IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mites Elli_ piinailu sujuu?

Mä ostin tänään 2 (!!!) digiä. Virallinen testipäivä sunnuntaina. Saattaa siis olla, että lauantaina tulee jo toinen käytettyä…
Henkinen kantti on kyllä lujilla, jotenkin se edellisen siirron epäonnistunut plussa painaa nyt ihan järkyttävästi. Tänään pääsin juttelemaan psykologin etävastaanotolla ja ensi viikolle on onneksi uusi aika. Jospa muutaman päivän lepo tekisi hyvää ja huomenna olisi jo iloisempi ja levänneempi tunnelma.

Aurinkoista ja rentouttavaa juhannusta teille :Green Heart:
 
Mites Elli_ piinailu sujuu?

Mä ostin tänään 2 (!!!) digiä. Virallinen testipäivä sunnuntaina. Saattaa siis olla, että lauantaina tulee jo toinen käytettyä…
Henkinen kantti on kyllä lujilla, jotenkin se edellisen siirron epäonnistunut plussa painaa nyt ihan järkyttävästi. Tänään pääsin juttelemaan psykologin etävastaanotolla ja ensi viikolle on onneksi uusi aika. Jospa muutaman päivän lepo tekisi hyvää ja huomenna olisi jo iloisempi ja levänneempi tunnelma.

Aurinkoista ja rentouttavaa juhannusta teille :Green Heart:
Hei mä en edes tiedä mikä on mun virallinen testipäivä. Lääkäri vaan käski keskiviikkona hcg mittaukseen eli torstaina tulis tieto. Jos sulla testipäivä sunnuntaina niin mullako olis lupa tehdä testi maanantaina🫣 Oon reissussa ma iltaan asti joten oliskohan mun hyvä tehdä se testi tiistaina ni silloin ei jäis mitään arvuuttelujen varaan. Tänään on levollinen mieli ja huomenna voi taas olla ihan jotain muuta😬

Toi ei musta oo yhtään huono juttu et testaa päivää aiemmin ja valmistautuu henkisesti paremmin siihen viralliseen testipäivään. Toivottavasti noi mukavat kelit helpottaa ajankulua ja hetkestä nauttimista. Kerrothan vaikka jo lauantaina miltä se testi alustavasti näyttää. Oon täysin messissä ja etänä tukena!
 
Hei mä en edes tiedä mikä on mun virallinen testipäivä. Lääkäri vaan käski keskiviikkona hcg mittaukseen eli torstaina tulis tieto. Jos sulla testipäivä sunnuntaina niin mullako olis lupa tehdä testi maanantaina🫣 Oon reissussa ma iltaan asti joten oliskohan mun hyvä tehdä se testi tiistaina ni silloin ei jäis mitään arvuuttelujen varaan. Tänään on levollinen mieli ja huomenna voi taas olla ihan jotain muuta😬

Toi ei musta oo yhtään huono juttu et testaa päivää aiemmin ja valmistautuu henkisesti paremmin siihen viralliseen testipäivään. Toivottavasti noi mukavat kelit helpottaa ajankulua ja hetkestä nauttimista. Kerrothan vaikka jo lauantaina miltä se testi alustavasti näyttää. Oon täysin messissä ja etänä tukena!
No kyllä se sulla on minusta maanantaina mahdollista testata, kun meillä oli saman ikäiset alkiot ja päivä eroa siirrossa. Toki he varmasti sen HCG mittauksen laittaa vähä myöhemmäksi että näkee varmasti tuloksen. Mä en varmaan pystyis odotella sitä puhelinsoittoa ilman omaa testiä alle. Mutta edellisestä opin sen, että kannattanee testailla silloin, kun on aikaa käsitellä sitä tulosta. Ei niin että työpaikan vessassa testi ja siitä sit kokouksia vetämään, tai että negatulokset soitetaan just ennen kun on iso puhetilaisuus vedettävänä.

