IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Täällä alkoi menkat viikko punktion jälkeen ja tähän kiertoon suunnitteilla letrot ja eka PAS. Miten teillä punktion jälkeisessä kierrossa on ovulaatio tullut? Onko viivästynyt normaalista ja etenkin jos letrot käytössä olisi kiva kuulla kokemuksia😊
No mulla on nyt punktion jälkeen menossa kp 24 ja vielä ei näy ovulaatiota 🤣
Odotin kyl et se tuleekin myöhemmin, mun kierto sekottuu aina heti, kaikesta sörkkimisestä 🤭
 
Saikos ennen punktioo syödä vähä jotain kevyesti? Ja sit Alkion siirtoon vasta rakko täynnä..? Mulle ei annettu ohjeita kun aattelivat että muistetaan ne 😅 huomenna aamulla punktio. Pelottaa vähän. Viimeks sattui vähän oikealla… Nyt en edes tiedä onko siellä folleja…

Kävin just tänään punktiossa, joten on terävästi mielessä! Saa syödä kevyesti, ja punktioon rakko tyhjänä. Tsemppiä huomiselle! Kivuthan vaihtelee, mulla ei viimeksi sattunut ja tänään sattui vähän. Toivottavasti saat ainakin sit lääkettä riittävästi!

Mulla oli tänään tähän tietoon nyt viimeinen punktio. Neljä follia ottivat, kolme munasolua saatiin. Jännittää, pelottaa ja kauhistuttaa huominen biologin soitto. Joudun vielä olemaan huomenna töissä, kun on koulutusta ja palaveria... Vielä on pakko toivoa, että DHEA ja q10 ovat sitten hioneet laadun huippuunsa, kun määrä oli niin mitätön taas.
 
Saikos ennen punktioo syödä vähä jotain kevyesti? Ja sit Alkion siirtoon vasta rakko täynnä..? Mulle ei annettu ohjeita kun aattelivat että muistetaan ne 😅 huomenna aamulla punktio. Pelottaa vähän. Viimeks sattui vähän oikealla… Nyt en edes tiedä onko siellä folleja…
Kahvia piti välttää myös 1h ennen. Ja kannattaa juoda nesteitä 😊 se menee varmasti hyvin 🫶🏻
 
Muokattu viimeksi:
Ohjeet hyvät jo tulivat, täsmennän ettei sen rakon tarvitse olla ennen siirtoa aivan pinkeä, että kintut ristissä pitäisi olla, kunhan on jonkin verran täysi. Näin minulle sanottiin.
 
Hei vaan kaikille!☺️ Olen täällä foorumilla pyörinyt vähän joka keskustelussa, nyt taitaa olla viimeinen toivottavasti vähään aikaan😅 Meillä alkaa nyt ensimmäinen ivf-stimulaatiokierros toiveikkain ja jännittynein mielin.

Oletteko noudattaneet jotakin erityistä paleo-ruokavaliota + sokerittomuutta, ja mitä kaikkea netti onkaan pullollaan optimaalisen vasteen saamiseksi vai oletteko jatkaneet ns normielämää ja arkiruokaa viikonloppukarkkeineen😁 Sinänsä vuoden päivät oon syönyt raskausvitamiineja sekä isommalla annostuksella foolihappoa, urheillut ja syönyt proteiinipitoista kotiruokaa, välillä epäterveellisempää juhlapäivinä ja herkutellut irtokarkeilla muutaman kerran viikossa, hoikka olen. Kofeiinin osalta noin puolikas muumimukillinen kahvia aamuisin. Mietin, pitäisikö tässä nyt vielä ryhdistäytyä erityisesti parin viikon aikana vai jatkaisiko vain stressittömästi vanhoja tottumuksia?😅 Tuota turvotusasiaa mietin, auttaisiko hiilareiden/suolapitoisten ruokien minimointi? Oi-hoitojen vikalla kierroksella turvotus oli tosi ikävää.
 
Muokattu viimeksi:
Hei vaan kaikille!☺️ Olen täällä foorumilla pyörinyt vähän joka keskustelussa, nyt taitaa olla viimeinen toivottavasti vähään aikaan😅 Meillä alkaa nyt ensimmäinen ivf-stimulaatiokierros toiveikkain ja jännittynein mielin.

