IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mulla ainakin oli vatsa ihan turvoksissa ja munasarjat kipeet joku 4 pvä punktiosta. Tuntu siltä, et munasarjat olis ollut ihan mustelmilla ja mulla oli ulostaminen hankalaa, kun ponnistaminen sattui. Mut aina jos epäilyttää kannattaa olla yhteydessä hoitavaan tahoon, mun olo oli sellanen, et pärjäilin kyllä töissä sit jo 2 pvä punktion jälkeen, vaikka vatsaa särkikin. Farkkuja en voinut pitää, kun ei mennyt kiinni 🤣
 
Mulla ainakin oli vatsa ihan turvoksissa ja munasarjat kipeet joku 4 pvä punktiosta. Tuntu siltä, et munasarjat olis ollut ihan mustelmilla ja mulla oli ulostaminen hankalaa, kun ponnistaminen sattui. Mut aina jos epäilyttää kannattaa olla yhteydessä hoitavaan tahoon, mun olo oli sellanen, et pärjäilin kyllä töissä sit jo 2 pvä punktion jälkeen, vaikka vatsaa särkikin. Farkkuja en voinut pitää, kun ei mennyt kiinni 🤣

Kiitos vastauksesta! Huojensi oloa, oireet vähän helpottaneet ja ruoka osittain pysyy jo sisällä😅
Etkös sinä harrastanut juoksua? Luin tuolta aiemmin, että palasit aika pian hölkälle punktion jälkeen. Jokainen on tietenkin yksilö ja lääkärin neuvoja noudatan, mutta kyselisin vielä tarkalleen milloin kävit ekalla hölkällä punktion jälkeen? Ite oon sellasia hitaita 6-7 km kävelyitä nyt mennyt tuntemusten mukaan, mietin josko ensi viikolla uskaltaisi jo vähän tuulettaa päätä enemmän?
 
Kiitos vastauksesta! Huojensi oloa, oireet vähän helpottaneet ja ruoka osittain pysyy jo sisällä😅
Etkös sinä harrastanut juoksua? Luin tuolta aiemmin, että palasit aika pian hölkälle punktion jälkeen. Jokainen on tietenkin yksilö ja lääkärin neuvoja noudatan, mutta kyselisin vielä tarkalleen milloin kävit ekalla hölkällä punktion jälkeen? Ite oon sellasia hitaita 6-7 km kävelyitä nyt mennyt tuntemusten mukaan, mietin josko ensi viikolla uskaltaisi jo vähän tuulettaa päätä enemmän?
Joo. Mulla oli 29.4 punktio ja äsken katoin polarin tietoja niin 7.5 kävin salilla kuntopyöräilemässä ja 8.5 hölkkäsin jo, eikä ollut mitään tuntemuksia. Lähdin vähän niin kuin koklaamaan, sillä ajatuksella, että lopetan, jos vähänkin tuntuu 🤭
 
Joo. Mulla oli 29.4 punktio ja äsken katoin polarin tietoja niin 7.5 kävin salilla kuntopyöräilemässä ja 8.5 hölkkäsin jo, eikä ollut mitään tuntemuksia. Lähdin vähän niin kuin koklaamaan, sillä ajatuksella, että lopetan, jos vähänkin tuntuu 🤭
Kiitos taas konsultaatiosta! Mäkin ajattelin, ettei missään nimessä tällä viikolla, mut jos ensi viikolla vointi ok niin vois laahustushölkkää kokeilla, jos kivuton on. Tää tuntuu tosi hölmöltä varmaan ulkopuolisten näkökulmasta pohtia näin "turhia asioita", kun isompiakin murheita hoitoihin liittyen on, MUTTA on se oma psyykkinen hyvinvointikin ja mielen pysyminen kasassa tärkeää ja valitettavasti itsellä juoksu on ihan hirveän iso henkireikä niin hyvässä kuin pahassa🏃🏼‍♀️ Tuoresiirron peruuntuminen oli itelle tosi kova paikka😔
 
Mulla on kuuma koko ajan. Mietin että johtuuko jostain noista hormooneista vai joko mulle iski vaihdevuodet 😅 just lähdössä lomareissuun. Pitää varmaan laittaa Ovumialle viestiä…
 
Mulla on kuuma koko ajan. Mietin että johtuuko jostain noista hormooneista vai joko mulle iski vaihdevuodet 😅 just lähdössä lomareissuun. Pitää varmaan laittaa Ovumialle viestiä…

Mulla sama nyt stimulaation aikana. Mun käsittääkseni hormonifluktuaatiot keltarauhashormoni+luonnollinen E2 lasku kierron mukana aiheuttaa hikoilua, en huolestuisi vielä tämän perusteella vaihdevuosista. Tsemppiä hirveästi, hankala tie ollut teillä takana🙁 Ja hyvää lomaa!
Yritetään nauttia jotenkin tästä kesästä vastoinkäymisistä huolimatta☀️
 
