IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Niin paljon onnea plussasta @Haaveena :smiling face with heart-eyes: Plussa-aallon alkua me kaivattiinkin!
Minä oon ihan tulisilla hiilillä täällä. Eilen oli illalla menkkajomotusta ja vähän huonoa oloa, ja nyt on alkanut huimata välillä. Vatsa on edelleen ihan pallona ja alavatsalla on se kevyt paine, joka on ollut jo päiväkausia... En jotenkin edes haluaisi testata, kun pelkään negaa niin paljon. Viimeksikin oli niin paljon oikeansuuntaisia oireita (vähemmän silti kuin nyt, mutta eri tukilääke) ja se pettymys oli ihan kauhea. En tiiä miten selviäisin torstaina töissä, jos olisikin nega. Viime kerralla makasin kaksi päivää kotona ja itkin.
Sori kun vuodatan tänne päivittäin, mutta kun en uskalla oikein läheisillekään puhua ja puolisoa jännittää yhtä paljon. Te voitte sentään skrollata ohi jos ei kiinnosta 😅
Ehdottomasti päivität meille tilannetta! Mä ainakin jännitän sun puolesta ihan tosissani ja niin toivon plussaa! :red-heart:
 
Missä vaiheessa muita on ohjeistettu aloittamaan terolutit ennen pakastealkionsiirtoa? Keskusteluita lukeneena moni on aloittanut ennen siirtoa, mutta itse sain ohjeeksi aloittaa siirron jälkeen illalla.
Mulle on siirretty 2- ja 4-päiväisiä sekä blastoja. Kaikissa siirroissa keltarauhashormonit on pitänyt aloittaa dpo2-3. Olisin yhteydessä klinikkaan asiasta ja kysyisin. :smiling-eyes:

Voisiko kaikki piinailijat tehdä nyt testit! Oma siirto meni pieleen, niin janoan hyviä uutisia ja haluan elää teidän kautta onnistumisia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulle on siirretty 2- ja 4-päiväisiä sekä blastoja. Kaikissa siirroissa keltarauhashormonit on pitänyt aloittaa dpo2-3. Olisin yhteydessä klinikkaan asiasta ja kysyisin. :smiling-eyes:

Voisiko kaikki piinailijat tehdä nyt testit! Oma siirto meni pieleen, niin janoan hyviä uutisia ja haluan elää teidän kautta onnistumisia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Äh, no olen nyt jo toki vähän myöhässä asian kanssa, kun dpo4 ja huomenna on 5 päiväisen alkion siirto. Pakko kai se on vaan luottaa klinikan antamaan ohjeeseen. Olisi pitänyt aikaisemmin selvitellä asiaa, mutta perus näin viime tipassa alkaa ihmettelemään. 😅
 
Missä vaiheessa muita on ohjeistettu aloittamaan terolutit ennen pakastealkionsiirtoa? Keskusteluita lukeneena moni on aloittanut ennen siirtoa, mutta itse sain ohjeeksi aloittaa siirron jälkeen illalla.
Mulla oli kans sama ohje, enkä tiedä, että miksi 🤷🏼‍♀️

Mutta tällä ohjeella itselle yksi lapsi jo siunaantunut, joten ei ehkä kannata siitä stressata. Samaa olen kyllä silti juuri miettinyt 🤔
 
Tein nyt tänään virallisena päivänä pp11 testin ja viiva näin haalea. 😩 Eikai tämä nyt ole mennyt jo kesken. 😭 Hoitopaikastakaan ei vastata.

28509160-6C37-4355-97D5-3A6AA7DEBD26.jpeg


Kerran aikaisemminkin mennyt haalea plussa sitten kesken 😰

Kaikille muille piinailijoille toivotan hirveästi onnea, että saataisiin plussia tänne! ❤️🫶🏻
 
Mulla oli kans sama ohje, enkä tiedä, että miksi 🤷🏼‍♀️

Mutta tällä ohjeella itselle yksi lapsi jo siunaantunut, joten ei ehkä kannata siitä stressata. Samaa olen kyllä silti juuri miettinyt 🤔
Kiva kuulla silti, että jollain muullakin on ollut sama ohje, ja tietenkin, että lopputuloskin ollut paras mahdollinen❤️
 
Tein nyt tänään virallisena päivänä pp11 testin ja viiva näin haalea. 😩 Eikai tämä nyt ole mennyt jo kesken. 😭 Hoitopaikastakaan ei vastata.

