IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Gonapeptyl ei näy raskaustestissä. Ovitrelle näkyy.

Verikoe on siitä hyvä, että se kertoo myös hcg-tason tarkasti. Ei ole arpomista viivojen paksuudessa eikä tarvitse arvuutella, onko digin raskaana 1-2 juuri ja juuri positiivinen vai jo melkein 2-3.
Mulla näkynyt kyllä Gonapeptylin jälkeen molemmilla kerroilla raskaustestissä viiva siirron jälkeen, vetää ovulaatiotestitkin ihan mustaksi testiviivasta pariksi päiväksi. 😎 toki molemmista siirroista plussannut, mutta viiva aina häipynyt välissä ennen ”oikeaa” plussaa.
 
Hei ”Pian 41 v.”, kiva että on muutakin 40+ yrittäjiä täällä!

Saanko kysyä montako alkiota saitte 17 solusta ja montako kromosomeiltaan normaalia löytyi? Me harkitaan alkioiden testausta,m iän vuoksi, mutta en ole ihan varma siitä. Koska on ensinnäkin niin kallista jos ja kun soluja tulee mulla vain vähän… ja siksikin, koska 35-39-vuotiaana kuitenkin sain 3 tervettä lasta vain 4 alkionsiirrosta - en siis millään jaksa uskoa solujen laadun näin vajaat 4 vuotta myöhemmin olevan jo ihan kuraa. Tuntuu, että joku muu asia tässä mättää nyt kun jo 8 siirtoa mennyt mönkään.

Me vaihdettiin just hoitopaikkaa Dextraan, koska Felissä homma ei toiminut ollenkaan. Mulle tehtiin heti aluksi kaikki mahdolliset kohtutukimukset, tuloksia ei ole vielä tullut. Aukkari tehtiin pyynnöstöni myös pitkästä aikaa ja johtimetkin kuulemma auki, vaikka mulle puhuttu vuosia että olis endon takia myös hydrosalpinx, aika erikoista.

Viime pe aloitin ekaa kertaa ikinä luteaalivaiheen stimulaation, onko kellekään muille täällä tehty sellasta? Tavoitteena follien tasaisempi kasvu ja hyvä laatu. Lääkkeinä Terolut, Elonva ja Gonal.

Ravintolisäasioista kun oli yllä keskustelua, niin itsellä käytössä tämmöset:

Ubikinoli
Metyylifolaatti
Foolihappo
Vahva D
Magnesium
Melatoniini
Nac
Sinkki
Ashwagandha
Hei, meillä tehtiin 40+ kahdessa ivf-hoidossa alkioille PGT-A ja vaikka blastoja saatiin ikään nähden tosi hyvin niin valitettavasti kaikki olivat niin sairaita etteivät olisi joko tarttuneet tai raskaus olisi muuten keskeytynyt 😔 näiden sairaiden alkioiden siirto yksityisellä olisi maksanut enemmän kuin tuo tutkimus ja lisäksi päälle henkinen kärsimys pettymyksistä eli ehdottomasti suosittelen ainakin oman kokemukseni perusteella tutkimusta, jos siihen teillä on mahdollisuus!

Paljon tsemppiä hoitoihin ❤️
 
Mulla näkynyt kyllä Gonapeptylin jälkeen molemmilla kerroilla raskaustestissä viiva siirron jälkeen, vetää ovulaatiotestitkin ihan mustaksi testiviivasta pariksi päiväksi. 😎 toki molemmista siirroista plussannut, mutta viiva aina häipynyt välissä ennen ”oikeaa” plussaa.
Tästä olen kuullut, että voi näkyä ovulaatiotestissä, mutta olen ymmärtänyt ettei raskaustestissä näkyisi. Mulla ei ole koskaan näkynyt, vaikka hyvin varhain olen alkanut testata.
 
14.6. … varmaan testaan jo 12.6…. voisko näkyä aikaisemmin… vai vaikuttiko terolut ja cyclogest viivoihin…
Mä en tiedä noiden mahdollisista vaikutuksesta tikkutesteihin. Vaan eiköhän ne ennätä haihtua jo 12 päivään mennessä?
 
Mitä sulla @Aida91 kuuluu? Onko raskaus mennyt hyvin? 🙂🙂
Hyvin menee, nyt rv22 ja ilmeisesti meille tulee pieni tyttönen😍 hb on matalahko ja verenpaineet myös, mikä on vähän verottanut voimia, mutta nyt käytän rautaa niin pikkuhiljaa suunta on ylöspäin😊 Muuten oon voinut ihan hyvin. Parissa viikossa on tullut vauvamasu ja liikkeet on tuntunut jo kuukauden verran🥰
 
Oman tilanteen päivitystä: Olen käynyt kontrollissa kun leikkauksesta ja kotiutumisesta oli 2-3 viikkoa, alkuperäisestä punktiosta 1,5kk.

