IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Voi vitsit kun jännittää teidän kaikkien puolesta 😍 toivon koko sydämestäni onnistumisia kaikille 🤗

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta punktiosta?

Mua ei se punktio jännittänyt aiemmin yhtään, mutta eilisen aukiolotutkimuksen jälkeen alko jännittää 😂 oli siis aivan kauhea kokemus tuo tutkimus, olivat päättäneet tehdä siitä vielä jonkun oppimistilanteen niin siellä oli lääkärin ja hoitajan lisäksi lääkäriopiskelija joka teki sen tutkimuksen ja joku tosi nuori harjottelijatyttö katsomassa. Edellisenä päivänä alkoi jännittää ja koko eilisen päivän olin ihan paniikissa ja kun näin ne neljä ihmistä siellä huoneessa meinasin lähtee pois 😂 Tutkimus sattui tosi paljon, itkua tuhersin, en pystynyt hengittää ja lääkäri silitteli päätä ja sano miten pitää hengittää 😂 lääkäri sano kans siinä että alkaa oksettaa jos ei hengitä niin tuumasin vaan että on tässä jo muutenki oksettanu koko päivän jännityksestä ku lukenu kaikki netin kauhutarinat 🤣 paikat oli auki. Tuo tutkimus oli siis vapaaehtoinen, haluttiin vaan varmuus että onhan mulla kaikki ok jos joskus tulevaisuudessa miehen siittiöntuotanto vaikka palautuis niin on mahdollisuus luomuraskauteen. No ainaki oli varmaan viihdyttävä käynti, pahoittelinki loppuun omaa draamailua ja siinä kohti jo kaikkia nauratti 😂

Mutta tosiaan eilisen johdosta alkoi sitten se tuleva punktiokin jännittää eli mielellään kuulisin kokemuksia onko se kuinka kamalaa 😄 oon kyllä täältä palstalta niitäkin jo lukenut ja muualta netistä 😊

Koko ajan vaan eyes in the prize niin kyllä kaiken kivun kestää 😄
Mulle ei aukkaria oo koskaan tehty, koska meillä myös ongelmat on siittiöntuotannossa, joten vertailua en voi tehdä.

Mutta punktiosta pääsin helpolla. Kipulääkkeitä sai hyvin ja kipuhetkiä oli tyyliin ne 2, kun pistettiin neula seinästä läpi. Kesto ehkä sekunnin ja ei sittenkään kovin kivuliaita. Toista munasarjaa jouduttiin vähän hakemaan ja sitä varten tarvittiin hoitajaa painelemaan vatsan päältä, mut mua ei painelut yleensä yhtään haittaa (jostain syystä hoitajat kuitenkin aina pahoittelee kauheasti, jos vatsan päältä joudutaan painamaan). Rauhottavaa lääkettä olis saanut etukäteen, mutta en mä sellasia kaivannut. Toimenpiteen jälkeen arvioin kivun olevan 0,5 asteikolla 0-10 ja kohta ei kyllä sitäkään.
 
Nimahy kovasti tsemppiä, että pääsisit siirtoon ja mukaan piinailemaan! 🫶🏻

Sandra84 tsemppiä punktioon ja toivotaan hyvää saalista tänään!

Kumma samaistun niin noihin fiiliksiin. 😢 Joku pieni osa itsestäkin pysyy aina viimiseen asti optimistisena, vaikka järjellä ajateltuna ei toivoa oikein enää olisi.