Kerran aikaisemminkin mennyt haalea plussa sitten kesken 😰

Kaikille muille piinailijoille toivotan hirveästi onnea, että saataisiin plussia tänne! ❤️🫶🏻
Onhan toi kieltämättä noille päiville lievästi haalea, mutta ei mun mielestä mahdoton. Se on hirveetä, kun piina ei lopu, joten tsemppiä sulle sinne. :red-heart: Ulkopuolisena on helppo vaan toivoa ja uskoa. Saitko hoitopaikan kiinni ja esim. verikokeen?
 
Onhan toi kieltämättä noille päiville lievästi haalea, mutta ei mun mielestä mahdoton. Se on hirveetä, kun piina ei lopu, joten tsemppiä sulle sinne. :red-heart: Ulkopuolisena on helppo vaan toivoa ja uskoa. Saitko hoitopaikan kiinni ja esim. verikokeen?
Jepp se tässä huolestuttaakin. 😥

Hoitopaikasta käskivät testata vaan uudestaan parin päivän päästä eli toivon nyt vaan, ettei menkat ehdi alkaa siihen menessä, kun lopetin nyt sitten kuitenkin lääkityksen tänään. Sain kuitenkin ajan ultraan ja koitan nyt vaan pysyä kaikesta huolimatta optimistisena, kunnes nyt selkeesti toisin näyttää. Ei tässä oikeen muutakaan voi…
 
Voi @Haaveena , täällä on kaikki peukut pystyssä, että kyytiläinen ois vielä mukana! ❤️

Ehdottomasti päivität meille tilannetta! Mä ainakin jännitän sun puolesta ihan tosissani ja niin toivon plussaa! :red-heart:

Kiitos ❤️

Huomenna olis 11. päivä siirrosta, eli periaatteessa voisi jo näkyä. Tähän mulle on aiemmin määrätty testipäivä verikokeella, nyt on kotitestillä päivänä 13. Mutta en haluais testata aamulla, kun menee päivä ihan sekaisin, jos uutiset onkin huonoja, ja ope ei oikein voi lähteä kesken tunnin vessaan itkemään... Mitäs luulette, jos hautoisi pissaa muutaman tunnin iltapäivällä ja testaisi vasta kotona? Tulisko ees hailua viivaa? 😂

Tänään on taas menkkajomottelua, vähän sellaista lievää yökötystä ja huippailua... Maanantain pakottama suullinen kahvia oli taas aika karsea kokemus ja ruuansulatuskin sakkaa. Huomenna on kp29, eli menkat alkaisi pian. Pystyispä miettimään yhtään mitään muuta!
 
Voi @Haaveena , täällä on kaikki peukut pystyssä, että kyytiläinen ois vielä mukana! ❤️



Kiitos ❤️

Huomenna olis 11. päivä siirrosta, eli periaatteessa voisi jo näkyä. Tähän mulle on aiemmin määrätty testipäivä verikokeella, nyt on kotitestillä päivänä 13. Mutta en haluais testata aamulla, kun menee päivä ihan sekaisin, jos uutiset onkin huonoja, ja ope ei oikein voi lähteä kesken tunnin vessaan itkemään... Mitäs luulette, jos hautoisi pissaa muutaman tunnin iltapäivällä ja testaisi vasta kotona? Tulisko ees hailua viivaa? 😂

Tänään on taas menkkajomottelua, vähän sellaista lievää yökötystä ja huippailua... Maanantain pakottama suullinen kahvia oli taas aika karsea kokemus ja ruuansulatuskin sakkaa. Huomenna on kp29, eli menkat alkaisi pian. Pystyispä miettimään yhtään mitään muuta!

