IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Huh, tästä se nyt sitten lähtee! Tänään alkoi primolut-kuuri ja vajaan kahden viikon päästä eka ultra ja pistelyt alkaa.

Mitä kuuluu ketjussa hiljattain plussanneille Puputupu ja LiilaKaari? Toivottavasti kaikki on teillä edennyt hyvin ❤️
 
Huh, tästä se nyt sitten lähtee! Tänään alkoi primolut-kuuri ja vajaan kahden viikon päästä eka ultra ja pistelyt alkaa.

Mitä kuuluu ketjussa hiljattain plussanneille Puputupu ja LiilaKaari? Toivottavasti kaikki on teillä edennyt hyvin ❤️
Kiitos kysymästä 🥰 Kaikki hyvin. Varhaisultraa odotellessa, siihen vielä pari viikkoa.
 
Huh, tästä se nyt sitten lähtee! Tänään alkoi primolut-kuuri ja vajaan kahden viikon päästä eka ultra ja pistelyt alkaa.

Mitä kuuluu ketjussa hiljattain plussanneille Puputupu ja LiilaKaari? Toivottavasti kaikki on teillä edennyt hyvin ❤️
Tsemppiä hoitoihin 🤗
Kiitos kysymästä, kaikki hyvin 😊 Testitkin lähti onneksi päivä päivältä vahvistumaan ❤️ Varhaisultraa odottelen minäkin seuraavaksi 😊
 
Mulla nyt toka ivf menossa, viime hoidossa piikitin Bemfolaa (muistaakseni) 225 IU, nyt menee Menopur 300 IU. Oon ollut lääkkeiden aloittamisen jälkeen tosi paljon väsyneempi mutta toisaalta nukun taas huonosti ja valvoskelen aamuyöstä tuntikausia jos saan enää ollenkaan unta. Etenkin iltapäivät kitkuttelen kauheassa väsykoomassa ja aivosumussa. Bemfola teki myös päänsärkyä mut Menopurista sitä ei ainakaan vielä oo tullut. Olin muistaakseni myös vähän huonovointinenkin. Mut enempi pahoinvointia ja muita ns. raskausoireita mulle teki ne pakastealkiosiirtokierron lääkkeet (ei saatu mitään tuoresiirrettävää). Nyt oon ollut lisäksi tavallista tunneherkempi, aloin mm. itkeä liikutuksesta kun joku eurovaaliehdokas antoi mulle naistenpäivänä mainosruusun 😂

Onko teillä nää lääkkeet vaikuttaneet vuotoon jotenkin? Mulla loppui just menkat ja valkovuoto on nyt ihan super runsasta ja limaista normaaliin verrattuna, mietin onko tää enää normaalia.
Ennenkin täällä hehkuttanut, mutta se pitkävaikutteinen melatoniini!! Mulla oli aivan hirveää valvomista kanssa, mut melatoniini antoi mahdollisuuden elämään 😂

Ja vuoto, voi luoja. Ihan kauhea määrä. Eli uskoisin että normaalia on…
 
Täytyy myös osallistua keskusteluun! Eka IVF-hoito käynnissä ja keskiviikkona oli punktio. Ootteko miten nopeasti saaneet tietää hedelmöittyneiden munasolujen/alkioiden määrän? Huomenna pitäis olla tuoresiirto ja pelkään kovasti, että soittelevat aamulla, ettei mitään siirrettävää ole…
 
Täytyy myös osallistua keskusteluun! Eka IVF-hoito käynnissä ja keskiviikkona oli punktio. Ootteko miten nopeasti saaneet tietää hedelmöittyneiden munasolujen/alkioiden määrän? Huomenna pitäis olla tuoresiirto ja pelkään kovasti, että soittelevat aamulla, ettei mitään siirrettävää ole…
Mulla oli viime syksynä ensimmäinen ivf HUS:issa samanlaisella aikataululla: keskiviikkona punktio, maanantaina tuoresiirto. Maanantaina siirrossa sain kuulla biologilta tiedot, kypsien munasolujen määrän, hedelmöittyneiden alkioiden määrän, 5-päiväisinä pakastetut ja kuinka moni jäi vielä jatkoviljelyyn kuudenneksi päiväksi.
Muistan nuo samaiset pelot, kun siirtoa odotteli. Toivotaan hyviä uutisia huomiselle; onnistunutta siirtoa ja huuruneniä pakkaseen ❤️🌈
 
Mulla oli viime syksynä ensimmäinen ivf HUS:issa samanlaisella aikataululla: keskiviikkona punktio, maanantaina tuoresiirto. Maanantaina siirrossa sain kuulla biologilta tiedot, kypsien munasolujen määrän, hedelmöittyneiden alkioiden määrän, 5-päiväisinä pakastetut ja kuinka moni jäi vielä jatkoviljelyyn kuudenneksi päiväksi.
Muistan nuo samaiset pelot, kun siirtoa odotteli. Toivotaan hyviä uutisia huomiselle; onnistunutta siirtoa ja huuruneniä pakkaseen ❤️🌈
Kiitos!! Toivotaan todella 🧡
 
