IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onnea Puputupu ❤️

Tämä tuo itsellekin uskoa siihen, että hoidoilla on mahdollista onnistua. Jotenkin epäilevä olo, kun mitään selittävää ei kummastakaan ole löytynyt, ja täysin tuloksetonta yritystä on reilu kolme vuotta takana. Eipä meitä kyllä toki paljon tutkittukaan, iän takia ilmeisesti suoraan ensikäynniltä ivf-jonoon.
 
Onnea Puputupu! ❤️ Ihanaa kuulla onnistumistarinoita. Itsekin uskaltauduin tekemään testin tänään (virallinen testipäivä huomenna) mutta negahan sieltä tuli. Ja itku tuli myös.

Päädyin nyt sitten rekisteröitymään myös, kun ei oikein ole oikeassa elämässä juttukaveria, joka ymmärtäisi tätä touhua. Mies tietty on tukena parhaansa mukaan.
Kiitos ❤️ En uskalla vielä ajatella asiaa enempää tai iloita plussasta. Polilta vastattiin, että maanantaina voisi olla uudelleen yhteydessä viivojen suhteen eikä veritestiin tietenkään vielä päässyt.
Olen pahoillani negasta, tsemppiä ☹️❤️
 
Onnea Puputupu ❤️

Tämä tuo itsellekin uskoa siihen, että hoidoilla on mahdollista onnistua. Jotenkin epäilevä olo, kun mitään selittävää ei kummastakaan ole löytynyt, ja täysin tuloksetonta yritystä on reilu kolme vuotta takana. Eipä meitä kyllä toki paljon tutkittukaan, iän takia ilmeisesti suoraan ensikäynniltä ivf-jonoon.
Kiitos ❤️ Toivotaan, että saatte avun ivf:stä 🫶
Kuten tuossa jo aiemmin kommentoin en uskalla iloita tästä ensimmäisestä plussauksesta ja se tuntuu kurjalle ☹️ Jos en olis tehnyt liuskatestejä vaan suoraan digit niin tilanne olis varmaan toinen 🙈 Toivottavasti tämä nyt vaan jatkuisi ja pääsisin iloitsemaan 🙏
 
Kiitos, kun vastailette minun kysymyksiin, ei ole ketään keltä kysyä, olen kyllä yrittänyt lukea asioista, mutta nämä lääkeasiat uutta, kun vasta sain tietää lääkkeeni 🥲 Onko muilla ollut hermoilua tulevaa hoitoa kohtaan, pelottaa että alan jännittämään niin paljon että menee pipariksi koko homma minun takia. Tänään kp 8 ja sain haalean viivan ovistestiin, nyt ei letroja ole ollut käytössä (ovulaatio siis tulossa), yritämme tästäkin kierrosta, vaikka primoluttia syönkin sitten 10 päivän kuurin..... Toivottavasti siitä ei ole haittaa. Ainakin polilta nyt vastasivat, että ei olisi. Vaikka en usko, että raskautuisinkaan, varsinkin kun stressilevelit on huipussaan. Katselin, että yliopiston apteekista voi tilata valmiiksi lääkkeitäni, eilen soitin apteekkiin, seuraavaksi päiväksi pitäisi tilauksen saapua.... Tuota isoa gonal kynää näyttäisi olevan "muutamia" jäljellä samaten tuota toista lääkettäni, eli varmaankin jemmaavat apteekissa niitä. Olen kovin piikkikammoinen, olen hoitoalalla töissä hoitajana, toista pistäminen ei tietenkään minua haittaa mutta jos en itse kykenekkään pistämään itseäni. Lisäksi punktio pelottaa.
Tsemppiä hoitoon! Jännitys varmaan laantuu, kunhan pääsette alkuun. Meillä mies pisti aina lääkkeet, kun en itse pystynyt. Jotenkin kammotti liikaa, mutta toisen pistämänä ei.
 