Kyllä iltapäivästä voi tulla jopa tummempi testi kuin kokoyön pissasta 🙏
 
Heräsin yöllä tosi koviin menkkamaisiin kipuihin. Ei oo hirveen optimistinen olo. Pakko varmaan testata iltapäivällä, etten hajoo ihan täysin tähän epätietoisuuteen.
Voi ei 😨 Toivottavasti olisi ihan harmitonta vaan. Raskauteenkin, kun kuuluu vaikka mitä tuntemuksia 😕

Toivon todella, ettei enteilisi mistään huonosta. ❤️ Ilmoittele tuloksesta, jos teet testin.
 
Särkee päätä, en tiedä onko tää prolutex ja cyclogest…. Me ajateltiin ottaa alkioliima siirtoon ja nyt iski paniikki, että saadaankohan me se nyt sitten, kun se kai piti tilata etukäteen miehen mukaan. Itse varmaan niin shokissa että menee nää ohi… Tai mies sekottaa johonkin… Ollaan kyllä siitä sanottu että halutaan… lääkäri sanoi, että sitä on tutkittu, että se ei autakaan niin paljoa kun on luultu. Kuitenkin nuo tukena ja gonapeptyl siirron jälkeen… ottaisitteko vielä alkioliiman? (Liimaahan se ei ole vaan se liuos..)
 
Särkee päätä, en tiedä onko tää prolutex ja cyclogest…. Me ajateltiin ottaa alkioliima siirtoon ja nyt iski paniikki, että saadaankohan me se nyt sitten, kun se kai piti tilata etukäteen miehen mukaan. Itse varmaan niin shokissa että menee nää ohi… Tai mies sekottaa johonkin… Ollaan kyllä siitä sanottu että halutaan… lääkäri sanoi, että sitä on tutkittu, että se ei autakaan niin paljoa kun on luultu. Kuitenkin nuo tukena ja gonapeptyl siirron jälkeen… ottaisitteko vielä alkioliiman? (Liimaahan se ei ole vaan se liuos..)
Jos siitä ei mitään haittaa ole, niin ottaisin. :)
 
Just sain soitettua Ovumialle ja sain sen alkioliiman. Alkoi vähän stressaan että saanko sen, hassua että sitä ei oltu laitettu listaan, vaikka sitä mietittiin. Tuli viime hetken paniikki.
Molemmat alkiot on kehittyneet varhaisiksi blastokysteiksi! 🥹 Huomenna saan vielä aamulla soiton, että pääsenkö siirtoon 🤞🤞🥹 Nyt omanapailen vaan. Stressi. Pitää lähtee vähän ulkoileen… ❤️🙏🏻
 
Oliko teillä puolisot mukana punktiossa ja alkion siirrossa?

Taas avautuminen.
Mä alan olla tosi loppu näihin ”vastoinkäymisiin” mitä mies tuntuu aiheuttavan meillä.. aiemmin oli yksi show nuo sukupuolitautitestit minne nyt kuitenkin ymmärsi varata ajan.. Ollaan tiedetty jo pitkään hoidon ajankohta (2 viikon tarkkuudella), nyt sitten alkanut vääntö tarviiko miehen tulla sinne mukaan ollenkaan. Olen yrittänyt sanoa että hänen pitää tulla sinne hoitamaan oma osuutensa (ei halua koska vasta sai ne nollatulokset niin tuoretta tavaraa ei kuitenkaan voi käyttää), plus en voi ajaa kotiin ainakaan punktion jälkeen (matkaa 200km, ehdotti taksia mutta en todellakaan halua kun en tiedä mikä olo on punktion jälkeen) ja muutenkin, hän ei halua että kukaan saa tietää näistä hoidoista, joten mulla ei ole muuta joka voisi tulla tueksi kuin hän. Mä ihan oikeesti pelkään sairaaloita ja kaikkia tutkimuksia, en voi mennä sinne yksin. Töistä ei voi kuulemma olla pois tai tarkka päivä ainakin pitäisi tietää nyt. Eihän sitä kukaan tiedä kun pistoksetkin alkavat vasta parin/kolmen viikon päästä.. 😫 olen antanut mahdollisuuden perua kun mun silmiin näyttää ettei halua edes tätä enää mutta kuulemma sekään ei ole vaihtoehto. Töihin ei voi sanoa että on yllättävä henkilökohtainen meno eikä voi kertoa totuuttakaan. Ahdistaa että jos tämä on tällaista niin meneekö hoidotkin pilalle stressin takia… pahoittelut jälleen tästä avautumisesta.

