IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kiitos Haaveena kommentista, en tiedä vielä kuinka testaamisen käy, kun pääsen ekaa kertaa nyt jännäämään eikä ainakaan vielä ole mielihaluja aikaisiin testaamisiin. Voihan se halu voimistua kunhan ensiviikon loppu alkaa häämöttää 😋 Nyt onneksi tämä tilan pyöritys pitää niin kiireisenä ettei välillä edes muista koko asiaa 😉💪
 
Hei, kiireellinen kysymys. Primolut kuuri menossa, ohjeen mukaan tänään en enää ottaisi ja ke olisi 0ultra, ke siis 4 päivä lopetuksesta. Entä jos kuukautiset alkaa jo tiistaina? Haittaako? Monentena päivänä teillä on alkanut? Lyhyt kaava kyseessä.
 
Kiitos Haaveena kommentista, en tiedä vielä kuinka testaamisen käy, kun pääsen ekaa kertaa nyt jännäämään eikä ainakaan vielä ole mielihaluja aikaisiin testaamisiin. Voihan se halu voimistua kunhan ensiviikon loppu alkaa häämöttää 😋 Nyt onneksi tämä tilan pyöritys pitää niin kiireisenä ettei välillä edes muista koko asiaa 😉💪
Fiksuahan se on varmasti odottaa, jos malttaa, niin saa sitten luotettavamman tuloksen. 😊 Itselle oli kyllä tuskien taival malttaa tähän vikaan piinapäivään saakka. 🫣

@Haaveena Niitä kypsiä munasoluja olikin vaan kolme. Saatiin kaks alkioo, huomenna selviää jakautuuko ne 🤞
Toivotaan, että molemmat säilyy. ❤️

90vuosimallia mää en valitettavasti osaa auttaa tässä.
 
Omasta tilanteesta. Tein tänään pp10 clearbluen varhaisen digitestin ja tuli et raskaana! 😍❤️
Huomenna aijon vielä testata uusiks, kun virallinen testipäivä ja pääsen sit ilmottaan tuloksesta. Nyt vaan jännätään, että selviää kyydissä ja saadaan pieni syliin asti. 🥰
 
@Haaveena onnea 😍

Ihanaa @Sandra84 että saitte hyviä uutisia alkioista, toivotaan että ne jatkaa samaan malliin ja saatte pian toisen kyytiin ja toisen pakkaseen ❤️

@-90vuosimallia Mulla alkoi vuoto neljäntenä päivänä primolutien lopettamisesta. Ultra oli kp3 ja pistokset alkoi samana iltana. Yleensä kai lyhyen kaavan pistokset alkaa juurikin kp2-3 eli ei pitäisi haitata, jos kuukautiset alkaa sen päivän tai pari ennen aloitusultraa. Tsemppiä hoitoon!
 
Voi vitsit kun jännittää teidän kaikkien puolesta 😍 toivon koko sydämestäni onnistumisia kaikille 🤗

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta punktiosta?

Mua ei se punktio jännittänyt aiemmin yhtään, mutta eilisen aukiolotutkimuksen jälkeen alko jännittää 😂 oli siis aivan kauhea kokemus tuo tutkimus, olivat päättäneet tehdä siitä vielä jonkun oppimistilanteen niin siellä oli lääkärin ja hoitajan lisäksi lääkäriopiskelija joka teki sen tutkimuksen ja joku tosi nuori harjottelijatyttö katsomassa. Edellisenä päivänä alkoi jännittää ja koko eilisen päivän olin ihan paniikissa ja kun näin ne neljä ihmistä siellä huoneessa meinasin lähtee pois 😂 Tutkimus sattui tosi paljon, itkua tuhersin, en pystynyt hengittää ja lääkäri silitteli päätä ja sano miten pitää hengittää 😂 lääkäri sano kans siinä että alkaa oksettaa jos ei hengitä niin tuumasin vaan että on tässä jo muutenki oksettanu koko päivän jännityksestä ku lukenu kaikki netin kauhutarinat 🤣 paikat oli auki. Tuo tutkimus oli siis vapaaehtoinen, haluttiin vaan varmuus että onhan mulla kaikki ok jos joskus tulevaisuudessa miehen siittiöntuotanto vaikka palautuis niin on mahdollisuus luomuraskauteen. No ainaki oli varmaan viihdyttävä käynti, pahoittelinki loppuun omaa draamailua ja siinä kohti jo kaikkia nauratti 😂

Mutta tosiaan eilisen johdosta alkoi sitten se tuleva punktiokin jännittää eli mielellään kuulisin kokemuksia onko se kuinka kamalaa 😄 oon kyllä täältä palstalta niitäkin jo lukenut ja muualta netistä 😊

Koko ajan vaan eyes in the prize niin kyllä kaiken kivun kestää 😄
Olen ollut sekä aukiolotutkimuksessa että kaksi kertaa punktiossa. Aukkari oli ihan kamala, meinasin oikeasti pyörtyä (kylmä hiki, äänet kuuluivat kuin jostain kaukaa, suhina korvissa). Näin jälkikäteen sanoisin, että kipu muistutti vähän synnytyssupistusta ja se suihkutettava neste voikin aiheuttaa kohdun supistelua. Punktio sattui ekalla kerralla lääkkeiden lisäilyistä huolimatta, mutta vain toiselle puolelle, toinen puoli oli kivuton. Punktion kipu oli kuitenkin ihan erilaista, oli sekin siis tosi epämiellyttävää mutta sitä kesti paremmin. Ei ollut missään nimessä yhtä hirveää kuin aukkari :Grimacing Face:. Toinen punktiokerta oli tosi helppo ja kivuton (silloin oli tosin vähemmän folleja punktioitavana).
 
