IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kauhea ahdistus nyt itsellä, en tiedä vetääkö se olon huonoksi. Ei ole illan pyyhkäisyn jälkeen jäänyt mitään paperiin. Töissä olen, olo sellainen, että voisin oksentaa.. Kyllähän siitä itku pääsee jos vuoto nyt alkaa. Ajattelin tehdä huomenna aamusta testin, mutta toisaalta en haluaisi, kun on töitä viikonloppuna, latistaa kyllä fiilikset niin pahasti, jos on nega.. :sad001 Viikko olisi viralliseen testiin aikaa jäljellä tänään.
Mulla myös viikko tänään viralliseen testipäivään eli haluaahan sitä ajatella että tässä kohtaa on edes turha testata mut kun ei malta! Ja sitten kun testaa negatiivisen niin kuin minä vielä tänään niin ei tiedä mitä ajatella… jos kuuluu itse siihen porukkaan että alkio on kiinnittynyt vasta esim dpo7 illalla niin kai se hassua olisikin että näkyisi nyt dpo9. Mut ymmärrän mitä meinaat, vetää silti mielen matalaksi ja vaikea keskittyä töihin.

...No aukkaria ei koskaan tehty, toisessa munasarjassa endometriooma ja toisessakin kystia. Eli selvä endo. AMH romahtanut 3,9 -> 1,4.

Aloitettiin melkein heti procren kuivattamaan endoa. Pari viikkoa lähinnä itkin. Sit löysin tän palstan ja ahmin kaikki kirjoitukset vuodelta 2019 tähän hetkeen asti. Tää on antanut hirveästi toivoa ja lohtua. Aivan erityisesti @CherryRed ja @Pupsis te ootte endottarina jäänyt mieleen ja molempien raskauksista saatoin itsekin tirauttaa pienet onnen itkut. 😅 Tavallaan ”kiva”, että @Pupsis oot täällä taas! Toivottavasti taas pian onnistaa. ❤️
Tervetuloa korvaamattomaan vertaistukiryhmään. "Kiva" että löytyy toinenkin endometrioosipotilas, voidaan vähän vertailla hoitomuotoja yms. Tulipa julkkisfiilis kun tulin nimellä mainituksi :tears: Tsemppiä hoitoon ja hyvä että endometriooma hieman kutistunut, se voi oikeasti auttaa ja helpottaa. Ihanaa myös että oma raskaus on antanut toisille toivoa :folded: itse myös uskon vahvasti että toinenkin lapsi saadaan 🌈

Me ollaan varmaan kaikista lähinnä taustoissamme, AMH melko sama ja munasarjoissa endometrioomat mikä ei ole lähelläkään kaikilla endometrioosipotilailla. Endometrioomat kun voivat vähän eri tavalla lyödä keppiä rattaisiin vaikuttamalla munasarjojen hormonitoimintaan.

Hyvätulee;

Tsemppiä ja rutistus sinulle ❤️ Minä en varmaan uskalla tehdä testiä, se sinetöisi epäonnistumisen. Tai ehkä teen vapailla jos vuoto ei ala niin tiistaina..

Aion nyt kyllä vähän rauhottaa tätä kyttäämistä ja odotusta. Se että jollain onnekkaalla näkyy blaston siirron jälkeen plussa jo pp4-5/dpo9-10 on todennäköisesti aika harvinaista. Löysin tällaisen jostain aiemmasta keskustelusta. Itelläkin kaksi raskautta takana (toinen keskeytyi) ja oma tuntuma on ollut saada plussa vasta päivää ennen oletettuja menkkoja eli tyyliin dpo13. Puhun tässä lähinnä rauhoittaakseni itseäni ja toivottavasti jotakuta muuta hätäistä. Alla linkki

