IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tänään oli punktio ja suruksemme vaikka 24 rakkulaa tyhjennettiin niin saatiin ainoastaan 8 munasolua. Olen erittäin pettynyt ja masentunut. Nyt jännitetään moniko oli kypsä ja hedelmöittyy. Tasan viikon kuluttua on varattu lääkärin soittoaika.

Olen yrittänyt selvittää mistä johtuu että on niin pieni munasolumäärä rakkuloihin nähden enkä ole löytänyt mitään. Tietääkö kukaan?
 
Tänään oli punktio ja suruksemme vaikka 24 rakkulaa tyhjennettiin niin saatiin ainoastaan 8 munasolua. Olen erittäin pettynyt ja masentunut. Nyt jännitetään moniko oli kypsä ja hedelmöittyy. Tasan viikon kuluttua on varattu lääkärin soittoaika.

Olen yrittänyt selvittää mistä johtuu että on niin pieni munasolumäärä rakkuloihin nähden enkä ole löytänyt mitään. Tietääkö kukaan?

Toivotaan että laatu korvaa määrän ❤️🙏🌈 voiko tuossa olla vähän sama selitys kuin pcos, että rakkuloita on paljon, mutta on huonolaatuisia tmv?
 
Toivotaan että laatu korvaa määrän ❤️🙏🌈 voiko tuossa olla vähän sama selitys kuin pcos, että rakkuloita on paljon, mutta on huonolaatuisia tmv?
En tiedä, lääkärit/kätilöt eivät ole tähän asti halunneet keskustella tai spekuloida asiaa. Minulla on todettu endometrioosi mutta ei PCOS. Ensimmäisen punktion ne pistivät "harjoittelun piikkiin" (16follia josta 4munasolua, josta 3 kypsää). Itse pohdin voiko olla että punktio tehtiin liian aikaisin? Luonnollisissa kierroissa minulla on ovulaatio myöhään kierrossa sekä rakkula kasvaa todella isoksi, voiko olla niin että koska he tekevät keräyksen "normien mukaan" niin omassa kehossa munasolut eivät ole ehtineet kypsyä riittävästi?
 
Millaisia oireita muilla piinailijoilla ja milloin meinaatte ekan kerran testata? Tuleekohan Cyclogestista rinnat kipeäksi? Mulla oli about punktiopäivään asti rinnat pinkeät ja sen jälkeen helpotti, nyt on alkanut uudelleen ja tuoresiirrosta on tänään 3 päivää…
 
Tässä justiin mietin, milloin testaisin... Tuoresiirrosta nyt 6päivää, siirtopäivää en ole laskenut. 4 päiväinen alkio siirrettiin. Nippailuja tuntunut kohdun seudussa vasemmalla ajoittain, ei kovasti, muutamana päivänä. Välillä menkkamaisia lieviä tunteita kohdussa.. Tissit ehken hieman kipeät eilen ja tänään. Hmm.. Luonnollinen kierto alkaisi 23.4, testipäivä 26.4.
 
Tässä justiin mietin, milloin testaisin... Tuoresiirrosta nyt 6päivää, siirtopäivää en ole laskenut. 4 päiväinen alkio siirrettiin. Nippailuja tuntunut kohdun seudussa vasemmalla ajoittain, ei kovasti, muutamana päivänä. Välillä menkkamaisia lieviä tunteita kohdussa.. Tissit ehken hieman kipeät eilen ja tänään. Hmm.. Luonnollinen kierto alkaisi 23.4, testipäivä 26.4.

Jos haluat riskin ottaa niin tänään tai huomenna voisi näkyä haalea viiva 🌈
 
Biologin päivitys oli niin hyvä kun olla voi. Kahdeksasta munasolusta kaikki oli kypsiä ja 6 hedelmöittyi. Viikon kuluttua lääkärin soittoajalla saan kuulla moniko alkio saatiin pakastettua 🌈 Ei niin hyvä tulos kun mitä alkuun odotettiin mutta kyllä jotain saadaan pakkaseen
 
Mikähän tosiaan on aikaisin päivä kun edes teoriassa näkyy testissä kun siirrossa ollut 5-päiväinen? 4 tai 5 päivää siirron jälkeen olisko?
 
Moi kaikille!
Olen lueskellut pari päivää tätä ketjua ja nyt itsekin liityn keskusteluun.
Täällä kirjoittelee 34 vuotias nainen ja meillä miehen kanssa lapsettomuutta takana noin 4 vuotta.
Tutkimukset tehty ja molemmilla kaikki priimaa, diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Useampi ovulaation induktio takana ja yksi inseminaatio. Päätimme ryhtyä ivf hoitoon ja nyt alkanut ensimmäinen hoitokierto. Olemme hoidossa yksityisellä klinikalla.
Tänään kolmas päivä pistoksissa, ensi maanantaina tilannetsekkaus.
Lääkkeenä gonal f ja jarruna lauantaista eteenpäin ganirelix.

