IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Miten teillä muilla lapsettomuushoidot ovat vaikuttaneet vastustuskykyyn? Mulla oli pas torstaina, ja nyt pukkaa taas tautia päälle! Oon ollut tässä viimeisen reilu puolen vuoden sisään nyt neljä kertaa flunssassa, mikä on itselle todella epätavanomaista!
Nyt pelottaa, et tämäkin siirto menee mönkään taudin takia 😬
 
Mä en oo kyllä huomannut mitään erityistä vastustuskyvyssä 🤷 Paranemisia! Mulla on reilun viikon päästä maanantaina testin teko, huomenna on viikko siirrosta, mutta mulla on aika selkeät pms-oireet, vatsan pistelyjä ja mielialan vaihteluita, että pelkään pahinta 😭eihän noi oireet välttämättä kerro vielä mistään, mutta saa nähdä..
 
En osaa kans vastustuskyvystä sanoa, mutta paino on noussu vähän. 😬 Tänään vähä jotain tuntemuksia oli tuolla vasemmalla jossakin… Ehkä teen aamulla testin… Voi olla vieläkin liian aikaista (nyt dpo11)… Ja perjantaina muutenkin se oikea testipäivä…
 
Muokattu viimeksi:
Mäkään en oo huomannut vastustuskyvyssä heikkenemistä, päin vastoin, tuntuu, ettei mikään tauti tartu (kop kop)😅 paranemisia! Mä en tiiä, voisko näiden hoitojen aikaansaama stressi laskea immuunipuollustusta ja herkistää sit kuitenkin kaikille taudeillle😬

Meillä huomenna punktio, saa nähdä kuinka saa nukuttua. Maha tosi turpea ja tärinäarka, toivottavasti saataisiin hyviä soluja ja vähän oloa helpommaksi.. aika realistisin miettein kuitenkin liikkeellä, kun niin paljon vastoinkäymisiä tullut ennen sitä.
 
Mulla oli ekan alkionsiirron jälkeen pieni flunssa! Sairastelen nykyään tosi harvoin, joten ihmettelin vähän, mutta kai se koko prosessi vähän purkautui siinä. Jostain luin että flunssaoireet on ihan tavanomaisia, mutta en tiiä tarkoitetaanko sellaista vähän nenä vuotaa -tyyppistä oireilua.

Tiistaina olisi täällä virallinen testipäivä, tässä on fiilikset menneet laidasta laitaan joka päivä. Jokainen asia on oire suuntaan tai toiseen, ja kaikki kuitenkin myös mahdollisesti Cyclogestin aiheuttamaa. 😅 Puolison kanssa sovittiin, ettei testata etukäteen, joten jännitetään sitten vaan. Jotenkin sitä odottaisi jotain varmempaa tunnetta tuloksesta, että sitä tunnistaisi tämmöisen asian kropastaan, mutta en mä kyllä tuntenut etukäteen pahemmin sitäkään kun maksani oli tulehtunut, joten ehkä sitä ei kaikkea voi tietoisesti tietää. 😂
 
Miten teillä muilla lapsettomuushoidot ovat vaikuttaneet vastustuskykyyn? Mulla oli pas torstaina, ja nyt pukkaa taas tautia päälle! Oon ollut tässä viimeisen reilu puolen vuoden sisään nyt neljä kertaa flunssassa, mikä on itselle todella epätavanomaista!
Nyt pelottaa, et tämäkin siirto menee mönkään taudin takia 😬
Mulla on mun mielestä ollut hoitojen aikana enemmän sellaista alkavaa flunssaa. Mä en yleensä ole ikinä kipeä, mut nyt yrittää melkein joka kuu iskeä flunssan. Tosin ihan vaan kerran tai kaks on sit tullutkin flunssa, muuten vaan sellaista alkavaa flunssaa, mut menee kuitenkin ohi!
 
Dpo12/pp10 en saanu viivaa testiin. Mulla oli viivalasit päässä, et ihan ku jotain olis ollu, mutta ei kuitenkaan oikeesti. Vähän pelottaa, että tää ei taaskaan onnistu…
 

Liitteet

  • IMG_9930.jpeg
    IMG_9930.jpeg
    804.6 KB · Katsottu: 85
Miten teillä muilla lapsettomuushoidot ovat vaikuttaneet vastustuskykyyn? Mulla oli pas torstaina, ja nyt pukkaa taas tautia päälle! Oon ollut tässä viimeisen reilu puolen vuoden sisään nyt neljä kertaa flunssassa, mikä on itselle todella epätavanomaista!
Nyt pelottaa, et tämäkin siirto menee mönkään taudin takia 😬
Hoidot eivät muistaakseni vaikuttanut vastustuskykyyni, varmasti juuri stressin kautta voisi vaikuttaa. Sen kuitenkin halusin sanoa tsemppaukseksi, että minun ainoa luomuraskauteni alkoi juuri flunssan aikana, vastoin kaikkia odotuksia ja todennäköisyyksiä. Paljon jaksamista ja plussatuulia! ❤️
 
Hoidot eivät muistaakseni vaikuttanut vastustuskykyyni, varmasti juuri stressin kautta voisi vaikuttaa. Sen kuitenkin halusin sanoa tsemppaukseksi, että minun ainoa luomuraskauteni alkoi juuri flunssan aikana, vastoin kaikkia odotuksia ja todennäköisyyksiä. Paljon jaksamista ja plussatuulia! ❤️
Kiitos paljon tsempeistä ❤️ Eli täytyy vain olla stressaamatta taudista ja yrittää luottaa prosessiin!
 
Puktiosta selvitty, ihan hyvä saalis. Biologilta kuullaan huomenna mahdollisista hedelmöittymisistä... jännittää!