Jännä, että eri paikoissa tuossa testipäivä käytännössäkin eroja. Ehkä uskallan itse jo viikonloppuna testata. 😬 Vaikka toisaalta haluaisi negatiiviset uutiset ennemmin kuin vain odotella, niin siihen asti voi aina elätellä toivoa ja ”leikkiä” raskaana oloa. Pelottaa, että tulee nega ja joudutaan jonoon odottamaan pääsyä uuteen hoitoon. ☹️
 
Mä jännitän itseni pahoinvoivaksi täällä.. meidän eka tuoresiirto tänään ja mietin että voiko siihen varautua grammasella Panadolilla? Mulla on siis todella kipuherkkä kohdunkaula, kaikki toimenpiteet tuottaneet kipua itkuun asti..niin otanko varmuuden vuoksi Panadolia, onko siitä haittaa alkiolle tai kiinnittymiseen?
Sulla varmaan on jo siirto pian, mutta itse olen aika herkkis, mutta siirrot eivät tunnu juuri miltään. Siinä laitetaan toosi ohut katetri (?) kohdunsuusta sisään ja sinäpä se. Se ankannokka mikä pitää paikkoja auki, on kaikista epämukavinta koko touhussa. Tsemppiä!!!

Voi vitsit kun jännittää teidän kaikkien puolesta 😍 toivon koko sydämestäni onnistumisia kaikille 🤗

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta punktiosta?

Mua ei se punktio jännittänyt aiemmin yhtään, mutta eilisen aukiolotutkimuksen jälkeen alko jännittää 😂 oli siis aivan kauhea kokemus tuo tutkimus, olivat päättäneet tehdä siitä vielä jonkun oppimistilanteen niin siellä oli lääkärin ja hoitajan lisäksi lääkäriopiskelija joka teki sen tutkimuksen ja joku tosi nuori harjottelijatyttö katsomassa. Edellisenä päivänä alkoi jännittää ja koko eilisen päivän olin ihan paniikissa ja kun näin ne neljä ihmistä siellä huoneessa meinasin lähtee pois 😂 Tutkimus sattui tosi paljon, itkua tuhersin, en pystynyt hengittää ja lääkäri silitteli päätä ja sano miten pitää hengittää 😂 lääkäri sano kans siinä että alkaa oksettaa jos ei hengitä niin tuumasin vaan että on tässä jo muutenki oksettanu koko päivän jännityksestä ku lukenu kaikki netin kauhutarinat 🤣 paikat oli auki. Tuo tutkimus oli siis vapaaehtoinen, haluttiin vaan varmuus että onhan mulla kaikki ok jos joskus tulevaisuudessa miehen siittiöntuotanto vaikka palautuis niin on mahdollisuus luomuraskauteen. No ainaki oli varmaan viihdyttävä käynti, pahoittelinki loppuun omaa draamailua ja siinä kohti jo kaikkia nauratti 😂

Mutta tosiaan eilisen johdosta alkoi sitten se tuleva punktiokin jännittää eli mielellään kuulisin kokemuksia onko se kuinka kamalaa 😄 oon kyllä täältä palstalta niitäkin jo lukenut ja muualta netistä 😊

Koko ajan vaan eyes in the prize niin kyllä kaiken kivun kestää 😄
Punktio oman kokemuksen mukaan tosi paljon iisimpi, koska siinä saa kunnon lääkkeet. Käytän todella vähän itse esim alkoholia, mutta punktiossa otin oikein mielellään kaikki dropit ja olin "huumepäissäni" siellä oikein hyvällä fiiliksellä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Punktio meni hyvin ja ei sattunu kauheesti. Vähän vaan nipisti. Ei kannata jännittää. Vähän sain hyppiä siellä 🤭 että munat ja munasarjat menis hyville paikoille 😀 Ilmeisesti se auttoi! Ja neljä kypsää solua saatiin. Huomenna selviää lisää… Ihana hoitaja oli ja kaikki oli jotenkin niin rentoa. ❤️
 
Nyt on oikeesti tosi vaikeaa olla pissaamatta tikkuun nytheti. Oireita tulee ja menee ja arvuuttelen kaikkea. Olen kahtena päivänä juonut nyt noin kahden suullisen verran kahvia aamulla töissä, koska heräilen öisin. Kahvi on maistunut pahalta, mutta entäs jos joku oli vaan mitannut purut ja veden väärin, tai jos kahvi oli vähän jo elähtänyttä? Alavatsalla on painetta ja kihelmöintiä, mutta entäs jos se onkin vain kaasua ja housujen hiertämää? Alaselkäkipu - vanha häntäluuvamma kiukuttelee? Kipeät rinnat - ihan vaan Lugen syytä? Itkettää suurinpiirtein pienten lasten näkeminenkin - hormonit vaan sekaisin? Väsyttää ja nälättää koko ajan - se aamuheräily?