Kiitos ❤️ Toivotaan, että saatte avun ivf:stä 🫶
Kuten tuossa jo aiemmin kommentoin en uskalla iloita tästä ensimmäisestä plussauksesta ja se tuntuu kurjalle ☹️ Jos en olis tehnyt liuskatestejä vaan suoraan digit niin tilanne olis varmaan toinen 🙈 Toivottavasti tämä nyt vaan jatkuisi ja pääsisin iloitsemaan 🙏

Meilläkin oli juuri ekat IVF hoidot ja positiivinen tulos tuli. Samanlaiset fiilikset itsellä. Yritän olla positiivinen ja iloita, mutta samalla pelottaa jatkuuhan loppuun asti. Varsinkin kun ensimmäisistä hoidoista kyse ja täältäkin lukenut niin paljon erilaisia tarinoita. Toki jokaisen tapaus on yksilöllinen ja niihin vaikuttavat monet tekijät. Ei kai tässä voi kun katsoa miten käy ja toivoa parasta.
 
Meilläkin oli juuri ekat IVF hoidot ja positiivinen tulos tuli. Samanlaiset fiilikset itsellä. Yritän olla positiivinen ja iloita, mutta samalla pelottaa jatkuuhan loppuun asti. Varsinkin kun ensimmäisistä hoidoista kyse ja täältäkin lukenut niin paljon erilaisia tarinoita. Toki jokaisen tapaus on yksilöllinen ja niihin vaikuttavat monet tekijät. Ei kai tässä voi kun katsoa miten käy ja toivoa parasta.
Onnea plussasta ❤️🤗
 
Kiitos kun kerroit kokemuksesi ❤️ Täytyykö siis ultrien lisäksi käydä myös verikokeissa ivf hoidon aikaan? Minusta tuntui aiemmin, että piikitys on helpoin juttu tässä, muttakun se uhkaavasti lähenee, niin ei tunnukaan enää helpoimmalta.. Yritän ilman emlaa nyt alkuun, ja yritän itse pistää, koska en luota miehen pistämiseen, kuten töissäkin hirvittää katsoa jos esim opiskelija pistää 🫣 Mutta jos en vain saa tökättyä, niin pakko antaa miehen se tehdä puolestani. Luin, että tuo toinen pistos pistetään reiteen, se hirvittää vielä enemmän, kuin vatsaan pisto.
Mulla ei ole piikkikammoa, mutta kyllä se pistäminen alkuun jännitti. Mulla meni kuitenkin niin päin, että tottakai halusin itse pistää. Ajatus siitä, että jättäisin sen miehen vastuulle vasta pelottikin. Joku tarve mulla oli pitää kontrolli itselläni kun ei meistä kummallakaan ollut vastaavasta mitään kokemusta.
 
Oletteko saaneet alhaiseen ferritiiniin esim. Ferinjektiä? En uskaltanut tänään ottaa kontrolli ferritiiniä (kävin infektiolabroissa), juuri siinä pelossa, että eivät tekisikään ivf hoitoa jos on entisestään laskenut (pyysin kontrolli labraa itse).

Hälläväliä asenteella olivat ferritiini arvoani kohtaan työterveydessä, terveysasemalla ja nyt myös hormonipolilla (käyn eri kaupungin polilla ultrissa, punktio ja siirrot tehdään kyssissä).

Olen syönyt 100mg rautaa nyt ainakin 2kk putkeen, aiemmin söin muutaman kk kuurin nestemäisessä muodossa. Maha ei kestä rautaa. Ajattelin pitää reissun ajan taukoa raudasta, ostin nyt sideralia kuurin, jos maha kestäisi paremmin.. Mamamonivit on myös rautaa 30mg, sitä syön reissussakin.

Nyt vastasivat viestillä, huomisissa lääkärin asioissa lääkitys, eli tekevät reseptit valmiiksi.... Näinköhän olisi jäänyt lääkkeet saamatta, jos et olisi vinkannut Sonj4, että kannattaisi varata ne jo valmiiksi. Säilyttävätkö apteekissa sen 2vkoa? Vai pitääkö ne jo ostaa ulos sieltä..... Ja säilytetäänköhän niitä huoneenlämmössä vai jääkaapissa?
Itse ostin sitä mukaa kun tarve tuli. Nimellä löytyi varaus lääkkeille. Jääkaapissa pitää säilyttää ennen käyttöä.
 
