IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Apua, mä menin vahingossa laittamaan cyclogestin jo nyt (aika tasan 48 h ovitrellen pistämisestä) vaikka piti aloittaa ne vasta aamulla eli n. 8h etuajassa. Pakastealkion siirto olis tarkoitus olla pe. Ei kai tää enää tässä vaiheessa voi estää ovulaatiota tai muuten pilata koko siirtoa?
Oliko se cyclo sellainen emätinpuikko? Tuskinpa se ovulaatiota estää, sillä sen tarkoitus on tukea kohdun limakalvon kasvua. Toki voit huomenna soittaa teratologia- palveluun, mikäli et hoitavaan tahoon saa puhelin yhteyttä.
Isosti tsemppiä tähän yöhön!
 
Mä mietin, että koskakohan saan Omakantaan tietoa jatkoviljelyyn jääneestä alkiosta? Perjantaina se oli 2 päiväinen (eiks joo, jos ke oli punktio). Luulin, että siellä olis tänään jo ollut tietoa… 😬 Oon Taysilla…
 
Mä mietin, että koskakohan saan Omakantaan tietoa jatkoviljelyyn jääneestä alkiosta? Perjantaina se oli 2 päiväinen (eiks joo, jos ke oli punktio). Luulin, että siellä olis tänään jo ollut tietoa… 😬 Oon Taysilla…
Mulle kävi aikanaan niin et biologi oli unohtanut kirjata tiedot omapolulle (hus). Soittelin sit niiden perään viikon päästä ja sain ne tiedot sit samantien. Mut siis Husilla olis pitänyt tulla viikossa.

Mut siis alkiot olisi tänään 5-päiväsiä ja joskus niillä kestää hieman pidempään et saavuttaa blastokystivaiheen. Ehkä tiedot olisi siellä ti-ke? Olettaen et he päivittää tiedot samantien omakantaan. Mut voithan sä aina soittaa ja kysyä. ☺️
 
Mä mietin, että koskakohan saan Omakantaan tietoa jatkoviljelyyn jääneestä alkiosta? Perjantaina se oli 2 päiväinen (eiks joo, jos ke oli punktio). Luulin, että siellä olis tänään jo ollut tietoa… 😬 Oon Taysilla…
Muistan, kuinka itsekin monta kertaa päivässä tarkistin Kanta-merkintöjä ja OmaPostia uutisten toivossa! Meillä oli alkuvuodesta keskiviikko punktiopäivä TAYS:issa ja tuoresiirto perjantaina, kaksi alkiota jäi jatkoviljelyyn ja tieto pakkaseen selvinneestä 6-päiväisestä blastokystistä päivittyi Kantaan vajaan kahden viikon päästä punktiosta tiistaina.
 
Muistan, kuinka itsekin monta kertaa päivässä tarkistin Kanta-merkintöjä ja OmaPostia uutisten toivossa! Meillä oli alkuvuodesta keskiviikko punktiopäivä TAYS:issa ja tuoresiirto perjantaina, kaksi alkiota jäi jatkoviljelyyn ja tieto pakkaseen selvinneestä 6-päiväisestä blastokystistä päivittyi Kantaan vajaan kahden viikon päästä punktiosta tiistaina.
Kiva, mulla oli nyt taas kans ke punktio ja pe siirto ja viimeks oli samat päivät 😀 Okei, no kaippa se tieto sinne tulee jossakin kohtaa 😀
Just laitoin kiinnityspiikin ja piinailen ens viikon pe asti… Herään nykyään viiden aikaan pissahätään, mutta en jaksa aina nousta ja sit nukahdan 😅

@Sonj4 Tsemppiä tulevaan siirtoon! 🤞🤞🙏🏻❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mä mietin, että koskakohan saan Omakantaan tietoa jatkoviljelyyn jääneestä alkiosta? Perjantaina se oli 2 päiväinen (eiks joo, jos ke oli punktio). Luulin, että siellä olis tänään jo ollut tietoa… 😬 Oon Taysilla…
Mä kysyin omapolulta ja perjantaina, kun punktio oli maanantaina. Sanoivat silloin, että hyvältä näyttää ja, että kysele maanantaina uudestaan. Ja silloin sit sai tietää pakastettujen määrän. Eli kandee kysyä sieltä!
 