Ei ole aiemmin ollut näin paljon oireita, mutta Luget ehkä tekee enemmän oireita kuin Cyclogest, jos vanhoja keskusteluja on uskominen.

Sanalla sanoen: tää on PIINAA!!

... Mites muilla? 😅

Ja tervetuloa uudet! 💚
Oii toivotaan että sun oireet on ihan oikeita ja sieltä plussa piirtyisi tikkuun❤️ oikeeseen testipäivään saa kyl tovin vielä piinailla🫠
Voi vitsit kun jännittää teidän kaikkien puolesta 😍 toivon koko sydämestäni onnistumisia kaikille 🤗

Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta punktiosta?

Mua ei se punktio jännittänyt aiemmin yhtään, mutta eilisen aukiolotutkimuksen jälkeen alko jännittää 😂 oli siis aivan kauhea kokemus tuo tutkimus, olivat päättäneet tehdä siitä vielä jonkun oppimistilanteen niin siellä oli lääkärin ja hoitajan lisäksi lääkäriopiskelija joka teki sen tutkimuksen ja joku tosi nuori harjottelijatyttö katsomassa. Edellisenä päivänä alkoi jännittää ja koko eilisen päivän olin ihan paniikissa ja kun näin ne neljä ihmistä siellä huoneessa meinasin lähtee pois 😂 Tutkimus sattui tosi paljon, itkua tuhersin, en pystynyt hengittää ja lääkäri silitteli päätä ja sano miten pitää hengittää 😂 lääkäri sano kans siinä että alkaa oksettaa jos ei hengitä niin tuumasin vaan että on tässä jo muutenki oksettanu koko päivän jännityksestä ku lukenu kaikki netin kauhutarinat 🤣 paikat oli auki. Tuo tutkimus oli siis vapaaehtoinen, haluttiin vaan varmuus että onhan mulla kaikki ok jos joskus tulevaisuudessa miehen siittiöntuotanto vaikka palautuis niin on mahdollisuus luomuraskauteen. No ainaki oli varmaan viihdyttävä käynti, pahoittelinki loppuun omaa draamailua ja siinä kohti jo kaikkia nauratti 😂

Mutta tosiaan eilisen johdosta alkoi sitten se tuleva punktiokin jännittää eli mielellään kuulisin kokemuksia onko se kuinka kamalaa 😄 oon kyllä täältä palstalta niitäkin jo lukenut ja muualta netistä 😊

Koko ajan vaan eyes in the prize niin kyllä kaiken kivun kestää 😄
Mullakaan ei kokemuksia aukiolotutkimuksesta niin en osaa sanoa miten eroaa punktiosta, mutta mulla oli ainakin ihan siedettävä kokemus. Sain kipulääkettä ennen aloitusta ja sit kun siirryttiin puktoimaan toista puolta, et ihan hyvissä pöllyissä myös olin😂 pientä nippailua vaan tuntui. Toimenpiteen jälkeen tuntui sellaista menkkamaista jomotusta johon sit sain kipulääkettä ja lämpöpussin. Mun kokemus ei ainakaan ollut siis kovin kamalaa, uskon että säkin selviät hyvin❤️

Omista jutuista vielä: viikko sitten tehty tuoresiirto, ja nyt alkoi tänään ehkä menkat😭 ainakin aamulla oli pientä veristä vuotoa ja tosiaan punktiosta asti ollut pientä ruskeaa vuotoa enemmän ja vähemmän.. eka ajattelin et johtuu punktiosta ja siirrosta mut nyt en enää jaksa uskoa et on siitä😔 virallinen testipäivä ois vasta ensviikon to

