IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Raskausvitamiineissa taitaa olla foolihappoa 400 mikrogrammaa? Itse olen syönyt pelkkää foolihappoa tuolla annostuksella ja verikokeen mukaan se oli riittävä annostus.

Onko sinulta mitattu ferritiiniä ja d-vitamiinia? Jos ei, niin kävisin mittauttamassa ne ja tulosten perusteella miettisin jatkotoimenpiteitä. Näistäkin on lääkäreillä hyvin erilaisia näkemyksiä, mutta raskaus kuluttaa rautavarastoja todella paljon ja on näkemyksiä myös siitä, että alhaiset rautavarastot voivat vaikeuttaa raskautumista. On myös näkemyksiä, ettei vaikutusta ole.

Erilaisista lisäravinteista löytyy kokemuksia, näkemyksiä ja jonkinlaisia tutkimustuloksiakin. Itsekin olen hedelmättlmyystaipaleeni aikana syönyt vähän yhtä sun toista ilman tuloksia. Tärkeintä olisi tietää, mikä omassa kropassa on pielessä ja lähteä korjaamaan sitä oikealla annostuksella. Mulla haasteena oli juuri se, ettei mitään vikaa periaatteessa ollut. Paitsi nyt tietenkin ikä.
Kiitos vastauksestasi! Oon joskus käynyt mittauttamassa, mutta siitä kyllä pitkä aika, joten voisi kyllä käydä tarkistamassa tilanteen! Meillä ongelmat ilmenee hedelmöittymisen jälkeen jakaantumisessa, eli solutasolla jotain häikkää on.. viimeksikin oli 14 normaalisti hedelmöittynyttä, mutta lopputulos vain kolme pakkaseen joista yksi kuukahti vielä sulatuksessa.

Lueskelin aiheesta paljon eilen ja nyt ajattelin käydä ostamassa ubikinonia ja folaattia luonnollisessa muodossaan (ei synteettisenä) monivitamiinin lisäksi.

Tietääkö joku ubikinonia käyttänyt että täytyykö se lopettaa pistosten alkuun vai voiko sitä jatkaa kuinka pitkään? Tästä löytyi paljon erilaisia mielipiteitä, jossain piti lopettaa pistosten alkuun ja jossain taas jatkettiin koko raskauden ajan 😅
 
Soitin tänään polille, käskivät mua syömään raskaustestiin asti sitä dheaa. Eri ihmiset, eri ohjeet! Mut erilaiset on vissiin ollu vaikutuksetkin, mulla follien määrä väheni, mutta kypsiä munasoluja tuli kyllä saman verran kuin ennenkin. Onko sulla testauspäivä kans 11.6.?
Oho, onpa jännä, että eri ohjeet. Mulla on testauspäivä 14.6. vasta. Siitä alkaakin sit loma. Saa nähdä millä mielin pääsee lomareissuun…
@Kauramuro Lopetin hoitojen alkuun sen q10/ubikinonin. Mun mielestä mulle lääkäri neuvoi niin.
 
Hei!
Tällä palstalla pitkästä aikaa. Minulle tehtiin tänään aamupäivästä pakastealkion siirto (D5) ja nyt jännittää. Testauspäivä olisi täälläkin vasta 14.6.
Osaako joku sanoa, että milloin mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua? Onko teillä ollut jotain oiretta jo siirtopäivönä?
Itsellä on ollut tänään pientä vuotoa ja nyt alkoi menkkakivut.
Tsemppiä kaikille!
 
Hei!
Tällä palstalla pitkästä aikaa. Minulle tehtiin tänään aamupäivästä pakastealkion siirto (D5) ja nyt jännittää. Testauspäivä olisi täälläkin vasta 14.6.
Osaako joku sanoa, että milloin mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua? Onko teillä ollut jotain oiretta jo siirtopäivönä?
Itsellä on ollut tänään pientä vuotoa ja nyt alkoi menkkakivut.
Tsemppiä kaikille!
Mulla oli rinnat arat, mutta johtuukohan noista tukilääkeistä? Jännitetään 🤞
 
Hei, mä olen uusi täällä foorumilla. Usean vuoden selittämätön lapsettomuus. Tehty kolme tuloksetonta inssiä ja edellisestä ivf hoidosta ei selvinnyt sulatuksesta. Ollaan julkisella hoidoissa. Mulle tehtiin punktio perjantaina. 7 saatiin siirrettyä ja biologi soitti aamulla, että ICSillä niistä kaksi hedelmöittyi ja vaikuttaa lupaavalle.. Olin jotenkin varautunut, että PASilla mennään kuten viimeksi, mutta nyt tehdäänkin tuoresiirto maanantaina. Yritän olla liikaa innostumatta, kun nää hoidot on tähän asti ollut ihan yhtä pettymyksiä 😢mut sellaista vuoristorataahan tää on. Tsemppiä muille kanssakulkijoille ❣️
 
Jännitetään yhdessä. Musta tuntuu et piinapäivät olisi kestänyt jo monta viikkoa. Ja tänään vasta päivä 1. 😅
Sama fiilis!! Tsemppiä!

