9
-90mallia
Vieras
Onko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ennen punktiota jännitin niin, että itkin. Lääkkeet olivat hyviä, ei ollut kipua. Toimenpiteen jälkeen tunsin kyllä pitkään tarvetta olla pitkällään, luulen että juuri jännityksen takia. Ei kannata huteran olon sattuessa lähteä vielä.Onko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Mulla on ollu kaks punktiota ja pelkkää hyvää sanottavaa! Ekalla kerralla punktioitiin 11 follikkelia, tokalla 22. Ei juuri mitään jälkioireita kummallakaan kerralla. Tokalla kerralla huomasin punktion aikana jonku pienen vaatimattoman nipistyksen ja sanoin siitä ni laitettii lisää kipulääkettä. Mun mielestä se on ollu oikeen mukava kokemus kokonaisuudessaan molemmilla kerroilla, eikä yhtään haittais mennä uudestaanOnko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Onko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Jatkanpa tähän tätä stooria siltä varalta että asia askarruttaa joskus jotakuta muutakin. Lukemani perusteella siis gonapeptyl sinällään ei estä tuoresiirtoa, mutta tuoresiirto vaatii aina hCG-pistoksen, joko irrotuspiikkinä tai sitten myöhemmin kiinnittymistä tukemaan(?). hCG taas aiheuttaa/kiihdyttää tuota nesteen kertymistä punktiossa tyhjennettyihin munarakkuloihin ja pahimmillaan vatsaonteloon -> hyperstimulaatio. Koska mulla jostain syystä oli kertynyt nestettä vatsaonteloon jo stimulaatiopistosten aikana, niin hCG:tä ei silloin voi tietenkään käyttää. Lääkäri vielä tarkisti tuolloin nollaultran kuvat, ja niissä nestettä ei näkynyt, joten sen kertyminen liittyi mulla selkeästi tuohon stimulaatiovaiheeseen.Me ei päästä tuoresiirtoon En nyt ihan ottanut selvää onko kyseessä varsinaisesti hyperstimulaatio/sen riski (eikös hyperi ilmene punktion jälkeen?), mutta stimulaatio on kerryttänyt nestettä vatsaonteloon ja siksi katsottiin paremmaksi tehdä irrotus gonapeptylillä, mikä rauhoittaa tilannetta mutta estää tuoresiirron. Ja ilmeisesti se tuoresiirtokin voisi tätä tilannetta vaan pahentaa. Luotan lääkärin arvioon mutta kyllä harmittaa tosi paljon.
Itku pääsi kyllä kun kuulin ja lääkäri heittäytyi oikein empaattiseksi, kiva yrittää selittää että mulla on kyllä kaikki ihan hyvin ja ymmärrän tilanteen, mutta mun pään sisällä asuu tällä hetkellä joku hormonihirviö. Ollut siis muutaman päivän jo muutenkin tunteet pinnassa.
Punktioaika saatiin maanantaille. Folleja mitattiin 17 kpl, mutta kokohaitaria on edelleen 11-22 mm että saapa nähdä minkä verran siellä on sitten kypsiä.
Itse tiedän kovana jännittäjänä että hyvin se menee.Onko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Mulla ekassa punktiossa normaalit puudutteet ja lääkkeet. Ei tuntunut yhtään mitään. Päässä pyöri ja olin "kännissä". Toimenpiteen jälkeen alkoi pieni menkkajomotus ja tästä mainitsin niin hoitaja laittoi suoneen lisää jotain lääkettä. Aivan kuuppa sekaisin ja meinasin oksentaa. Kotona nukuin lääkkeitä pois monta tuntia. Mutta siis kipua ei kyllä ollutOnko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Kyllähän se jännittää, mutta hyvin se menee! Itseä jännitti myös kamalasti. Kivun lisäksi myös se, jos menee ihan sekaisin niistä lääkkeistä tai tulee pahoinvoivaksi. Sanoin tästä hoitajalle ja hän rauhoitteli ihanasti. Sovittiin, että laitetaan aluksi suosiolla puolet lääkemäärästä suoneen mitä ns yleensä, koska olen aika pienikokoinen. Enkä sitten enempää tarvinnutkaan eikä kyllä sattunutkaan. Pistot tuntui, mutta vaan tosiaam tuntui, että nyt tapahtui, mutta ei sattunut. Useimmat sanoo että punktio ei ollut niin paha kuin pelkäsi etukäteen!Onko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Hyviä kokemuksia punktiosta! Kaksi punktiota takana, molemmat erilaisia ja molemmat meni hyvin. Itsellä endometrioosia ja paljon kiinnikkeitä ja molemmissa munasarjoissa endometrioomat ja ei juurikaan sattunut. Tokassa punktiossa joutuivat pistämään monta kertaa jotta saivat kerättyä munasolut endometrioomien ympäriltä. Tämän vuoksi antoivat reippaasti lisää lääkettä. Itsellä korkea sietokyky kivulle ja lääkkeille niin ei tuntunut juuri missään lääkkeet ja nousin pystyyn heti toimenpiteen jälkeen. Toimenpiteen jälkeen voi vaan olla rentona ja kuunnella äänikirjaa yms kunnes saa lähteä kotiin. Itsellä ei ole kovin väsynyt tai muutoin erilainen olo. Punktiopäivänä olo on yleensä aika hyvä, pahin on yleensä seuraavaa päivänä ja siitä sitten olo päivä päivältä alkaa helpottaa. Hyperstimulaatio on sitten asia erikseenOnko teillä hyviä kokemuksia punktiosta...... Jännittää pirusti! Haluan mahdollisimman nopeasti lähteä pois seurannasta.....
Suosittelen kans juomaan reilusti vettä punktion jälkeen etenkin, jos nopeasti haluaa pois. Ite join kans alkuun liian vähän, ja sitten jouduinkin juomaan tyyliin pullotolkulla vettä että saa pissahädän ja vihdoin poistuttua, vaikka muuten olo oli kaikinpuolin hyvä.Mullakin meni ihan hyvin. Kipulääkkeet oli tosi tehokkaita Tosin kukaan ei kertonut mulle, että ei pääse lähteen pois ennen kuin on saanut käytyä vessassa. Eli kannattaa ehkä juoda kunnolla punktion jälkeen jos haluaa nopeasti pois.
Minulla on tosi, TOSI, kova lääkäri- ja toimenpidekammo ja punktio meni oikein hyvin. Kerroin kaikille sairaalassa, että minua jännittää ihan kaikki ja lääkärit sekä hoitajat olivat tosi ihania sen(kin) suhteen. Tosi luonnollista, että jännittää itse toimenpide ja päälle vielä lisäjännitys siitä, kun miettii millainen saalis sieltä tulee. Yritä rentoutua ja nukkua, kaikki menee varmasti hyvin! :)Kiitos vastauksista ja vinkeistä juomisen suhteen jännittää, saa nähdä tuleeko yöllä uni........