Osaako joku sanoa kuinka nopsaa pääsee pakastealkion siirtoon? Onko siihenkin oma jonotus systeemi
 
Oii toivotaan että sun oireet on ihan oikeita ja sieltä plussa piirtyisi tikkuun❤️ oikeeseen testipäivään saa kyl tovin vielä piinailla🫠

Mullakaan ei kokemuksia aukiolotutkimuksesta niin en osaa sanoa miten eroaa punktiosta, mutta mulla oli ainakin ihan siedettävä kokemus. Sain kipulääkettä ennen aloitusta ja sit kun siirryttiin puktoimaan toista puolta, et ihan hyvissä pöllyissä myös olin😂 pientä nippailua vaan tuntui. Toimenpiteen jälkeen tuntui sellaista menkkamaista jomotusta johon sit sain kipulääkettä ja lämpöpussin. Mun kokemus ei ainakaan ollut siis kovin kamalaa, uskon että säkin selviät hyvin❤️

Omista jutuista vielä: viikko sitten tehty tuoresiirto, ja nyt alkoi tänään ehkä menkat😭 ainakin aamulla oli pientä veristä vuotoa ja tosiaan punktiosta asti ollut pientä ruskeaa vuotoa enemmän ja vähemmän.. eka ajattelin et johtuu punktiosta ja siirrosta mut nyt en enää jaksa uskoa et on siitä😔 virallinen testipäivä ois vasta ensviikon to

Osaako joku sanoa kuinka nopsaa pääsee pakastealkion siirtoon? Onko siihenkin oma jonotus systeemi

Ei varmaan pitäisi olla pakastesiirtoihin mitään jonoa, jos hoidot on jo kesken? Joillakin on ehkä välikiertoja, mutta ainakin itsellä oli kaikki siirrot putkeen.
 
Oii toivotaan että sun oireet on ihan oikeita ja sieltä plussa piirtyisi tikkuun❤️ oikeeseen testipäivään saa kyl tovin vielä piinailla🫠

Mullakaan ei kokemuksia aukiolotutkimuksesta niin en osaa sanoa miten eroaa punktiosta, mutta mulla oli ainakin ihan siedettävä kokemus. Sain kipulääkettä ennen aloitusta ja sit kun siirryttiin puktoimaan toista puolta, et ihan hyvissä pöllyissä myös olin😂 pientä nippailua vaan tuntui. Toimenpiteen jälkeen tuntui sellaista menkkamaista jomotusta johon sit sain kipulääkettä ja lämpöpussin. Mun kokemus ei ainakaan ollut siis kovin kamalaa, uskon että säkin selviät hyvin❤️

Omista jutuista vielä: viikko sitten tehty tuoresiirto, ja nyt alkoi tänään ehkä menkat😭 ainakin aamulla oli pientä veristä vuotoa ja tosiaan punktiosta asti ollut pientä ruskeaa vuotoa enemmän ja vähemmän.. eka ajattelin et johtuu punktiosta ja siirrosta mut nyt en enää jaksa uskoa et on siitä😔 virallinen testipäivä ois vasta ensviikon to

Osaako joku sanoa kuinka nopsaa pääsee pakastealkion siirtoon? Onko siihenkin oma jonotus systeemi
Kannattaa tehdä testi, niin tiedät. Etenkin hoitoalkuisissa raskauksissa vuodot ovat melko yleisiä eli niin kauan kun ei tee testiä, ei voi olla varma. Olisipa sulla vaan jotain muuta vuotoa, kaipaisin tänne plussa-aaltoa! :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
No niin, täällä alkoi piinailut tänään ja tuo siirto oli tosi iisi homma 👍 Oli ihanat hoitajat jotka toimi rauhallisesti ja kertoi koko ajan jos tekivät jotain, ei siis ollut kipua ollenkaan ☀️ Nyt vaan nautitaan teoria raskaudesta kunnes tikkuun TULEE ne kaksi kuuluisaa viivaa 😂💪😅
Kaikille matkan varrella oleville naisille onnea ja menestystä tällä tiellä ❤️
 
