IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko kellään kokemusta polyypista?
Onko keneltäkään poistettu sitä? Onko se joltakin hävinny sieltä?
Luin tuolta omakannasta että mulla on polyyppi kooltaan 12×6mm. Laakea. Soittelin tuonne polille raskaustestin tulosta. Kysyin sit samalla että miten tämä vaikuttaa siihen. Aikoi soittaa uudestaan tänään kun kysyy lääkäriltä.
Netistä luin että jos on lapsettomuushoidoissa niin ne pitäisi poistaa.
Punktiossa mainitsin lääkärille niin hän ei tätä löytänyt. Oli siis eri kuin uä kontrolleissa.

Mua ei päästetty alkionsiirtoon ennen hysteroskopiaa. Mutta eipä siellä sit mitään löytynytkään. Eli ei ollutkaan polyyppia vaikka epäilys oli. Tutkimusta sai odottaa monta kuukautta. Mutta jos sulla ei näkynyt punktiossa mitään niin ehkä vois antaa olla taikka vaan ultrata ennen siirtoa 🤔

Onko kellään kokemusta polyypista?
Onko keneltäkään poistettu sitä? Onko se joltakin hävinny sieltä?
Luin tuolta omakannasta että mulla on polyyppi kooltaan 12×6mm. Laakea. Soittelin tuonne polille raskaustestin tulosta. Kysyin sit samalla että miten tämä vaikuttaa siihen. Aikoi soittaa uudestaan tänään kun kysyy lääkäriltä.
Netistä luin että jos on lapsettomuushoidoissa niin ne pitäisi poistaa.
Punktiossa mainitsin lääkärille niin hän ei tätä löytänyt. Oli siis eri kuin uä kontrolleissa.
Mulla on, olen kirjoittanut siitä tuonne salaiselle puolelle hysteroskopiaketjuun.

Tarkoitan 9.4 jälkeen 🫢 Huomenna soitan jos ei klo 9ltä kuulu soittoa.. Punktion suorittanut lääkäri, oli kirjannut, että seuraava hoito on syytä aloittaa heti 300iu annoksella gonal f ja lyhyellä kaavalla mennään, mikäli tämä ei tuota tulosta. Tämän hoidon annos oli 200iu.

Tarkoitan 9.4 jälkeen 🫢 Huomenna soitan jos ei klo 9ltä kuulu soittoa.. Punktion suorittanut lääkäri, oli kirjannut, että seuraava hoito on syytä aloittaa heti 300iu annoksella gonal f ja lyhyellä kaavalla mennään, mikäli tämä ei tuota tulosta. Tämän hoidon annos oli 200iu.
Jos ei kuulu mitään niin sehän on vaan hyvä uutinen ja siirtoon vaan. 😊 Kyllä siellä ainakin jotain siirrettävää silloin on.

Minulla oli eilen seurantaultra. Positiivisena yllätyksenä lääkäri laski että yhteensä noin 23 pollikkelia olisi (pienimmät 11-12mm ja isoimmat 17-18mm) Punktio on ensi keskiviikkona. Pieni jännitys päällä tuleeko taas hyperstimulaatio kun noin hyvin on rakkuloita ja pienen konsultaation jälkeen lääkäri totesi että voidaan pitää irrotuspiikkinä Ovitrelle eikä vaihdeta Gonapeptyliin kun viime keräyksessä ei ollut ongelmaa. Nyt jännitetään montako kypsää munasolua saadaan kerättyä keskiviikkona 🌈 :folded: Tällä hetkellä enemmän kuin positiivinen fiilis!

Onko kellään ollut ennen ivf käytössä primolut jotta vuoto alkaisi sopivana ajankohtana? Kuinka toiminut? Monentenako päivänä kuurin lopusta vuoto alkoi? Tuliko haittavaikutuksia?

Onko kellään ollut ennen ivf käytössä primolut jotta vuoto alkaisi sopivana ajankohtana? Kuinka toiminut? Monentenako päivänä kuurin lopusta vuoto alkoi? Tuliko haittavaikutuksia?
🙋 Toimi niinkuin piti, mulla alkoi vuoto kolmantena päivänä. Haittavaikutuksena sain siitä melkoisen PMS:n, olin tosi kiukkuinen ja vedin kierroksia ihan mitättömistäkin asioista. Tää loppui sitten nopeasti kuurin jälkeen ja olin taas ihan zen.

Mulla on ollut usein. Nytkin säädin kiertoa pakastealkion siirtoon sopivaksi. Vuoto on aina alkanut kolmantena päivänä lopettamisesta, mutta nyt viimeksi vasta neljäntenä. On tosi yksilöllistä, minkälaisia oireita tulee. Mulle progesteroni on ollut pahin lääke hoidoissa. Väsyttää, päätä särkee, ärsyttää kaikki, totaalinen aivosumu, keskittymisvaikeuksia. Yleensä ei kai ihan tällaisia oireita kuitenkaan tule ja mullakin päättyvät aina kuurin päätyttyä.