En tiedä, lääkärit/kätilöt eivät ole tähän asti halunneet keskustella tai spekuloida asiaa. Minulla on todettu endometrioosi mutta ei PCOS. Ensimmäisen punktion ne pistivät "harjoittelun piikkiin" (16follia josta 4munasolua, josta 3 kypsää). Itse pohdin voiko olla että punktio tehtiin liian aikaisin? Luonnollisissa kierroissa minulla on ovulaatio myöhään kierrossa sekä rakkula kasvaa todella isoksi, voiko olla niin että koska he tekevät keräyksen "normien mukaan" niin omassa kehossa munasolut eivät ole ehtineet kypsyä riittävästi?
Minulla ekassa punktiossa saatiin 19 munasolua, joista vain 5 kypsää. Minulla myös pcos. Sama juttu, että (letroavusteisissa) kierroissa minulla rakkulat kasvavat tosi isoiksi ennen irtoamista, joten epäilen, että punktio tehtiin liian aikaisin. Lääkäri epäili samaa. Tehtiin eka ivf yksityisellä niin kyllä harmitti.. Nyt tulossa toinen ivf, ja nyt julkisella. Toivottavasti nyt kypsien munasolujen saalis olis tällä kertaa parempi 🤞🏻💕

Hyvin hyvin vähän valkovuotoa, jossa rusehtava sävy jäänyt alushousuun tänään. Vuoto ei ole alkanut, eikä ole menkkamaisia kipuja. Ei mitään tuntemuksia missään. Vain jäätävä väsymys, mikä johtuu varmaan viime yöstä, kun tuli nukuttua huonosti, sekä maansa myynyt olo. Anteeksi, kun en tuo keskusteluun nyt positiivisuutta, mutta mieliala on matala, stressaa tämä epätietoisuus, itkin töistä kotiin ajaessani ja mietin miten olemattomat mahdollisuuteni onnistua ovat, jos mitään ei saada pakkaseen hoidoissa, saatikka pääseekö sitä seuraavilla kerroilla edes siirtoon asti näillä follimäärillä.

Okei eli meillä siis melkolailla aivan sama tilanne. Tsemppiä sulle tosi paljon matkaan nyt ja toivottavasti lääkkeistä on hyvä vaste!
Loput tarinasta onkin sit jonkun muun käsissä 🙈
Olis mielenkiintoista kuulla maanantain jälkeen vähän tilannepäivitystä😊

Okei hui, en ole kuullutkaan että voi olla vaarana urheilusta tuollainen! Mutta varmaan olikin jo muutaman päivän päästä on sen verran turvoksissa, että ei tee mieli juuri liikkua niin että tärähtelee.

Hyvin hyvin vähän valkovuotoa, jossa rusehtava sävy jäänyt alushousuun tänään. Vuoto ei ole alkanut, eikä ole menkkamaisia kipuja. Ei mitään tuntemuksia missään. Vain jäätävä väsymys, mikä johtuu varmaan viime yöstä, kun tuli nukuttua huonosti, sekä maansa myynyt olo. Anteeksi, kun en tuo keskusteluun nyt positiivisuutta, mutta mieliala on matala, stressaa tämä epätietoisuus, itkin töistä kotiin ajaessani ja mietin miten olemattomat mahdollisuuteni onnistua ovat, jos mitään ei saada pakkaseen hoidoissa, saatikka pääseekö sitä seuraavilla kerroilla edes siirtoon asti näillä follimäärillä.
Pieni vuoto alussa voi olla ihan normaalia ja usein sanotaankin että on normaalia. Mulla oli rusehtavaa vuotoa joka paljastu vaginoosiksi minkä teki keltarauhas lääkitys.

En jakseta rullata paljon taaksepäin, oliko teillä mones hoito ja eikö siis saatu soluja pakkaseen? Meillä neljä pakkasessa ja hyvälaatuisia mutta pelkään silti koska kaksi kertaa aiemmin tuntemattomasta syystä solut eivät selvinneet sulatuksesta :(

Tervetuloa korvaamattomaan vertaistukiryhmään. "Kiva" että löytyy toinenkin endometrioosipotilas, voidaan vähän vertailla hoitomuotoja yms. Tulipa julkkisfiilis kun tulin nimellä mainituksi :tears: Tsemppiä hoitoon ja hyvä että endometriooma hieman kutistunut, se voi oikeasti auttaa ja helpottaa. Ihanaa myös että oma raskaus on antanut toisille toivoa :folded: itse myös uskon vahvasti että toinenkin lapsi saadaan 🌈