Kiitos jälleen tuestanne ja tsemppiä myös muille piinailijoille juhannuksen viettoon :Two-hearts:
 
No kyllä se sulla on minusta maanantaina mahdollista testata, kun meillä oli saman ikäiset alkiot ja päivä eroa siirrossa. Toki he varmasti sen HCG mittauksen laittaa vähä myöhemmäksi että näkee varmasti tuloksen. Mä en varmaan pystyis odotella sitä puhelinsoittoa ilman omaa testiä alle. Mutta edellisestä opin sen, että kannattanee testailla silloin, kun on aikaa käsitellä sitä tulosta. Ei niin että työpaikan vessassa testi ja siitä sit kokouksia vetämään, tai että negatulokset soitetaan just ennen kun on iso puhetilaisuus vedettävänä.

Kiitos jälleen tuestanne ja tsemppiä myös muille piinailijoille juhannuksen viettoon :Two-hearts:
Joo en mäkään varmasti pysty odottaa tuloksia ilman kotitestailua. Enkä kyl tiedä et meenkö edes mittaukseen jos ei tiistaina näy kahta viivaa, maksaa kuitenkin.

Hyvää juhannusta🌼
 
Joo en mäkään varmasti pysty odottaa tuloksia ilman kotitestailua. Enkä kyl tiedä et meenkö edes mittaukseen jos ei tiistaina näy kahta viivaa, maksaa kuitenkin.

Hyvää juhannusta🌼
Hei
Tiesithän. että Synlab tekee verikokeita ilman lääkärin lähetettä, hcg maksoi mulle toimistokuluineen noin 55€. Vastaus tuli sähköpostiin. Otatin samalla ferritiinit joka oli noin 20€ .
Toivottavasti vauvaliimasi toimii, ja pienipikkuinen on mukana!
yt Aaltis
 
Hei
Tiesithän. että Synlab tekee verikokeita ilman lääkärin lähetettä, hcg maksoi mulle toimistokuluineen noin 55€. Vastaus tuli sähköpostiin. Otatin samalla ferritiinit joka oli noin 20€ .
Toivottavasti vauvaliimasi toimii, ja pienipikkuinen on mukana!
yt Aaltis
Okkei! Oon yksityisellä hoidossa ja sieltä lääkäri antoi lähetteen jota voin käyttää myös huslabissa (hieman edullisempaa), kun noihin hoitoihin saa yksityisellä muutenkin ihan riittävästi rahaa kulumaan😬

Kiitos kovasti tsempistä😊
 
Valitettavasti negatiivinen oli, ja vuotokin alkoi ironisesti siinä testiä tehdessä - oikein alleviivatakseen sanomaa.
Toivottavasti piinakaverini Elli_ keräät ne onnistumisprosentit kun mä olen selkeästi nyt käyttänyt nyt ne epäonniset. :red-heart:
Voi p*ska. Oon pahoillani😔❤️

Onko tiedossa mitä seuraavaksi? Oliko vielä jotain jäljellä pakkasessa?
 
Kiitos vastauksia aiempaan viestiin <3 Täällä on kyllä ihanan aktiivista keskustelua ja saa vertaistukea.

Tuikkaan taas meidän kuulumisia ihan vaan siksi, että jos tätä lukee samassa vaiheessa olevia tai ivf:n aloittavia. Mulla oli punktio alkuviikosta ja sielläpä oli tosiaan sitten edellisen ultran jälkeen tullut lievää hyperiä ainakin toiseen munasarjaan ja munasoluja kerättiin 16 kpl, joista selvisi 3pv ikäisenä pakkaseen 12kpl, joka on enemmän kuin uskalsin edes haaveilla ja pienet tuuletukset ja ilon kyyneleet otettiin tästä etapista.

Tuoresiirtoa ei voitu kuitenkaan tehdä tuon nesteen kertymisen vuoksi, mikä ei alkupettymyksen jälkeen haitannut, kun olin ja olen vieläkin punktion jälkeen kipeänä. Punktion ei itsessään ollut paha, vaikka turvonneeseen munasarjaan tuntuikin aika epämiellyttävälle. Punktion jälkeen taas alavatsan osasto oli tosi kipeä ja turvonnut (vieläkin lievää kipua ja arkuutta), oli aikamoista ummetusta, lämpöä ja kurkkukipua ja lopulta tuli flunssa, jossa nyt olen.