Täällä yksi ykkösluokkainen alkio sit lopulta saatiin ja se siirrettiin. Nyt kun pystyis keskittymään johonkin muuhun, eikä kyttäis kaikkia mahdollisia nipistyksiä ja oireita... Munasarja on kuulemma mustelmilla vielä punktiosta, niin hankala tietää, mikä johtuu siitä ja mikä jostain muusta. Lomakin alkoi, niin on mukavasti aikaa vaan tarkkailla itseään! 🤣
 
Aloin laittaa klo 7 aamul cyclogestiä. Onkohan sen laittamisaika tarkkaa et on aina sama aika? Nyt oon laittanu aina samaan aikaan, mutta voisin tietty olla heräämättä klo7 aamulla. Mulle lääkäri vai oliko apteekkari sano että 12h välein pitää laittaa. Onko kokemusta/tietoa? Terolutin otan kans aamuin illoin. Eilen piti ottaa lääkkeet Prisman vessassa 😂😂
Ps. Turvottaa! Jotakin nippailuja tuntuu…
 
Aloin laittaa klo 7 aamul cyclogestiä. Onkohan sen laittamisaika tarkkaa et on aina sama aika? Nyt oon laittanu aina samaan aikaan, mutta voisin tietty olla heräämättä klo7 aamulla. Mulle lääkäri vai oliko apteekkari sano että 12h välein pitää laittaa. Onko kokemusta/tietoa? Terolutin otan kans aamuin illoin. Eilen piti ottaa lääkkeet Prisman vessassa 😂😂
Ps. Turvottaa! Jotakin nippailuja tuntuu…
Kaikille hormonivalmisteille , niin pillereille kuin piikeille tai emättimeen työnnettäville, on tärkeää samanaikaisuus , jonka myötä vaikuttavaa ainetta on elimistössä mahd.tasaisesti.
Voisiko niitä kellonaikoja siirtää eteenpäin vaikka 15-30 min/ vrk, (7.15 +19.15, 7.30-19.30) kannattaa kysäistä apteekista / teralogia keskuksesta.
Ainakin alkion siirron jälkeen itse olisin tosi tarkkana...
Luovia ratkaisuja eri lääkkeiden otto paikkojen kanssa joutuu varmasti keksimään. Itselläni kulkee migreenilääkettä itsetehty "hätäpakkaus" kukkaron kolikko-osastossa, ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
Aloin laittaa klo 7 aamul cyclogestiä. Onkohan sen laittamisaika tarkkaa et on aina sama aika? Nyt oon laittanu aina samaan aikaan, mutta voisin tietty olla heräämättä klo7 aamulla. Mulle lääkäri vai oliko apteekkari sano että 12h välein pitää laittaa. Onko kokemusta/tietoa? Terolutin otan kans aamuin illoin. Eilen piti ottaa lääkkeet Prisman vessassa 😂😂
Ps. Turvottaa! Jotakin nippailuja tuntuu…
Mä kysyin tätä lääkäriltä silloin oman siirron aikaan ja lääkäri sanoi, ettei ole niin tarkkaa laittaa 12h välein, että riittää jos laittaa aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä 😊
 
Mä kysyin tätä lääkäriltä silloin oman siirron aikaan ja lääkäri sanoi, ettei ole niin tarkkaa laittaa 12h välein, että riittää jos laittaa aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä 😊
Tuolla ohjeella mulla ois ajat 5.00-8.30 ja 20-01.30. 😎
 