Toinen munasarja oli edelleen noin 7cm kokoinen ja täynnä nesteitä, punktion jälkeinen tila. Samaisessa munasarjassa oli endometriooma lähtenyt täyttymään ja oli 3cm kokoinen. Muualla vatsaontelossa oli myös pieniä määriä nestettä. Toinen munasarja näytti paremmalta. Kohdunkaulan takana on pesäke ja kohdun takaseinä on paksu mistä tuli mahdollinen adenomyoosi-diagnoosi. Näiden asioiden lisäksi oli muitakin löydöksiä mutta ei varmaan ole niin kiinnostavaa luettavaa.

Suunnitelma on tämä: olen aloittanut e-pillerit joita syön kunnes HUSn kesäsulku päättyy (2kk ajan ehdin niitä ottaa). Tarkoituksena on kuivattaa munasarjat ja endometrioosi. Elokuussa lääkkeellinen PAS. Endometrioosin ja mahdollisen adenomyoosin vaikutukset huolettavat, jos onnistun tulla raskaaksi niin keskenmenon riski on erittäin suuri kuin myös vakavat komplikaatiot loppuraskaudessa/synnytyksessä. Sitä joutuisi loppuun asti olemaan huolissaan
 
14.6. … varmaan testaan jo 12.6…. voisko näkyä aikaisemmin… vai vaikuttiko terolut ja cyclogest viivoihin…
Molemmat ovat progesteronivalmisteita eivätkä näy testissä. On yksilöllistä, miten hcg nousee. Lisäksi näyttää olevan yksilöllistä sekin, miten lääkäri määrittäö testipäivän. Itselläni se on ollut 9-14 päivää siirrosta. Ja kaikissa sama kaava siis, 3 eri lääkäriä.
 
Anteeksi, kun huutelen täältä välistä taas. Meillä nyt stimulaatiot vielä kesken, kp10, keräyspäiväksi valikoitui ensi maanantai. Nyt mietin vielä tässä, uskaltaako käydä viikonloppuna järvessä/uima-altaassa uimassa ennen toimenpidettä? Onko 10 km kävelylenkit liian rankkoja? Juosta ei ilmeisesti enää saa (vaikkakin ultraan ehdinkin juosta...) Jotenkin tuntui, että sain tosi huonot ohjeet tuolta sairaalasta urheilujen suhteen. Pitikö turvavöitäkin varoa vai mitä kummaa?
 
Anteeksi, kun huutelen täältä välistä taas. Meillä nyt stimulaatiot vielä kesken, kp10, keräyspäiväksi valikoitui ensi maanantai. Nyt mietin vielä tässä, uskaltaako käydä viikonloppuna järvessä/uima-altaassa uimassa ennen toimenpidettä? Onko 10 km kävelylenkit liian rankkoja? Juosta ei ilmeisesti enää saa (vaikkakin ultraan ehdinkin juosta...) Jotenkin tuntui, että sain tosi huonot ohjeet tuolta sairaalasta urheilujen suhteen. Pitikö turvavöitäkin varoa vai mitä kummaa?
Vaihtelee tosi paljon ihmisten olotila ennen keräystä. Esim itsellä ollut ennen keräystä täysin normaali olo ja voinut tehdä kaikkea normaalisti vaikka sitten keräyksen jälkeen olo muuttunut radikaalisti ja tullut hyperstimulaatio.

En muista että olisi kiellettyä uida/saunoa/kylpeä ennen keräystä, nämä taisi olla vasta keräyksen jälkeen kiellettyjä tulehdusriskin vuoksi. Turvavyöstä tuskin mitään ongelmaa ellei joutuisi rajuun kolariin.
 
Koska ne soittaa ja ilmottaa jos mitään siirtämistä ei ole? Tiistaina otettu alkiot sulamaan. Oiskai ne ehkä jo ilmoittaneet. Vai kahtooko ne vasta sillon siirtopåivänä et onko ne alkiot kunnossa. 😶😶
 
Koska ne soittaa ja ilmottaa jos mitään siirtämistä ei ole? Tiistaina otettu alkiot sulamaan. Oiskai ne ehkä jo ilmoittaneet. Vai kahtooko ne vasta sillon siirtopåivänä et onko ne alkiot kunnossa. 😶😶
Luulis, että olisivat soittaneet. 🙏🏻🤞 Tsemppiä!

Mä hajoon jo piinailuun. Johan tässä on pp6 😅 (dpo 8).