Nyt voi hetken huokaista ja seuraavat jännitykset eli sulatukset ja siirto/siirrot ovat aikaisintaan elokuussa. Toivottavasti alkioita selviää sulatuksesta siirrettäväksi ja niitä varmaan vielä viljellään blastokystiksi vai miten pakastealkionsiirroissa se menee? 🙂
 
Kiitos vastauksia aiempaan viestiin :Heartred Täällä on kyllä ihanan aktiivista keskustelua ja saa vertaistukea.

Tuikkaan taas meidän kuulumisia ihan vaan siksi, että jos tätä lukee samassa vaiheessa olevia tai ivf:n aloittavia. Mulla oli punktio alkuviikosta ja sielläpä oli tosiaan sitten edellisen ultran jälkeen tullut lievää hyperiä ainakin toiseen munasarjaan ja munasoluja kerättiin 16 kpl, joista selvisi 3pv ikäisenä pakkaseen 12kpl, joka on enemmän kuin uskalsin edes haaveilla ja pienet tuuletukset ja ilon kyyneleet otettiin tästä etapista.

Tuoresiirtoa ei voitu kuitenkaan tehdä tuon nesteen kertymisen vuoksi, mikä ei alkupettymyksen jälkeen haitannut, kun olin ja olen vieläkin punktion jälkeen kipeänä. Punktion ei itsessään ollut paha, vaikka turvonneeseen munasarjaan tuntuikin aika epämiellyttävälle. Punktion jälkeen taas alavatsan osasto oli tosi kipeä ja turvonnut (vieläkin lievää kipua ja arkuutta), oli aikamoista ummetusta, lämpöä ja kurkkukipua ja lopulta tuli flunssa, jossa nyt olen.

Nyt voi hetken huokaista ja seuraavat jännitykset eli sulatukset ja siirto/siirrot ovat aikaisintaan elokuussa. Toivottavasti alkioita selviää sulatuksesta siirrettäväksi ja niitä varmaan vielä viljellään blastokystiksi vai miten pakastealkionsiirroissa se menee? 🙂
Oi, onnittelut hyvästä saaliista!

Musta täällä pitääkin puhua itsestään, niin moni hakee täältä muiden kokemuksia.

Ööm ööm, jos olen ymmärtänyt oikein niin se ei vaikuta onko pakkasesta vai tuoreena ni kasvattelevat niitä parhaaksi näkemällä tavalla. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Me päätettiin, että yritetään tähän kiertoon siirtoa luonnolliseen kiertoon. Miten se on teillä mennyt? Mikä kp olette aloittanut ovulaation testaamisen? Ja mitä testejä suosittelette? Onko ollut tukilääkkeitä mukana? Ja onko siinä yksi ultra, noin kp 10?
 
Meillä on hoidot olleet Tyksissä ja siirrot luonnolliseen kiertoon. Mulla on säännöllinen 28-30 päivän kierto ja ovistestit ohjattu aloittamaan n. Kp 9. Yksi ultra joskus kp 12. (Itseasiassa tässä siirrossa ei ultrattu lainkaan, koska oli monta edellistä kiertoa just ultrattu, mutta aina siirto peruuntui, kun osuikin viikonlopulle tai tulin mahatautiin tms.) Kun ovistesti on plussa, ilmoitus hoitajalle ja sieltä annetaan siirtopäivä ja aika. Meillä oli kolmepäiväisiä alkioita ja testi oli plussa perjantaina, niin siirto oli maanantaina. olisi voinut ilmeisesti olla myös tiistaina, mutta nyt mentiin samalla laskukaavalla kuin esikoisen kanssa ja raskaushan tästäkin sitten alkoi 😍Samalla annetaan ohje keltarauhastuen aloittamisesta. Itsellä alkoi siirtopäivän iltana Lugesteron 200mg kaksi kertaa päivässä paikallisesti. Lugeja jatkettiin testiin asti.
 