Viimeinen kysymys, punktioon en suostu menemään yksin, mutta onko se alkion siirto sellainen että yksin voisin ajaa 200km sinne, käydä siirrossa ja tulla takaisin? Minkälainen vointi teillä on ollut silloin? Mietin voisinko siinä asiassa tulla miestä vastaan ja käydä siellä yksin.
 
Muokattu viimeksi:
@Vapsu Onpas nyt harmillista. Alkionsiirtoon oon joutunu meneen yksin aikaisemmin kun mies ei vaan päässy töistä eikä sillä mitään siellä tee. Ei vaikuta mihinkään!:) Huomennakin meen yksin. Punktioon kyllä tarvii mukaan ja mies silitteli olkapäätä siellä ja se auttoi.

Sano sille miehelles, että tässä ei ole mitään hävettävää! Ja sulla on oikeus kertoa jollekin läheiselle hoidosta, mutta eihän sun tarvi kaikkea kertoa. Mua helpottaa kun saa jakaa kavereille. Mä oon yhdessä whatsapp-ryhmässä kans missä kaikki on hoidoissa. Simpukan facen kautta löytyi. Auttaisko sellainen?

Mies voi valehdella menevänsä vaikka hammaslääkäriin tai johonkin toimenpiteeseen. Joku akuutti 🤷🏼‍♀️
 
Oliko teillä puolisot mukana punktiossa ja alkion siirrossa?

Taas avautuminen.
Mä alan olla tosi loppu näihin ”vastoinkäymisiin” mitä mies tuntuu aiheuttavan meillä.. aiemmin oli yksi show nuo sukupuolitautitestit minne nyt kuitenkin ymmärsi varata ajan.. Ollaan tiedetty jo pitkään hoidon ajankohta (2 viikon tarkkuudella), nyt sitten alkanut vääntö tarviiko miehen tulla sinne mukaan ollenkaan. Olen yrittänyt sanoa että hänen pitää tulla sinne hoitamaan oma osuutensa (ei halua koska vasta sai ne nollatulokset niin tuoretta tavaraa ei kuitenkaan voi käyttää), plus en voi ajaa kotiin ainakaan punktion jälkeen (matkaa 200km, ehdotti taksia mutta en todellakaan halua kun en tiedä mikä olo on punktion jälkeen) ja muutenkin, hän ei halua että kukaan saa tietää näistä hoidoista, joten mulla ei ole muuta joka voisi tulla tueksi kuin hän. Mä ihan oikeesti pelkään sairaaloita ja kaikkia tutkimuksia, en voi mennä sinne yksin. Töistä ei voi kuulemma olla pois tai tarkka päivä ainakin pitäisi tietää nyt. Eihän sitä kukaan tiedä kun pistoksetkin alkavat vasta parin/kolmen viikon päästä.. 😫 olen antanut mahdollisuuden perua kun mun silmiin näyttää ettei halua edes tätä enää mutta kuulemma sekään ei ole vaihtoehto. Töihin ei voi sanoa että on yllättävä henkilökohtainen meno eikä voi kertoa totuuttakaan. Ahdistaa että jos tämä on tällaista niin meneekö hoidotkin pilalle stressin takia… pahoittelut jälleen tästä avautumisesta.

Viimeinen kysymys, punktioon en suostu menemään yksin, mutta onko se alkion siirto sellainen että yksin voisin ajaa 200km sinne, käydä siirrossa ja tulla takaisin? Minkälainen vointi teillä on ollut silloin?
Kuulostaa tosi rankalta tilanteelta sinulle. 😥
miehellä varmaan vaikea käsitellä hoidon/ lapsettomuuden aiheuttamia tunteita ja pelkoja ja siksi käyttäytyy näin. Sinua kohtaan mielestäni kuitenkin tosi väärin, kun hoitoihin on yhdessä lähdetty.

Siirto on toimenpiteenä tosi helppo ja sen jälkeen aivan normi olo eli siitä nyt selviäisi varmasti yksinkin, jos mies ei halua olla paikalla. 😕
 
Takaisin
Top