Oletteko noudattaneet jotakin erityistä paleo-ruokavaliota + sokerittomuutta, ja mitä kaikkea netti onkaan pullollaan optimaalisen vasteen saamiseksi vai oletteko jatkaneet ns normielämää ja arkiruokaa viikonloppukarkkeineen😁 Sinänsä vuoden päivät oon syönyt raskausvitamiineja sekä isommalla annostuksella foolihappoa, urheillut ja syönyt proteiinipitoista kotiruokaa, välillä epäterveellisempää juhlapäivinä ja herkutellut irtokarkeilla muutaman kerran viikossa, hoikka olen. Kofeiinin osalta noin puolikas muumimukillinen kahvia aamuisin. Mietin, pitäisikö tässä nyt vielä ryhdistäytyä erityisesti parin viikon aikana vai jatkaisiko vain stressittömästi vanhoja tottumuksia?😅 Tuota turvotusasiaa mietin, auttaisiko hiilareiden/suolapitoisten ruokien minimointi? Oi-hoitojen vikalla kierroksella turvotus oli tosi ikävää.
Mä oon syönyt hoitojen aloituksesta asti tulehdusta alentavan ruokavalion mukaisesti, mutta tää ennen kaikkea siksi että mulla on endo. Tässä ruokavaliossa lähtökohtaisesti kaikki kiva ja hyvä on kielletty. 😄 Oon kyl antanut silti luvan herkutella välillä, koska ei tätä muuten kestäis. Varmaan ilman endoakin olisin jättänyt kofeiinin, alkoholin ja liiallisen vehnähötön ja sokeriöverit pois. Varmaan kuitenkin tärkeämpää että itsellä on hyvä olo kuin että ottais ihan hirveästi stressiä syömisistä.

Tsemppiä hoitoihin! ❤️
 
Hei vaan kaikille!☺️ Olen täällä foorumilla pyörinyt vähän joka keskustelussa, nyt taitaa olla viimeinen toivottavasti vähään aikaan😅 Meillä alkaa nyt ensimmäinen ivf-stimulaatiokierros toiveikkain ja jännittynein mielin.

Oletteko noudattaneet jotakin erityistä paleo-ruokavaliota + sokerittomuutta, ja mitä kaikkea netti onkaan pullollaan optimaalisen vasteen saamiseksi vai oletteko jatkaneet ns normielämää ja arkiruokaa viikonloppukarkkeineen😁 Sinänsä vuoden päivät oon syönyt raskausvitamiineja sekä isommalla annostuksella foolihappoa, urheillut ja syönyt proteiinipitoista kotiruokaa, välillä epäterveellisempää juhlapäivinä ja herkutellut irtokarkeilla muutaman kerran viikossa, hoikka olen. Kofeiinin osalta noin puolikas muumimukillinen kahvia aamuisin. Mietin, pitäisikö tässä nyt vielä ryhdistäytyä erityisesti parin viikon aikana vai jatkaisiko vain stressittömästi vanhoja tottumuksia?😅 Tuota turvotusasiaa mietin, auttaisiko hiilareiden/suolapitoisten ruokien minimointi? Oi-hoitojen vikalla kierroksella turvotus oli tosi ikävää.
Uuden ruokavalion omaksuminen ja noudattaminen ivf-hoidon alkaessa kun kaikki on muutenkin uutta ja kenties stressaavaa, voi olla vaan turha lisästressin aiheuttaja. Vaikea myöskään uskoa, että mikään erityinen ruokavalio stimulaation aikana merkittävästi vaikuttaisi lopputulokseen. Syö niin, että siitä tulee sulle hyvä olo ja hyvä mieli. Tsemppiä hoitoon! ☺️
 
Biologi soitti. Yksi hedelmöittyi, toisessa oli vähän jotain eloa, mutta jäi vielä seurantaan. Tärisin helpotuksesta, että edes yksi tällä kertaa! Onko jollain lähtenyt tuollainen hidas hömelö kasvuun vielä? Biologi vakuutteli kyllä että on aivan mahdollista, mutta tietty jännittää...

Nyt kun on koko kevään vetänyt kaikenlaisia ravintolisiä niin mietin, että mitäs nyt syötäisiin mahdollisuuksien maksimoimiseksi? Kannattaakohan q10 jatkaa vielä, tai miten muut olette tehneet? 🤔 DHEA:n jätin jo pois, kun puhe oli mielestäni sen syömisestä punktioon asti. (Edit: Nyt kyllä googlaus näyttäis, että muualla syötetään pidempäänkin, joten otanpa luuria käteen huomenna ja soitan lääkärille!) Melatoniini jää kans pois, onneksi alkaa lomakin kohta niin saa rauhassa käydä omaa unikoulua. 😅 Aattelin skipata Mäkkärin ranut ja hakea sipsipussin siirron jälkeisiksi eväiksi! Villasukkiakin pitää harkita, kun tässä helteessä ei tekis mieli pitää edes paitaa...