Ovistesteistä olen RFSU:n testit kokenut huonoiksi. Mä käytin Apteekki ovulaatiotestejä, jotta ei tarvi keräillä pissaa purkkiin. Tein niitä nimittäin myös päivällä töissä, kun huomasin taas, että se huippu saattaa mennä ohi, jos testaa vaan kerran päivässä.
 
Me päätettiin, että yritetään tähän kiertoon siirtoa luonnolliseen kiertoon. Miten se on teillä mennyt? Mikä kp olette aloittanut ovulaation testaamisen? Ja mitä testejä suosittelette? Onko ollut tukilääkkeitä mukana? Ja onko siinä yksi ultra, noin kp 10?
Ite oon parhaimmmaksi kokenut clear blue digital ovulaatiotestit. Kertoo selkeesti hymynaamalla. Oon testannu aamuin ja illoin.

Itellä ei vielä kokemusta ku tuoresiirrosta, joten muita vinkkejä en osaa antaa.
 
Heippa taas vaan kaikille pitkästä aikaa 😍 ja onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille 💙

keskenmenon jälkeen pistin tämän ja facebookin suljetun simpukan tauolle. Piti selviytyä keskenmenosta henkisesti, ja vaikka niin ihania nämä forumit on olleetkin, niin tauko teki hyvää! Yllätyin, kuinka helppo oli olla pois keskustelufoorumeista, enkä lähtenyt edes googlailemaan mitään todennäkösyyksiä raskautua uudelleen 😂
Kierto venähti, varmaan keskenmenon vuoksi. Letrot söin, ja tänään oli ultra. Siellä komeili kaks munasolua, ja kaikki muutenkin (taas jälleen) tosi hyvin. Tänään pistänkin irrotuspiikin ja ens maanantaina siirtoon! Kiva fiilis, rauhallinen ja tyyni. Kävin myös akupunktiossa viime viikolla, koska ennen tuoresiirtoakin kävin, joten en tietenkään voinut olla nyt käymättä.
Ihanaa kesää kaikille 💙
 
Me päätettiin, että yritetään tähän kiertoon siirtoa luonnolliseen kiertoon. Miten se on teillä mennyt? Mikä kp olette aloittanut ovulaation testaamisen? Ja mitä testejä suosittelette? Onko ollut tukilääkkeitä mukana? Ja onko siinä yksi ultra, noin kp 10?
Olen tehnyt ovistestejä niillä kalliimmalla hymynaamatesteillä. Suosittelen ehdottomasti niitä, sillä itselläni ja myös yhdellä ystävällä kokemuksen mukaan se liuskatesti jättää aina arvailujen varaa. Ei mene sit kiertoa ohi ainakaan sen vuoksi, ettei saa sitä viivaa millään tarpeeksi vahvaksi. Tilasin omani raskauskeijulta ja oli hyvä päätös. OYS myös ehdottomasti käski käyttää digitestejä. Mä oon alkanut testaan kp 10 jolloin ollut ultra ja mulla ovu ollutkin sitten joko kp 11 tai 12. Tässä itsellä ollut hyvä että pakkasessa on 2 päiväisiä. Jos ovulaatio ollut su niin oon ilmoittanut siitä ma aamulla, ovat ottaneet heti alkion sulatukseen ja siirtänyt sitten ti tai ke.
Päivää ennen siirtoa olen aloittanut Terolutit suun kautta 3x/päivä (8h välein), ja kun alkio on 6 päiväinen (siirretyt on tainneet olla 3 tai nelipäiväistä) niin sitten on vielä pistetty kiinnityksen vahvistukseen se yksi piikki. Teroluteja käytetään yhteensä kaksi viikkoa tai kunnes todetaan että ei olla raskaana.