Miten te ootte uskaltaneet liikkua punktion jälkeen? Mulle tehtiin pe punktio ja oon kävellyt kyllä koiran kanssa, mutta työmatkapyöräilyä en oo uskaltanut vielä aloittaa. Välillä meinaa pistää alavatsaan, mutta onko se sit seurausta punktiosta vai johtuuko lääkkeistä. Mulle tehtiin eilen tuoresiirto ja sain Cyclogestit Teroluttien kanssa tukilääkkeeksi.
 
Mä olin kolme päivää punktiosta tosi rauhassa, kun oli kipeä olo. Sit neljäntenä päivänä kävin pienellä kävelyllä ja viidennestä päivästä eteenpäin liikuin normisti. Ja mun työssäkin ollaan melkein koko ajan menossa johonkin suuntaan. Mut muistan et mulla oli kaikenlaisia olotiloja, mut ne oli siedettäviä.
 
Mulle on aina sanottu että oman voinnin mukaan voi liikkua, mutta hölskyvää liikuntaa pitäis välttää pari viikkoa. Siirron jälkeen oon aina yrittänyt olla varovaisemmin ja välttää raskaiden asioiden nostelua yms.

Pistin eilen Gonapeptylin aamulla, ja iltapäivällä iski hillitön kipu kävellessä. Joka askeleella kirpaisi, mutta paikallaan ollessa ei. Harkitsin jo päivystykseen soittamista kuten Gonapeptylin ohjeissa käskettiin, mutta mulla tuskin on hyperiä ja lepäilemällä se sitten meni ohi. Sen jälkeen ei ole ollut enää oikein mitään tuntemuksia. Ei kramppaile, ei jomottele, ei mitään. Alkaa toivo vähän hiipua. Toki Gonapeptylin sivuvaikutuksiin kuuluu myös masennus, joten ehkä se vaan kummittelee vielä. Viikko pitäis vielä jaksaa ennen verikoetta, en tiiä uskallanko testata aiemmin.
 
Mulle on aina sanottu että oman voinnin mukaan voi liikkua, mutta hölskyvää liikuntaa pitäis välttää pari viikkoa. Siirron jälkeen oon aina yrittänyt olla varovaisemmin ja välttää raskaiden asioiden nostelua yms.

Pistin eilen Gonapeptylin aamulla, ja iltapäivällä iski hillitön kipu kävellessä. Joka askeleella kirpaisi, mutta paikallaan ollessa ei. Harkitsin jo päivystykseen soittamista kuten Gonapeptylin ohjeissa käskettiin, mutta mulla tuskin on hyperiä ja lepäilemällä se sitten meni ohi. Sen jälkeen ei ole ollut enää oikein mitään tuntemuksia. Ei kramppaile, ei jomottele, ei mitään. Alkaa toivo vähän hiipua. Toki Gonapeptylin sivuvaikutuksiin kuuluu myös masennus, joten ehkä se vaan kummittelee vielä. Viikko pitäis vielä jaksaa ennen verikoetta, en tiiä uskallanko testata aiemmin.
Eikös toi gonapeptyl voi tehdä testiin myös viivoja, eli ainakaan kovin aikaisin ei kannata testata. Itse kyllä varmaan testaisin verikoetta edeltävänä päivänä.
 
Hei,
Miten julkisella etenee asiat positiivisen testin jälkeen? Nyt rv 6 ja taustalla ivf ja pas. Täytin muutama viikko sitten omapolkuun sen, että raskaana, mutta ei oo kuulunut sieltä mitään.
 
Hei,
Miten julkisella etenee asiat positiivisen testin jälkeen? Nyt rv 6 ja taustalla ivf ja pas. Täytin muutama viikko sitten omapolkuun sen, että raskaana, mutta ei oo kuulunut sieltä mitään.
Kun tulin tuoresiirrosta raskaaksi, ilmoitin sen omapolulla. Mulle vastattiin samana päivänä ja annettiin varhaisultra-aika. Nyt tän nykyisen (pas) kohdalla sanottiin et kun ilmoitan tuloksen omapolulle, niin ohjeet tulee 1-3 vuorokauden sisällä. Oon hoidossa Husilla.