Sandra84:n kans mennään näköjään ihan samassa aikataulussa, hirveesti tsemppiä sullekin perjantaihin ja sen odotteluun! 💚
 
Muokattu viimeksi:
Biologi soitti. Yksi hedelmöittyi, toisessa oli vähän jotain eloa, mutta jäi vielä seurantaan. Tärisin helpotuksesta, että edes yksi tällä kertaa! Onko jollain lähtenyt tuollainen hidas hömelö kasvuun vielä? Biologi vakuutteli kyllä että on aivan mahdollista, mutta tietty jännittää...

Nyt kun on koko kevään vetänyt kaikenlaisia ravintolisiä niin mietin, että mitäs nyt syötäisiin mahdollisuuksien maksimoimiseksi? Kannattaakohan q10 jatkaa vielä, tai miten muut olette tehneet? 🤔 DHEA:n jätin jo pois, kun puhe oli mielestäni sen syömisestä punktioon asti. (Edit: Nyt kyllä googlaus näyttäis, että muualla syötetään pidempäänkin, joten otanpa luuria käteen huomenna ja soitan lääkärille!) Melatoniini jää kans pois, onneksi alkaa lomakin kohta niin saa rauhassa käydä omaa unikoulua. 😅 Aattelin skipata Mäkkärin ranut ja hakea sipsipussin siirron jälkeisiksi eväiksi! Villasukkiakin pitää harkita, kun tässä helteessä ei tekis mieli pitää edes paitaa...

Sandra84:n kans mennään näköjään ihan samassa aikataulussa, hirveesti tsemppiä sullekin perjantaihin ja sen odotteluun! 💚

Meillä eka siirto oli elokuussa, ja taisin yöllä pitää sit max nilkkasukkia :) enpä usko että sukat mikään pakollisuus on! Eiköhän nää lämpötilat hoida :) vaikka nytkin mun varpaat on ihan jäiset vaikka muuten paahdunkin ja jalat peiton alla 😅
 
@kurjenmiekka Oho! Jännätään yhdessä! Tsemppiä sinnekin! Mulle sanottiin, että dhea lopetetaan siihen, kun alkaa piikittään. Mulla oli se kans 3kk käytössä.

Nyt vaan toivon, että siellä jotakin tapahtuu.🙏🏻☀️ Nyt lepäilen vielä kotona. Mulle jouduttii laittaa antibioottia tippaan, kun joutuivat vähän ronkkimaan. Mun oikee munasarja on noussu, sitä piti vähän painaa. Huomenna aamulla töihin ja sit päivällä siirtoon yksin, kun miehen on pakko olla töissä. 🤞
 
Hei vaan kaikille!☺️ Olen täällä foorumilla pyörinyt vähän joka keskustelussa, nyt taitaa olla viimeinen toivottavasti vähään aikaan😅 Meillä alkaa nyt ensimmäinen ivf-stimulaatiokierros toiveikkain ja jännittynein mielin.

Oletteko noudattaneet jotakin erityistä paleo-ruokavaliota + sokerittomuutta, ja mitä kaikkea netti onkaan pullollaan optimaalisen vasteen saamiseksi vai oletteko jatkaneet ns normielämää ja arkiruokaa viikonloppukarkkeineen😁 Sinänsä vuoden päivät oon syönyt raskausvitamiineja sekä isommalla annostuksella foolihappoa, urheillut ja syönyt proteiinipitoista kotiruokaa, välillä epäterveellisempää juhlapäivinä ja herkutellut irtokarkeilla muutaman kerran viikossa, hoikka olen. Kofeiinin osalta noin puolikas muumimukillinen kahvia aamuisin. Mietin, pitäisikö tässä nyt vielä ryhdistäytyä erityisesti parin viikon aikana vai jatkaisiko vain stressittömästi vanhoja tottumuksia?😅 Tuota turvotusasiaa mietin, auttaisiko hiilareiden/suolapitoisten ruokien minimointi? Oi-hoitojen vikalla kierroksella turvotus oli tosi ikävää.
Sanoisin kans et jos haluaa ruokavaliota optimoida se kannattaa tehdä vähintään pari kk ennen, jotta sillä on kehoon isompaa vaikutusta. Tuossa vaiheessa loisi vaan lisästressiä kaiken sen hormoonimyrskyn ja jännityksen keskelle.
 