Mutta tosiaan eilisen johdosta alkoi sitten se tuleva punktiokin jännittää eli mielellään kuulisin kokemuksia onko se kuinka kamalaa 😄 oon kyllä täältä palstalta niitäkin jo lukenut ja muualta netistä 😊

Koko ajan vaan eyes in the prize niin kyllä kaiken kivun kestää 😄

Ekalla kerralla naureskelin siellä vaan, kun olin niin iloinen että vihdoin päästiin punktioon 🤣 Mömmöt on hyvät. Ei ole ollenkaan paha nakki, lähinnä pistot tuntuu epämukavalta paineelta. Itselle pahinta on aina kanyylin laitto 🤣 en pelkää verta tai pistämistä, vaan sitä hemmetin hanaa! Mutta kuten sanoit, kaiken kestää ku on silmät maalissa.

Taikurinviitta ja @Kumma, ❤️❤️❤️

Nimahylle tervetuloo piinapenkkiin!!

Punktio meni hyvin ja ei sattunu kauheesti. Vähän vaan nipisti. Ei kannata jännittää. Vähän sain hyppiä siellä 🤭 että munat ja munasarjat menis hyville paikoille 😀 Ilmeisesti se auttoi! Ja neljä kypsää solua saatiin. Huomenna selviää lisää… Ihana hoitaja oli ja kaikki oli jotenkin niin rentoa. ❤️
Ihana kuulla! Munaonni oli jo hyvä, toivottavasti tulee hyviä alkioita myös!!

Tänään on taas ollut viiltäviä tuntemuksia ja nipistelyä ja nuljuamista. En uskaltanut ostaa testejä, etten vaan ala testailemaan liian aikaisin. Nyt on tasan yks kaapissa ja sillä mennään, eli odotan mahdollisimman pitkään. Tai ainakin yritän. 😅
 
Kannattaa tehdä testi, niin tiedät. Etenkin hoitoalkuisissa raskauksissa vuodot ovat melko yleisiä eli niin kauan kun ei tee testiä, ei voi olla varma. Olisipa sulla vaan jotain muuta vuotoa, kaipaisin tänne plussa-aaltoa! :red-heart:
En oo joo viel tehnyt testiä kun en usko et siin viel edes mitään näkyis jos olis näkyäkseen🤔 mut täytyy viel piinailla viikko ja toivoa et tää on jotain muuta🤞🏼😇
 
Aiheuttaako Pergoveris väsymystä? Mulla on kolme pistospäivää takana ja väsynyt ja tokkurainen olo vaan pahenee päivä päivältä. Vatsaa myös turvottaa, kaipa siellä jotakin tapahtuu 🤞🏼
 
Onko kellään kokemusta tai saisiko muuten vaan mielipidettä asiaan?

Lääkkeellinen Pas kierto menossa ja ensi tiistaina on ultra ja alkiosiirto todennäköisesti 9.9.
Tänään vietiin esikoinen lääkäriin joka totesi lapsella olevan korvatulehdus, varmistettiin että se ei ole tarttuvaa tässä vaiheessa. Itselläni on nyt lievää korvakipua, ei mitään muita oireita. Jos nyt kävisi niin että minullakin todettaisiin korvatulehdus ja saisin antibioottikuurin niin perutaanko meidän PAS vai voidaanko edelleen tehdä siirto? Antibioottien suhteen pystyy ainakin pyytää sellaista jota voi käyttää raskaana ollessa mutta mitenköhän Tilkka suhtautuisi siihen?
 
Onko kellään kokemusta tai saisiko muuten vaan mielipidettä asiaan?