Kohta 2 viikkoa synarelaa nenään suihkauteltu. Sen suurempia oireita ei ole ollut. Menkat vähä myöhässä, mutta vissiin voi johtua tästä suihkeesta. Ensi viikolla olisi sit se aloitus ultra. Sekavat tunteet, välillä jännittää että taas mennään. Pudotaanko korkeelta ja lujaa vai mitenkä käy. Pelottaa. Onneksi tänne voi purkaa omia tuntemuksia. Mies ei vaan niin ymmärrä tätä hommaa ku joku muu joka on samassa tilanteessa.
Nyt pitäis apteekkiin mennä hakemaan pistos lääkkeet. Huoh.
 
Hei,
Millaisia oireita muilla tullut koeputkihedelmöityshoidoissa? Itse nyt piikittelyä viikko takana. Tänään ruuan jälkeen pahoinvointi ja heikotus. Pakko hautautua peiton alle ja yrittää nukkua pahaa oloa pois. En kyllä tiedä liittyykö tuohon. Hypeririski minulla on kuulemma korkea, mutta ei ole ollut turvotusta ainakaa.
 
Mä siis jouduin hyperin ja vatsaan ilmestyneen mustelman takia odottamaan kokonaisen kierron IVF jälkeen ennen kun sain ilmottauduttua siirtoon. Nyt on kp 13 eikä edelleenkään ole ovulaatiosta merkkiäkään. Viime torstaina oli ultra eikä johtofollia näkyvissä. Laittoivat uuden huomiselle, mutta nyt jännittää ettei ovulaatioa vaan näy eikä kuulu. Aikasemmin ollut kp 11. Sekä IVF että sen jälkeinen kierto oli ihan normi pituisia (27-28 päivää). Onko muilla kierrot mennyt jälkeen päin sekaisin vai mitä tässä nyt tapahtuu?
 
Mä siis jouduin hyperin ja vatsaan ilmestyneen mustelman takia odottamaan kokonaisen kierron IVF jälkeen ennen kun sain ilmottauduttua siirtoon. Nyt on kp 13 eikä edelleenkään ole ovulaatiosta merkkiäkään. Viime torstaina oli ultra eikä johtofollia näkyvissä. Laittoivat uuden huomiselle, mutta nyt jännittää ettei ovulaatioa vaan näy eikä kuulu. Aikasemmin ollut kp 11. Sekä IVF että sen jälkeinen kierto oli ihan normi pituisia (27-28 päivää). Onko muilla kierrot mennyt jälkeen päin sekaisin vai mitä tässä nyt tapahtuu?
Mulla ainakin kierrot venyi hoitojen jälkeen. Vaikkei ookkaan kellontarkkoja olleet ennenkään. Tais olla 33, 47 ja 34 päivää seuraavat kierrot.
 
Hei,
Millaisia oireita muilla tullut koeputkihedelmöityshoidoissa? Itse nyt piikittelyä viikko takana. Tänään ruuan jälkeen pahoinvointi ja heikotus. Pakko hautautua peiton alle ja yrittää nukkua pahaa oloa pois. En kyllä tiedä liittyykö tuohon. Hypeririski minulla on kuulemma korkea, mutta ei ole ollut turvotusta ainakaa.
Mulla nyt toka ivf menossa, viime hoidossa piikitin Bemfolaa (muistaakseni) 225 IU, nyt menee Menopur 300 IU. Oon ollut lääkkeiden aloittamisen jälkeen tosi paljon väsyneempi mutta toisaalta nukun taas huonosti ja valvoskelen aamuyöstä tuntikausia jos saan enää ollenkaan unta. Etenkin iltapäivät kitkuttelen kauheassa väsykoomassa ja aivosumussa. Bemfola teki myös päänsärkyä mut Menopurista sitä ei ainakaan vielä oo tullut. Olin muistaakseni myös vähän huonovointinenkin. Mut enempi pahoinvointia ja muita ns. raskausoireita mulle teki ne pakastealkiosiirtokierron lääkkeet (ei saatu mitään tuoresiirrettävää). Nyt oon ollut lisäksi tavallista tunneherkempi, aloin mm. itkeä liikutuksesta kun joku eurovaaliehdokas antoi mulle naistenpäivänä mainosruusun 😂

Onko teillä nää lääkkeet vaikuttaneet vuotoon jotenkin? Mulla loppui just menkat ja valkovuoto on nyt ihan super runsasta ja limaista normaaliin verrattuna, mietin onko tää enää normaalia.
 