Jos sulla sama hoitopaikka, niin soittaisin sinne.
 
Eikös toi gonapeptyl voi tehdä testiin myös viivoja, eli ainakaan kovin aikaisin ei kannata testata. Itse kyllä varmaan testaisin verikoetta edeltävänä päivänä.
Gonapeptyl ei näy raskaustestissä. Ovitrelle näkyy.

Verikoe on siitä hyvä, että se kertoo myös hcg-tason tarkasti. Ei ole arpomista viivojen paksuudessa eikä tarvitse arvuutella, onko digin raskaana 1-2 juuri ja juuri positiivinen vai jo melkein 2-3.
 
Hei ”Pian 41 v.”, kiva että on muutakin 40+ yrittäjiä täällä!

Saanko kysyä montako alkiota saitte 17 solusta ja montako kromosomeiltaan normaalia löytyi? Me harkitaan alkioiden testausta,m iän vuoksi, mutta en ole ihan varma siitä. Koska on ensinnäkin niin kallista jos ja kun soluja tulee mulla vain vähän… ja siksikin, koska 35-39-vuotiaana kuitenkin sain 3 tervettä lasta vain 4 alkionsiirrosta - en siis millään jaksa uskoa solujen laadun näin vajaat 4 vuotta myöhemmin olevan jo ihan kuraa. Tuntuu, että joku muu asia tässä mättää nyt kun jo 8 siirtoa mennyt mönkään.

Me vaihdettiin just hoitopaikkaa Dextraan, koska Felissä homma ei toiminut ollenkaan. Mulle tehtiin heti aluksi kaikki mahdolliset kohtutukimukset, tuloksia ei ole vielä tullut. Aukkari tehtiin pyynnöstöni myös pitkästä aikaa ja johtimetkin kuulemma auki, vaikka mulle puhuttu vuosia että olis endon takia myös hydrosalpinx, aika erikoista.

Viime pe aloitin ekaa kertaa ikinä luteaalivaiheen stimulaation, onko kellekään muille täällä tehty sellasta? Tavoitteena follien tasaisempi kasvu ja hyvä laatu. Lääkkeinä Terolut, Elonva ja Gonal.

Ravintolisäasioista kun oli yllä keskustelua, niin itsellä käytössä tämmöset:

Ubikinoli
Metyylifolaatti
Foolihappo
Vahva D
Magnesium
Melatoniini
Nac
Sinkki
Ashwagandha
 
Mä harrastan muodostelmaluistelua ja mulle sanottiin, että voin normaalisti oman tuntemuksen mukaan mennä treeneihin. Kai mä meen sit normaalisti ja pidän taukoo, jos tuntuu pahalta. Turvottaa vaan että näytän just siltä, että oon raskaana 😅
 
Mä harrastan muodostelmaluistelua ja mulle sanottiin, että voin normaalisti oman tuntemuksen mukaan mennä treeneihin. Kai mä meen sit normaalisti ja pidän taukoo, jos tuntuu pahalta. Turvottaa vaan että näytän just siltä, että oon raskaana 😅
Voisko se turvotus olla punktion jälkeistä oireilua. Joillekinhan se alkaa kertyttää syntyneiden reikien kautta nestettä, joka sitten poistuu pikkuhiljaa.
 
Mä harrastan muodostelmaluistelua ja mulle sanottiin, että voin normaalisti oman tuntemuksen mukaan mennä treeneihin. Kai mä meen sit normaalisti ja pidän taukoo, jos tuntuu pahalta. Turvottaa vaan että näytän just siltä, että oon raskaana 😅
Mä olin ainakin punktion jälkeen melkeen viikon turvoksissa vatsasta. Meinas jo iskee kriisi, kun farkut kokoajan vaan kiristi 🤣
Mut kyl se siitä sit laski!
 
Takaisin
Top