IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onkohan niin että ekassa ultrassa laskevat kaikkia folleja ja seuraavassa jättävät laskuista pois ne jotka eivät ole kasvaneet. Eli lasketaan niitä folleja joista toivotaan saavan munasoluja.
Mä pohdin ihan samaa. HUS:lla (ja varmaan usein julkisella sektorilla) ultria ei ollut kuin kerran ennen aloitusta, kun kaikki oli levossa, ja kerran stimulanttien oton aikana, kun katsottiin monta tulossa ja mikä päivä punktio tulee. Jos niitä on useampia niin varmaan niiden kasvuvauhti saattaa erota loppua kohden toisistaan ja osa jää pienemmiksi vaikka alussa olivat samaa kokoa. Mutta tämä on nyt ihan vaan arvailua.
 
Sain palautetta viestin sisällöstä, joten poistin sen. Joskaan en osaa poistaa ja tyhjää ei voi tallentaa joten tässä sepustus 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Alkion siirrossa käyty ja sitten vaan jännäilemään. Ei sattunut yhtään, mikä sekin oli positiivinen yllätys.
Kävin itekin eilen tuoresiirrossa! Tsemppiä sinne 🫶🏼 Oman siirron jälkeen alko vain heti illalla pahoinvointi ja tänään lensi laattakin… En ihan ymmärrä, onko normaalia vai voiko johtua vain lääkkeistä vai onko joku pöpö ihan.
 
Kävin itekin eilen tuoresiirrossa! Tsemppiä sinne 🫶🏼 Oman siirron jälkeen alko vain heti illalla pahoinvointi ja tänään lensi laattakin… En ihan ymmärrä, onko normaalia vai voiko johtua vain lääkkeistä vai onko joku pöpö ihan.
Ohhoh! Joku täällä oli kommentoinut et oli jo seuraavana aamuna aamupalalla tuntenut kiinnittymiskipuja. Toivottavasti on pikkuinen kiinni mutta toivottavasti on lääkkeistä johtuvaa, ettei tule hurja raskauspahoinvointi.

Just meinasin kysyä monta päivää siirron jälkeen ekat plussat on tulleet. Aiotko sä odottaa testipäivään? Jotenkin edelleenkin tuntuu tosi uskomattomalta että tästä vois tulla jotain niin pitkän yrityksen jälkeen.
 
Ohhoh! Joku täällä oli kommentoinut et oli jo seuraavana aamuna aamupalalla tuntenut kiinnittymiskipuja. Toivottavasti on pikkuinen kiinni mutta toivottavasti on lääkkeistä johtuvaa, ettei tule hurja raskauspahoinvointi.

Just meinasin kysyä monta päivää siirron jälkeen ekat plussat on tulleet. Aiotko sä odottaa testipäivään? Jotenkin edelleenkin tuntuu tosi uskomattomalta että tästä vois tulla jotain niin pitkän yrityksen jälkeen.
Se olin minä 👋🏻 mutta mulla kyllä siirrettiin 5-päiväinen blasto. Kiinnittymispiikkikin oli jo siirtopäivän iltana. Tuoresiirtohan tehdään kolmepäiväisellä, joka kiinnittyy vasta myöhemmin. Mitä lääkkeitä sulla on @maalari? Kuulostaa kyllä siltä, että ehkä lääkkeet tai pöpö kyseessä.

Aikaisiin plussiin en osaa vastata, tuosta blaston siirrosta tein positiivisen testin vasta testipäivänä. Tuoresiirrosta tein positiivisen dpo13, kolme päivää ennen klinikan virallista testipäivää.
 
Meillä kävi taas niinkuin viimeksikin vaikka kovempaa stimulaatiota yritettiin, että saatiin lopulta vain 1 alkio, joka kehittyi liian hitaasti tuoresiirtoon. Piinailu siis vaan jatkuu, että selviääkö tuo jatkoviljelystä ja pakastuksesta. Kaikkea sitä voi ihminen kaivata mut mulla on ikävä mun luonnollista kuukautiskiertoa ja sitä, ettei keho ja mieli olisi jatkuvasti jonkun ylimääräisten lääkkeiden heiteltävänä niin kuin on ollut kohta vuoden vaan saisin olla ihan oma itseni. Ja nyt tää vaan jatkuu. Kyllästyttää myös se, ettei oikein mitään varmoja suunnitelmia voi tehdä kun ei tiedä, milloin näitä hoitokäyntejä on.

Tällä kertaa onneksi sentään oon toipunut punktiosta hyvin. Milloinkohan tän jälkeen uskaltaisi uimahalliin? Mitään vuotoa ei ole ollut enää päiviin.
 