Täällä vähän pahoinvointia ja vatsakipuja, yritän juoda paljon urheilujuomia + syödä suolaista sekä proteiinia. Tuoresiirto ei todennäköisesti hyperriskin vuoksi onnistu, tarkistavat tosin asian vielä kerran polilla ennen viimeistä tuomiota. Huh, ihanaa vihdoin tämän kevään epäonnisten oi-hoitojen jälkeen saada meidänkin lapsihaavematkaa oikeasti etenemään😊☀️
Tsemppiä kaikille!
 
Taysiin menossa ensimmäiseen punktioon. Munasolujen määrän saa ilmeisesti tietää heti punktion jälkeen, mutta kuinka nopeasti ja mitä kautta sieltä saa tiedon hedelmöittyneiden munasolujen määrästä? Ilmeisesti PAS tulossa, koska munarakkuloita ultrassa paljon.
 
Tääl samat 😔 Toivottavasti pysyis molemmilla pallerot kyydissä!
Toivotaan, että pysyy! Jatkuuko sulla tiputtelu?

Mulla ei viimeks tiputellut yhtään ja oli vaan terolut. Nyt on cyclogest ja terolut. Kaikenlaisia tuntemuksia on mahassa ja sillee, mutta ne voi olla mitä vaan. Se oli ruskeaa tiputtelua. Mä toivon parasta ja nyt en enää testaa ennen perjantaita. Miehen kans sovittiin. Ainakaan tiputtelu ei jatkunut.

✨:lle: Mä sain tietää tuoresiirrossa alkioiden määrän, mutta sun kannattaa kysyä sieltä. :)
 
Toivotaan, että pysyy! Jatkuuko sulla tiputtelu?

Mulla ei viimeks tiputellut yhtään ja oli vaan terolut. Nyt on cyclogest ja terolut. Kaikenlaisia tuntemuksia on mahassa ja sillee, mutta ne voi olla mitä vaan. Se oli ruskeaa tiputtelua. Mä toivon parasta ja nyt en enää testaa ennen perjantaita. Miehen kans sovittiin. Ainakaan tiputtelu ei jatkunut.

✨:lle: Mä sain tietää tuoresiirrossa alkioiden määrän, mutta sun kannattaa kysyä sieltä. :)
Joo jatkuu just tällainen ruskea tiputtelu. Mulla on ollut tätä nyt monta kiertoa ja edellinen pas siirtyikin kun vuoto alkoi jo sen ekan ultran jälkeen. Cyclogestit ja terolutit kanssa käytössä mulla nyt isoilla annoksilla mut tätä ruskeaa vuotoa oli viikko ennen menkkoja myös täysin lääkkeettömässä välikierrossa ihan samoin kuin nyt. Meil on kans ainoa alkio nyt siirretty mikä viime keräyksestä saatiin niin jännät paikat ja paljon toiveita pelissä! Edellisestäkin keräyksestä saatiin lopulta vaan 1 alkio siirtokypsäksi niin täl hetkellä tuntuu, että me ollaan seuraavaksi siirtymässä lahjasoluhoitoihin.
 
Joo jatkuu just tällainen ruskea tiputtelu. Mulla on ollut tätä nyt monta kiertoa ja edellinen pas siirtyikin kun vuoto alkoi jo sen ekan ultran jälkeen. Cyclogestit ja terolutit kanssa käytössä mulla nyt isoilla annoksilla mut tätä ruskeaa vuotoa oli viikko ennen menkkoja myös täysin lääkkeettömässä välikierrossa ihan samoin kuin nyt. Meil on kans ainoa alkio nyt siirretty mikä viime keräyksestä saatiin niin jännät paikat ja paljon toiveita pelissä! Edellisestäkin keräyksestä saatiin lopulta vaan 1 alkio siirtokypsäksi niin täl hetkellä tuntuu, että me ollaan seuraavaksi siirtymässä lahjasoluhoitoihin.
Voi äh. Nyt vaan sit testipäivä kertoo totuuden. Meilläkin yhdet alkiot vaan molemmista hoidoista (tai nyt oli kaksi, mutta se toinen ei selvinnyt pakkaseen). Mä haluan kokeilla vielä ainakin kerran omilla soluilla, jos nyt ei onnistu… Mutta lahjasolut yksi vaihtoehto.
 
Taysiin menossa ensimmäiseen punktioon. Munasolujen määrän saa ilmeisesti tietää heti punktion jälkeen, mutta kuinka nopeasti ja mitä kautta sieltä saa tiedon hedelmöittyneiden munasolujen määrästä? Ilmeisesti PAS tulossa, koska munarakkuloita ultrassa paljon.
Mulle tuli omapolulle tieto hedelmöittyneistä seuraavana päivänä ja vajaa viikon päästä kysyin pakasteeseen päätyneiden määrää!
 
TMI-varoitus!!!!


Minulla olisi kysyttävää kokemuksista munasolupunktion jälkeisiin oireisiin liittyen. Oon miettinyt, mikä määrä kipua ja pingotusta on vielä normaalia? Mitään hengenahdistusta, kuumetta tai muuta ei ole, mutta vatsa ei tahdo kestää mitään ruokaa (nyt kolmantena päivänä ripulia aina ruuan jälkeen) ja vatsan seutu on tosi pingottunut ja munasarjoja särkee. Nälkä on normaalihkosti. Kevyillä kävelyillä olen käynyt ja se helpottaa aina oireita hetkellisesti. Mietin tuota vatsaongelmaa, voiko liittyä Cyclogestiin, toisaalta eikös se yleensä ummetusta aiheuttanut? Hyperiä peläten😅 vertaistukea?
 
Takaisin
Top