Lisäys: nii joo varmistin, että jos tää onnistuu, niin sitä tukilääkitystä ei jatketa testin jälkeen. Ei tarvi säätää lomalla, jos… 🤞
 
Muokattu viimeksi:
Koska ne soittaa ja ilmottaa jos mitään siirtämistä ei ole? Tiistaina otettu alkiot sulamaan. Oiskai ne ehkä jo ilmoittaneet. Vai kahtooko ne vasta sillon siirtopåivänä et onko ne alkiot kunnossa. 😶😶
Kyllä ne niitä alkioita seuraa sulatuksen edetessä ja vielä senkin jälkeen aina siihen h- hetkeen saakka.
Ilmoittaisivat heti jos jotain ongelmia
Tsemppiä ja plussatuulia!
 
Siirto suoritettu onnistuneesti aamulla.
Vain yksi alkio saatiin kolmesta pakkaseen takaisin.
Tunteet olleet sekavat tänään.
Huomenna olisi sen kiinnityspiikin laitto. Hoitaja sanoi että sen laitolla ei niin ole väliä mihin kellon aikaan laittaa. Miten muut olette laittaneet?
Nyt illasta ollut semmoisia pieniä nippailuja.
Jotenkin jäi semmoinen fiilis sen laiton jälkeen että laittoiko se sen edes sinne ja oikeaan paikkaan.
Eikö laborantti tarkista sitä katetria että se on tyhjä ? Edellisillä kerroilla näin on ollut mutta nyt minun mielestä ei näin tehty. Tai ei ainakaan mainittu. Huoh. Piinailua 20.6 testipäivään.
 
Siirto suoritettu onnistuneesti aamulla.
Vain yksi alkio saatiin kolmesta pakkaseen takaisin.
Tunteet olleet sekavat tänään.
Huomenna olisi sen kiinnityspiikin laitto. Hoitaja sanoi että sen laitolla ei niin ole väliä mihin kellon aikaan laittaa. Miten muut olette laittaneet?
Nyt illasta ollut semmoisia pieniä nippailuja.
Jotenkin jäi semmoinen fiilis sen laiton jälkeen että laittoiko se sen edes sinne ja oikeaan paikkaan.
Eikö laborantti tarkista sitä katetria että se on tyhjä ? Edellisillä kerroilla näin on ollut mutta nyt minun mielestä ei näin tehty. Tai ei ainakaan mainittu. Huoh. Piinailua 20.6 testipäivään.
Onpa ikävää tuo epävarmuus kaikesta tapahtuneesta, joka sun ajatuksissa nyt tällä hetkellä on. Nippailut ovat aivan normaaleja seuraamuksia kun alarekisteriä on ronkittu. Toki joivat olla myös niitä kiinnittymisen liittyviä tuntemuksia. 🍀
Kyllä se laborantti on sen katetrin mikroskoopilla tyhjäksi tarkastanut ja painanut jotain "äänetöntä" summeria sen merkiksi. Lääkäri ei edes niitä muita apuvälineitä alapäästä poista, ennenkuin saa laborantin hyväksynnän.
Jaksamista piinapäiviin!
 
Muokattu viimeksi:
Siirto suoritettu onnistuneesti aamulla.
Vain yksi alkio saatiin kolmesta pakkaseen takaisin.
Tunteet olleet sekavat tänään.
Huomenna olisi sen kiinnityspiikin laitto. Hoitaja sanoi että sen laitolla ei niin ole väliä mihin kellon aikaan laittaa. Miten muut olette laittaneet?
Nyt illasta ollut semmoisia pieniä nippailuja.
Jotenkin jäi semmoinen fiilis sen laiton jälkeen että laittoiko se sen edes sinne ja oikeaan paikkaan.
Eikö laborantti tarkista sitä katetria että se on tyhjä ? Edellisillä kerroilla näin on ollut mutta nyt minun mielestä ei näin tehty. Tai ei ainakaan mainittu. Huoh. Piinailua 20.6 testipäivään.
Mä pistin omani aamupäivällä. Monenko päivän ikäinen blasto sulla siirrettiin? Pidetään peukkuja että pieni tarrais nyt tiukasti kiinni💕
 
Mä pistin omani aamupäivällä. Monenko päivän ikäinen blasto sulla siirrettiin? Pidetään peukkuja että pieni tarrais nyt tiukasti kiinni💕
Tää oli niitä viiden påivån alkioita nyt. Jatkoviljelivät niitä 2 päivån ikäisiä.
Mä laitoin sen tuossa puoli 3 aikaan.
Sitä toivotaan todella. 💓💓
 
Takaisin
Top