IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Hertta89: Olen myös juurikin ottanut lisää noita eri vitamiineja käyttöön, mm tuo ubikinoni 2xpäivä, tosin en ehtinyt syödä kuin noin kuukauden ennen punktiota johon lopetin. Rauta-arvoja myös saanut vähän ylöspäin ja yrittänyt vielä entisestään parantaa ruokavaliota ja mm mies välissä jättänyt vähäisenkin nikotiinin pois. En osaa sanoa muuta! Ehkä isoin vaikutus on sillä että mun Menopur-annostusta nostettiin tähän kolmanteen hoitoon.

Vaikka toivo on nyt korkeammalla niin samalla pelottaa ja paineita on tavallaan sitäkin enemmän ”onnistua”.

No mutta pääasia että nyt on tapahtunut muutosta parempaan suuntaan! Tämä saattaa kyllä olla niin arpapeliä, miten kroppa toimii mikäkin kuukausi 🙈
Meillä myös mies nikotiinin orja, mutta siitä huolimatta simpat olleet käyttökelpoisia ja määrä riittävä. Nyt itseä jännittää siis oma tilanne, ja löytyykö munasoluja. Pian onneksi selviää. Täytyy sanoa että tämä selittämätön lapsettomuus on melko raastavaa, kun ei syytä löydy. 🤔

Jep siis meillä myös siittiöitä aina paljon ja hyvälaatuisia. ”Vika” siis varmaan minussa tai sitten ei ole vaan jotenkin natsannut yhteen vaikka entuudestaankin on jo yhteinen lapsi…

Onpa Jännittävää! Eli sinulla myös ensimmäinen ivf menossa?
Minulla alustavaksi punktio päiväksi arveltiin joko 26.4 tai 29.4. Toki maanantain ultran jälkeen on viisaampi, miten etenee.
Minulla letrozol aiheutti jo pelkästään liiallista follien kehitystä joten toivottavasti punktioon pääsee mahdollisimman pian jottei tarvitse kauaa odotella jännityksessä 😅

Minulle ei puhuttu mitään urheilusta, mutta itse ajattelin jo laittaa juoksun tauolle, vaikka harmittaa kun juuri kevät tulee ja parhaat kelit lenkkeilyyn!
Joo, ihan ensimmäinen ja meillä myös selittämätön lapsettomuus. Mua jännittää just tää hoito siks, kun nyt näkee et vähän et onko vika munasolujen laadussa, hedelmöittymisessä vai kiinnittymisessä. Joo maanantaina mullakin on ultra, et jos sillon olis visaampi.

Mua se varoitteli kauheesti treenaamisesta, ja munasarjan kiertymisestä. Heillä tietysti on tieto, että urheilen aika paljon. Mut nyt kun kysyin asiaa omapolulta niin sanottiin, et pitää maanantaina kysellä lääkäriltä. En kyl taida enää viikonloppuna uskaltaa lähteä lenkille. Täytyy vaan pyöräillä ja kävellä.

Ehkä mäkin voisin vihdoin esittäytyä!

Täytän kohta 38, mies on 43. 1,5 vuotta sitten jätin pillerit pois ja melkeinpä heti aloitettiin yrittämällä yrittäminen. Vuosi sitten mentiin tutkimuksiin, molemmilla kaikki arvot tosi hyvin. Sanottiin et syksyllä aukkari. Erinäisistä syistä se venyi helmikuulle -24. No aukkaria ei koskaan tehty, toisessa munasarjassa endometriooma ja toisessakin kystia. Eli selvä endo. AMH romahtanut 3,9 -> 1,4.

Aloitettiin melkein heti procren kuivattamaan endoa. Pari viikkoa lähinnä itkin. Sit löysin tän palstan ja ahmin kaikki kirjoitukset vuodelta 2019 tähän hetkeen asti. Tää on antanut hirveästi toivoa ja lohtua. Aivan erityisesti @CherryRed ja @Pupsis te ootte endottarina jäänyt mieleen ja molempien raskauksista saatoin itsekin tirauttaa pienet onnen itkut. 😅 Tavallaan ”kiva”, että @Pupsis oot täällä taas! Toivottavasti taas pian onnistaa. ❤️

Tällä viikolla tsekattu et procren toiminut kuten pitänyt, kystatkin vähän pienentynyt. Perjantaina alkaa menopur suurimmalla annostuksella. Vähän hurjistuttaa tuleeko sivuoireita. Toki se pistäminenkin jännittää. Jos kaikki menee kuten pitää, niin punktio toukokuun alussa. No sehän vasta pelottaakin, kun voi kai endon takia olla kivuliaampi, mut yritän olla vielä miettimättä sitä.