Mä googletin dpo:n ja siis mähän olen jo dpo 8 menossa!! Eihän tässä sitten tarvii periaatteessa enää montaa päivää odottaa, jos ei odota sinne viralliseen testipäivään asti. Toki tavallaan varmaan olis kivempi vaan venata eikä kiduttaa itseään testaamalla koko ajan.
 
Mulla tehtiin tuoresiirto 5päiväisellä. Tässä raskaudessa testasin jos siirron jälkeisestä päivästä lähtien herkällä ja pc:llä. Pp4 näin tooooodella haaleasti ja epävarmasti viivaa. Pp5 tuli sit selkeempää 😊 eli dpo10.
 
Eikös se seksin harrastaminen ollut sallittua omissa voinnin sallimissa rajoissa? Että ei ollut mitään haittaa noille palleroille? Eilen nimittäin ryhdynnä jälkeen tuli hirveästi jotain nestettä. Se ei haissut millekään. Ei ollut mitään kipuja itsellä. Pelkään ettö mun pallurat räjähti ja tyhjentyi. Apua. Pelottaa. Vai oliko se vain jotain kiimanestettä. Help.
 
Se olin minä 👋🏻 mutta mulla kyllä siirrettiin 5-päiväinen blasto. Kiinnittymispiikkikin oli jo siirtopäivän iltana. Tuoresiirtohan tehdään kolmepäiväisellä, joka kiinnittyy vasta myöhemmin. Mitä lääkkeitä sulla on @maalari? Kuulostaa kyllä siltä, että ehkä lääkkeet tai pöpö kyseessä.

Aikaisiin plussiin en osaa vastata, tuosta blaston siirrosta tein positiivisen testin vasta testipäivänä. Tuoresiirrosta tein positiivisen dpo13, kolme päivää ennen klinikan virallista testipäivää.
Mulle tehtiin pas 5 pöiväisellä alkiolla, plussasin oireiden perusteella 5 päivää alkion siirrosta😊
 
Eikös se seksin harrastaminen ollut sallittua omissa voinnin sallimissa rajoissa? Että ei ollut mitään haittaa noille palleroille? Eilen nimittäin ryhdynnä jälkeen tuli hirveästi jotain nestettä. Se ei haissut millekään. Ei ollut mitään kipuja itsellä. Pelkään ettö mun pallurat räjähti ja tyhjentyi. Apua. Pelottaa. Vai oliko se vain jotain kiimanestettä. Help.
Kyllä seksiä saa harrastaa ihan normaalisti, punktion jälkeen suositeltiin että pariin päivään ei infektioriskin vuoksi. Tuskinpa pallerot räjähti😊
 
Kyllä seksiä saa harrastaa ihan normaalisti, punktion jälkeen suositeltiin että pariin päivään ei infektioriskin vuoksi. Tuskinpa pallerot räjähti😊
Toivottavasti. Tuli hirvee paniikki. Pelottaa et perjantaina ku on uä niin sanoo se lääkäri että ei täällä ole enää mitään.
 
Se olin minä 👋🏻 mutta mulla kyllä siirrettiin 5-päiväinen blasto. Kiinnittymispiikkikin oli jo siirtopäivän iltana. Tuoresiirtohan tehdään kolmepäiväisellä, joka kiinnittyy vasta myöhemmin. Mitä lääkkeitä sulla on @maalari? Kuulostaa kyllä siltä, että ehkä lääkkeet tai pöpö kyseessä.

Aikaisiin plussiin en osaa vastata, tuosta blaston siirrosta tein positiivisen testin vasta testipäivänä. Tuoresiirrosta tein positiivisen dpo13, kolme päivää ennen klinikan virallista testipäivää.
Mulle siirrettiin 5-päiväinen blasto myös, vaikka olikin tuoresiirto. Tukilääkkeenä on vain Cyclogest ja siirtoa seuraavana aamuna (eli eilen) laitoin myös Gonapeptylin. Eilen ei mikään pysynyt sisällä, ei neste eikä ruoka, että en tiedä, voiko noista tulla oikeasti näin rajut oireet. Jätin Taysille soittopyynnön, että katotaan mitä sanovat 😅

Ohhoh! Joku täällä oli kommentoinut et oli jo seuraavana aamuna aamupalalla tuntenut kiinnittymiskipuja. Toivottavasti on pikkuinen kiinni mutta toivottavasti on lääkkeistä johtuvaa, ettei tule hurja raskauspahoinvointi.

Just meinasin kysyä monta päivää siirron jälkeen ekat plussat on tulleet. Aiotko sä odottaa testipäivään? Jotenkin edelleenkin tuntuu tosi uskomattomalta että tästä vois tulla jotain niin pitkän yrityksen jälkeen.