Me ollaan varmaan kaikista lähinnä taustoissamme, AMH melko sama ja munasarjoissa endometrioomat mikä ei ole lähelläkään kaikilla endometrioosipotilailla. Endometrioomat kun voivat vähän eri tavalla lyödä keppiä rattaisiin vaikuttamalla munasarjojen hormonitoimintaan.
Kiitos! 💖 Se on kyllä lohduttavaa, että löytyy joku toinen, jolla on samankaltainen tilanne! Saatat joutua olemaan täällä mun kokemusasiantuja. 😅

Ollaan hoidossa yksityisellä, mut ivf-jonossa myös julkisella. Julkisen gyne totesi ensikäynnillä, et ei ole nähnyt montaa, jolla munasarjaendo olis edennyt näin nopeasti. NO JEE. 🫣

Kävin hakemassa Menopurit ja illalla pitäis pistää. Heti alkoi ahdistaa pistäminen, kun luin käyttöohjeita. Mut kai tää tästä, koska pakko.

Heippa!
Mites teillä muilla IVF-hoidoissa, kuinka pian pistelyjen alkamisen jälkeen on tullut tuntemuksia. Mulla vasta 4. päivä menossa ja työmatkalla pyöräillessä ja kävelessä alavatsa tuntuu ikävältä. Voiko johtua nyt jo pistämisestä, vai onks tää vaan psykologista? 🤣

Hyvätulee;

Ei saatu yhtään pakkaseen. Afc oli 0 uässä 11, 4 kasvoi samankokoisiksi suunnilleen, 3 hedelmöittyi, 2 oli epäkelpoja lopulta, 4päiväinen siirrettiin. Minulla erittäin alhainen amh, mikä syynä follien vähyyteen. Eli turha haaveillakaan, että pakkaseen ihmeitä saadaan jatkossakaan.. Seuraavassa hoidossa isompi annos gonal f.

Heippa!
Mites teillä muilla IVF-hoidoissa, kuinka pian pistelyjen alkamisen jälkeen on tullut tuntemuksia. Mulla vasta 4. päivä menossa ja työmatkalla pyöräillessä ja kävelessä alavatsa tuntuu ikävältä. Voiko johtua nyt jo pistämisestä, vai onks tää vaan psykologista? 🤣
Täällä kohtalon toveri! 😅 Tänään alkoi nyt tuntumaan painetta alavatsalla ja päivällä kävelylenkillä pari kertaa ikäviä tuntemuksia. Ja sama päivä siis menossa pistämisissä, kuin sulla! Mikä lääke sulla on ja millä annostuksella?
Odotan kauhulla tulevaa jos nyt jo alkaa tää paineentunne🙈

Täällä kohtalon toveri! 😅 Tänään alkoi nyt tuntumaan painetta alavatsalla ja päivällä kävelylenkillä pari kertaa ikäviä tuntemuksia. Ja sama päivä siis menossa pistämisissä, kuin sulla! Mikä lääke sulla on ja millä annostuksella?
Odotan kauhulla tulevaa jos nyt jo alkaa tää paineentunne🙈
Mulla on Gonal f ja 200 IU, huomenna alkaa lisäksi ganirelix. Joo samaa itse mietin, että tulee kyllä mielenkiintoiset päivät vielä. Mut toisaalta ajattelen, et ehkä ainakin jotain yrittää tapahtua 🤣

Hei kaikille ja pahoittelut, että vähän ulkopuolisena tulen tänne kyselemään. Olen pohtinut, mistä kysyisin kokemuksia omaan tilanteeseeni liittyen, kun oikein tuohon ei keskusteluja muualta löydy. Ajattelin, että teillä pistoshoitoja läpikäyneillä saattaisi olla eniten tietoa🙂 Meillä on 3 kierto menossa ovulaation induktiolla gonal f/menopur -pistoksin kp 2 alkaen, lääkitys ei oikein tehoa halutulla tavalla. Tänään oli viimeisin ultra, jossa 15 kpl 12 mm follikkeleita (oon pistänyt 50-75-100 Menopuria 25 vrk😅). Ongelmana mulla on, että joka ikisellä kierrolla rakkula jää vain tuohon 12 mm. Gyne sanoi, että tämä on normaalia, kun pitäisi löytää se tietty kynnys, jolla munasolu lähtisi kasvamaan tuosta suuremmaksi. Minulla vielä jatketaan 50-75 annoksella ja katsotaan ihan että lähteekö joku niistä lukuisista kasvamaan isommaksi. Jatkossa ehkä ivf on meidän polku, jos tästä ei tule mitään.