Lääkkeellinen Pas kierto menossa ja ensi tiistaina on ultra ja alkiosiirto todennäköisesti 9.9.
Tänään vietiin esikoinen lääkäriin joka totesi lapsella olevan korvatulehdus, varmistettiin että se ei ole tarttuvaa tässä vaiheessa. Itselläni on nyt lievää korvakipua, ei mitään muita oireita. Jos nyt kävisi niin että minullakin todettaisiin korvatulehdus ja saisin antibioottikuurin niin perutaanko meidän PAS vai voidaanko edelleen tehdä siirto? Antibioottien suhteen pystyy ainakin pyytää sellaista jota voi käyttää raskaana ollessa mutta mitenköhän Tilkka suhtautuisi siihen?
No itse osaan kommentoida sen verran omalta osalta, että korva kipuillut itsellä nyt viime aikoina paljon. Luulin kuitenkin, että jo parani, ennen kuin sitten pari päivää siirron jälkeen alkoi taas kipuilla. Soitin sitten paniikissa terveysasemalle ja sieltä annettiin kortisonitippoja ja lääkäri sanoi, ettei tippojen tai mahdollisen korvatulehduksen pitäisi haitata raskautta mitenkään. Toki sitten, jos ei tällä kuurilla helpota niin katsotaan uudestaan, että miten hoidetaan.

Toki varmasti vaikuttaa, että kuinka raju ja minkälainen tulehdus.
 
Hei, vieläköhän mahtuu mukaan jännittämään? Meillä on nyt menossa ensimmäinen IVF -hoito, tällä hetkellä kp8 ja lääkityksenä Gonal F 150IU+Ganirelix. Maanantaina folliultra ja sit selviää, oisko punktio ens viikolla.

Ehkäisy lopetettu 2/22 ja hoidot aloitettu tänä vuonna tammikuussa. Ovulaation induktiolla koitettiin kolme kiertoa ilman toivottua tulosta. Tulin keväällä spontaanisti hoitojen tauolle jäämisen aikana raskaaksi, mutta se meni kesken noin rv 7. Mulla taustalla endometrioosi ja lisäksi nyt lapsettomuustutkimuksissa löytyi PCOS.

Kaipailis vähän vertaistukea tällä IVF -matkalla, joten olis mukava päästä tätä kautta kuuntelemaan muiden kokemuksia ja avautumaan omista 🥹
 
Onko pidättäytyminen vaikuttanut merkittävästi miehenne sperma-analyysin tulokseen? Meillä siis miehen spermatulokset ovat aina olleet lähtökohtaisesti hyviä, ja pohdinkin kuinka paljon pidättäytymisajalla on merkitystä, kun lapsettomuus ei johdu miestekijästä.
 
Sandra84 ihana, et punktio meni hyvin! Saitko lisätietoa?

Taikurinviitta toivotaan, et ois jotain muuta vuotoo. ☹️

Nimahy jee! Sit jännätään. Aijotko oottaa testipäivään?

Kurjenmiekalle kans tsempit piinailuun.

Miumau98 tervetuloa mukaan ja tsemppiä hoitoihin!

Kaikille muille kans tsempit omiin vaiheisiin! 😊

Mää aijon ite nyt testata huomenna pp10 (päivää aikaisemmin kuin pitäisi). Fiilikset ehtiny mennä laidasta laitaan monta kertaa, et oonko raskaana. Tällä hetkellä semioptimistinen fiilis, vaikka mitään ihmeellisempiä tuntemuksia ei ookaan. Et taas korkeelta tiputaan, jos niin on. 😬😬
 
Onko pidättäytyminen vaikuttanut merkittävästi miehenne sperma-analyysin tulokseen? Meillä siis miehen spermatulokset ovat aina olleet lähtökohtaisesti hyviä, ja pohdinkin kuinka paljon pidättäytymisajalla on merkitystä, kun lapsettomuus ei johdu miestekijästä.
En tiedä onko pidättäytyminen vaikittanut tuloksiin mutta 3inssin ja 3ivf:n jälkeen voi sanoa että tulokset ovat heitelleet joka kerta melko rajusti, suht huonoista tuloksista ihan huippulukemiin.
 
Takaisin
Top