelijoita kaivataan kovasti! :folded::Two-hearts:
 
Miten te hoidatte / lievitätte stressiä hoitojen aikana? (En voi olla ainut, joita nämä hoidot stressaa.)

Hyvä kysymys tämä. Itse käyn kävelyillä, salilla, uimassa ja ihan vaan rentoudun vaikka kirjan tai Netflixin parissa sohvalla. Oon myös yrittänyt meditoida ja kiinnittänyt huomiota hengittämiseen hektisen arjen keskellä.

Punktiossa käyty! Oli kyllä pelottavaa ja hieman myös kivuliasta. Eniten pelkäsin tipan laittoa ja se on minusta hirveää aina vaan. Kaikki sujui kuitenkin hyvin vaikka mies meinasi pyörtyä ja itse olin kauhusta jäykkänä suuren osan aikaa punktiosta. Yhdeksän munasolua saatiin ja huomenna kuullaan kuinka moni hedelmöittyi. Yhdeksän on kuulemma hyvä tulos 42-vuotiaalle joten olen helpottunut ainakin toistaiseksi. Edelleen olen pöllyssä lääkkeistä ja matkalla kotiin 😊
 
Hyvä kysymys tämä. Itse käyn kävelyillä, salilla, uimassa ja ihan vaan rentoudun vaikka kirjan tai Netflixin parissa sohvalla. Oon myös yrittänyt meditoida ja kiinnittänyt huomiota hengittämiseen hektisen arjen keskellä.

Punktiossa käyty! Oli kyllä pelottavaa ja hieman myös kivuliasta. Eniten pelkäsin tipan laittoa ja se on minusta hirveää aina vaan. Kaikki sujui kuitenkin hyvin vaikka mies meinasi pyörtyä ja itse olin kauhusta jäykkänä suuren osan aikaa punktiosta. Yhdeksän munasolua saatiin ja huomenna kuullaan kuinka moni hedelmöittyi. Yhdeksän on kuulemma hyvä tulos 42-vuotiaalle joten olen helpottunut ainakin toistaiseksi. Edelleen olen pöllyssä lääkkeistä ja matkalla kotiin 😊
No 9 on tosi hyvä saalis! Se tipan laitto on kyllä hirvee. Mullaki onneks meni se ihan kivasti viimeks. Nyt sit jännäystä 🤞🏻🤞🏻

Jokohan sitä uskaltaa uimaan esim. huomenna? Punktiosta viikko… En tiiä… En osannut kysyä ohjeita tai en muista annettiinko niitä… keskiviikkona oli siirto… Kävelyllä oon käyny ja pitää varmaan alkaa tekeen noita meditaatioharjoituksia. On pinna tosi kireellä, jos joku töissä ei mee hyvin tai kotona joku pöllöilee…🤭
 
No 9 on tosi hyvä saalis! Se tipan laitto on kyllä hirvee. Mullaki onneks meni se ihan kivasti viimeks. Nyt sit jännäystä 🤞🏻🤞🏻

Jokohan sitä uskaltaa uimaan esim. huomenna? Punktiosta viikko… En tiiä… En osannut kysyä ohjeita tai en muista annettiinko niitä… keskiviikkona oli siirto… Kävelyllä oon käyny ja pitää varmaan alkaa tekeen noita meditaatioharjoituksia. On pinna tosi kireellä, jos joku töissä ei mee hyvin tai kotona joku pöllöilee…🤭

Hei joo kiitti, jospa tuolla yhdeksällä nyt tärppäisi! 🤞🏼Mulle sanottiin et uintia (ja yhdyntöjä) vasta kun verinen vuoto loppuu, sitten ilmeisesti ookoo.
 
Täällä myös käyty punktiossa eilen. Pelotti aivan törkeästi, kun olo oli tukala jo valmiiksi runsaan vasteen takia. Itse toimenpide meni hyvin mutta oli pitkä, rakkuloita oli ihan mahdoton määrä. Jouduin pyytämään kaksi lisäkertaa kipulääkettä. Toimenpiteen jälkeen tuli ihan kauhea pahoinvointi ja alavatsakivutkin oli aika kovat, mutta lääkkeillä näistä selvittiin. Eilinen meni vähän pahoinvointia potiessa, johon mulle oli kans määrätty lääkettä. Enää en uskalla ottaa, meni vatsa niin sekaisin että alkuyö meni vessassa rampatessa. Yö oli kans aika kauhea, kun ainoa asento jossa pystyi nukkumaan oli istuallaan. Heräsin parin tunnin välein valvomaan pariksi tunniksi, lähinnä pahoinvoinnin takia. Nyt aamusta pahoinvoinnin osalta olo ok, mutta kivut siirtyneet kylkiin 🤔 Onkohan munasarjat niin turvonneet että painavat jonnekin sinne alueelle? Huh, kyllä ajattelin yöllä että kaikkeen sitä nainen joutuu. Omalääkäri pelotteli jo siellä folliutrassa, että hyperi on mun kohdalla todella todennäköinen, joten nyt sitten jännätään sitä. Tuoresiirrosta luovuttiin tämän takia. PAS sitten ei nyt alkavasta, vaan mahdollisesti seuraavasta kierrosta (jos vaan joku jaksaa lähteä kehittymään ❣️).