Äh, mulla ois ollut huomenna testipäivä tuoresiirrosta, mutta menkathan ne alkoi.. 💔 olen pitänyt itseni nyt touhukkaana puutarhatöissä ja ajattelin tehdä niin koko kesän.. parempi, kun ei mieti mitään. Syksymmällä pakastealkiosiirto ja se oiskin sit varmaan viimeinen hoito mitä tehdään julkisella ellei sit päädytä vielä lahjasoluhoitoihin. Oli taas henkisesti ja fyysisesti niin iso puristus, että ei näitä enää montaa jaksa. 😓
 
Eiköhän tämäkin ollut tässä. Alko ruskee vuoto.
Ylihuomenna olisi testi päivä.
Tuntuu ihan helvetin pahalle. 😭😭😭
Tämän jälkeen olisi 1 vielä pakkasessa ja sitten viimeinen hoito kerta.
Haluan sanoa, että älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Minulla oli myös lauantaina rusehtavaa vuotoa, joka sittemmin loppui. Olin aivan toivoni menettänyt, mutta niin vain tänään selvisi, että olen raskaana.
Toivon että sulla myös vuoto vain kummittelee jostain syystä ja saat hyviä uutisia parin päivän päästä 💛
 
Haluan sanoa, että älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Minulla oli myös lauantaina rusehtavaa vuotoa, joka sittemmin loppui. Olin aivan toivoni menettänyt, mutta niin vain tänään selvisi, että olen raskaana.
Toivon että sulla myös vuoto vain kummittelee jostain syystä ja saat hyviä uutisia parin päivän päästä 💛
Kuinka pitkään sulla se kesti ja oliko sillon muita oireita?
Mua pelottaa. Ihmeen vähän on vuotoa tullut. Jännään aina ku käyn vessassa et koska hulahtaa veret. Eilen kyl tein raskaustestin päivällä ja se oli nega. Muutaman tunnin pidätyksestä. Eikö sen pitäis näkyä jo?
 
Kuinka pitkään sulla se kesti ja oliko sillon muita oireita?
Mua pelottaa. Ihmeen vähän on vuotoa tullut. Jännään aina ku käyn vessassa et koska hulahtaa veret. Eilen kyl tein raskaustestin päivällä ja se oli nega. Muutaman tunnin pidätyksestä. Eikö sen pitäis näkyä jo?
Mulla kesti vaan sen lauantai illan. Ja mitään muita oireita ei ollut ja ei vieläkään oo ollut.
Klinikalta kätilö ei osannut muuta sanoa, kun että voi olla kaikenlaisia vuotoja alkuraskaudesta.

Onko sun vuoto jo loppunut?

Mä en osaa oikein kommentoida tohon raskaustesti asiaan, kun en oo itse seurannut testeillä omaa edistymistä.
Menetkö verikokeeseen vai teetkö liuskatestin?
 
Mulla kesti vaan sen lauantai illan. Ja mitään muita oireita ei ollut ja ei vieläkään oo ollut.
Klinikalta kätilö ei osannut muuta sanoa, kun että voi olla kaikenlaisia vuotoja alkuraskaudesta.

Onko sun vuoto jo loppunut?

Mä en osaa oikein kommentoida tohon raskaustesti asiaan, kun en oo itse seurannut testeillä omaa edistymistä.
Menetkö verikokeeseen vai teetkö liuskatestin?
Joo. Eilen alko ja vieläki on tullu semmosta niukkaa vuotoo. Varmaan alkaa menkat täs koht puoliin. En usko et loppuu tää.
Noh. Huomenna teen raskaustestin ja sit katotaan. Ei kannata arpoo tän enempää.
 
Joo. Eilen alko ja vieläki on tullu semmosta niukkaa vuotoo. Varmaan alkaa menkat täs koht puoliin. En usko et loppuu tää.
Noh. Huomenna teen raskaustestin ja sit katotaan. Ei kannata arpoo tän enempää.
Okei, odottaminen on super raastavaa. Paljon tsemppiä sulle ja jaksamista 🙏
 
Täällä näyttäisi menevän ensimmäinen IVF kierros pöntöstä alas 💔
Niin pettynyt ja surullinen! Putktiosta saatiin 8 munasolua joista vain 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto tehtiin 5 päiväisellä 17.6. ja jo 21.6. alkoi Teroluteista huolimatta tuhruvuoto ja tänään näyttäisi vuoto muuttuvann ihan normaaleiksi menkoiksi. Virallinen testipäivä vasta huomenna. Mikä tuntuu kyllä tällä hetkellä aivan kauhealta tehdä koska tulos on 99% varma nega. Mitään ei siis saatu pakkaseen ja OYSin kesätauko kestää muuton takia syyskuun alkuun.

Toivotaan että kesäloma toisi jotain muuta ajateltavaa 😟 viikonloppuna pitäisi kerätä itsensä ystävän baby showerlle.
 
Takaisin
Top