Itse olen tykännyt näistä luomukierroista sen takia et mitä vähemmän lääkkeitä sen helpompi on itsellä jaksaa näitä hoitoja. Toivotaan että sulla menee se myös hyvin :folded:
 
Olen tehnyt ovistestejä niillä kalliimmalla hymynaamatesteillä. Suosittelen ehdottomasti niitä, sillä itselläni ja myös yhdellä ystävällä kokemuksen mukaan se liuskatesti jättää aina arvailujen varaa. Ei mene sit kiertoa ohi ainakaan sen vuoksi, ettei saa sitä viivaa millään tarpeeksi vahvaksi. Tilasin omani raskauskeijulta ja oli hyvä päätös. OYS myös ehdottomasti käski käyttää digitestejä. Mä oon alkanut testaan kp 10 jolloin ollut ultra ja mulla ovu ollutkin sitten joko kp 11 tai 12. Tässä itsellä ollut hyvä että pakkasessa on 2 päiväisiä. Jos ovulaatio ollut su niin oon ilmoittanut siitä ma aamulla, ovat ottaneet heti alkion sulatukseen ja siirtänyt sitten ti tai ke.
Päivää ennen siirtoa olen aloittanut Terolutit suun kautta 3x/päivä (8h välein), ja kun alkio on 6 päiväinen (siirretyt on tainneet olla 3 tai nelipäiväistä) niin sitten on vielä pistetty kiinnityksen vahvistukseen se yksi piikki. Teroluteja käytetään yhteensä kaksi viikkoa tai kunnes todetaan että ei olla raskaana.

Itse olen tykännyt näistä luomukierroista sen takia et mitä vähemmän lääkkeitä sen helpompi on itsellä jaksaa näitä hoitoja. Toivotaan että sulla menee se myös hyvin :folded:
Kiitos! Soittelinkin eilen lääkärille ja tilasin myös noita hymynaama testejä. Alan testaamaan kp 10, ja ultra viikonlopun takia kp 12
 
Me päätettiin, että yritetään tähän kiertoon siirtoa luonnolliseen kiertoon. Miten se on teillä mennyt? Mikä kp olette aloittanut ovulaation testaamisen? Ja mitä testejä suosittelette? Onko ollut tukilääkkeitä mukana? Ja onko siinä yksi ultra, noin kp 10?

Mulla on otettu BeReady testi niin meillä ei arvailtu ovulaatiota siirtokierrossa. Eli luonnonkiertoon siirto meillä: Letrot alkukierrosta varmistamaan ovulaatiota ja munan kypsymistä, seurataan ultrilla follien kehitystä (2-3kpl) Sitten lääkäri määrää sopivan päivän ovulaatiolle riippuen follien kasvusta, ottaen huomioon blaston siirtoajan (siirto 5.päivä ovulaatiosta) ja ovulaatio aiheutetaan piikillä, (jota nyt en muista) jotta tiedetään tunnilleen milloin se on tapahtunut. Siirrosta lugesteron tueksi.

Muoks: Selitän vielä auki tota ovulaatiota: Virtsatesteissä ovulaatiohormoit näkyy viiveellä ja jokaisella ihmisellä erittyy ne hormonit eri tahtiin joten tikutus ei sovi niille, joilla on tarkastettu kohdun aikaikkuna tarkasti. Eli kun ihmisellä aivolisäke signaloi eteenpäin että ovulaatio voi nyt tapahtua, niin se miten nopeasti sen jälkeen ovulaatio tapahtuu luonnollisesti on jokaisella meillä mahdollisesti eripituinen aika sekä voi vaihdella jopa kierroittain. Sen vuoksi jos on tiedettävä tarkkaan siirtohetki, niin virtsatestit ei ole luotettavia, vaan sitten piikillä aiheutetaan tuo signaali ja siitä voi laskea hyvi luotettavasti tunnit eteenpäin milloin ovulaatio tapahtuu->ja milloin siirto tehdään.

Tsemppiä siirtokiertoon! :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top