Sinä joka olit kyssissä hoidoissa, oliko sinulla ensimmäinen ivf hoito? Jos ei, tai joku muu tietää, niin kuinka kauan pitää odottaa 2:sta ivf hoito kierrosta, jos nyt ei onnistunut, 26.4 testipäivä.. Ja onko kyssissä kerrottu alkioluokitukset? Minulle ei sanottu mitään muutakun, että oli hyvälaatuinen 🙄 Jotenkin tuntuu menkkamaista oloa vatsassa mut en tiedä... Menkkojen pitäisi alkaa 23.4.... Millon voisi tehdä ensimmäisen testin, jos 4 päiväinen alkio siirrettiin....

Sinä joka olit kyssissä hoidoissa, oliko sinulla ensimmäinen ivf hoito? Jos ei, tai joku muu tietää, niin kuinka kauan pitää odottaa 2:sta ivf hoito kierrosta, jos nyt ei onnistunut, 26.4 testipäivä.. Ja onko kyssissä kerrottu alkioluokitukset? Minulle ei sanottu mitään muutakun, että oli hyvälaatuinen 🙄 Jotenkin tuntuu menkkamaista oloa vatsassa mut en tiedä... Menkkojen pitäisi alkaa 23.4.... Millon voisi tehdä ensimmäisen testin, jos 4 päiväinen alkio siirrettiin....
Minä ainakin olen kysillä hoidoissa.
Minulla oli jo toinen hoito kerta.
Saatiinko sinulla alkioita pakkaseen silloin? Nehän saa siirtää jo seuraavaan kiertoon.
Seuraavaan kierrokseen piti odottaa yhdet kuukautiset ja sitten siitä seuraavista taisi hoidot alkaa.

Minulla ei saatu mitään pakkaseen eli uusi ivf hoito alkaa sitten, nostetaan gonal f 300iu seuraavassa hoidossa. Kuinka kauan sinulla oli väliä tuon 2.ivf hoidon kanssa? Toki toivon, että jospa tämä tuottaisi tulosta, tänään pistellyt vasemmalle mihin ilmeisesti alkio laitettiin, niin muutamaan otteeseen (saatan kuvitella.) Nainen oli, onko siellä mieskin?? Miehelle en haluaisi.. Ihan vain siitä syystä, että olisi niin epämukavaa. Pyysin vain piikkiä, niin sanoi ettei siitä haittaakaan ole. Tarkoitatko, että yhdet kk oli välissä ja sitten alkoi uusi ivf? Tiedätkö miten kyssin kesätauko menee? Oliko sinulla mies vai nainen? Sama lääkäri nainen oli siirrossa ja punktiossa.

Minulla ei saatu mitään pakkaseen eli uusi ivf hoito alkaa sitten, nostetaan gonal f 300iu seuraavassa hoidossa. Kuinka kauan sinulla oli väliä tuon 2.ivf hoidon kanssa? Toki toivon, että jospa tämä tuottaisi tulosta, tänään pistellyt vasemmalle mihin ilmeisesti alkio laitettiin, niin muutamaan otteeseen (saatan kuvitella.) Nainen oli, onko siellä mieskin?? Miehelle en haluaisi.. Ihan vain siitä syystä, että olisi niin epämukavaa. Pyysin vain piikkiä, niin sanoi ettei siitä haittaakaan ole. Tarkoitatko, että yhdet kk oli välissä ja sitten alkoi uusi ivf? Tiedätkö miten kyssin kesätauko menee? Oliko sinulla mies vai nainen? Sama lääkäri nainen oli siirrossa ja punktiossa.
Marraskuussa oli siirto. Joulukuussa testi ja sit uusi alko helmikuussa kun mulla oli se pitkä kaava. Lyhyessä kaavassa oli mies lääkäri ja pitkässä oli nainen. On se mieskin lääkäri pätevä. itsekään en ensin meinannut mies lääkäri haluta mutta ajattelim että eiköhän tuo niin monta römppänää ole elämänsä aikana nähnyt että tuskin tuo kauhistuu. 😂
En tiedä yhtään kesä tauoista.

No sepä, työtäänhän ne tekee..... minulla siis vaan punktio ja siirto kys, muualla seuranta uä:t. Minulla siis lyhyt kaava ja seuraavakin.... Millä perusteella valitaan pitkä kaava, kiinnostaisi tietää...

Sulla kai nyt dpo8. Testissä voisi näkyä 2-4päivän päästä jotain..

Lyhyt kaava tulee ainakin sit jos korkea amh.

Takaisin