Sanoisin kans et jos haluaa ruokavaliota optimoida se kannattaa tehdä vähintään pari kk ennen, jotta sillä on kehoon isompaa vaikutusta. Tuossa vaiheessa loisi vaan lisästressiä kaiken sen hormoonimyrskyn ja jännityksen keskelle.
Joo meillä tuli vähän lyhyellä varoitusajalla tää hoidon aloitus, enkä ehtinyt oikein reagoimaan ruokien ja elämäntapojen (lähinnä sokerit ja huono uni) osalta. Olin itse ajatellut, että varmasti venyy syksylle, mutta kävikin näin. No, katsotaan, minkälaisia munasoluja näillä aineksilla tulee😅
 
Heippa kaikki! Meillä jatkuu hoidot elokuussa ja rupesin tässä pohtimaan, että minkälainen (reseptitön) lisäravinnearsenaali kannattaisi tässä kohtaa ottaa käyttöön onnistumisen maximoimiseksi.. onko täällä minkälaisia valmisteita ja annostuksia muilla ollut käytössä ennen pistosten alkua ja pistosten aloittamisen jälkeen? 😊

Lisäksi mietin että onkohan monivitamiinissa oleva foolihappo riittävä, vai olisiko fiksua syödä foolihappo erikseen 🤔
 
@kurjenmiekka Oho! Jännätään yhdessä! Tsemppiä sinnekin! Mulle sanottiin, että dhea lopetetaan siihen, kun alkaa piikittään. Mulla oli se kans 3kk käytössä.

Nyt vaan toivon, että siellä jotakin tapahtuu.🙏🏻☀️ Nyt lepäilen vielä kotona. Mulle jouduttii laittaa antibioottia tippaan, kun joutuivat vähän ronkkimaan. Mun oikee munasarja on noussu, sitä piti vähän painaa. Huomenna aamulla töihin ja sit päivällä siirtoon yksin, kun miehen on pakko olla töissä. 🤞

Soitin tänään polille, käskivät mua syömään raskaustestiin asti sitä dheaa. Eri ihmiset, eri ohjeet! Mut erilaiset on vissiin ollu vaikutuksetkin, mulla follien määrä väheni, mutta kypsiä munasoluja tuli kyllä saman verran kuin ennenkin. Onko sulla testauspäivä kans 11.6.?
 
Tuleeko HUS:lla aina uusi suunnittelukäynti kun kaikki alkiot on käytetty, vai riittääkö soittoaika kun suostumukset ovat kuitenkin vielä voimassa?
 
Heippa kaikki! Meillä jatkuu hoidot elokuussa ja rupesin tässä pohtimaan, että minkälainen (reseptitön) lisäravinnearsenaali kannattaisi tässä kohtaa ottaa käyttöön onnistumisen maximoimiseksi.. onko täällä minkälaisia valmisteita ja annostuksia muilla ollut käytössä ennen pistosten alkua ja pistosten aloittamisen jälkeen? 😊

Lisäksi mietin että onkohan monivitamiinissa oleva foolihappo riittävä, vai olisiko fiksua syödä foolihappo erikseen 🤔

Raskausvitamiineissa taitaa olla foolihappoa 400 mikrogrammaa? Itse olen syönyt pelkkää foolihappoa tuolla annostuksella ja verikokeen mukaan se oli riittävä annostus.

Onko sinulta mitattu ferritiiniä ja d-vitamiinia? Jos ei, niin kävisin mittauttamassa ne ja tulosten perusteella miettisin jatkotoimenpiteitä. Näistäkin on lääkäreillä hyvin erilaisia näkemyksiä, mutta raskaus kuluttaa rautavarastoja todella paljon ja on näkemyksiä myös siitä, että alhaiset rautavarastot voivat vaikeuttaa raskautumista. On myös näkemyksiä, ettei vaikutusta ole.

Erilaisista lisäravinteista löytyy kokemuksia, näkemyksiä ja jonkinlaisia tutkimustuloksiakin. Itsekin olen hedelmättlmyystaipaleeni aikana syönyt vähän yhtä sun toista ilman tuloksia. Tärkeintä olisi tietää, mikä omassa kropassa on pielessä ja lähteä korjaamaan sitä oikealla annostuksella. Mulla haasteena oli juuri se, ettei mitään vikaa periaatteessa ollut. Paitsi nyt tietenkin ikä.
 
Jos on jokin lääkitys, kuten minulla reumaan, niin silloin pitää syödä suurempaa fooliannosta. En tiedä mitkä kaikki lääkitykset tähän kuuluu.
 
Takaisin
Top