Onko teillä kokemuksia, että follikkelien kasvu pysähtyisi suuremmillakin ivf-annoksilla liian pieneksi / tiettyyn kokoon? Ja saatiinko niitä kuitenkin myöhemmin kasvamaan? Olen tosi huolissani, onko omat munasarjat ihan rikki, eivätkä toimisi ivf-annoksillaan😔 rakkuloita kyllä tulee liikaakin, mutta ihan liian pieniä..

Anteeksi, kun näin väliin kyselen. Oon lueskellut sivusta paljon tätä keskustelua, kun mahdollisesti sama prosessi myös meillä edessä. Tsemppiä ihan hirveesti kaikille!

Muokattu viimeksi:
Heippa!
Kyllä mullakin alkoi jo muutamien päivien jälkeen reippaalla kävelylenkillä tuntua sen verran ikävältä että piti vauhtia vähän himmailla.

Haamuista haamuin tänä aamuna. Nyt siis pp5/dpo10. En päässyt kyllä ihan heti sitä tulkitsemaan kun esikoinen piti kiireisenä. Silti hivenen eri näköinen kuin eilen. On vielä sellainen ettei kameraan saa taltioitua ja tänne en kai saa edes kuvaa lisättyä kun en ole rekisteröitynyt?

Minulla ekassa punktiossa saatiin 19 munasolua, joista vain 5 kypsää. Minulla myös pcos. Sama juttu, että (letroavusteisissa) kierroissa minulla rakkulat kasvavat tosi isoiksi ennen irtoamista, joten epäilen, että punktio tehtiin liian aikaisin. Lääkäri epäili samaa. Tehtiin eka ivf yksityisellä niin kyllä harmitti.. Nyt tulossa toinen ivf, ja nyt julkisella. Toivottavasti nyt kypsien munasolujen saalis olis tällä kertaa parempi 🤞🏻💕

Pupsis ja Anneli, haluan vaan huikata teille kiitoksen tästä keskustelusta, jota käytte! Minulla on molemmilla mulle tehdyillä hoitokerroilla kasvanut se kuusi follia, joissa kaikissa on ollut munasolu, mutta aina vaan kaksi kypsää. Mulla on ovulaatio luonnostaan vähän myöhään ja follit jää aina pieniksi ja "jonoutuu". Tää teidän keskustelu antaa vähän mietittävää ja keskusteltavaa lääkärin kanssa, kunhan meidän kolmas hoitokerta alkaa. Tsemppiä teille molemmille 💚

Kevät ja meikäläisen DHEA-kuuri on siinä vaiheessa, että vappuna alkaa Zumenonit ja sitten pian pistäminen. Täytyy toivoa jotain alkukesän juhannustaikaa, että saataisiin joku tyyppi kiinnittymään tai edes jotain pakastettavaa.

Pupsis ja Anneli, haluan vaan huikata teille kiitoksen tästä keskustelusta, jota käytte! Minulla on molemmilla mulle tehdyillä hoitokerroilla kasvanut se kuusi follia, joissa kaikissa on ollut munasolu, mutta aina vaan kaksi kypsää. Mulla on ovulaatio luonnostaan vähän myöhään ja follit jää aina pieniksi ja "jonoutuu". Tää teidän keskustelu antaa vähän mietittävää ja keskusteltavaa lääkärin kanssa, kunhan meidän kolmas hoitokerta alkaa. Tsemppiä teille molemmille 💚

Kevät ja meikäläisen DHEA-kuuri on siinä vaiheessa, että vappuna alkaa Zumenonit ja sitten pian pistäminen. Täytyy toivoa jotain alkukesän juhannustaikaa, että saataisiin joku tyyppi kiinnittymään tai edes jotain pakastettavaa.
Kovasti tsemppiä sinullekin! 💜 toivottavasti teidän seuraavassa hoitokierrossa kaikki menee nappiin ja saatte vauvan syliin 💕

Minullakin alkaa vapun aikoikin pistelyt, jos seuraavien menkkojen ajoitus onnistuu 🤞🏻 suht samoissa aikatauluissa siis mennään!

Takaisin