Olen toiveikkaana lueskellut muiden tarinoita ja yritän valaa uskoa itseeni, että meilläkin vielä onnistuisi!
Olisi mukava kuulla etenkin samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja ehkä saada uskoa onnistumiseen! 😊
 
Moi kaikille!
Olen lueskellut pari päivää tätä ketjua ja nyt itsekin liityn keskusteluun.
Täällä kirjoittelee 34 vuotias nainen ja meillä miehen kanssa lapsettomuutta takana noin 4 vuotta.
Tutkimukset tehty ja molemmilla kaikki priimaa, diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Useampi ovulaation induktio takana ja yksi inseminaatio. Päätimme ryhtyä ivf hoitoon ja nyt alkanut ensimmäinen hoitokierto. Olemme hoidossa yksityisellä klinikalla.
Tänään kolmas päivä pistoksissa, ensi maanantaina tilannetsekkaus.
Lääkkeenä gonal f ja jarruna lauantaista eteenpäin ganirelix.

Olen toiveikkaana lueskellut muiden tarinoita ja yritän valaa uskoa itseeni, että meilläkin vielä onnistuisi!
Olisi mukava kuulla etenkin samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja ehkä saada uskoa onnistumiseen! 😊
Kiva kuulla että olette päässeet seuraavaan vaiheeseen hoidoissa ja vaikka se onkin raskain polku, myös varmasti tehokkain. Minusta on myös kiva kerrankin lukea reaaliaikaista vertaistukea kun yleensä aina löydän vain vuosia vanhoja keskusteluja.

Kovasti tsemppiä hoitoon. Itsellä saman verran ikää, ennalta yksi helposti tullut luomulapsi jonka jälkeen sekundaari lapsettomuutta 4 vuotta. Nyt kolmas IVF josta tosiaan juuri tehty tuoresiirto. Aiemmat hoidot tuottaneet vähemmän soluja ja jostain selittämättömästä syystä ainoat pakastetut solut aiemmassa hoidossa tuhoutuneet sulatuksessa. Nyt saimme yhteensä 5 top-laatuista blastoa joista neljä meni pakkaseen. Ensimmäistä kertaa minulla on tosi toiveikas olo, lasken päiviä ja tunteja että saisin testata ja mietin voiko mitään oireita tulkita raskausoireiksi vai liittyvätkö Cyclogest-tukeen.

Se paha toiveikkuudessa on että pettymys on aina sitäkin suurempi. Mutta sinuna menisin tähän ensimmäiseen punktioosi toiveikkain ja odottavaisin mielin 😍
 
Hyvätulee;
Olen myös kahlannut ketjuja läpi ja kovin vähän osunut silmään keskusteluja jotka ovat aktiivisia juuri nyt. Minulla ei ole omassa tuttavapiirissä ketään, joka olisi samassa tilanteessa, joten sikäli kokemuksia ja vertaistukea ei voi hakea kuin netistä. Ihanaa että täältä löytyy sitä 😊
Vielä hieman epäuskoisena tässä on, että tämäkö se meidän polku nyt on. Mutta uskottava, että kevyemmin keinoin ei nyt ole järkevää edetä, ikääkin kun jo alkaa olla.

Tsemppiä sinulle myös omaan tilanteeseesi ja toivottavasti tämä siirto tuottaa toivotun tuloksen!
Teitkö jotain eri tavalla nyt kun parempi saalis?
Itsellä ollut käytössä ubikinoni, d vitamiini, foolihappo ja rauta (ferritiini joulukuussa 12,5). Toki vitamiineja olen syönyt ennenkin, mutta toivottavasti nämä nyt edesauttavat 🙏
 
Täällä myös yksi IVF polun alkua tallustava. Miehen kanssa toivotaan esikoista. Ehkäisy jätetty pois jo 2017. Lisää mutkia tuli matkaan 2022 kun sain itse pitkäaikaissairaus diagnoosin ja lääkitys laittoi yrittämisen tauolle pariksi vuodeksi. Nyt keväällä saatiin lupa yritykselle. Koska tausta on se mikä on niin meidän matka johti suoraan IVF hoitoihin. Ensimmäinen hoitokierros on suunniteltu alkavaksi toukokuun kierrosta.
Jännittää ja pelottaa monikin asia. Meillä myös diagnoosina selittämätön lapsettomuus ja vielä pieni toiveen pilkahdus tähän huhtikuun kiertoon jos kävisi ihan älytön munkki ja tärppi kävisi juuri ennen hoitoja.
 
Hertta89;

Millä annostuksella olet syönyt ubikinonia? Itse syönyt 1 purkillisen nyt loppuun, alkuun söin 100mg 2x/pvä. Minulla myös alhainen ferritiini, syönyt rautakuureja, en ole uskaltanut käydä vielä kontrollilabrassa (itse pyysin kontrollit, ei hoitavaa tahoa ferritiini pitoisuus ole kiinnostanut, oliko minulla ferritiini 26.)