Kaikille hormonivalmisteille , niin pillereille kuin piikeille tai emättimeen työnnettäville, on tärkeää samanaikaisuus , jonka myötä vaikuttavaa ainetta on elimistössä mahd.tasaisesti.
Voisiko niitä kellonaikoja siirtää eteenpäin vaikka 15-30 min/ vrk, (7.15 +19.15, 7.30-19.30) kannattaa kysäistä apteekista / teralogia keskuksesta.
Ainakin alkion siirron jälkeen itse olisin tosi tarkkana...
Luovia ratkaisuja eri lääkkeiden otto paikkojen kanssa joutuu varmasti keksimään. Itselläni kulkee migreenilääkettä itsetehty "hätäpakkaus" kukkaron kolikko-osastossa, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Joo taidan kysyä lääkäriltä sitten jatkoa, jos tulee positiivinen testi, koska me mennään Espanjaan ja en viittis lomalla herätä klo 6 Suomen aikaa… 🤷🏼‍♀️ Kyl tää pari viikkoo menee näin :)
Mulla kans heittelis muutoin ajat…
 
Muistaakseni mäkin sain tuon "aamulla herätessä, illalla nukkumaan mennessä"-ohjeen alunperin Cyclojen käyttöön, mutta tällä kertaa oon yrittänyt tuohon 12 h-rytmiin. Johtaa kyllä jänniin tilanteisiin, esim. leffateatterin vessassa eilen... 🤪 Mutta oon kans aatellu että 30-60 min. heitot ei varmaan haittaa, varsinkin jos tasaa sitten seuraavaa laittaessa. Onpahan iltaisin hyvä syy käydä pötköttelemään ja rauhoittumaan siinä seitsemän tienoilla. Muistelen lukeneeni täältä jonkun kommentin, että kunhan nyt jonkun tunnin saisi sen rasvan pidettyä sisällä.

Mutta ihan järkyttävä turvotus!!
 
Muistaakseni mäkin sain tuon "aamulla herätessä, illalla nukkumaan mennessä"-ohjeen alunperin Cyclojen käyttöön, mutta tällä kertaa oon yrittänyt tuohon 12 h-rytmiin. Johtaa kyllä jänniin tilanteisiin, esim. leffateatterin vessassa eilen... 🤪 Mutta oon kans aatellu että 30-60 min. heitot ei varmaan haittaa, varsinkin jos tasaa sitten seuraavaa laittaessa. Onpahan iltaisin hyvä syy käydä pötköttelemään ja rauhoittumaan siinä seitsemän tienoilla. Muistelen lukeneeni täältä jonkun kommentin, että kunhan nyt jonkun tunnin saisi sen rasvan pidettyä sisällä.

Mutta ihan järkyttävä turvotus!!
Just noin, vaikka siellä vessassa. Toivottavasti et kuitenkaan joutunut pistäytymään siellä kesken näytöksen 😅
 
Lääkäri tai sanoo että se lääke imeytyy ihan viidessä minuutissa. 🤷🏼‍♀️ No pitää jatkaa tällä 7-19 linjalla 😀
Tää ivf on saanu kyllä aikaan (tai siis nämä kaksi ivfää) turvotusta oikein olan takaa ja painokin on noussut aina muutaman kilon per km tai hoito. Ei oo varas enää ”lihoa” ja luin että jos tulen raskaaksi niin mun paino sais nousta enää 9kg. Eli ei paljoo. Semisti ahdistaa, mutta kyllä se tästä. 🩷🙏🏻
 
Minellu lääkäri on ohjeistanut että pientä heittoa voi olla mutta mielellään ei yli tuntia (puoli tuntia on ihan ok eikä tarvii stressata). Imeytyminen alkaa todella nopeasti ja tarkoituksena on ettei hormoonitaso tipu liikaa alas
 
Minellu lääkäri on ohjeistanut että pientä heittoa voi olla mutta mielellään ei yli tuntia (puoli tuntia on ihan ok eikä tarvii stressata). Imeytyminen alkaa todella nopeasti ja tarkoituksena on ettei hormoonitaso tipu liikaa alas
Tää on itselle huojentavaa. Lääke myöhästyi jälleen aamulla melkein tunnin, koska keskityin taaperoon ja unohdin koko lääkkeen.
Täällä ollut just osittain tän takia huono fiilis ja päivä. Ehkä just harmittaa et jos oma toiminta onkin syy miksi siirto epäonnistuu. Migreeni ei kyl auta yhtään, onneksi nyt alkaa olemaan ihmismäinen olo.
 
Apua, mä menin vahingossa laittamaan cyclogestin jo nyt (aika tasan 48 h ovitrellen pistämisestä) vaikka piti aloittaa ne vasta aamulla eli n. 8h etuajassa. Pakastealkion siirto olis tarkoitus olla pe. Ei kai tää enää tässä vaiheessa voi estää ovulaatiota tai muuten pilata koko siirtoa?
 
Takaisin
Top