On tää kyllä yks tunteiden vuoristorata, jota ei kukaan muu kuin saman kokenut voi ymmärtää. Aivan järkyttävä pelko ja ahdistus lopullisesta lapsettomuudesta. Sit aina välillä tulee pieni toivon kipinä, et ehkä tää on se tapa, miten me onnistutaan.

Kamalaa, että joudutte kirjoittelemaan täällä, mutta ihanaa, että tää palata on olemassa.

Joo, ihan ensimmäinen ja meillä myös selittämätön lapsettomuus. Mua jännittää just tää hoito siks, kun nyt näkee et vähän et onko vika munasolujen laadussa, hedelmöittymisessä vai kiinnittymisessä. Joo maanantaina mullakin on ultra, et jos sillon olis visaampi.

Mua se varoitteli kauheesti treenaamisesta, ja munasarjan kiertymisestä. Heillä tietysti on tieto, että urheilen aika paljon. Mut nyt kun kysyin asiaa omapolulta niin sanottiin, et pitää maanantaina kysellä lääkäriltä. En kyl taida enää viikonloppuna uskaltaa lähteä lenkille. Täytyy vaan pyöräillä ja kävellä.
Okei eli meillä siis melkolailla aivan sama tilanne. Tsemppiä sulle tosi paljon matkaan nyt ja toivottavasti lääkkeistä on hyvä vaste!
Loput tarinasta onkin sit jonkun muun käsissä 🙈
Olis mielenkiintoista kuulla maanantain jälkeen vähän tilannepäivitystä😊

Okei hui, en ole kuullutkaan että voi olla vaarana urheilusta tuollainen! Mutta varmaan olikin jo muutaman päivän päästä on sen verran turvoksissa, että ei tee mieli juuri liikkua niin että tärähtelee.

Nyt tuli paperiin vaaleanpunaista vuotoa! Alkaako menkat etuajassa vai mikä on.... 23.4 alkaisi jos kierto olisi normaali. 🙄 Ikinä ei tiputtelua minulla ole ollut...

Ähh, olen ihan hermorauniona. Surettaa jos tämä oli nyt tässä 😪

Toivottavasti on vain harmitonta vuotoa 🙏 voisitko tehdä tänää vielä testin? Tai huomenaamulla? Tai en tiedä hyödytkö siitä.. itse halusin tietää onko kemiallinen raskaus edes, no muutenkin halusin testata aikaisin..

Ehkä mäkin voisin vihdoin esittäytyä!

Täytän kohta 38, mies on 43. 1,5 vuotta sitten jätin pillerit pois ja melkeinpä heti aloitettiin yrittämällä yrittäminen. Vuosi sitten mentiin tutkimuksiin, molemmilla kaikki arvot tosi hyvin. Sanottiin et syksyllä aukkari. Erinäisistä syistä se venyi helmikuulle -24. No aukkaria ei koskaan tehty, toisessa munasarjassa endometriooma ja toisessakin kystia. Eli selvä endo. AMH romahtanut 3,9 -> 1,4.

Aloitettiin melkein heti procren kuivattamaan endoa. Pari viikkoa lähinnä itkin. Sit löysin tän palstan ja ahmin kaikki kirjoitukset vuodelta 2019 tähän hetkeen asti. Tää on antanut hirveästi toivoa ja lohtua. Aivan erityisesti @CherryRed ja @Pupsis te ootte endottarina jäänyt mieleen ja molempien raskauksista saatoin itsekin tirauttaa pienet onnen itkut. 😅 Tavallaan ”kiva”, että @Pupsis oot täällä taas! Toivottavasti taas pian onnistaa. ❤️

Tällä viikolla tsekattu et procren toiminut kuten pitänyt, kystatkin vähän pienentynyt. Perjantaina alkaa menopur suurimmalla annostuksella. Vähän hurjistuttaa tuleeko sivuoireita. Toki se pistäminenkin jännittää. Jos kaikki menee kuten pitää, niin punktio toukokuun alussa. No sehän vasta pelottaakin, kun voi kai endon takia olla kivuliaampi, mut yritän olla vielä miettimättä sitä.