Minusta myös kiva, kun löytyi aktiivinen keskustelu 🙂
 
Moi kaikille!
Olen lueskellut pari päivää tätä ketjua ja nyt itsekin liityn keskusteluun.
Täällä kirjoittelee 34 vuotias nainen ja meillä miehen kanssa lapsettomuutta takana noin 4 vuotta.
Tutkimukset tehty ja molemmilla kaikki priimaa, diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Useampi ovulaation induktio takana ja yksi inseminaatio. Päätimme ryhtyä ivf hoitoon ja nyt alkanut ensimmäinen hoitokierto. Olemme hoidossa yksityisellä klinikalla.
Tänään kolmas päivä pistoksissa, ensi maanantaina tilannetsekkaus.
Lääkkeenä gonal f ja jarruna lauantaista eteenpäin ganirelix.

Olen toiveikkaana lueskellut muiden tarinoita ja yritän valaa uskoa itseeni, että meilläkin vielä onnistuisi!
Olisi mukava kuulla etenkin samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja ehkä saada uskoa onnistumiseen! 😊
Meillä on ihan samat päivät. Mulla kanssa kolmas päivä pistoksissa ja lauantaina alkaa jarru 😁 Jännittää myös, et mihin punktio sijoittuu, kun meillä olis vapun jälkeen tulossa yks reissu, ja olis huippua kyllä päästä reissuunkin 🥰

Mua mietitityttää, kun lääkäri käski ennen punktiota ja sen jälkeen välttää raskasta liikuntaa kaksi viikkoa. Mut nyt mietin, et millonkohan juokseminen pitää lopettaa? Etten vaan nyt ite pilais tätä. Onks kellään mitään tietoa?
 
Täällä myös yksi IVF polun alkua tallustava. Miehen kanssa toivotaan esikoista. Ehkäisy jätetty pois jo 2017. Lisää mutkia tuli matkaan 2022 kun sain itse pitkäaikaissairaus diagnoosin ja lääkitys laittoi yrittämisen tauolle pariksi vuodeksi. Nyt keväällä saatiin lupa yritykselle. Koska tausta on se mikä on niin meidän matka johti suoraan IVF hoitoihin. Ensimmäinen hoitokierros on suunniteltu alkavaksi toukokuun kierrosta.
Jännittää ja pelottaa monikin asia. Meillä myös diagnoosina selittämätön lapsettomuus ja vielä pieni toiveen pilkahdus tähän huhtikuun kiertoon jos kävisi ihan älytön munkki ja tärppi kävisi juuri ennen hoitoja.
Tsemppiä hurjasti teillekin!
Ja loppuun saakka kannattaa yrittää, koskaan ei tiedä vaikka tärppää😍
Täällä myös jännitystä ilmassa, kun ei tiedä mitä odottaa. Punktion suhteen itseä jännittää eniten lääkkeet ja kuinka sekaisin niistä menee..
 
Hertta89;

Millä annostuksella olet syönyt ubikinonia? Itse syönyt 1 purkillisen nyt loppuun, alkuun söin 100mg 2x/pvä. Minulla myös alhainen ferritiini, syönyt rautakuureja, en ole uskaltanut käydä vielä kontrollilabrassa (itse pyysin kontrollit, ei hoitavaa tahoa ferritiini pitoisuus ole kiinnostanut, oliko minulla ferritiini 26.)

Minusta myös kiva, kun löytyi aktiivinen keskustelu 🙂
Olen syönyt 100mg/pv. Se on luultavasti liian vähän, mutta enää ei ole hyötyä annosta nostaa. Toki toinen purkki jo menossa, eli olisinko noin 3kk sitä nyt syönyt. Ei siitä varmasti haittaakaan ole, vaikka annostus saisi isompi olla.
Itseä mietityttää myös tuo ferritiini, mutta minunkaan kohdalla siihen ei ole puututtu. En ole myöskään vielä käynyt kontrollissa, kun sitä varten pitäisi olla pari viikkoa syömättä rautaa ja nyt en viitsi 🙈
 
Meillä on ihan samat päivät. Mulla kanssa kolmas päivä pistoksissa ja lauantaina alkaa jarru 😁 Jännittää myös, et mihin punktio sijoittuu, kun meillä olis vapun jälkeen tulossa yks reissu, ja olis huippua kyllä päästä reissuunkin 🥰

Mua mietitityttää, kun lääkäri käski ennen punktiota ja sen jälkeen välttää raskasta liikuntaa kaksi viikkoa. Mut nyt mietin, et millonkohan juokseminen pitää lopettaa? Etten vaan nyt ite pilais tätä. Onks kellään mitään tietoa?
Onpa Jännittävää! Eli sinulla myös ensimmäinen ivf menossa?
Minulla alustavaksi punktio päiväksi arveltiin joko 26.4 tai 29.4. Toki maanantain ultran jälkeen on viisaampi, miten etenee.
Minulla letrozol aiheutti jo pelkästään liiallista follien kehitystä joten toivottavasti punktioon pääsee mahdollisimman pian jottei tarvitse kauaa odotella jännityksessä 😅

Minulle ei puhuttu mitään urheilusta, mutta itse ajattelin jo laittaa juoksun tauolle, vaikka harmittaa kun juuri kevät tulee ja parhaat kelit lenkkeilyyn!
 
Takaisin
Top