K
Kauramuro
Vieras
Kiitos vastauksestasi! Oon joskus käynyt mittauttamassa, mutta siitä kyllä pitkä aika, joten voisi kyllä käydä tarkistamassa tilanteen! Meillä ongelmat ilmenee hedelmöittymisen jälkeen jakaantumisessa, eli solutasolla jotain häikkää on.. viimeksikin oli 14 normaalisti hedelmöittynyttä, mutta lopputulos vain kolme pakkaseen joista yksi kuukahti vielä sulatuksessa.Raskausvitamiineissa taitaa olla foolihappoa 400 mikrogrammaa? Itse olen syönyt pelkkää foolihappoa tuolla annostuksella ja verikokeen mukaan se oli riittävä annostus.
Onko sinulta mitattu ferritiiniä ja d-vitamiinia? Jos ei, niin kävisin mittauttamassa ne ja tulosten perusteella miettisin jatkotoimenpiteitä. Näistäkin on lääkäreillä hyvin erilaisia näkemyksiä, mutta raskaus kuluttaa rautavarastoja todella paljon ja on näkemyksiä myös siitä, että alhaiset rautavarastot voivat vaikeuttaa raskautumista. On myös näkemyksiä, ettei vaikutusta ole.
Erilaisista lisäravinteista löytyy kokemuksia, näkemyksiä ja jonkinlaisia tutkimustuloksiakin. Itsekin olen hedelmättlmyystaipaleeni aikana syönyt vähän yhtä sun toista ilman tuloksia. Tärkeintä olisi tietää, mikä omassa kropassa on pielessä ja lähteä korjaamaan sitä oikealla annostuksella. Mulla haasteena oli juuri se, ettei mitään vikaa periaatteessa ollut. Paitsi nyt tietenkin ikä.
Lueskelin aiheesta paljon eilen ja nyt ajattelin käydä ostamassa ubikinonia ja folaattia luonnollisessa muodossaan (ei synteettisenä) monivitamiinin lisäksi.
Tietääkö joku ubikinonia käyttänyt että täytyykö se lopettaa pistosten alkuun vai voiko sitä jatkaa kuinka pitkään? Tästä löytyi paljon erilaisia mielipiteitä, jossain piti lopettaa pistosten alkuun ja jossain taas jatkettiin koko raskauden ajan
![Grinning face with sweat :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)