Huhhuh, mulle ei tehty aukkaria ja mietin joskus, että olisko pitänyt, mutta näiden kokemusten perusteella oon ehkä ihan tyytyväinen. 😳

Hirveästi onnea, @Haaveena ! ❤️ Ja @Sandra84 lle onnea alkioista, ihanaa että tuli kuitenkin kaksi!

Minä oon ihan tulisilla hiilillä täällä. Eilen oli illalla menkkajomotusta ja vähän huonoa oloa, ja nyt on alkanut huimata välillä. Vatsa on edelleen ihan pallona ja alavatsalla on se kevyt paine, joka on ollut jo päiväkausia... En jotenkin edes haluaisi testata, kun pelkään negaa niin paljon. Viimeksikin oli niin paljon oikeansuuntaisia oireita (vähemmän silti kuin nyt, mutta eri tukilääke) ja se pettymys oli ihan kauhea. En tiiä miten selviäisin torstaina töissä, jos olisikin nega. Viime kerralla makasin kaksi päivää kotona ja itkin.
Sori kun vuodatan tänne päivittäin, mutta kun en uskalla oikein läheisillekään puhua ja puolisoa jännittää yhtä paljon. Te voitte sentään skrollata ohi jos ei kiinnosta 😅
 
Oii onnea @Haaveena 😍 ihana uutinen!

@Sandra84 hyviä uutisia sullakin! 🥰

Mulla on jotenkin niin ristiriitaset fiilikset kun toisaalta haluis jo tehdä testin ja tietää mut toisaalta haluun oottaa sit siihen viralliseen päivään, vaikeeta😅 Meillä on kyllä sillä tavalla onnekas tilanne, että saatiin useampi pakkaseen jo 3päiväisenä ja osa jäi vielä jatkoviljelyyn. Niiden kohtalosta mulla ei vielä ole tietoa että selvisikö siitä viel lisää pakkaseen. Kuulemma omakannasta voi lukea kun tieto sinne tulee (ei oo viel näkyny). Mut niiin, ainakin useampi PAS mahdollisuus meillä vielä jos tämä tuoresiirto ei onnistu🫶🏼
 
Omasta tilanteesta. Tein tänään pp10 clearbluen varhaisen digitestin ja tuli et raskaana! 😍❤️
Huomenna aijon vielä testata uusiks, kun virallinen testipäivä ja pääsen sit ilmottaan tuloksesta. Nyt vaan jännätään, että selviää kyydissä ja saadaan pieni syliin asti. 🥰
Onneksi olkoon hurjemman kerran ja tarrasukkia eteenkinpäin pienelle ❤️
 
Tänään en ottanut primoluttia aamulla, niin nyt jo tuntuu mahassa, että menkat alkaisi. Onkohan huono juttu jos alkavat jo huomenna? Ke tosiaan se 0 ultra. Miten teillä muilla lyhyessä kaavassa on ajoitettu 0 ultra ja pistojen aloitus?
 
Mulla oli Tyks:ssä niin, ettei edes ollut 0 ultraa, vaan aloin pistelyt mun mielestä kp 2 tai 3 ja eka ultra oli siitä sit vasta jonkun päivän jälkeen.
 
Tänään en ottanut primoluttia aamulla, niin nyt jo tuntuu mahassa, että menkat alkaisi. Onkohan huono juttu jos alkavat jo huomenna? Ke tosiaan se 0 ultra. Miten teillä muilla lyhyessä kaavassa on ajoitettu 0 ultra ja pistojen aloitus?
En oo kuullut edes 0 ultrasta? 😄 mulla OYS ja alkaa pistelyt kp 2 ja pitää varata ultra ajalle kp 6-8.
 
Tietääkö joku miks lääkärit määrää eri lääkkeitä? Mulle määrätty pistettäväks Bemfola+Fyremadel. Ainakin tuntuu kun lukenut muiden kokemuksia niin näitä ollu harvemmin, pelottaa vähän onko yhtä tehokkaita 🫣
 
Eri lääkkeet riippuu vähän kaikesta varmaan 🤷🏼‍♀️ Ja lääkäristä?

Mä pistin jo prolutexin ku käskettiin alottaa pistit ja cyclogestit. Toi Prolutexin piikki oli hirvee :(
 
Missä vaiheessa muita on ohjeistettu aloittamaan terolutit ennen pakastealkionsiirtoa? Keskusteluita lukeneena moni on aloittanut ennen siirtoa, mutta itse sain ohjeeksi aloittaa siirron jälkeen illalla.
 
Missä vaiheessa muita on ohjeistettu aloittamaan terolutit ennen pakastealkionsiirtoa? Keskusteluita lukeneena moni on aloittanut ennen siirtoa, mutta itse sain ohjeeksi aloittaa siirron jälkeen illalla.
Minulla alkoi 2 päivää ennen alkionsiirtoa.
 
Missä vaiheessa muita on ohjeistettu aloittamaan terolutit ennen pakastealkionsiirtoa? Keskusteluita lukeneena moni on aloittanut ennen siirtoa, mutta itse sain ohjeeksi aloittaa siirron jälkeen illalla.
Riippuu varmaan myös siitä minkä ikäinen siirretään. Minulle ohjeistettiin aloittamaan 2 päivää ovisplussasta, tosin cyclogestit eikä terolutit. Siirrettiin 5-päiväinen, joten aloitus oli 3 päivää ennen siirtoa.
 
Takaisin
Top