Mulla nyt toka ivf menossa, viime hoidossa piikitin Bemfolaa (muistaakseni) 225 IU, nyt menee Menopur 300 IU. Oon ollut lääkkeiden aloittamisen jälkeen tosi paljon väsyneempi mutta toisaalta nukun taas huonosti ja valvoskelen aamuyöstä tuntikausia jos saan enää ollenkaan unta. Etenkin iltapäivät kitkuttelen kauheassa väsykoomassa ja aivosumussa. Bemfola teki myös päänsärkyä mut Menopurista sitä ei ainakaan vielä oo tullut. Olin muistaakseni myös vähän huonovointinenkin. Mut enempi pahoinvointia ja muita ns. raskausoireita mulle teki ne pakastealkiosiirtokierron lääkkeet (ei saatu mitään tuoresiirrettävää). Nyt oon ollut lisäksi tavallista tunneherkempi, aloin mm. itkeä liikutuksesta kun joku eurovaaliehdokas antoi mulle naistenpäivänä mainosruusun 😂

Onko teillä nää lääkkeet vaikuttaneet vuotoon jotenkin? Mulla loppui just menkat ja valkovuoto on nyt ihan super runsasta ja limaista normaaliin verrattuna, mietin onko tää enää normaalia.
Mulla Menopurin kanssa oli myös tosi paksua ja limaista valkovuotoa. Se loppu muutama päivä ennen punktioa, jonka seurauksena olin vakuuttunut et se oli ovulaatio vuotoa. Ei ollut. Luin jossain päin ketjua muiden kokemuksista et oli myös ollut paljon valkovuotoa.
 
Mä siis jouduin hyperin ja vatsaan ilmestyneen mustelman takia odottamaan kokonaisen kierron IVF jälkeen ennen kun sain ilmottauduttua siirtoon. Nyt on kp 13 eikä edelleenkään ole ovulaatiosta merkkiäkään. Viime torstaina oli ultra eikä johtofollia näkyvissä. Laittoivat uuden huomiselle, mutta nyt jännittää ettei ovulaatioa vaan näy eikä kuulu. Aikasemmin ollut kp 11. Sekä IVF että sen jälkeinen kierto oli ihan normi pituisia (27-28 päivää). Onko muilla kierrot mennyt jälkeen päin sekaisin vai mitä tässä nyt tapahtuu?
Mulla ekassa ivf:ssä 09/20 ei tehty tuotesiirtoa flunssan takia. En ovuloinut seuraavaan kahteen kiertoon, joten otettiin letrot käyttöön alkukierrosta kp3-7 oviksen varmentamiseksi, muuten luonnolliseen kiertoon siirto. Letroilla saatiin ovis aikaan ja 12/20 ekasta siirrosta plussasin. Tuota ennen siis tosi säännöllinen kierto ja ovikset tulleet ajallaan. Kropalla vaan kesti palautua stimulaatiosta ja punktiosta.
 
Mulla ekassa ivf:ssä 09/20 ei tehty tuotesiirtoa flunssan takia. En ovuloinut seuraavaan kahteen kiertoon, joten otettiin letrot käyttöön alkukierrosta kp3-7 oviksen varmentamiseksi, muuten luonnolliseen kiertoon siirto. Letroilla saatiin ovis aikaan ja 12/20 ekasta siirrosta plussasin. Tuota ennen siis tosi säännöllinen kierto ja ovikset tulleet ajallaan. Kropalla vaan kesti palautua stimulaatiosta ja punktiosta.
Tässä jotenkin kestää niin ikuisuus et päästään siirtoon, kun IVF prokkis alkoi joulukuussa jo. Alkaa vähän epätoivo iskee et aina jotain. Mutta kiitos tästä tiedosta! Ainakin sitten saadaan jollain aluille, jos nyt kierrotkin vielä menneet sekasin.
 
Me ei nyt varmaan tuoresiirtoon päästä kun siellä oli joku limamöllykkä ei vaarallinen mutta se voi kuitenki olla esteenä.
Höh :( meillä ei päästy tuoresiirtoon ja senkin jälkeen piti vielä pitää kk taukoa. Jos tein ei tarvi pitää toista kk taukoa niin onneksi siinä ei sitten ole pitkää odotusta. Vaikka olisihan se tuoresiirto ollut helpompi suoraan samalla vaivalla.
 
Takaisin
Top