On tää kyllä yks tunteiden vuoristorata, jota ei kukaan muu kuin saman kokenut voi ymmärtää. Aivan järkyttävä pelko ja ahdistus lopullisesta lapsettomuudesta. Sit aina välillä tulee pieni toivon kipinä, et ehkä tää on se tapa, miten me onnistutaan.

Kamalaa, että joudutte kirjoittelemaan täällä, mutta ihanaa, että tää palata on olemassa.
Hienoa että tänne foorumille olet osautunut, vaikkakin tuo tausta syysi ei oikeasti mikään mukava olekkaan.
Kirjoituksesi sen jälkeen kerran todistaa: jaettu huoli pienenee ja jaettu ilo suurenee!
Niitä suurenemisia sinulle siis!! 🍀🍀🙏

Meillä on ihan samat päivät. Mulla kanssa kolmas päivä pistoksissa ja lauantaina alkaa jarru 😁 Jännittää myös, et mihin punktio sijoittuu, kun meillä olis vapun jälkeen tulossa yks reissu, ja olis huippua kyllä päästä reissuunkin 🥰

Mua mietitityttää, kun lääkäri käski ennen punktiota ja sen jälkeen välttää raskasta liikuntaa kaksi viikkoa. Mut nyt mietin, et millonkohan juokseminen pitää lopettaa? Etten vaan nyt ite pilais tätä. Onks kellään mitään tietoa?
Itse lopetin juoksemisen viikkoa ennen punktiota. Ei se enää tunnu loppuvaiheessa hyvältäkään, kun alkaa olla vatsa turvonnut ja munasarjat herkemmät. Myös punktion jälkeen meni aikaa pari viikkoa, että olo alkoi olla normaali.

Aamupissasta täysin nega. Nyt vasta pp4 mutta yön oireiden perusteella olin varma että tulee plussa. Rinnat on kipeät, nukuin huonosti ja vatsalla tuntui kääntyessä repäisykipuja. Mutta kaikki voi varmaan johtua lääkkeestäkin. Argghh.

Aamupissasta täysin nega. Nyt vasta pp4 mutta yön oireiden perusteella olin varma että tulee plussa. Rinnat on kipeät, nukuin huonosti ja vatsalla tuntui kääntyessä repäisykipuja. Mutta kaikki voi varmaan johtua lääkkeestäkin. Argghh.

Pp4 mulla oli niin haalea että olis voinut sanoa että nega. Itse vain näin välillä häivähdyksen viivaa. Herkässä sekä pc testissä. Mutta pp5 oli sitten selkeämpi. Eikä kaikilla näy vielä pp5:kään. Vielä on toivoa 🌈

Mikähän tosiaan on aikaisin päivä kun edes teoriassa näkyy testissä kun siirrossa ollut 5-päiväinen? 4 tai 5 päivää siirron jälkeen olisko?
Veikkaisin 6 päivää. Itsellä näkyi 5 päiväisen alkion siirrosta 5 päivää myöhemmin positiivinen. Maanantaina siirto, pe oli vielä selkeä nega ja la sitten plussa.

Kauhea ahdistus nyt itsellä, en tiedä vetääkö se olon huonoksi. Ei ole illan pyyhkäisyn jälkeen jäänyt mitään paperiin. Töissä olen, olo sellainen, että voisin oksentaa.. Kyllähän siitä itku pääsee jos vuoto nyt alkaa. Ajattelin tehdä huomenna aamusta testin, mutta toisaalta en haluaisi, kun on töitä viikonloppuna, latistaa kyllä fiilikset niin pahasti, jos on nega.. :( Viikko olisi viralliseen testiin aikaa jäljellä tänään.

Takaisin