Täytyy myös osallistua keskusteluun! Eka IVF-hoito käynnissä ja keskiviikkona oli punktio. Ootteko miten nopeasti saaneet tietää hedelmöittyneiden munasolujen/alkioiden määrän? Huomenna pitäis olla tuoresiirto ja pelkään kovasti, että soittelevat aamulla, ettei mitään siirrettävää ole…
Täällä Jyväskylässä biologi soittaa heti punktion jälkeisenä päivänä ja kertoo tilanteen, ja siirtoaamuna ilmoittavat, jos ei ole siirrettävää. Tsemppiä, toivotaan, ettei soittoa tule ja kaikki menee nappiin! ❤️


Täällä meidän projektissa mennään DHEA-q10-melatoniini-kuurilla tämä kevät. Tähän mennessä on hoidoista tullut tosi vähän mielialaoireita tai oikeastaan mitään muutakaan, mutta DHEA näköjään tekee kaikkea jännää... Kuukautiset oli monta päivää myöhässä ja sepäs vasta julmalta tuntuikin. Muutenkin on ollut sellaista helvetillistä raivoa ja heilahtelua, että puoliso ansaitsis kyllä jonkun vuoden lehmänhermopalkinnon, kun on jaksanut niin rauhallisesti tätä mesoamista. En tiiä uskaltaako ajatella mielialavaihteluita positiivisena asiana, kun periaatteessa ne on normaaleja kiertoon selkeästi liittyviä oireita, mutta ne ei mulla vaan ole koskaan tai ainakaan vuosikausiin olleet näin vahvoja. Kiertokin on nyt näköjään samaa luokkaa kuin oli teininä/parikymppisenä. Eli hormonitasot menee nuorempaan päin, ehkä? 😅 Jotenkin tosi vähän tietoa tai kokemuksia löytyy netistä, tai sitten ne eivät liity nimenomaisesti IVF-hoitoihin.

Tässä vaiheessa alan olla kyllä valmis ihan mihin tahansa juhannustaikoihin!
 
Alkaako sulla siis stimulaatio heti kun menkat alkaa vai miten? Mulla myös primolut-kuuri käynnissä, ja eka ultra/pistosten aloitus 5pv primojen lopetuksesta.
En kyllä osaa sanoa. Kun lopetan primolutit, niin menkat pitäis alkaa 3 päivän päästä siitä, eli 27.3 on eka uä ja silloin pitäisi olla jo edes tiputtelua.... Kun käyn ultrassa niin hoitosuunnitelma selviää, GONAL F 900iu/1,5ml on minulle määrätty ja joku GANIRELIX pistettävä lääke, missä on 6kpl ruiskuja.... Milloin sinulla on eka uä?
 
Vanellus;

Missä käyt hoidoissa? Syötkö primoluttia 10vrk vai vähemmän? Aloitit ilmeisesti sen syönnin 15.3 niinkuin minäkin...
 
En kyllä osaa sanoa. Kun lopetan primolutit, niin menkat pitäis alkaa 3 päivän päästä siitä, eli 27.3 on eka uä ja silloin pitäisi olla jo edes tiputtelua.... Kun käyn ultrassa niin hoitosuunnitelma selviää, GONAL F 900iu/1,5ml on minulle määrätty ja joku GANIRELIX pistettävä lääke, missä on 6kpl ruiskuja.... Milloin sinulla on eka uä?
Aloitin primolutit myös 15.3. mutta mulla niitä vain 8pv. Eka uä myös sama kuin sulla eli 27.3. Suunnitelman mukaan pistokset alkaa silloin ultrapäivänä, lääkkeenä mulla on ovaleap. Ganirelix on käsittääkseni ns. jarrupiikki, jolla estetään munasolujen irtoaminen ennen aikojaan.
 
En kyllä ymmärrä, että miksi minun piti aloittaa primolutit niin aikaisin (syön yhteensä 10pvä kuurin), koska minulla on ollut todella säännöllinen kierto, eikö olisi riittänyt vaikka 5 päivää syödä 🤔
 
Kontrolli uä tänään. Ekassa oli 15+8 nyt oli 9+4 en kysynyt että mikä voi olla syy siihen miksi on vähentynyt pallurat näin paljon. Voihan se olla että osa takana piilossa (?) Hyvin olivat kuitenkin kasvaneet. Jotain tuntemuksia itselläni vatsan seudulla ollut.
Öähh. Perjantaina uusi ultra ja ensi viikolla sitteb punktio. Jospa nyt tulisi hyvän laatuisia alkioita.
 
Kontrolli uä tänään. Ekassa oli 15+8 nyt oli 9+4 en kysynyt että mikä voi olla syy siihen miksi on vähentynyt pallurat näin paljon. Voihan se olla että osa takana piilossa (?) Hyvin olivat kuitenkin kasvaneet. Jotain tuntemuksia itselläni vatsan seudulla ollut.
Öähh. Perjantaina uusi ultra ja ensi viikolla sitteb punktio. Jospa nyt tulisi hyvän laatuisia alkioita.
Onkohan niin että ekassa ultrassa laskevat kaikkia folleja ja seuraavassa jättävät laskuista pois ne jotka eivät ole kasvaneet. Eli lasketaan niitä folleja joista toivotaan saavan munasoluja.
 
Takaisin
Top