Niin, ja keräyksen tuloksena 29 munasolua. Soittavat vasta perjantaina, että miten niiden kanssa kävi.
 
Hei taas kaikki, hieman omanapailen taas.. voiko kuukautiset alkaa näin äkkiä kun mulla on pp 8 menossa tuoresiirrosta? Tänään pyyhkiessä verta reilummin, eilen vielä ruskeaa vuotoa..ihan kuin kuukautisissakin 😳
 
Hei taas kaikki, hieman omanapailen taas.. voiko kuukautiset alkaa näin äkkiä kun mulla on pp 8 menossa tuoresiirrosta? Tänään pyyhkiessä verta reilummin, eilen vielä ruskeaa vuotoa..ihan kuin kuukautisissakin 😳
Minulla alkoi viimeksi tiputteluvuoto 9 päivää punktion jälkeen. Kunnon menkat taas vasta kun en käyttänyt enää cyclogestia.
 
Hei taas kaikki, hieman omanapailen taas.. voiko kuukautiset alkaa näin äkkiä kun mulla on pp 8 menossa tuoresiirrosta? Tänään pyyhkiessä verta reilummin, eilen vielä ruskeaa vuotoa..ihan kuin kuukautisissakin 😳
Mulla oli kans ihmeellistä tiputteluvuotoa punktiosta asti ja se jatkui vielä tuoresiirronkin jälkeen varmaan pp11 asti. Ja tuli myös muutaman kerran ihan kirkastakin verta jolloin olin ihan 100% varma että menkat. Mutta nyt pp 15 (jos osaan laskea näitä päiviä oikein😅) niin raskaustesti näyttää positiivista😍
 
Mulla oli kans ihmeellistä tiputteluvuotoa punktiosta asti ja se jatkui vielä tuoresiirronkin jälkeen varmaan pp11 asti. Ja tuli myös muutaman kerran ihan kirkastakin verta jolloin olin ihan 100% varma että menkat. Mutta nyt pp 15 (jos osaan laskea näitä päiviä oikein😅) niin raskaustesti näyttää positiivista😍
Ihana kuulla ettei peli ole jo täysin menetetty..kun oireetkin on vaihdelleet niin paljon ja sopivasti lähipäivät on olleet hiljaisempia, niin laskin heti yksi ja yksi 😅 Ei se auta kuin kärvistellä vielä viikko ja sitten pitäisi jo tilanteen selvitä, puoleen tai toiseen. Kiitos vastauksesta ja tarrasukkia 🥰
 
Hyperi täällä nousi päälle. En saanut syötyä/juotua lauantaina juuri mitään. Aloin yötä vasten oksentamaan niin rajusti, että oli lähdettävä sairaalaan. Täällä nyt ilmeisesti menee pari päivää ainakin. Nestetipassa ollut koko ajan ja aloitettu verenohennuslääke. Miten voi tämä lapsen saaminen olla tällaisen tuskan takana 😭
 
Hyperi täällä nousi päälle. En saanut syötyä/juotua lauantaina juuri mitään. Aloin yötä vasten oksentamaan niin rajusti, että oli lähdettävä sairaalaan. Täällä nyt ilmeisesti menee pari päivää ainakin. Nestetipassa ollut koko ajan ja aloitettu verenohennuslääke. Miten voi tämä lapsen saaminen olla tällaisen tuskan takana 😭
Kuulostaa hurjalta! Toivottavasti sun olo kohenee pian. Ja huima määrä munasoluja saatu kerättyä, jospa se jaksaa lohduttaa pahan olon keskellä. Voimia! ❤️
 
Vain 4 oli vastannut hoitoon, 1kpl 14mm, 1kpl 15mm ja 2kpl 10-13mm väliltä. ☹️ Itkettää. To asti 250iu gonal f ja ganirelix. Ei minusta taida tulla koskaan äitiä. Taustalla siis matala amh.
Halaus täältä. Tuntuu varmasti pahalta nyt ja tiedän tuon tunteen, kun hoito ei mene kuten odottaisi / haluaisi - mutta neljä solua voi riittää ihan hyvin. Ei se määrä, vaan laatu. Pitelen peukkuja!
 
Takaisin
Top