Aattelin varmaan odottaa testipäivään, jos vain mitenkään pystyn. Koskas sä aattelit? Tosi epätodellinen olo kieltämättä ja vähän skeptinenkin oon, että voisko muka ensimmäisestä siirrosta onnistua… Etenkin kun olo on tälläinen 😣 Jotenkin aattelis, että kehon ois tärkeää olla vahva, että kaikki lähtis etenemään hyvin..
 
Eikös se seksin harrastaminen ollut sallittua omissa voinnin sallimissa rajoissa? Että ei ollut mitään haittaa noille palleroille? Eilen nimittäin ryhdynnä jälkeen tuli hirveästi jotain nestettä. Se ei haissut millekään. Ei ollut mitään kipuja itsellä. Pelkään ettö mun pallurat räjähti ja tyhjentyi. Apua. Pelottaa. Vai oliko se vain jotain kiimanestettä. Help.
Mulla kävi näin kerran 🫣 sillon ei ainakaan ollut raskauteen liittyvää. En kyl tiedä mikä sen aiheutti, mutta kyllä se oli ihan yhdyntään liittyvää.
 
Mulle siirrettiin 5-päiväinen blasto myös, vaikka olikin tuoresiirto. Tukilääkkeenä on vain Cyclogest ja siirtoa seuraavana aamuna (eli eilen) laitoin myös Gonapeptylin. Eilen ei mikään pysynyt sisällä, ei neste eikä ruoka, että en tiedä, voiko noista tulla oikeasti näin rajut oireet. Jätin Taysille soittopyynnön, että katotaan mitä sanovat

Aattelin varmaan odottaa testipäivään, jos vain mitenkään pystyn. Koskas sä aattelit? Tosi epätodellinen olo kieltämättä ja vähän skeptinenkin oon, että voisko muka ensimmäisestä siirrosta onnistua… Etenkin kun olo on tälläinen 😣 Jotenkin aattelis, että kehon ois tärkeää olla vahva, että kaikki lähtis etenemään hyvin..

Mulla on vaan Cyclogest, ei ollut toista lääkettä 🤔

Mä haluaisin sanoa et odotan, mutta käytännössä mä en usko et maltan.
 
Hei!

Emme kannusta luovuttamaan tai myymään reseptilääkkeitä eteenpäin. Poistin tästä syystä yhden vieraana kirjoitetun viestin.

Toivoisin myös harkintaa toisen viestin puuttumiseen. On toki täysin ok sanoa, jos vaikka toisen viesti loukkaa. Mutta jätetään moderointi ylläpidolle ja ennemmin ilmoitetaan viesti kuin huomautetaan itse esim. sääntöjen vastaisesta sisällöstä. Näin vältetään turhaa kitkaakin käyttäjien kesken. 😊

Terveisin
Vargynja, admin
 
Mä siis kirjoitin sen viestin, josta sain palautetta. Adminilta hyvä pointti, mutta sanoisin vielä että sain kyl tosi asiallisen ja ystävällisen viestin, jossa tuotiin näkökulma esille, jota en itse ollut ottanut huomioon.
 
Onkohan se Cyclogest joka aiheuttaa pahoinvointia? Minulla oli PAS viime lokakuussa jossa ensimmäistä kertaa käytettiin cyclogestia (aikaisemmin käytetty Lugesteron). Pari päivää cyclogestin aloittamisesta alkoi pahoinvointi, oksentelu ja ruokahaluttomuus. Oireet loppuivat noin 2 viikkoa cyclogestin lopettamisen jälkeen. Yritin silloin googlailla onko muilla ollut tällaisia oireita mutta en silloin löytänyt mitään.

Meillä oli tänään IVF suunnittelukokous. Jos kaikki menee hyvin niin seuraavasta kierrosta (huhtikuussa) tehdään lyhyellä kaavalla munasolukeräys. Tuoresiirtoa ei tehdä sillä aikoinaan ensimmäisessä pitkän kaavan keräyksestä ja tuoresiirrosta tuli vakava hyperstimulaatio (lääkäri sanoi että noin vakavaa hyperiä eivät näe edes joka vuosi, huh!) Labrassa kävin myös kun lääkäri halusi tietää AMHn sillä viimeksi arvot on otettu 5 vuotta sitten kun aloitettiin HUSilla hoidot. Tuleva punktio jännittää sillä on epävarmaa voidaanko tyhjentää vasemman puolen rakkuloita edessä olevan kookkaan endometriooman vuoksi. Pelottaa että kerätty solumäärä jää pieneksi eikä saada juuri mitään pakkaseen.

Moi ja anteeksi harvanen ja satunnainen kommentointi ja vuodatus :tears:
 
Takaisin
Top